Новият председател на КФН се обяви за широко обсъждане на бонус-малус

Новият председател на КФН се обяви за широко обсъждане на бонус-малус

© Пресцентър на КФН



Новият председател на Комисията за финансов надзор Бойко Атанасов, който беше избран на поста от парламента днес, се обяви за широко предварително обсъждане на системата бонус-малус. Както е известно, въвеждането и ще въведе различни ставки за задължителната застраховка "Гражданска отговорност" в зависимост от водача.


През миналата година КФН подготви проект за наредба, който получи много критики и в крайна сметка така и не беше предложен за приемане. Според Атанасов само широкото предварително обсъждане ще позволи да се създаде продукт, който ще се приеме от всички.


Той допълни, че консултации ще се правят с всички браншови организации. Атанасов уточни, че още в понеделник започва работа по тази задача. "Не искам да влизам в конкретика. Ще има работна група. Самата система, която ще заработи, трябва да дава отговори на всички въпроси. Не трябва да остават неясни ситуации или съмнения в нейната обективност", допълни той.




Атанасов изрази надежда екипът на КФН да бъде запълнен в пълния състав и уточни, че към този момент има идеи за нов заместник-председател, но няма крайно решение по темата. Новият председател на комисията заяви, че целта му е да се води колективен диалог между бизнеса и институциите.


До необходимостта от нов председател се стигна, след като досегашният Карина Караиванова подаде оставка и от 1 март 2019 г. се присъедини към екипа на Европейската банка за възстановяване и развитие. Бойко Атанасов беше единственият кандидат за поста, предложен от "Атака".

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    А ние се обявяваме за широко обсъждане на изритването на ГЕРБ от властта.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Весело

    А после ще приемат каквото дадат в ръцете на Даниел Кирилов :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    ... Според Атанасов само широкото предварително обсъждане ще позволи да се създаде продукт, който ще се приеме от всички.

    Той допълни, че консултации ще се правят с всички браншови организации ...

    Мдам, браншовиците ...
    А гражданите?

    Май тоя бонус-малус ще го докарат до наистина голЕм фалУс ...

  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    Когато се заговори за бонус-малус, значи искат още пари за застраховки. Този филм ни го прожектират от около 2 десетилетия. И целият този бонус-малус се е превърнал в един фалус около който изплуват Огромните Заплати на застрахователите и комисионерите

    ОСТАВКА

  5. 5 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Дрън, дрън...! Нищо няма да се обсъжда. Целта на данданията около безумните предложения на застрахователите, за системата бонус-малус беше, да замажат повишението на цената на ГО. Застрахователното лоби спретна една, много добра постановка и вече, всички плащаме по 100 лева отгоре, за същата калпава услуга.
    Нашите застрахователи, въобще не се вълнуват, нито от бонуси, нито от малуси. Единственото, което искат е, да се събират пари на калпак и да плащат смешни или никакви обезщетения при злополуки. От 20 години имитират някаква загриженост за това, че шофьорите с рисково поведение и ПТП-та, както и такива хванати с алкохол, трябва да плащат много повече. Но всъщност, въобще не ги интересува... Важното е да се дерат, колкото се може повече всички останали...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  6. 6 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Каквото и да ви говорят обикновено става въпрос да ви вземат повече пари...

    Sic transit gloria mundi
  7. 7 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#1] от "moreee":
    Какво да се обсъжда, директен шут и да идва отбора на червените кхмери че те много огладняха, а червените гербери повръщат от прияждане
    По темата бонус малус, тегава история

    ум море, глава шамандура
  8. 8 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 607 Весело

    Никак няма да е лошо ако, освен системата бонус-малус, новият председател на Комисията за финансов надзор успее най-после да инициира и законодателни промени, които ще позволят на огромната депозитна парична маса у нас – над 50 милиарда лева – да се насочи и към участие в икономиката. Имам предвид крещящата необходимост от либерализиране на условията за нови IPO, така че да бъдат създадени нови акционерни дружества в реалната икономика, а почти умрялата Българска фондова борса малко да живне, да се съпикяса и да види нови инвеститори. Там не са виждали IPO (освен това на „Градус“) и чужд инвеститор от години, а ако видят, ще му сложат портрета на стената! Дано не си останем само с надеждите обаче, защото не познавам новият председател, който може и да си е като предишната председателка - най-обикновен бюрократ, добрал се до уютен кариерен пристан! Гледа умно, пък да видим! Времето ще покаже „и честта, майко юнашка“, както е казал поетът!

