Любчо Георгиевски, бивш македонски премиер: София да разбере, че проблемите в Скопие не се решават за една нощ

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Любчо както винаги е точен.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Вие не сте просто център на Вселената, Вие сте ЦЕНТЪРА НА ЦЕНТЪРА НА ВСЕЛЕНАТА, с Български лични карти.

  3. 3 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Добро интервю. Мен ме интересува дали в Скопие са разбрали, че няма как да влязат в ЕС с титовската си идеология и примитивен антибългаризъм.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  4. 4 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 941 Неутрално

    "София да разбере, че проблемите в Скопие не се решават за една нощ"

    София разбира и проявява нужното търпение. Колкото - толкова. Няма бърза работа...

  5. 5 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Любчо имахте 5 години. Какво направи Скопие за това време освен да хвърли милиони за да купи лобисти във Вашингтон и Брюксел?

  6. 6 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Любчо Георгиевски.

    "" Първо съжалявам, че БПЦ, когато МПЦ поиска да ѝ биде църква майка, не успя да разбере колко голяма крачка бе това. И отхвърляйки ги, всички монаси станаха като оставени на вятъра да ги духа. Много неприятна ситуация. Тезите, които чух тогава от някои български експерти, са същите като сега от страна на Вселенската патриаршия за каноничността на МПЦ: че България не бива да приема Македония като църква майка или че не бива да я признава, защото това било против българските интереси. Охридската архиепископия била българска, просто това щяло да навреди на българските интереси. Не ми е ясно тези експерти по БПЦ знаят ли, че след томосите от 10 в. (когато българската църква е призната за независима - бел. ред.) през 1922 г. също така Вселенският патриарх дава томос - и то за пари - на СПЦ, с който епархиите на днешна Северна Македония минават в ръцете на СПЦ.


    Не знам разбират ли, че ако македонската църква не се признае, не остава българска, а сръбска. Че от 1945 г. в Македония има един процес, при който МПЦ се готви да се отцепи не от БПЦ, а от СПЦ, която формално се прави 1967 г. И тогава тя опитва да се отдели от СПЦ. И един македонски поп не съм чул, който да говори за отцепване от МПЦ. Как гледат онези този мираж? И дали виждат, че в томоса на Константинопол се казва: а сега канонично ще си уредите нещата със СПЦ? Руската обявява също, че МПЦ е част от СПЦ? Защо българските патриоти се лютят на Македония, а не на руснаците, сърбите."" "

  7. 7 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Скопие да разбере че в ЕС не се влиза за една нощ!

    Евроатлантида
  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    Поголовна пропаГАДНА на загрижените за общността на равноправни европейски нации. И тако, и вако ги говори ЛГ, макар и да знае, че утрините са по-мъдри от нощите. В Македония мислят, ако го правят, в късна доба и не отчитат, че светлината идва от Изток, от източната им граница. В България има достатъчно мрънкащи "политици", които са готови на всичко заради себе си, правейки се, че провиждат светлото ни бъдеще. Тепърва ще продават не само майка си и баща си, а и всички българи, вкл. и прогонените от българските земи на Балканите, и то само и само да угодят на поредните си господари. България е най-ощетяваната държава сред всички днешни на Балканския полуостров и колкото и да сме устремени към всеобщото европейско бъдеще, трябва не само да отстояваме това, което е останало в съзнанието ни за миналото, но и да покажем, че паметта на дедите ни е най-важното нещо, което ще продължава да показва на всички, че сме българи.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7987 Неутрално

    Отлично интервю.
    Фактът, че го няма в мейнстрийм медиите показва в какъв стъклен медиен похлупак са българите.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на cxr20646775
    cxr20646775
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Никакви отстъпки не е правила историческата им комисия, а с трикове и двусмислени изказвания опитваха да отбият номера. Както и лукавият Заев.
    В началото имаше изказвания на техния президент и главния историк от комисията, че Гоце Делчев бил българин по произход, но политически бил македонец. После сами се отказаха от тая трактовка и се върнаха към отстояване на македонския етнос, преминавайки към дипломатически натиск.

    И какво значи да обявим 5, 10 или 15 "общи личности"? Или всички славяноезчини македонци са българи по произход, или никой. Не може едни да са, други да не са, това не е пазар. Затова и следва да се търси общо решение за произхода и езика на това население, а не да се дипли личност по личност. Да признаят българската етническа идентичност на своите предци, а България ще признае съвременната им национална идентичност.

  11. 11 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Тва София ли да го разбере или Борел?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  12. 12 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    "България да обясни на Македония защо 1945-1946 г. уби и затвори 220 най-видни представители на ВМРО-то на Ванчо (Михайлов)."

    Никаква комисия не е нужна, отговорът го знае всяко дете. България по това време вече не е суверенна държава. Комунистите слушат Москва и са готови да направят България подчинена на Сърбия в една балканска федерация. Депортират българите от Драмско, които са бежанци в България, в Югославия. Допускат сърбомански преподаватели тук. Избиват македонските воеводи, за да услужат на югославяните, избиват и тракийските, които са защитавали българите в Източна и Западна Тракия от турския и гръцкия геноцид, защото знаят как да се бият с оръжие и организация и могат да навредят на руската окупация на България.

    Обаче като поставя такъв лесен въпрос, Любчо Георгиевски показва колко неразрешим е въпросът с Македония. Защото техните огговори не са лесни. Ако отговорят, трябва да градят наново "идентитето" си.

  13. 13 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    След измамата с преброяването какво да говорим повече с тях?

    Напротив, българското правителство трябва да се застъпи пред парламента за да се допусне облекчаване на режима за получаване на гражданство на хора от там - за всеки който иска. И всички нови граждани трябва да полагат клетва за вярност пред България и това да се заснема с камера. Унгария и Румъния вече имаха подобни кампании за малцинствата си в чужбина. И тогава въпросът има ли българско малцинство ще бъде решен много бързо и категорично.
    А ВМРО-то им просто трябва да си сменят името. И редовно да им се напомня, че първоначално организацията им се е наричала ВМОРО - защото са обхващали и Одринска Тракия , където никой не чувал за никакви древни македонци. Ерго, тя е чисто българска - могат да си изберат името на някоя фашизирана сръбска организация, като "Сдружение срещу българските бандити" , поне да се знае, че са ренегати.

  14. 14 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 3066 Разстроено

    Проблемите са затлачвани години наред. Малко се гоовори напр. че след 1944 десетилетия , България се бе затворира изцяло за Савезна република Македония. Причината бе , че Югославския комунизъм не бе по вкуса на нашите комунисти , бе по отворен към света.Тук го наричаха "ревизионистичен". В резултат влиянието на България там изчезна. В Македония се ходеше със разрешения от милицията ипр. И днес същите хора които затвориха България за Македония врещят вие сте такива , вие сте онакива...
    Какво предлагаме днес на македонците за да се сетят че дедовците им са българи? Стандарт, уредена ,уважавана държава?Нищо...
    На въпроса как да ви помогнем, един македонски българин даде най точния отговор: Като си оправите държавата.
    Аз бих добавил, това е и единствено възможното.
    Дано обаче за нас да не се окаже най трудното, защото за него се иска вного работа, а къде къде по лесно се влиза в в НС с "патриотични" провиквания и псувни...

  15. 15 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    До коментар [#6] от "constatator":

    Че тя си е сръбска. Още от 1945 година. Пропускам годините след ПСВ.

  16. 16 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 493 Неутрално

    В други свои изказвания, Любчо Георгиевски твърди, че е имало "македонско възраждане". Нарича българите в Македония "македонци с българско самосъзнание". Твърди, че е имало фашизъм в България (понеже от "Поглед Инфо" били казали така).

    "Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    Любчо, като ги решите, обадете се за преговори с ЕС. Преди това просто няма смисъл.

