
© Юлия Лазарова
Приходът от отдаването на хотелска стая в България е нараснал с 5.8% за една година. Това показва проучване на консултантската компания Cushman&Wakefield, чийто стратегически партньор за България и Македония е Forton. Темпът на растеж е над средния за проучваните пазари от Централна и Източна Европа.
Братислава е столицата, в която има най-висок ръст по този показател. В Прага и Варшава нарастването на приходите от хотелски стаи се движи сравнително по-бавно.
Данните за българския пазар показват покачване на заетостта на работещите в бранша. То е с 6.3% повече през 2016 г. спрямо 2015 г. което е вторият по големина ръст в региона.
Активността на банките довела до допълнителни инвестиции в нови хотели, като само през 2017 г. се очаква в столиците от Централна и Източна Европа да бъдат отворени близо 4000 хотелски стаи от категория 3, 4 и 5 звезди. Градовете с най-висока активност са Варшава и Будапеща, докато Прага е на другия полюс с ограничен брой нови проекти.
"Също така наблюдаваме нарастващ инвеститорски интерес към по-слабо развити хотелски пазари като Букурещ и София", заяви мениджърът "Хотелски транзакции" за континентална Европа в Cushman&Wakefield Фредерик льо Фишу.
От проучването се разбира още, че данните от 46 транзакции на седем ключови пазара в региона, сред които е и българският, показват, че инвестициите в хотели са за близо 1.2 млрд. евро. Спрямо 2015 г. има 66% ръст в обема на пазара при сходен брой сделки. Тогава в региона са регистрирани 45 продажби на обща стойност 700 млн. евро.
За разлика от други пазари в Централна и Източна Европа българският отбеляза динамична година със сделки както за градски хотели, така и за такива в курортите. Сред по-значимите придобивания, които са посочени в проучването, са това на "Гранд хотел България" в София, "Парадайз бийч" в Свети Влас както и на хотелите "Обзор" и "Изгрев" в Златни пясъци.
© Юлия Лазарова "Гранд хотел България" бе закупен през 2016 г. от компанията на вносителя на кафето "Лаваца" в България Мирослав Печев "Софсток инвест".
"Спрямо 2015 г. обемът на пазара нарасна, но в сравнение с предходни години липсват сделки с активи управлявани под международен бранд", уточняват от Cushman&Wakefield.
"Нашите наблюдения са, че високата категория хотели в София отбелязват ръст като заетост и приходи, но предвид предстоящото председателство на Европейския съюз през 2018 г. фокусът на собствениците за момента е по-скоро в подобряване на представянето им и позиционирането им на пазара", заяви мениджърът "Капиталови пазари" във Forton/Cushman&Wakefield Явор Костов.
neut
Рейтинг: 5326 НеутралноНормално повишение след наблюдавания ръст на туристическите посещения в страната през миналата година
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restTademan
Рейтинг: 756 Неутрално"Отчетените приходи" мисля е правилното заглавие.
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#2] от "Tademan":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgМислиш, някой отчита фалшиви приходи, само и само да плаща повече данъци ???
Georgi Yordanov
Рейтинг: 624 Неутрално... а сивия сектор ... същите цифри, но запетаята - един знак назад
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!pet_fire
Рейтинг: 5094 НеутралноДа въвеждат задължителната връзка с НАП и МВР и нощувките ще скочат с 30%
ostin22
Рейтинг: 634 НеутралноНек'ви фондове за управление, некакви приходи, нЕкакви проценти.. Нек'ви цифри дето са си за реклама и вътрешнофирмена употреба..:-)
There is no way to happiness, happiness is the way!1001
Рейтинг: 1603 НеутралноДо коментар [#6] от "ostin22":
да агентите на данъчното това лято са имали принос,
догодина още ама знаем ли кой ще спечели