  9. 9 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2435 Гневно

    Безсрамници!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Няма пълно щастие и не може всички да са доволни.
    Избиваме се по пътищата и това трябва да се ограничи. Бонус-малус е елемент, който - използван правилно, ще озапти поне малко джигитите.

  11. 11 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 677 Весело

    ...А гражданите?
    —цитат от коментар 3 на xm...


    Гражданите да го ...

    Даже вече започнахме с новите застраховки.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  12. 12 Профил на Медиен манипулатор
    Медиен манипулатор
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Тоест най-силно крякащите, пак ще се наложат над мнозинството и здравия разум.

    А най-силно крякат платените лобисти.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2540 Неутрално

    Както винаги, за хората ще остане голият малус. Бонусът, ще е за застрахователните компании. Или, както казвахме навремето - "Кой се минал, минал, останалите - да си чакат реда".

  14. 14 Профил на Wattie Buchan
    Wattie Buchan
    Рейтинг: 27 Неутрално

    продължавайте само така съвсем скоро ще започнат бунтовете

    Margaret Thatcher is a milk snatcher
  15. 15 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Къф БОНУС- МАЛУС бее, застраховката се нарича гражданска отговорност на ВОДАЧИТЕ а първото нещо което застрахователният агент ме пита е на колко години е колата и колко е мощна - все едно застраховам МПС - то.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  16. 16 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#8] от "Santos":

    Тия всичките неща, за които говориш, няма как да се случат в нашата милиционерска икономика...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  17. 17 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Къф БОНУС- МАЛУС бее - ЕДИН водач притежава два автомобила и двете граждански с различна цена - ако с едната е извършил нарушение а с другата не - все едно че зстраховам МПС -то.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  18. 18 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Тук във форума всички разбират а фактите са: цената на го не може да е 100-200 лева. Никъде в Европа няма такива цени нито в Чехия нито дори в Румъния и да бонус-малус трябва да има тук по-скоро застрахователните забавят процеса или част от тях

  19. 19 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Къф БОНУС- МАЛУС бее - ЕДИН водач притежава три автомобила - необходими са три застраховки ГО, но статистически вероятността да извърши нарушение е като при водач с едно МПС - защото вероятноста да шофира трите МПС едновременно е НУЛА- все едно че застраховам МПС -то.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  20. 20 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#8] от "Santos":
    Ако пуснат тецовете по 3 хилки "инвеститори" ще има!
    Раздвижване на икономика и борси не се прави с постановление на МС или с директиви!

  21. 21 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Застраховката трябва да е на шофьора за да работи бонус-малус. Кола която да нарушава правилата няма!

  22. 22 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Някой да поеме отговорност за глупаво похарчените 12 млн. лв? Или ние сме богата държава, какво са за нас 12 млн. лв....

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  23. 23 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 511 Неутрално

    поредният кадър на Пеевски...
    единствен кандидат, предложен от Атака...
    одобрен ЕДИНОДУШНО със 134 гласа за
    чудя се не ви смърди адски

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#19] от "DS":

    Точно така обаче има огромен брой семейства които имат един автомобил пък трима човека имат книжки и шофират от време на време. И за тях сегапния вариант т по-добър, иначе ще трябва да имат три граждански - по една на човек а сега имат една на автомобила. Отделно, статистизески щетите зависят и от автомобила - джигит на по стар и мощен автомобил спричинява повече щети. И между другото, нашия модел е съшия като в цял свят - САЩ, Европа, навсякъде е точно като при нас само дето сумите са десетки пъти по-високи.

  25. 25 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 548 Неутрално

    ;широко обществено обсъждане; , между двама или трима милиционера ?

  26. 26 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Къф БОНУС- МАЛУС бее - ЕДИН водач притежава два автомобила и двете граждански с различна цена - ако с едната е извършил нарушение а с другата не - все едно че зстраховам МПС -то.
    —цитат от коментар 17 на DS


    Недей става смешен с елементарната си логика. Ако се застрахова само водача ще ти изпраскат гражданска по тарифа за товарен до 3.5 т. Масовата Б категория ти го позволява, така че плащай по 400 лв. застраховка и бъди щастлив. Пък тия дето са С категория не ги мисля:)

  27. 27 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1390 Весело

    До коментар [#24] от "m17":

    Мишо,а що не провериш дали в Белгия и Австрия всеки от тези
    цитирани шофьори не е със свои рег. табели?

    И при ползване на автомобила ги монтира.
    Така всички грешки се персонализират към водача,а не към автомобила.