  18. 18 Профил на oie351099242
    oie351099242
    Рейтинг: 38 Неутрално

    Какво искат тези македонци от нас?!
    И до ден днешен не разбирам за какво ни мразят...Като си им харесва да са албанци да си гледат напред и те тва е. Сигурно е много неприятно да имаш паспорт на държава членка на ЕС. Не разбирам какво само се занимаваме с тези...

  19. 19 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1973 Весело

    Дневник докога ще разпространява дезинформация?!? Поредният северен, дето ни обяснява те колко били хубави и мили и готови на отстъпки, а ние - фашисти ньедни. Какви "общи" личности може да са изброените, като Кирил и Методий са византийски служители и не вярвам да има сериозен учен в България, който да ги мисли за българи, всички говорят за ДЕЛОТО им, което е спасено и продължено в България, по времето в което Македония и македонец означава нещо съвсем различно от днес. За другите въобще няма да говорим, защото е срамно въобще да се коментира. Вето до дупка и дано се присъединят към Сърбия и заедно да станат Задунайска - това за тях.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  20. 20 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Интервюто е пример за витиеватите македонски политики по историческите въпроси.
    А ве македонски българин (с паспорт), когато анализираш "процес" се върви стъпка по стъпка до края но...ОТ НАЧАЛОТО!
    Всичките ви приказки са, като че ли са ви заградили парче ничия земя и сте слязли върху него от космоса.

  21. 21 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Промитите мозъци,в европа след 50 години

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  22. 22 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Любчо, като ги решите, обадете се за преговори с ЕС. Преди това просто няма смисъл.
    —цитат от коментар 17 на Vlado Nikolov


    Ей, гнус путиноидна. Любчо е българин. Един от нас. С паспорт , ясно волеизявление и открита гражданска позиция пред българското и македонското общество и медии вече 30 години . Кой си ти че да му викаш вие ? Любчо е много повече българин от теб и цялата руска петоколонна пасмина. Термина с който трябва да се обръщаме към икони на сближаването между България и Македония е НИЕ. Понимаеш ?

  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3680 Любопитно

    "Македонската страна не може да разбере политиката по всяка цена от българския парламент - до 1945 г. македонците са българи, от 1945 г. са македонци. Много тежко ще бъде прието от македонска страна. Както и да го погледнете, ще има щета. За мен не е спорна общата история между Македония и България, но процесът на създаване на македонската нация е малко по-дълъг. България във всички дискусии с македонската страна трябва да употребява думата "процес". Нищо не е станало за една нощ."

    Защо ви е толкова тежко да приемете тази истината (че преди 1945 г. не е имало македонска държава и народ)!? А, относно едната нощ, от колко години съществува българо-македонската историческа комисия!? Мисля, че вече повече от 5 години. За цялото това време псевдо историците от РСМ така и не признаха историческия факт, че исторически личности като например цар Самуил, Петър Карпош и Гоце Делчев са българи (нарочно избрах тези имена, защото са от три различни исторически периода)!

    Колко нощи и години трябва да минат за да разберете най-накрая, че вие нямате държавна история преди 1945 г. !? И че вашата държава става независима едва след 1991 г.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3680 Весело

    Да признаят българската етническа идентичност на своите предци, а България ще признае съвременната им национална идентичност.
    —цитат от коментар 10 на cxr20646775


    Точно това трябва да направят северните макета! А, относно втората част на коментара ти, България отдавна призна съвременната им национална идентичност. Никой не отрича, че днес има държава със странното име РСМ и народ наречен северни макета. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на truder
    truder
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Големи отстъпки били направили, ама ние не сме ги били видяли.

    Аналогия - комшията ми краде колата, за която имам надлежен документ. Съдя го за кражбата, а той твърди, че колата е негова, защото като дете се е возил на задната седалка и един друг комшия му бил казал, че всъщност може спокойно да я вземе. И това
    не му е за първи път. На минал процес е осъден да върне една друга крадена кола. Компромисно, от добро сърце, комшията казва, че ще ми върне гумите на колата и оревава ортаклъка колко съм гаден, че отричам собствеността му върху моята кола. Имал някакви мултиперспективни виждания върху документа за собственост.
    А съдията си трайка за истината, защото има някакви бъдещи интереси, а и хич не го вълнува при кой ще остане колата. Важното е, да не му разваляма рахатлъка.

  26. 26 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rex":

    Иван Николов: "Къде е проблемът тогава? Проблемът е, че от 1991 г. до днес в Р С Македония нищо не се е променило. Променил се е Любчо Георгиевски и то в посока обратна на истината и справедливостта."
    https://bgnes.bg/news/ivan-nikolov-preodolavane-na-bezizkhoditcata-sofia-skopie-i-rolata-na-liubcho-georgievski-dnes/

    Странното е обаче, че г-н Николов, след като надлежно цитира Любчо Георгиевски, не му е направило впечатление това твърдение за наличието на някакво македонско възраждане и македонски възрожденци:
    "Човек треба да биде тотално несериозен, тотално неискрен и тотално лажго, кога от денешен аспект, кога jа гледа НАШАТА МАКЕДОНСКА ПРЕРОДБА, не сака да признае една работа. А тоа е дека МАКЕДОНСКИТЕ ПРЕРОДБЕНИЦИ, Глигор Прличев, Миладинов, Шапкарев и да не ги броиме сите, кога ке се отворат сите тие книги…да увидиме, дека и писмото е она што ние денеска го нарекуваме бугарско писмо и jазикот…го нарекували бугарски jазик... И во што е тука проблемот?(Льубчо Георгиевски, „Тоа сум jас“, Скопие, стр. 165 )

    "Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
  27. 27 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    В РСМ трябва да започне един много болезнен процес по развенчаване на митовете от миналото и да се спре с преиначаването/унищожаването му. На първо време може да почерпят опит от как след 1989 г чехите отработиха отношението си към немците и немското в историята им -чрез показване на истината, дори и когато много боли (вкл и възстановяване на оригинални надписи по паметници и разрушени гробища)

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  28. 28 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Не за една нощ ама имаха 4г. на направят поне една крачка по изпълнението
    на споразумението, сега да не реват като вдовици а да се заемат със
    изпълнението му защото ще гледат ЕС през оградата !!!

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#10] от "cxr20646775":

    И защо да не може да се съгласим че 10-20 (основни) фигури са общи. Другите ги оставяме без официална дефиниция, всеки историк да си ги тълкува както си иска. Може да примем че т.н. македонска нация е почнала да се заражда преди 45'та и се формирала оконателно след това, горе-долу съвпада с реалността. И разбира се изискваме на практика спираме на речта на омразата, разбира се това важи и за нас.

  30. 30 Профил на gh_7
    gh_7
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Поредният пример, че нещо във въздуха на тази бивша югорепублика влия зле на мисленето на популацията там. Щом и ЛюБчо не може да разбере, че България не може да чака и приема за нормално десетилетия още северномакедонците /славняите/ да поругават паметта на отдавна починали българи от този край, провеждайки възродителен процес над тях и превръщайки ги в "македонци", прескачаме цар Самуил - Григор Пърличев, Райко Жинзифов, братя Миладинови, Кръстьо Мисирков, Никола Вапцаров, Ангел войвода, Ильо войвода, Марко Бочар, Георги/Гоце Делчев, Дамян Груев, Гьорче Петров, Яне Сандански, Тодор Александров и др., и др. Толкова ли е трудно, г-н ЛюБчо, да схванете, че няма нормален българин, който да мечтае днес да ви превзема, окупира или присъединява, няма нормален българин, който да смята, че днешните югославянизирани северниомакедонци са българи, нито че днешния сърбизиран диалект е "български език". Единственото, което искаме - спрете да скверните паметта на дедите ни от този край, не изопачавайте/фалшифицирайте историята и историческите извори, спрете да ни татаросвате и да се занимавате с нас! Като станете и вие нормални и възпитани европейци, заповядайте в нашето европейско семейство!

  31. 31 Профил на truder
    truder
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Истинският проблем, не е просто откровената фалшификация на историята ни. За всеки по света, който се интересува от история е лесно да провери. Проблема е, че това е правено с идеята да се насажда омраза към българите, с конкретните цели зад това. И не мога да възприема широко затворените очи на ЕС, за бъдещите проблеми, които сами ще си навлекат.

  32. 32 Профил на de val
    de val
    Рейтинг: 94 Неутрално

    Георгиевски наистина работи за размразяване на отношенията, но истината е че след всяко подобно интервю в Северна Македония го обявяват за предател и видни личности се обявяват за отнемане на македонското му гражданство. Има видеа от това, може да се видят.

    Да се настоява, че Македония е готова за ЕС само защото вече не фабрикуват дела срещу българите там и вече ме се забранява достъпа на български книги и смехотворно. Ако е толкова трудно да се направи повече защото има омраза от 70 години, значи въобще не са готови за типа свързаност, който се изисква от ЕС.


  33. 33 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Човеко пита
    Защо България уби и затвори
    220 най видни представители на Вътрешната Македонска Революционна Организация ???

    Само Бог и истината са над всичко
  34. 34 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Човеко Любчо Георгиевски със жителство в Пиринска Македония град Благоевград пита :
    Наистина ли българите вярват че за един ден през 1945 г българите са станали македонци
    Човеко ви намеква че ви лажат ...Че това е процес от преди десетилетия тръгнал с освободителните борби на ВМРО от турско и за независима Македония .
    Документите на ВМРО са в Скопие и предадени от София заедно с Гоце Делчев

    Само Бог и истината са над всичко
  35. 35 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Пред БТВ днес сутринта Любчо Георгиевски осъди остро това че културен клуб е наречен на Ванчо Михайлов ..Той го нарече фашист а българската начинание "тежка несрека "

    Само Бог и истината са над всичко
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7051 Неутрално

    Защо за една нощ. От 25 години все ги решаваме и резултатът е нула.

  37. 37 Профил на de val
    de val
    Рейтинг: 94 Неутрално

    До коментар [#33] от "eog581083556": И децата знаят. ВМРО е във война с БКП от 1923 г. Москва иска революция и търси подкрепа в революционната сила на ВМРО срещу българското правителство. Тодор Александров отказва и го убиват.

    През Септемврийското въстание ВМРО пак е срещу БКП заедно с армията. Така в сблъсък по улиците на София - леви срещу десни до 1944 когато идва Четвената Армия и държи страната в окупация до 1947. Георги Димитров се връща от Москва и разгонва всички демократични партии, медии, профсъюзи, патриотични организации. Екзекуции, затвори, лагери за всички некомунисти. Какво остава за директните си врагове от 20 години…. Но въпреки това пак има нелегална съпротива и чети до 1950 година, но сега и срещу сърбокомунистическата македонизация.

  38. 38 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Добре, г-н Люпчо!
    Като в Скопие си решите проблемите след необходимия брой нощи, заповядайте отново с кандидатурата си за ЕС. Ние сме вътре, чакаме ви и не бързаме за никъде.

  39. 39 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3316 Любопитно

    Какво искат тези македонци от нас?!И до ден днешен не разбирам за какво ни мразят...Като си им харесва да са албанци да си гледат напред и те тва е. Сигурно е много неприятно да имаш паспорт на държава членка на ЕС. Не разбирам какво само се занимаваме с тези...
    —цитат от коментар 18 на oie351099242


    Не знам дали осъзнавате, но от Вашия коментар лъха омраза към македонците... Не критикувате някакви позиции, не излагате свои аргументи...

    Всичко ще бъде наред! :-)
  40. 40 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3316 Любопитно

    Странното е обаче, че г-н Николов, след като надлежно цитира Любчо Георгиевски, не му е направило впечатление това твърдение за наличието на някакво македонско възраждане и македонски възрожденци: "Човек треба да биде тотално несериозен, тотално неискрен и тотално лажго, кога от денешен аспект, кога jа гледа НАШАТА МАКЕДОНСКА ПРЕРОДБА, не сака да признае една работа. А тоа е дека МАКЕДОНСКИТЕ ПРЕРОДБЕНИЦИ, Глигор Прличев, Миладинов, Шапкарев и да не ги броиме сите, кога ке се отворат сите тие книги…да увидиме, дека и писмото е она што ние денеска го нарекуваме бугарско писмо и jазикот…го нарекували бугарски jазик... И во што е тука проблемот?(Льубчо Георгиевски, „Тоа сум jас“, Скопие, стр. 165 )
    —цитат от коментар 26 на Чубрица


    Не виждам къде виждате "твърдение за наличието на някакво македонско възраждане и македонски възрожденци". Напротив, г-н Георгиевски иронизира позицията, че възрожденците били с македонска идентичност, а пък реално са пишели на български във всичките си книги

    Всичко ще бъде наред! :-)
  41. 41 Профил на БОНГО
    БОНГО
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    "Македонската страна не може да разбере политиката по всяка цена от българския парламент - до 1945 г. македонците са българи, от 1945 г. са македонци. Много тежко ще бъде прието от македонска страна. Както и да го погледнете, ще има щета. За мен не е спорна общата история между Македония и България, но процесът на създаване на македонската нация е малко по-дълъг. България във всички дискусии с македонската страна трябва да употребява думата "процес". Нищо не е станало за една нощ."Защо ви е толкова тежко да приемете тази истината (че преди 1945 г. не е имало македонска държава и народ)!? А, относно едната нощ, от колко години съществува българо-македонската историческа комисия!? Мисля, че вече повече от 5 години. За цялото това време псевдо историците от РСМ така и не признаха историческия факт, че исторически личности като например цар Самуил, Петър Карпош и Гоце Делчев са българи (нарочно избрах тези имена, защото са от три различни исторически периода)!Колко нощи и години трябва да минат за да разберете най-накрая, че вие нямате държавна история преди 1945 г. !? И че вашата държава става независима едва след 1991 г.
    —цитат от коментар 23 на Иво

    И как точно определи Капрпош като българин?
    Процесът на формиране на македонско небългарско самосъзнание можем да отнесем от периода между войните, с ликвидирането на Екзархията и българските училища. Изместването на самосъзнанието, става под сръбско и комунистическо влияние, както виждаме в случаите на партизани с имена Аспарух и Крум, които се борят срещу "българските окупатори". Но същевременно го има и апелът на македонски българи към Хитлер след разгрома на Югославия за създаване на самостоятелна Македония. През 1943 г, същите дейци на акционни комитети, които са организирали посрещането на българските освободители от сърбизма - Гюзелевци, Станишев и т.н. влизат в контакт с цар Борис за същото - за самостоятелна Македония. Ванчо Михайловата "Швейцария на Балканите" е еманация на разбирането за тази Македония - независима държава, разделена по кантони според различните народности. Неизказаната идея е, че е възможно съществуването на македонски народ , който подобно на швейцарския обединява различни етнически групи.
    Образуването на македонска държава в рамките на Югославия е преломен момент в този процес, точно както борбата за българска църква и създаването на българска държава е премомен момент за самото българско национално движение. И тук идва решаващата роля на комунистическия югославизъм (по подобен , макар и по-слаб начин руският панславизъм оформя множество темели на българската нация). Понеже на Тито е необходим съюз на народи, който евентуално да довее до създаването на югославско национално съзнание, македонците трябва да бъдат етнизирани. Не концепцията за македонска нация, създадена от множество народности, вккл. българската, а тази за етнически македонци, за македонски етнос, съществуващ от средновековието . за някакви митични "македонски славяни" преди повече от хилядолетие, въз основа на които се изградил македонскиот нАрод, е фалишификацията , в която бяха възпитавани поко9ление след поколение при комшиите. Но нима ние не възпитаваме по подобен начин нашите деца - за митичните "български славяни", особено онези ооколо Солун от времето на светите братя? Те са толкова "български" през 9ти в., колко са и "македонски" - т.е. никак.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3680 Любопитно

    До коментар [#41] от "БОНГО":

    Интересно мнение Бонго. Едно нещо обаче не ми стана ясно, ако Карпош не е бил българин, то тогава какъв е бил по народност? И второ, съгласен съм с теб за митичните "български славяни", особено онези около Солун от времето на светите братя? Те не са били български славяни, а византийски славяни. В рамките на тогавашната Византия (Източна Римска империя) е имало много славяни, според византийските хронисти от онова време например полуостров Пелопонес е бил плътно заселен със славяни. Отношенията между славяните и ромеите мисля, че си достатъчно запознат с темата. Като почнем от обсадите на Солун от славяни и авари и стигнем през изселването на много славяни в Мала Азия, бунта на Тома Славянина. И в крайна сметка елинизицията на славяните в рамките на Византия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на БОНГО
    БОНГО
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    Интересно мнение Бонго. Едно нещо обаче не ми стана ясно, ако Карпош не е бил българин, то тогава какъв е бил по народност? И второ, съгласен съм с теб за митичните "български славяни", особено онези около Солун от времето на светите братя? Те не са били български славяни, а византийски славяни.
    ===
    Ми де да го знам какъв е бил Карпош по род. Няма такива данни и никой не знае със сигурност. При това условие, в една теохратична държава хората са разделени на милети по вероизповедание и е най-правилно да го наречем "християнин", без да го етнизираме и национализираме. Комшиите стъпват на един указ на съюзника му император Леополд , който споменава "македонци", както и на "македонския корпус" на Екатерина Велика, но това е под влияние на господстващия илиризъм, който определя тогавашното етнографско разбиране за славяноговорящите народи, особено под османско владичество и "антиквизира" етнографията така, че в писанията на редица представители на Илиризма (напр. Юри Крижевац, починал 1683 г., споменава славяни българи, тракийци и македонци).

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  44. 44 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3426 Весело

    До коментар [#22] от "Rex":

    Кире! Ти ли си? Или си обикновен ОМОвец?

  45. 45 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1154 Гневно

    До коментар [#22] от "Rex":Иван Николов: "Къде е проблемът тогава? Проблемът е, че от 1991 г. до днес в Р С Македония нищо не се е променило. Променил се е Любчо Георгиевски и то в посока обратна на истината и справедливостта."https://bgnes.bg/news/ivan-nikolov-preodolavane-na-bezizkhoditcata-sofia-skopie-i-rolata-na-liubcho-georgievski-dnes/ Странното е обаче, че г-н Николов, след като надлежно цитира Любчо Георгиевски, не му е направило впечатление това твърдение за наличието на някакво македонско възраждане и македонски възрожденци: "Човек треба да биде тотално несериозен, тотално неискрен и тотално лажго, кога от денешен аспект, кога jа гледа НАШАТА МАКЕДОНСКА ПРЕРОДБА, не сака да признае една работа. А тоа е дека МАКЕДОНСКИТЕ ПРЕРОДБЕНИЦИ, Глигор Прличев, Миладинов, Шапкарев и да не ги броиме сите, кога ке се отворат сите тие книги…да увидиме, дека и писмото е она што ние денеска го нарекуваме бугарско писмо и jазикот…го нарекували бугарски jазик... И во што е тука проблемот?(Льубчо Георгиевски, „Тоа сум jас“, Скопие, стр. 165 )
    —цитат от коментар 26 на Чубрица


    Любчо отдавна е признал че е българин, извадил си е български паспорт, живее в България и си е сменил името на Любчо, така че айде у лево , таварищ руски самовар.

  46. 46 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rex":Кире! Ти ли си? Или си обикновен ОМОвец?
    —цитат от коментар 44 на Vlado Nikolov


    Плувай, плувай товаришч Бубев. А с ОМОвците се разписвате на една ведомост към едно и също пасолство.

  47. 47 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Колкото време е нужно, толкова. Ние не бързаме- 20, 30, 50 г. Само че те искат да почнат преговори за една нощ. Уж не можели да си решат проблемите, ама препират за започване на преговорите. Ами не може за една нощ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK