"Адрес": Над 35% от продавачите на имоти актуализират цени на всеки две седмици

"Адрес": Над 35% от продавачите на имоти актуализират цени на всеки две седмици

© Красимир Юскеселиев



Около 38% от продавачите на имоти актуализират цените си на всеки две седмици, а 12 на сто- всяка седмица. Това показва проучване на агенцията за недвижими имоти "Адрес" за първото полугодие на 2009 г.


По изчисления на агенцията 38% от тези, които се опитват да се разделят с жилищата си, имат финансови проблеми.


"Средният спад на цените за страната е 23% през първото полугодие на 2009 г., като има райони в големите градове, където те отстъпват и с над 30%", коментира изпълнителният директор на "Адрес" Цветелина Тасева. Разчетите сочат, че в София през първите 6 месеца на годината средните цени са намалели с 22,19% спрямо същия период на 2008 г., във Варна- с 21,9%, в Бургас- с 19 на сто, а в Пловдив- с 18,7 %. Очакванията на компанията са до края на годината да има плавно намаление, което обаче ще бъде "максимум 10-15%".




Същевременно стана ясно, че "Адрес" има сключена сделка за продажба на апартамент в София при цена 390 евро на кв.м. Жилището се намира в кв. Банишора. "Такива сделки са изключение", обясни маркетинг мениджърът на компанията Калоян Богданов.


Според представителите на "Адрес" пазарът е много далеч от продажби под себестойност. Една от причините затова е, че строителите очакват в един момент да има дефицит на жилища, тъй като през последните 6 месеца преобладаващата част от новите проекти са замразени, казаха още брокерите.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SATANAILOFF
    SATANAILOFF
    Рейтинг: 374 Неутрално

    МАНИПУЛАЦИИТЕ НА ПАЗАРА ТРЯБВА ДА СПРАТ!

    РЕАЛНАТА ЦЕНА НА М2 Е 450 ЛЕВА!

    САМО АКО СПРЕТЕ ДА БЪДЕТЕ ТОЛКОВА АЛ4НИ щЕ ТРЪГНЕ ПАЗАРА И ИКОНОМИКАТА!

    Писна ми разни тарикати да ни правят на маймуни! Самите те правейки се на такива!
  2. 2 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 820 Весело

    " Според представителите на "Адрес" пазарът е много далеч от продажби под себестойност."

    Ако за тях времевия интервал около 6м до 12м е много далече...

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  3. 3 Профил на AAA
    AAA
    Рейтинг: Неутрално

    Не разбрахте ли ,че пазарната цена не е 100 000 а 20 000 евро!

  4. 4 Профил на Stoiank
    Stoiank
    Рейтинг: Неутрално

    Преди 10-12 години имаше едни веселяци, които се бяха набутали здраво с долари по 3000000 лв /сегашни 3000лв/ парчето и дълго се надяваха да излезнат на нула поне, но не стана. Така ще и с жилищата. Да не говорим с имотите по Пампорово или Сл. Бряг. Безумна инфраструктура, няма дърво и това е ваканционен имот.

  5. 5 Профил на Иванов
    Иванов
    Рейтинг: Неутрално

    Къде пък дефицит? От кого? От напускащите страната? От застаряващото население? Това са смешки! Който тегли заем, тегли, който не искаше не тегли. Сега идва равносметката. Има хора с пари, които желаят да купуват и не купуваха при покачващия се пазар. Сега те чакат, чакат цени от 400 евро на квадратен метър, средни, и ще се включат. За жилища, които идват без гаранция - толкова. Като гледам как на нови сгради има пада мазилката, а как на 60-годишни сгради още им стои неолюпена, се чудя за какво искат повече пари за ново строителство.