    Ех счетоводство,ех контрол...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#27] от "arnautsky":

    Не не съм мишо нито съм икономист. За Австрия не знам но не съм виждал никой да си сменя номера сутрин. Но пък знам ( от първа ръка) че в Германия гражданската е тозчно както при нас - на човек и автомобил, започва от 800 евро и при липса на провинения дълго време може да паднеш до 400 евро на година. За малък градски автомобил.

  29. 29 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1390 Весело

    До коментар [#28] от "m17":

    А пък аз знам.И съм виждал в двора 2 коли,ама една е с рег. табели.

    В Белгия е още по-ясно : всеки си има номер,и го монтира /сваля/ когато кара/не кара.

    Нещо неясно г-н Владов?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  30. 30 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Няма да стане,защото парите не стигат за всички,които се прехранват от застрахователен бизнес.От "малус" ще се съберат малко пари,защото рецидивистите на пътя са малко и в много случаи ненаказани,а от "бонус" ще трябва да отстъпят повече пари,защото спазващите правилника са мнозинство.Това няма да бъде допуснато от окопалите се в застрахователната хранилка,които разчитат основно на ГО за приходи.

    ДПС-СТУДЕНИЯТ РЕЗЕРВ НА ГЕРБ
  31. 31 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 607 Весело

    До коментар [#8] от "Santos":Ако пуснат тецовете по 3 хилки "инвеститори" ще има! Раздвижване на икономика и борси не се прави с постановление на МС или с директиви!
    —цитат от коментар 20 на telqk


    Слушай бре, @telqk, гледай си там налъмите в банята и не се обаждай, като на знаеш какво е IPO! Ясно ли е? За какво се буташ тук с твоите тъпашки „постановление на МС или с директиви“, когато ти е написано съвсем ясно, че се касае за „законодателни промени“! Ами като не разбираш нещо и не можеш да го коментираш, пък недей! Или гледаш да трупаш бройка коментари, че да изкараш днеска за наденицата, така ли? Бах‘ти и избушеняците, откъде ви намират такива, кастинг ли правят, от селската баня ли ви събират, нямам представа!

  32. 32 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    Като вас, нали господин общински съветник.
    Вашата кола я шофира жена ви, вие ходите пеша.
    И сега ако променят, трябва да плащате застраховка на Вас, а почти не карате, и освентова и на жена ви да ходи на кафе с приятелки докато разхождате детето в градинката на Славия ;)

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#29] от "arnautsky":

    Айде простотии, немците не са цигани като вас, никой не сменя табелки ей така. Който иска да кара, плаша, другите ползват градския транспорт.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#32] от "Позорно събрание":

    Не знам откъде плъзна тая простотия и сега като в класическия виц се налага да обяснявам че нямам сестра.
    Обяснявам ви по целия цивилизован свят се плаша гражданска на човек и автомобил, едва ли точно в България ще измислим по-добра система. И колкото и да не ви харесва, автомобила е лукс и трябва да бъде скъп. Да знам, че повечето цървули искате да карате без пари но няма как да стане щото цървулите сте много а пътищата са ограничени.
    Догодина ще въведат бонус-малус. След местните избори и зелената зона в София ще бъде разширена. И разбира се коефициентите за трошките пак ще бъдат вдигнати.
    Така е в европа, така ще стане у тук.

  35. 35 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 242 Весело

    До коментар [#34] от "m17":

    хаха, те гаражите удариха по цена панелките, ти си губиш времето да им обясняваш, че автомобилът ще стане лукс.

  36. 36 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1390 Весело

    До коментар [#33] от "m17":

    Тъпчо,аз дадох за пример Австрия и Белгия.Чети!
    А след това провери и коментирай!
    Германия е твоя дъвка.

    Саше-е-е,Саше.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8782 Неутрално

    Този на кого беше човек?

  38. 38 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    ПЕТ важни неща за всички тръгнали да коментират Застраховка ГО:
    1,Отговорността е лична и се носи водача, не от автомобила
    2,Юридическо лице не може да в водач на автомобил
    3 Застраховка ГО покрива щети за трети лица
    4,Нито една от физическите характеристики на автомобила не предопределят размера на щетите които той може да причини на трети лица
    5 Бонус - малус се основава на поведението на водача, не на автомобила.

    Хипотези:
    Юридическо лице собственик на автомобил/и
    Физическо лице без свидетелство за управление, собственик на автомобил/и
    Застрахован автомобил управляван от лице различно от собственика

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  39. 39 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 242 Весело

    До коментар [#38] от "DS":

    ПЕТ важни неща за всички тръгнали да коментират Застраховка ГО:
    1,Отговорността е лична и се носи водача, не от автомобила - СОБСТВЕНИКЪТ НА МПС Е СОЛИДАРНО ОТГОВОРЕН С ВОДАЧА, ХУБАВО Е ДА ПРОЧЕТЕШ ЗЗД
    2,Юридическо лице не може да в водач на автомобил - НО Е СОБСТВЕНИК НА МПС, ВИЖ Т. 1
    3 Застраховка ГО покрива щети за трети лица - ОТКРИ ТОПЛАТА ВОДА
    4,Нито една от физическите характеристики на автомобила не предопределят размера на щетите които той може да причини на трети лица - ЕВЕНТУАЛНО МАСА? ТИ КАКВО ПРЕДПОЧИТАШ ДА ТИ МИНЕ ПРЕЗ КРАКА - МОТОПЕД ИЛИ 10 ТОНА КАМИОН?
    5 Бонус - малус се основава на поведението на водача, не на автомобила. - ПРЕОТКРИ ТОПЛАТА ВОДА.

  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#39] от "our12595545":

    3. Статистиката сочи че един и същи келеш причинява много по-големи щети с по-мощна кола и затова навсякъде по света гражданската включва и компонент зависещ от автомобила.

  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#36] от "arnautsky":

    Не съм живял в Белгия но съм убеден че номера не се пипа от собственика, какво пък остава да си сменя номера щото някои друг управлява автомобила. Това е някаква ваша измислица базирана на цървулското ви фантазии.
    Живял съм в Германия Швейцария и от първа ръка мога да твърдя че няма такива глупости. Плащаш си гражданската и караш, ако си е скъпо си взимаш колело или ходиш пеша.

  42. 42 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1390 Весело

    До коментар [#41] от "m17":

    Ама мно-о си тъп Саше!

    Като не знаеш как е в другите страни /освен в любимата ти Германия/ не дрънкай празни приказки като гербав общински съветник на сесия.
    Как ви намират такива Елени в тоя герб,не знам?

    Чети и се образовай,чукча.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  43. 43 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    До коментар [#41] от "m17":

    И да научиш българския,че нещо май не ти е роден...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  44. 44 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Лобирането продължава....

    Путин - мы верим в тебя !
  45. 45 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 548 Неутрално

    и пак топката в полето ;поведение на водача ; , застраховката се определя от нанесени щети или изплатени щети , също дали е теглено повече от три пъти от един и същи водач , не от това водача дали се е обръснал или не , и понеже това е истинския вариант но не понася на милиционизираото общество което си е теглило от застраховки по 5 -10 пъти , затова ще е убеждаването с викове и манипулации или ;широко обществено обсъждане; за да се прокара ;закон; в който се вменява фалшива вина за да се облагодетелства една малка група за сметка на измислените наказания на повечето водачи , и тоя пореден ;експерт; е назначен точно за това

  46. 46 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    ма верно ли е дето m17
    https://knetwork.capital.bg/m17

    бил тоа оръфлек:

    Михаил Владимиров Владов
    Роден е на 05.04.1961 г.завършва през 1991 г.

    Член на политическа партия ГЕРБ.

    Председател на постоянната комисия за връзки с гражданското общество

    https://council.sofia.bg/mihail-vladimirov-vladov

    кви ли са му алтовете?

    яж бахур
  47. 47 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3061 Весело

    До коментар [#24] от "m17":

    "И за тях сегашния вариант т по-добър, иначе ще трябва да имат три граждански - по една на човек а сега имат една на автомобила. "

    Тарикати! Вместо да плащат сега три пъти по-висока застраховка "Гражданска отговорност" минават само с една. В действителност, най-облагодетелствани са фирмите - с една застраховка на камион/бус, десет човека бичат (рискови) курсове.

    "Отделно, статистически щетите зависят и от автомобила - джигит на по стар и мощен автомобил се причиняват повече щети. "
    Първо, няма статистика. Второ, щетите се оценяват конкретно. Напр., нова, но маломощна Дачия, "приплъзнала се" на кръстовище, челно удря Аиди Q7. Аидито има счупен фар на стойност колкото един "стар и мощен автомобил" (Трактор).
    Трето, за ПТП след реакцията на шофьора определящото е инерционната маса - колкото е по-тежък е автомобила при една и съща скорост (40 км/ч), толкова щетите ще са по-големи при сблъсък. Засега, лек автомобил (до два тона) не е съборил къща край пътя. Но обезщетенията за съборени къщи се плащат от "общия куп".

  48. 48 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#20] от "telqk":

    Хаххахахахах :)))))

    Тецовете по 3К лв пхахахха





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK