Да се доверим на специалиста за първопричината за инцидента. Но причината за многото жертви е някъде другаде. В това, което кара автобуса да пламне като факла и да изгори за минути, в едно с десетки млади и жизнени хора.
Тоя са като какъв се изживява от няколко дена? Много експертно разследване. Колко да е експертно? Двама ядрени физици стигат ли? От какво се е запалил автобуса ще се установи, защо е горял толкова силно и бързо - също. Защо е катастрофирал ще бъдат догадки. Дали шофьорът е заспал, дали е бил уморен и маркировката го е подвела, дали е спукал гума или друга техническа неизправност може само да се гадае. Настилката със сигурност не е причина, що се отнася до пътя, въпросът е защо тоя остров е изграден там по толкова нелеп начин.
"организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев."
Заради такива пишман обучители сме на първо место по катастрофи в Евкопа !!! Когато липсва знак за отбивка човек я пропуска , а не се нанизва в мантенелата на която ома знак и светлоотразител !
"Ако сте шофьор, пътувате по тъмно, по непознат път, с мокър асфалт, който поглъща светлината на фаровете, ориентирите, които могат да се използват в тези условия, в добро състояние ли са?"
Засега не е яно доколко водачът е познавал пътната обстановка.
А не е ли възможно някой да е поставил бомба,защото казаха,че е имало взрив,с цел тази трагедия на наша територия да накара политиците да отстъпят за приемането на македонците в ЕС.От Америка натиска вече е огромен.
А не е ли възможно някой да е поставил бомба,защото казаха,че е имало взрив,с цел тази трагедия на наша територия да накара политиците да отстъпят за приемането на македонците в ЕС.От Америка натиска вече е огромен.
Защо „експерта“Димитър Илиев не обели и дума за първите три автобуса,които са минали нормално и безопасно по тази отсечка при същите условия? Явно на тях не им е попречило,че няма предупредителен знак,че маркировката е износена и че вали дъжд. Просто са карали внимателно и са се съобразявали с пътните условия.
Със сигурност причините се дължат на комплексни фактори. В този участък пътят е ужасен и не знам, кой проектант си е сложил подписа под този проект. Наклоните са убийствени, виражите са обратни, асфалтът е под всякаква критика, тъй като не е качествен и не отговаря на европейските и национални норми за качество, пътна маркировка липсва (вертикална и хоризонтална). С една дума,едно сбъркано проектантско и инженерно съоръжение. Крайно време е немарливите проектанти да си понесат отговорността. Иначе Илиев е напълно прав. Причината за катастрофата е възникнала много преди физическия сблъсък на автобуса с мантинелата.
Най-малкото това е професията на човека. Цял живот това е правил. Има школа за обучаване точно на такива дървени философи като теб. Дори си направи труда да направи следствен експеримент, на който показа нагледно къде са разположени критичните точки на пътя и какво е предизвикало най-вероятно инцидента. Със сигурност експерти на място ще трябва да направят повторен, вече официален следствен експеримент. Човек, загинали са 46 души... Какви ги плещиш. Всичко трябва да се разнищи - от маркировката, до качеството на асфалта, наклоните, проектирането, изпълнението и поддръжката на пътя. ПИСНА МИ ВСЕКИ ПЪТ ДА СЕ ИЗМИВАТ РЪЦЕТЕ С ОПРАВДАНИЕТО, ЧЕ ИНЦИДЕНТИТЕ СА ПРЕДИЗВИКАНИ ОТ НЕСЪОБРАЗЕНА С ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ СКОРОСТ. А, КОЙ ЩЕ МИ КАЖЕ КАКВИ СА ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ, КАТО АЗ НЕ ГИ ЗНАМ. ЗАТОВА СЕ ПРАВЯТ СТАНДАРТИ, ПО КОИТО ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯ КОЙ Е ВИНОВЕН И КОЙ НОСИ ОТГОВОРНОСТТА!!!!!!!!
не, за да излезе истината е достатъчно само едно: добросъвестен подход в търсене именно на истината, а не на политически удобни версии
например тук сума ти "патриотично настроени граждани" призоваваха да не "плюем инфраструктурата", понеже това щяло да даде повод на македонците да ни обвиняват, съдят и тънъ. Очевидно този тип "граждани" не се интересува от истина, а от целесъобразност в полза на това, което смята за "свято" (а то НЕ Е)
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
А преди това един самолет е наръсил кемтрейлс, един рептил е чакал на завоя и близките антени са увеличили мощността на 5Г на макс. Направо са изключили шофьора и автобуса от мрежата.
фразата "комплексни причини" и подобни й фрази се наричат шикалкавене
винаги има ЕДНА КЛЮЧОВА причина останалите "фактори" я усилват или ослабват
ключовата причина в случая (за гибелта на хората) е наличието на леснозапалимо вещество в автобуса, на което не му е мястото било там и е очевидно, че инфраструктурните недомислици са допринесли аварията да се случи, небрежността на шофьора именно в шофирането не извинява факта, че ГОДИНИ НАРЕД службите на една мутра не са се погрижили за безопасността, а в последните 8-9 месеца една друга мутра бе заета да хленчи за "тежко минало" и "героично" да "чегърта" това минало, но кой знае защо не е чегъртала това, което трябва - нередностите по пътищата, предпоставките за ПТП
та оттук, ако ще приказваме в категории за "вина", то на първо място вината е на малоумника или малоумниците, натоварили опасен товар в автобуса, на второ място - на шефовете на държавните институции, които уж са отговорни за пътищата, контрола над превозните средства и за спазването на правилата за движение
и понеже първите виновни комай изгоряха и така платиха за глупостта си, остава да набучим на някоя (надали ще се наложи много да търсим) опасна мантинела виновниците номер две т.е. бихме ги набучили, ако у нас на власт бе Влад Цепеш - единственият държавник, спазвал "обществения договор", ама поради психическото си разстройство, докато нормалните държавници се придържат към Макиавелевския метод
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
сума ти народ минават на косъм от някоя беля което не е повод да оставим белята непоправена нали?
може да има скъсана жица под напрежение на тротоара всички ще я прескачат няма проблем, а?
нормално ли е пътищата и изобщо средата около нас да мяза за полоса за тренировка на сървайвъри, ъ?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
кой филм си гледал преди да ти хрумне това гениално предположение?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
До коментар [#2] от "uq": "Тоя са като какъв се изживява от няколко дена? "
Тоя може да се изживява като всякакъв "експерт" , но защо медиите го рекламират? Дневник за втори път му дава думата да повтаря вече казаното от него вчера. Че пътищата ни не са в добро състояние го знаем всички , но конкретно за тази катастрофа, не това е причината.
Знаците са важни, защото дават информация за пътя. Когато си пътува 5 часа и си изморен, вали даъжд, тъмно е, пътят не се вижда, и те заслепяват отсреща, и изведнъж пътя се раздвоява. може да отнеме време да прецениш, кое е път, кое е отбивка.
"организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев."
Заради такива пишман обучители сме на първо место по катастрофи в Евкопа !!! Когато липсва знак за отбивка човек я пропуска , а не се нанизва в мантенелата на която ома знак и светлоотразител !
Има хора, които са в състояние всичко да обяснят. Дори когато не го разбират добре. Ама обясняват и ругаят други, които разбират и обясняват спокойно и разумно.. Според Вас е нормално да има отбивка, но знакът за отбивката да се валя край пътя от май месец насам. И светлоотразителие отдавна да са сдали багажа.
Димитър Илиев е осемкратен рали шампион на България и сега ръководи Сейфти Драйвинг Академия https://www.sda.bg/ Аз лично съм преминавал три обучения. Няма да коментирам хейта, само казвам че г-н Илиев си разбира от работата.
1) Ралито и безопасността на движение а още повече пък организацията на движението нямат нищо общо 2) Сейфти драйвинг ..... пълно шарлатанство според мен. Сейфти драйвинг е да се спазва закона и институциите да се грижат за останалото. Сейфти драйвинг не е да реагираш на ситуации а да не попадаш в такива. А реагирането...за това се казва реагиране, защото е реакция, не се учи, освен чрез постоянно многократно повторение на същата ситуация, докато не стане рефлекс, а пътните ситуации са толкова разнообразни, че няма как да се и ат всички. Ама вие си давайте парите де, нема лошо, Димитър Илиев харесва това. Аааа и за протокола, първата първата...колко да е първата? Бяхме правили такива неща още преди 30 год. със симулация на понижено сцепление и т.н.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
elena_pipilota
Рейтинг: 357 НеутралноДа се доверим на специалиста за първопричината за инцидента.
Но причината за многото жертви е някъде другаде. В това, което кара автобуса да пламне като факла и да изгори за минути, в едно с десетки млади и жизнени хора.
uq
Рейтинг: 1035 НеутралноТоя са като какъв се изживява от няколко дена? Много експертно разследване. Колко да е експертно? Двама ядрени физици стигат ли? От какво се е запалил автобуса ще се установи, защо е горял толкова силно и бързо - също. Защо е катастрофирал ще бъдат догадки. Дали шофьорът е заспал, дали е бил уморен и маркировката го е подвела, дали е спукал гума или друга техническа неизправност може само да се гадае. Настилката със сигурност не е причина, що се отнася до пътя, въпросът е защо тоя остров е изграден там по толкова нелеп начин.
Padrino
Рейтинг: 1086 ВеселоНякой може ли да ми "преведе" заглавието, или може би от Дневник са забравили да публикуват някой липсващи думи? 😂😂😂
"Димитър Илиев: За да истината за катастрофата с автобуса е нужно много експертно разследване"
drill
Рейтинг: 285 Неутрално"организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев."
Заради такива пишман обучители сме на първо место по катастрофи в Евкопа !!!
Когато липсва знак за отбивка човек я пропуска , а не се нанизва в мантенелата на която ома знак и светлоотразител !
angeles
Рейтинг: 654 НеутралноДо коментар [#3] от "padrino": И аз стигнах до заглавието само и се отказах да чета експертното мнение!
2.5
Рейтинг: 3309 Неутрално"Ако сте шофьор, пътувате по тъмно, по непознат път, с мокър асфалт, който поглъща светлината на фаровете, ориентирите, които могат да се използват в тези условия, в добро състояние ли са?"
I Want To BelieveЗасега не е яно доколко водачът е познавал пътната обстановка.
Сд
Рейтинг: 754 НеутралноА не е ли възможно някой да е поставил бомба,защото казаха,че е имало взрив,с цел тази трагедия на наша територия да накара политиците да отстъпят за приемането на македонците в ЕС.От Америка натиска вече е огромен.
Padrino
Рейтинг: 1086 НеутралноЗащо? Забавата е голяма, дава ти малко материал за смях преди да си легнеш 😂
Resurrection
Рейтинг: 2013 ВеселоДо коментар [#3] от "padrino":
,,излезе” липсва
Padrino
Рейтинг: 1086 ВеселоТи определено четеш ФБ денонощно 😂😂😂
Padrino
Рейтинг: 1086 ВеселоВече не, поправиха се 😂😂😂
angeles
Рейтинг: 654 ВеселоДо коментар [#10] от "padrino": Е Нема начин да не е бомба!))))
angeles
Рейтинг: 654 ВеселоДо коментар [#11] от "padrino": След дъжд качулка,важното е че ни поразвеселиха😉
Сд
Рейтинг: 754 Неутрално[quote#10:"padrino"][/quote]
А ти защо не се преместиш някъде на топло,да речем в Испания.В Шотландия е шибан климата
kwy38371721
Рейтинг: 760 НеутралноЗащо „експерта“Димитър Илиев не обели и дума за първите три автобуса,които са минали нормално и безопасно по тази отсечка при същите условия?
Явно на тях не им е попречило,че няма предупредителен знак,че маркировката е износена и че вали дъжд.
Просто са карали внимателно и са се съобразявали с пътните условия.
hgg21387465
Рейтинг: 221 НеутралноСъс сигурност причините се дължат на комплексни фактори. В този участък пътят е ужасен и не знам, кой проектант си е сложил подписа под този проект. Наклоните са убийствени, виражите са обратни, асфалтът е под всякаква критика, тъй като не е качествен и не отговаря на европейските и национални норми за качество, пътна маркировка липсва (вертикална и хоризонтална). С една дума,едно сбъркано проектантско и инженерно съоръжение. Крайно време е немарливите проектанти да си понесат отговорността. Иначе Илиев е напълно прав. Причината за катастрофата е възникнала много преди физическия сблъсък на автобуса с мантинелата.
nix1130
Рейтинг: 562 НеутралноЕксперти бол. Файдъ йок!
hgg21387465
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#2] от "uq":
Най-малкото това е професията на човека. Цял живот това е правил. Има школа за обучаване точно на такива дървени философи като теб. Дори си направи труда да направи следствен експеримент, на който показа нагледно къде са разположени критичните точки на пътя и какво е предизвикало най-вероятно инцидента. Със сигурност експерти на място ще трябва да направят повторен, вече официален следствен експеримент. Човек, загинали са 46 души... Какви ги плещиш. Всичко трябва да се разнищи - от маркировката, до качеството на асфалта, наклоните, проектирането, изпълнението и поддръжката на пътя. ПИСНА МИ ВСЕКИ ПЪТ ДА СЕ ИЗМИВАТ РЪЦЕТЕ С ОПРАВДАНИЕТО, ЧЕ ИНЦИДЕНТИТЕ СА ПРЕДИЗВИКАНИ ОТ НЕСЪОБРАЗЕНА С ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ СКОРОСТ. А, КОЙ ЩЕ МИ КАЖЕ КАКВИ СА ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ, КАТО АЗ НЕ ГИ ЗНАМ. ЗАТОВА СЕ ПРАВЯТ СТАНДАРТИ, ПО КОИТО ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯ КОЙ Е ВИНОВЕН И КОЙ НОСИ ОТГОВОРНОСТТА!!!!!!!!
Николай Теллалов
Рейтинг: 708 Неутралноне, за да излезе истината е достатъчно само едно: добросъвестен подход в търсене именно на истината, а не на политически удобни версии
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратнапример тук сума ти "патриотично настроени граждани" призоваваха да не "плюем инфраструктурата", понеже това щяло да даде повод на македонците да ни обвиняват, съдят и тънъ.
Очевидно този тип "граждани" не се интересува от истина, а от целесъобразност в полза на това, което смята за "свято" (а то НЕ Е)
Padrino
Рейтинг: 1086 ВеселоТи явно НИКОГА не си стъпвал в Шотландия, но това не ти пречи да изказваш "експертното" си мнение 😂😂😂
gogo2011
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#7] от "Сд":
А преди това един самолет е наръсил кемтрейлс, един рептил е чакал на завоя и близките антени са увеличили мощността на 5Г на макс. Направо са изключили шофьора и автобуса от мрежата.
Николай Теллалов
Рейтинг: 708 НеутралноДо коментар [#16] от "hgg21387465":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратфразата "комплексни причини" и подобни й фрази се наричат шикалкавене
винаги има ЕДНА КЛЮЧОВА причина
останалите "фактори" я усилват или ослабват
ключовата причина в случая (за гибелта на хората) е наличието на леснозапалимо вещество в автобуса, на което не му е мястото било там
и е очевидно, че инфраструктурните недомислици са допринесли аварията да се случи, небрежността на шофьора именно в шофирането не извинява факта, че ГОДИНИ НАРЕД службите на една мутра не са се погрижили за безопасността, а в последните 8-9 месеца една друга мутра бе заета да хленчи за "тежко минало" и "героично" да "чегърта" това минало, но кой знае защо не е чегъртала това, което трябва - нередностите по пътищата, предпоставките за ПТП
та оттук, ако ще приказваме в категории за "вина", то на първо място вината е на малоумника или малоумниците, натоварили опасен товар в автобуса, на второ място - на шефовете на държавните институции, които уж са отговорни за пътищата, контрола над превозните средства и за спазването на правилата за движение
и понеже първите виновни комай изгоряха и така платиха за глупостта си, остава да набучим на някоя (надали ще се наложи много да търсим) опасна мантинела виновниците номер две
т.е. бихме ги набучили, ако у нас на власт бе Влад Цепеш - единственият държавник, спазвал "обществения договор", ама поради психическото си разстройство, докато нормалните държавници се придържат към Макиавелевския метод
Николай Теллалов
Рейтинг: 708 НеутралноДо коментар [#15] от "kwy38371721":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсума ти народ минават на косъм от някоя беля
което не е повод да оставим белята непоправена
нали?
може да има скъсана жица под напрежение на тротоара
всички ще я прескачат
няма проблем, а?
нормално ли е пътищата и изобщо средата около нас да мяза за полоса за тренировка на сървайвъри, ъ?
Николай Теллалов
Рейтинг: 708 НеутралноДо коментар [#7] от "Сд":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираткой филм си гледал преди да ти хрумне това гениално предположение?
tacheaux
Рейтинг: 3995 НеутралноДо коментар [#2] от "uq":
"Тоя са като какъв се изживява от няколко дена? "
Тоя може да се изживява като всякакъв "експерт" , но защо медиите го рекламират? Дневник за втори път му дава думата да повтаря вече казаното от него вчера. Че пътищата ни не са в добро състояние го знаем всички , но конкретно за тази катастрофа, не това е причината.
ozerix
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "drill":
Знаците са важни, защото дават информация за пътя. Когато си пътува 5 часа и си изморен, вали даъжд, тъмно е, пътят не се вижда, и те заслепяват отсреща, и изведнъж пътя се раздвоява. може да отнеме време да прецениш, кое е път, кое е отбивка.
Сд
Рейтинг: 754 Неутрално[quote#20:"padrino"][/quote]
3 пъти съм бил в Шотландия.Виж в интернет,в момента в Глазгоу е -1 градуса,а във Валенсия е 10 градуса.
regular_observer
Рейтинг: 973 Неутрално"организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев."
Заради такива пишман обучители сме на първо место по катастрофи в Евкопа !!!
Когато липсва знак за отбивка човек я пропуска , а не се нанизва в мантенелата на която ома знак и светлоотразител !
Има хора, които са в състояние всичко да обяснят.
Дори когато не го разбират добре.
Ама обясняват и ругаят други, които разбират и обясняват спокойно и разумно..
Според Вас е нормално да има отбивка, но знакът за отбивката да се валя край пътя от май месец насам. И светлоотразителие отдавна да са сдали багажа.
Просто пропускате отбивката и си карате.
bat_plamen
Рейтинг: 4426 НеутралноВажното е истината да установи и виновните да понесат своята отговорност.
Dean Dimov
Рейтинг: 5 НеутралноДо коментар [#2] от "uq":
Димитър Илиев е осемкратен рали шампион на България и сега ръководи Сейфти Драйвинг Академия https://www.sda.bg/
Аз лично съм преминавал три обучения. Няма да коментирам хейта, само казвам че г-н Илиев си разбира от работата.
Petia Nikolova
Рейтинг: 777 НеутралноДо коментар [#15] от "kwy38371721":
Защо този автобус е изостанал от другите три карали внимателно? Той по какви причини не ги е следвал на малко разтояние така внимателно?
Petia Nikolova
Рейтинг: 777 НеутралноДа не излезе накрая някаква далаверджийска мъст между компании за превоз?
uq
Рейтинг: 1035 НеутралноДо коментар [#30] от "Dean Dimov":
1) Ралито и безопасността на движение а още повече пък организацията на движението нямат нищо общо
2) Сейфти драйвинг ..... пълно шарлатанство според мен. Сейфти драйвинг е да се спазва закона и институциите да се грижат за останалото. Сейфти драйвинг не е да реагираш на ситуации а да не попадаш в такива. А реагирането...за това се казва реагиране, защото е реакция, не се учи, освен чрез постоянно многократно повторение на същата ситуация, докато не стане рефлекс, а пътните ситуации са толкова разнообразни, че няма как да се и ат всички.
Ама вие си давайте парите де, нема лошо, Димитър Илиев харесва това.
Аааа и за протокола, първата първата...колко да е първата? Бяхме правили такива неща още преди 30 год. със симулация на понижено сцепление и т.н.