  6. 6 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: Неутрално

    Сега очаквам една лавина от коментари! А иначе от поне три месеца следя обявите за продажба в определени райони на София. Например вчера сутринта се появи една обява за продажба на апартамент в Слатина за 59 900 Евро. Само след един час цената вече беше 65 000 Евро. Само не можах да си обасня логиката на тази промяна. В повечето случаи цените едната седмица са нагоре с 5 Евро на м2, а следващата седмица с 5 Евро надолу. И това, ако е промяна. Иначе едни и същи обяви ги гледам от повече от 3 месеца и 80% от тях изобщо нямат промяна и на Евро. Има още доста, ама доста да спадат цените, особено на тези, които действително искат да продават, а не за "мъртвите" обяви на брокерите.

  7. 7 Профил на дюлгеров
    дюлгеров
    Рейтинг: Весело

    Друго си е да продаваш с 100-200% печалба и скапано качество...

  8. 8 Профил на Пазарът
    Пазарът
    Рейтинг: Неутрално

    Същевременно стана ясно, че "Адрес" има сключена сделка за продажба на апартамент в София при цена 390 евро на кв.м. Жилището се намира в кв. Банишора. "Такива сделки са изключение", обясни маркетинг мениджърът на компанията Калоян Богданов.

    Изключение, ама друг път! Не го усуквайте!
    Много добре знаете, че това е цена с около 20% печалба!

  9. 9 Профил на bfilipov
    bfilipov
    Рейтинг: 5 Весело

    Хората трябва да разберат, че потребителите определят цената, а не брокерите или продавачите.

  10. 10 Профил на ops
    ops
    Рейтинг: Неутрално

    Какви са тези глупости "пазарната цена" не случайно се нарича така, тя се определя от пазара т.е. търсенето и предлагането щом има кои да плаща тези цени то те са реалните. За качеството би трябвало да носи отговорност изпълнителя и след като предаде обекта, но... А аргументите за цените в чужбина са странни, като е по-евтино в САЩ или Испания да кажем, защо не се преместите като си купите жилище там тогава?!?

  11. 11 Профил на Пачо
    Пачо
    Рейтинг: Весело

    Тия откакто нямат сделки пускат по 2 анализа на седмица, ама алъш-вериша не тръгва, не знам що....

  12. 12 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: Неутрално

    И само не разбрах каква е точно ролята на брокерите в сделката с НИ. Нали трябва да консултират двете страни по сделката, а те оставят продавачите сами да си определят цените без да се съобразяват с пазарните. То и за това има толкова много агенции за НИ. Комисион всеки може и иска да взима без да си мръдне и пръста. Има обяви за продажби, които са още от зимата и ако изобщо има снимки на тях се вижда сняг. То бива мързел, ама това вече е наглост! Поне да сложат актуални снимки. А има доста от агенциите, които изобщо не предлагат снимки в офертите си, пример - Олимп ЮВ. Да не говоря за абсолютните глупости в текстовете на обявите: "децка градина", екстри - ток, вода, кабелна, интернет, луксозни общо части от китайски гранитогрес и латекс, изолации, екстериорни и интериорни врати и др. подобни простотии. Но купувачите са си виновни!

  13. 13 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: Неутрално

    снимката над статията е достатъчно показателна какво строят и ни продават. колко пари сте склонни да платите за някоя от кутийките?

  14. 14 Профил на Тъп
    Тъп
    Рейтинг: Любопитно

    Имот, който никой не иска да купи не струва много (да не кажа нищо)... Продавачите трябва добре да помислят върху това преди да ценообразуват.

  15. 15 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: Неутрално

    Ето едно съвсем случайно доказателство що за простотии се пишат в обявите за продажби на НИ:
    "Допълнителна информация:
    ДИРЕКТНО ОТ СТРОИТЕЛЯ!!! ОТЛИЧНА ИНВЕСТИЦИЯ!!! ПРОМОЦИОНАЛНА ОФЕРТА Апартамент D-4 се намира в жилищна секция D/Д/, която е част от модерен жилищен комплекс в Студентски град, с чудесна локация и функционално разпределение, АКТ 16 до XII. 2009 г. Състои се от : входно антре с коридор, дневна-трапезария с кухненски бокс, една спалня, баня с тоалетна, тераса, заедно с мазе, изложение: запад. Тип строителство: Монолитна стоманобетонна конструкция, червена тухла, цялостна топлоизолационна фасадна система с керамични плочи, комбинирани с минерална мазилка. Степен на предаване: шпакловка и замаска, PVC стъклопакет с бяло флоатно стъкло, метална блиндирана входна врата, луксозни общи части. Всички инсталации- Ел. ,ВиК, ОиВ, ТЕЦ, оборудвана абонатна станция. Ефектно е решена вътрешно дворната площ-с богато озеленяване, детски площадки и кътове за отдих, осигуряващи спокойствие и комфорт на обитателите. Максимална комуникативност и същевременно близост до Витоша".
    Що за малоумник трябва да си, за да се хванеш на тази обява, към която няма нито една снимка, а цената е само някакви си 59693 EUR!

  16. 16 Профил на 2010-2011
    2010-2011
    Рейтинг: Неутрално

    Надежда ,Обеля,Люлин,Дружба,О.купел цените ще са движат през 2010 г някъде около 150 -200 евро на м2 и то чиста жилищна площ.
    Банишора,Зоните,Ливадите и Младостите около 200-300 евро за м2 ч.ж.площ.
    Изтока,Лозенец,Г.Милев около 300-500 евро ч.ж.площ
    В центъра до 600-650 евро ,но ще има и по 200-300 евро на м2.
    И това ще продължи няколко години ,а може и деситилетие ,щото няма да има леки кредити с малки лихви.

  17. 17 Профил на KO PI MI
    KO PI MI
    Рейтинг: Весело

    Тоя дефицит откъде ще се вземе. Популацията на София е хикс милиона, от които игрек стотин хиляди си имат собствено жилище, а зет стотин хиляди живеят под наем, който няма изгледи да се увеличи. Перспективата е тези, които живеят под наем, да си загубят работата и/или да се изселят от София. Откъде ще се появи това ново търсене на жилища в София?

    А, и още нещо - ако сега плащам по 500-600 лева за наем, а с останалите живея и няма изгледи ръстът в цените на наемите да надмине ръста на доходите, защо по дяволите да купувам, за да плащам на месец двойно и тройно за същото нещо, което да стане мое след 30-45 години, ако съм жив.

    Иначе погледнато, предлагат ми да плащам по 400-500 евро ПОВЕЧЕ (разлика между погасителна вноска и настоящ наем) на месец в продължение на 30 години, за да имам собствено жилище след 30 години, което нетно от инфлация може би ще струва 60000 евро днешни пари. Демек, 400 евро по 360 месеца - 144000 евро. Дори (за по-лесно) да се абстрахирам от стойността на парите във времето, не си струва. А "отгорето" на всичко да могат да ми променят вноската и лихвата както си искат? Не са познали!

  18. 18 Профил на taz
    taz
    Рейтинг: Весело

    Най-добре всички купувачи, ако е възможно да изчакат още 5-6 месеца да не купуват, да им лъснат голите за****и, на инвеститорите и строителите, и за 400 е/м2 ще се молят.

    Само сега и Бат Бойко да отвърже и банките да си приберат борчовете и веселбата ще е пълна

  19. 19 Профил на 2012 - 2013
    2012 - 2013
    Рейтинг: Весело

    аз пък очаквам по 10о евро - някой има ли нещо против ?
    и ще задължават купувача да приеме и безплатен гараж + обзавеждане,безплатен ток ,парно и вода за 10 год напред !

  20. 20 Профил на KO PI MI
    KO PI MI
    Рейтинг: Неутрално

    Ще си почна да си мисля за покупка на имот, когато ми предложат кредит с фиксирана лихва. Кога ли ще е това според Вас?

  21. 21 Профил на когато цъфнат налъмите
    когато цъфнат налъмите
    Рейтинг: Весело

    тогава ще т ипредложат кредит с фиксирана лихва
    -------
    цървула си е цървул

  22. 22 Профил на dot.
    dot.
    Рейтинг: 710 Весело
  23. 23 Профил на Ангел до 21
    Ангел до 21
    Рейтинг: Неутрално

    Прав си! Цървул си и цървул ще си останеш, пък ако ще и да ти цъфтът налъмите! И сега има банки, които предлагат фиксирана лихва по кредити, но те са с такава висока рискова премия, че просто свят ще ти се извие! Да ти давам ли примери или сам ще си откриеш тези банки. Лихвата им започва от 8,5%, а до колко стига ми е трудно да ти кажа.

  24. 24 Профил на ekspert
    ekspert
    Рейтинг: Неутрално

    Раздадени са пари за да се купуват двустаини апартаменти в София.СЛЕДВА,МОНОПОЛ НА НАЕМИ,700000 ХИЛЯДИ ЕМИГРАНТИ ОБРАТНО В БАЛГАРИЯ,80% В СОФИЯ,ЦЕНИ 350,450ЕУРО НА МЕСЕЦ. ЕВТИН ДОМ,ХА ХА ХА ,НЕЗАВИСИМОСТ ХА ХА ХА . ЦЕНИ 350 450ЕУРО НА КВАДРАТ ХА ХА ХА .НОСТАЛГИЯ ПО КОМУНИЗМА.ГОЛЕМИ СТЕ НАИВНИЦИ.

  25. 25 Профил на RE : ekspert
    RE : ekspert
    Рейтинг: Весело

    Що лишаваш хората от мечтите им ???
    нека мечтаят - глупавият е беден и бедният е глупав -но мечтателен

  26. 26 Профил на KUPOVA4
    KUPOVA4
    Рейтинг: Неутрално

    Аз купих миналият месец за 500 Е/кв.м. Трябва да Ви кажа, че на пазара освен ,че няма куповачи няма и хубави имоти. Половина обява са кухи, останалите се предлагат от всички агенции.

  27. 27 Профил на БАЛЪЦИ без пари
    БАЛЪЦИ без пари
    Рейтинг: Весело

    чака ви двоен !
    бездомниците ще си останат такива

  28. 28 Профил на Ангел
    Ангел
    Рейтинг: Неутрално

    Абсолютно съм съгласен с 26. На пазара са такива недоразумения, че просто пари да ми дават няма да ги взема. Другият вариант е един и същ имот да се продава от няколко агенции като в повечето случаи дори и не са го виждали, но го предлагат и копират снимки, ако изобщо има пуснати такива.

  29. 29 Профил на KO PI MI
    KO PI MI
    Рейтинг: Неутрално

    Прав си, 21, цървулЪТ си е цървул. Вярвам, че не си имал предвид мен.

    Фиксираната лихва, която не може да се променя едностранно от банките е една правилна стъпка. Когато лихвата ти е предвидима, можеш да си правиш планове, дали да плащаш лихви или не. Това е важно, а много хора от простотията си се опариха, а сега е време да си търсят правата или по съдебен ред, или да се направи законодателна промяна, която да защити хората от Банките. Дали ще стане, не мога да кажа.

    Цените са високи, но всъщност, не е нормално да се купува с пари в брой, нормално е да се купува имот с кредит. При положение че можеш да намериш влог с лихва от 9.75%, не можеш да очакваш, че заемите ще са евтини. Следователно, разумните купувачи ще изчакат лихвите на банките да паднат, защото имот за 20000 евро при 20% лихва може да се окаже по-скъп от имот за 50000 евро при 4% лихва, нали?

    Така че, е нормално при тези лихвени равнища сделки почти да няма, а цените да падат.

    На следващо място, когато някой ми излезе със смислен коментар относно корелацията между цените на наемите и цените на жилищата, тогава ще съм готов да дискутирам и реалностите на цените - дали 200, 300 или 500 евро на квадрат са нормални цени. И за какви имоти...

  30. 30 Профил на За Адрес
    За Адрес
    Рейтинг: Любопитно

    Каквото и да кажат е манипулация. Пазете се от тях а видите ли техен офис го заобикаляйте през десет преки

  31. 31 Профил на abv
    abv
    Рейтинг: Весело

    Най-доброто предстой!
    За купувачите!

  32. 32 Профил на Ангел до 29
    Ангел до 29
    Рейтинг: Неутрално

    Корелацията между цена/наем на НИ на почти всички е известна. Може би единствено брокерите се правят, че няма такава връзка. А иначе си безспорно прав, че или цените трябва още доста да падат, или което е по-малко вероятно наемите да тръгнат да растат.

  33. 33 Профил на kon bop iade li :)
    kon bop iade li :)
    Рейтинг: Неутрално

    тепърва ще трябва да свалят цените ,ако искат да попродадат нещичко....панаирът свърши , шараните се нашмулиха...идва времето разделно.... вече някой и да иска да купи за много пари - няма откъде да ги вземе.... който продал -продал ! на останалите - чакайте още 20 год. да стигнем предишните нива...

  34. 34 Профил на Частно лице
    Частно лице
    Рейтинг: Разстроено

    Всеки момент тренда за топ локейшън в Люлин до метрото ще се пречупи и цените рязко ще скочат нагоре. Панелите остават мечта за много британци и напоследък руснаци с кеш, за които 1200 евро без ДДС не са проблем. Просто се касае за нормална корекция в момента и то не за топ локейшън, а главно за по-масовите имоти. Следете внимателно анализите на агенциите за недвижими имоти и доста неща ще ви се изяснят в реално време.

  35. 35 Профил на KO PI MI
    KO PI MI
    Рейтинг: Неутрално

    Приятелю 34, не знам на кое в Люлин му викаш топ локейшън, но явно доста чужди анализи четеш. Люлин има да извърви дълъг път докато заприлича на локейшън, а за топ локейшън, ...!

  36. 36 Профил на 60614 do Angel #32
    60614 do Angel #32
    Рейтинг: Неутрално

    Ангел, много правилно разсъждаваш. Подкрепям мнението ти на 100%. Само в едно нещо още не мога да си дам смислен отговор. И аз като теб смятам че наемите трябва да се двигнат на този етап. Но има няколко въпросителни относно това също. Първо, наемът трябва да се равнява приблизително на 1/100 от цената на жилището според най-простото правило в останалия свят. Друго, мислех си дали въобще ще го видим това увеличение на наемите след като хората губят работата си и много от тях се връщат по родните си места където не трябва да плащат наем. Други пък се ориентират към консолидиране с други наематели и живеят повечко хора в един апартамент за да могат да си го позволят. Трети се местят обратно при родителите си и живеят заедно. Четвърти, карат родителите си да отиват на село и се местят в съществуващо жилище. Та, обстоятелства много които правят увеличението на наемите въпросително. Просто не виждам да има хора които да са достатачно платежоспособни да си позволят да плащат 500 Евро/месец наем или пък да има дефицит на жилища за отдаване под наем...........Напротив. Но, аз така виждам нещата. Какво мислите хора?

  37. 37 Профил на до експерта
    до експерта
    Рейтинг: Неутрално

    Така е експерте, 700000 емигранти се връщат.Оставят си децата че вече и внуците в новите родини и се връщат да ти купят комуналните коптори...Ние емигрантите виждамае че цените на имотите сега все още валидни като цифра за други доходи на други места демек нашите парички искатеееее...... Ама се не питате за какво.Я погледни снимката на това дето май е София. Ми то грозно бе, ми то си е чисто и просто гето с минаре на джамия по средата, мръсотия, озлобени и прости хора и 0.00000001% да имаш прилични доходи без да са ти ръцето до лактите в кръв или го-вна или и в двете за да се сдобиеш комуналка на 'ш и з' и 'на тапа' за 2000 евра!!!! Армагедон се задава за имотнич сектор. Това сега е лее..ек хладен полъх, небето се затъмнява и става все по тихо. Е така е преди торнадото.

  38. 38 Профил на ха ха ха
    ха ха ха
    Рейтинг: Весело

    експерта е просто брокер. Прос брокер като всеки един от цървуланците му колеги

  39. 39 Профил на 2010-2011
    2010-2011
    Рейтинг: Неутрално

    Средната работна заплата в София май беше по НСИ малко под 600 лв,така че 24 месеца х600 лв =14 400 лв ,сметката е за бели държави,а за нашатА може и да се вземе и 36 месеца х600 лв=около 22 000 лв : 70 м2(ДВУСТАЕН АПАРТАМЕНТ) =315 лв:1.95 лв =около 160 евро за м2.

  40. 40 Профил на гошко
    гошко
    Рейтинг: Неутрално

    70 % от германците живеят на квартира,къде пикльовци с 600 лв. се пънат за собствено жилище?

  41. 41 Профил на гошко
    гошко
    Рейтинг: Неутрално

    тука само шматки без възможности са се събрали да коментират пазар за който не са дорасли.извинете зачетох се случайно!

  42. 42 Профил на Ангел до 36
    Ангел до 36
    Рейтинг: Неутрално

    Доста логично разсъждаваш и си мисля, че само изводът си пропуснал да напишеш, а той за мен, поне е много логичен - след като наемите нямат шанс да порастнат, трябва цените да ги догонят в отношението, което дали ще бъде 1/100 или 1/120 е почти едно и също в сравнение със сегашните отношения от 1/250 - 1/300. Който е "богат" нека да купува, аз съм беден и за това ще поизчакам.

  43. 43 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: Неутрално

    хехе, брокерите, дето пишете тука: сами знаете, че нивите за продан по морето свършиха и банките не дават изгодни условия по кредити. какво повече има да ми анализирате... една разходка покрай новото строителство дава ясна представа - половината и повече апартаменти са празни с висящи транспаранти. ше видите покачване на цените, когато цъфнат налъмите (както беше казал някой по-горе). впрочем, защо посрамвате професията с глупавите си изказвания и неадекватни действия?

  44. 44 Профил на mitaka
    mitaka
    Рейтинг: Неутрално

    Няколко бележки от южна калифорния, един от най балонните щати наред с флорида, аризона и невада:
    -- живея в къща под наем $1600 от 2005г насам
    -- на варха на спекулката с имоти през 2006 тази къща се оценяваше на 540к, т.е. наем/цена = 1/330
    -- сега сравними къщи наоколо се продават по 320к, т.е.
    наем/цена = 1/200
    Наем/цена е много важен параметър по 2 причини:
    1) защото наема е много ликвиден- ако ти го вдигнат неприемливо просто се изнасяш. Бидейки много ликвиден, той отразява най-добре истинските(без кредит леверидж) възможности на платеца. При криза наемите падат защото растящата безработица намалява броя и възможностите на наемателите давайки сила на останалите наематели да договарят по-ниски цени.
    2) когато едно жилище трябва да се продаде защото ипотекаря не може да плаща ипотеката, но не може защото никой не дава кредити (кредитна криза), то може да се даде под наем. Наема обаче в момента покрива 1/2-1/3 от ипотечната вноска. А банката тези пари които е дала за ипотеката ги е взела на заем от другаде (спестители, други банки и т.н.) и не може да спре да плаща защото ще бъде обявена в несъстоятелност. И става квото стана тука- БеарСтърнс, ЛеманБрадърс, АИГ и още 50-60 по-малки само от началото на 2009 досега. Тукашния банков регулатор ФДИК наема сътръдници като за световно- явно очаквайки влошаване.

    Разберете че който плаща тои поръчва музиката(диктува условията). Когато се купува с кредит- банката(забравиха това си задължение последните около 5 години и резилтатите са налице- 1200+е/кв.м.). Когато се купува кеш- купувача. Банките доста дълго ще си ближат раните така че поне още година цените ще падат поради липса на купувачи(т.е. глупаци да си надянат 30 годишно бесило има, но банките изтрезняха)- тук. В БГ поне още 2 години ще падат- европата варви с около година след америка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах