Строителят на трасе от магистрала "Струма" няма да се избира само според цената

Строителят на трасе от магистрала "Струма" няма да се избира само според цената

© Мария Съботинова



Цената няма да е единственият критерий при избора на строител за най-голямата поръчка в пътното строителство тази година - за отсечката от Дупница до Благоевград по автомагистрала "Струма". Вече ще се вземат предвид опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът. Това се вижда от обявената в петък поръчка на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ), съобщава capital.bg.

В досегашните конкурси голямата конкуренция свали цените до нива, които породиха страх, че построяването е възможно само с компромиси в качеството. 

Трасето от около 37 километра и е с индикативна цена 200 млн. лв. без ДДС. Това е и предпоследната голяма магистрална поръчка през идните две години. Освен нея се чака конкурс единствено за отсечката от София до границата със Сърбия при Калотина. Затова и интересът към поръчката за "Струма" се очаква да е голям.


Обявената процедура е за първия етап, който ще е предварителният подбор на фирмите, които имат капацитета да работят на такъв тип сложни обекти. Срокът за кандидатстване за отсечката е до 17 ч. на 23 април, а получените оферти ще бъдат отворени на следващия ден.


В обществената поръчка пише, че ще бъдат отсети 8 кандидата. Ако има повече заявители, те ще бъдат подредени по критерий за количество на изпълнените строежи и рехабилитации на пътища през последните 3 години.

"Паралелно с този процес ще върви процедурата по идейното проектиране. Искаме да направим икономия във времето – докато се прави идейното проектиране, ние да правим подбора на фирмите, които през лятото, когато са избрани и когато сме готови с идейния проект, ще поканим, за да дадат своята детайлна оферта за това как реално предлагат технически да бъде изпълнен проектът", обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. В средата на януари бяха отворени и ценовите оферти за изработване на идеен проект за отсечката. Най-евтината оферта беше на софийската компания "Ню ИТ и инженеринг" - 208 хил. лв. Все още избран победител няма. 

През лятото се очаква да се проведе втората фаза на конкурса. Тогава кандидатите ще бъдат оценявани на базата на икономически най-изгодната оферта, като цената ще има тежест до 50 от 100 възможни точки. 

Максималният срок за строителството е 27 месеца, но компаниите ще могат да предлагат и по-кратки периоди. Така, ако строителството започне през есента, може да се очаква отсечката Дупница - Благоевград да започне да се ползва през 2015 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edk
    edk
    Рейтинг: 434 Любопитно

    ..."Най-евтината оферта беше на стофийската компания "Ню ИТ и инженеринг" - 208 хил. лв"
    Това на метър ли е, или е редакторска грешка?

  2. 2 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 520 Неутрално


    Цената няма да е единственият критерий при избора на строител за най-голямата поръчка в пътното строителство тази година - за отсечката от Дупница до Благоевград по автомагистрала "Струма".

    Основен критерий ще е дали са от нашите, независимо от цената!

  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Вече и качество се гони -Браво.

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    ВАЖНОТО Е,ЧЕ СЕ СТРОИ,И ТО ЕВТИНО,ЗА УЖАС НА КОМУНЕТАТА!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Май това автоматично изключва Черепа и всичките му кости.

  6. 6 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Условията ще се променят докато се нагодят за подходящата фирма. Също като закона за горите - според ЕК злоупотребите чрез заменки там са за 1,5 млрд. евро.

  7. 7 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1341 Весело

    Ощели има гербери, бре? Засрамете се)))))

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Всеки строител завижда на пътното строителство за далаверите!
    Плащаме си най-скъпите магистрали с най-евтините материали и най-слабо квалифицираните работници ги правят !

    Никой не може да построи сграда и тя да се разруши след няколко години , но за магистралите на кой му пука ???
    И да се развалят държавата пак ще даде пари за ремонти.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Добре би било същия принцип да бъде приложен и при избора на проектант. И за тези от техническия контрол. Ай' да кажем че предприемач по дефолт "спестява", и това се отразява на качеството. Но качествено проектиране, и свестен технически контрол, биха осигурили и качествено изпълнение. Не вярвам всички български проектанти, и фирми изпълняващи технически контрол, да са некадърни, и/или корумпирани.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  10. 10 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#1:"edk"]..."Най-евтиата оферта беше на стофийската компания "Ню ИТ и инженеринг" - 208 хил. лв"
    Това на метър ли е, или е редакторска грешка?[/quote]

    Това е цената за идеен проект, не за строителство.

  11. 11 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 453 Весело

    Да, кофти им е на комунетата, че ги изритаха, заради далаверитя.

    Впрочем, все още на пътните карти на Европа си личи къде е бил комунизЪма - там няма магистрали или са толкова нарядко, че не се виждат.

  12. 12 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Цената няма да е единственият критерий при избора на строител за най-голямата поръчка в пътното строителство тази година - за отсечката от Дупница до Благоевград по автомагистрала "Струма". Вече ще се взема предвид и дали "батко има братко", ако няма...Схемата "батко и братко" не е от вчера и не е до днес.

  13. 13 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#1:"edk"].."Най-евтината оферта беше на стофийската компания "Ню ИТ и инженеринг" - 208 хил. лв"
    Това на метър ли е, или е редакторска грешка? [/quote]
    Става въпрос за проектиране..."идеен проект" (каквото и да означава това). Ама пак нещо неясно. Хонорара за подобни инженерни проекти, по други държави, се движи между 2-4%. В случая-няколко милиона евро. Ако идеен проект е рисунка (или дори макет 1:25,000)...пак 200,000 лв са много.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  14. 14 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    А, сетили се и за качество. Браво, браво, има прогрес. Ако още преди много векове не строяха качествено, сега туристите щяха да чоплят семки, не да гледат сгради на по 600 и повече години. У нас е събитие, ако ремонтът на дупките започне след 2 години, не догодина. А и какви са тия цени: "37 километра и е с индикативна цена 200 млн. лв. без ДДС.? Тия да не я застилат с лаптопи дебело намазани с черен хайвер?

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    "В обществената поръчка пише, че ще бъдат отсети 8 кандидата. Ако има повече заявители, те ще бъдат подредени по критерий за количество на изпълнените строежи и рехабилитации на пътища през последните 3 години."

    Е така се пише търг за конкретен участник.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    [quote#2:"danakoplatec"]Основен критерий ще е дали са от нашите, независимо от цената! [/quote]

    Критерия "наш-ваш",със сигурност го имаше при Серго ("Батко-Братко"


    Ако беше чела внимателно,щеше да прочетеш следното: "Вече ще се взема предвид опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът."

  17. 17 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Време беше не само цената да е определяща.

  18. 18 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Това е нормална практика на Запад, първо се гледа опита на компанията и чак тогава се гледа цена.

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#18] от "normandy":

    Не ми говори кое е нормална практика. Колко търга си провел ти лично, било тук или на запад? Критериите за доставчика може да носят точки към общата оценка, заедно с техническите, финансовите, гаранционни, поддръжка и тн. Но да бъдат отсявани директно си е жива поръчка за конкретна фирма. Май ще гледаме същите участници, които и сега строят Марица и Тракия.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Наблюдавайте внимателно тази поръчка: откриването на магистрала "Струма" е планирано като голям ПРЕДИЗБОРЕН ФОЙЕРВЕРК, така че очаквам да се хвърлят НЕОПРАВДАНО МНОГО ПАРИ И УСИЛИЯ за да бъде завършена през пролетта на 2013-а.

    Ако не ми вярвате само си пуснете видеото, в което Бойко изрича прословутата си фраза с чадърите и калориферите - там ясно си личи, че забавянето в строежа поради археологически разкопки го тревожи само защото дори да отложи рязането на лентичката с 1-2 месеца пак събитието отива след изборите, и не е ясно тогава кой ще държи ножицата.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  21. 21 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1038 Весело

    Ама нали през 2013 година всички магистрали щяха да са готови и "летим" по тях... Или тъй и тъй, пари за гориво няма да имаме предвид петролното ембарго на Иран, можем да поотложим и магистралите!!!!!!

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pavlik Morozov":

    Никакъв шанс според мен. Струма не е Тракия, която беше проектирана и беше лесно. До 2013 най-много да открият първа копка и то евентуално.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1310 Весело

    [quote#13:"Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)"]Хонорара за подобни инженерни проекти, по други държави, се движи между 2-4%[/quote]


    Хората по 1,5 млн. хонорари взимат,ти за 200 000 се къхариш

  24. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pavlik Morozov":

    Ти май не си прочел статията, никой не се напъва да открива нищо преди изборите.

  25. 25 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Проекта е много важен за България но и за Балканите.
    Дано стане възможно най-бързо и при добри условия.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  26. 26 Профил на Lm911
    Lm911
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dehumanizer":

    Трасето е много тежко,това е Креснеското дефиле.Трябва да се правят тунели,мостове.Така че хич не е скъпо.

    The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it
  27. 27 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Дано другите критерии да включват техническа осигуреност, квалификация на персонала, рефернции от други изпълнени проекти, а не партийна принадлежност.

    Още повоче, че тази итория с ниските цени си е точно схема за точене на бюджета - нашите хорат дават ниска цена и после се почват клеймове за допълнителни плащания, които си качват цената до или дори над нормалното ниво. Фукаме се за пред пресата при възлагането, че възлагаме за без пари едва ли не. След това за клеймовете няма публичност и никой всъщност не знае, каква е крайната цена.

  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dehumanizer":

    Не се лъжи по цените от Тракия с които Слънцето се хвалеше. Ставаше дума за най-равните участъци в страната. Естествено, че ще са ниски. Дано и да са качествени, в което се съмнявам. Като гледам готовата част от Тракия.
    Основната гаранция за качеството идва не от цената, а от надзора, гаранцията и не на последно място качеството на договора.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Нормално е да се гледа опита на кандидатите. Не може да се дава поръчка на някой който не е правил такова нещо. Както и фирма с годишни приходи от 5 млн. да печели търг за 50.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#26] от "Lm911":

    Какво кресненско дефиле, какво тежко трасе бе да му се невиди, картата на България вече не се ли изучава в училище?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#26] от "Lm911":

    И от кога Кресненското дефиле се премести между Дупница и Благоевград?

    Участъкът на дефилето ще се строи през следващия прогламен период, след като са завършени другите участъци. Поне това е последното, което съм чувала по въпроса.

  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#25] от "EREBUS":

    Чак пък толкоз важна. Трафика е направо убиец. Като изключиш 2 летни месеца.
    Много по-важно според мен беше да се оправят поне основните железници: София-Пловдив-Бургас и София-Варна. Защото петрола едва ли ще поевтинее.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  33. 33 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Колкото повече и по-неясни критерии за оценка, толкова по-голяма възможност за избиране на правилния кандидат.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  34. 34 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    "Строителят на трасе от магистрала "Струма" няма да се избира само според цената",
    А и според рушветите. Както и досега.

  35. 35 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pavlik Morozov":


    До коментар [#22] от "Тони!":

    Така е, предизборният фойерверк ще бъде Марица и евентуално Струма от Диканя до Дупница (Лот 1) и от Сандански до границата (Лот 4).

  36. 36 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#2] от "danakoplatec":

    Има някои, които са "от нашите" независимо дали управлява СДС, НДСВ, БСП или Герб. Например Главбулгарстрой.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  37. 37 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тони!":

    А ти колко български фирми си представяш, че са в състояние да реализират подобен проект?

  38. 38 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#20] от "Pavlik Morozov":

    Участакът от "Струма" Дупница - Благоевград посмъртно не може да стане до лятото на 2013г. Бъркаш лотовете. Те да си завършат Тракия, Марица, част от Струма, част от Хемус, Северната тангента и метрото, да видим кой ще ги бие на изборите.

  39. 39 Профил на Lm911
    Lm911
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Моя грешка обърках се, че става въпрос за Лот 3

    The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it
  40. 40 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#32] от "Цецо":

    Петрола няма да поевтинее, но автомобилите до 5-10 години масово ще се движат на ток, природен газ, слънчева енергия, водородни клетки и други алтернативни източници. А иначе си прав за железниците, че са важни. Но там трябват много пари.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#37] от "simo87":

    Що български? А консорциумите къде ги забравяш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на uchuden.
    uchuden.
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#26] от "Lm911":
    Какво Кресненско дефиле бе? Става на въпрос за трасето от Дупница до Благоевград. Кресненското е след Симитли на долу.

  43. 43 Профил на uchuden.
    uchuden.
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lm911": Разбрах че си се объркал. Извинявай!

  44. 44 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#19:"Тони!"]Не ми говори кое е нормална практика. Колко търга си провел ти лично, било тук или на запад?[/quote]
    За "норманди" не знам, мога да ти кажа от личен опит как са нещата по нашенско: За "обекти от национално значение" (магистрала се квалифицирва за такъв обект) има т.н. "затворени търгове за преференцирани предприемачи". Звучи ужасно, та да обясня: Условието (а то мина вече няколко пъти през нашенския Върховен съд, преди десетки години) е предприемача да е бил наред през последните си години в изпълнение на подобни обекти, да не е имало санкциониране от страна на поръчителя/тех'надзора за некачествена работа, прекомерно забавяне на предаването на проекта, и/или прекомерно оскъпяване на обекта.
    Апропо, почти същите са и критериите за подбиране на проектантска кантора, и външен тех'надзор. Щото прекомерно оскъпяване (и/или забавяне) почти винаги е резултат на калпаво проектиране (което често включва и изследванията преди проектирането), и калпав тех'контрол.
    В резултат на това нови предприемачи имат две алтернативи: Или да си вършат свестно работата в сравнително малки проекти и да напреднат към списъка на "преференцираните", или да се опитват някак си да минат между капките, с рушвети и/или баламосване на тех'надзора. Ако мине-мине, но не минава често, и накрая само свестните продължават в бранжа.
    Предполагам че подобни процедури има и по други бели държави. Според качеството на пътищата им

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  45. 45 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#38] от "simo87":

    Може би бъркам лотовете, но не и магистралата.

    Намерете си видеото от началото на януари и ще се убедите, че единствената му грижа е ще бъде ли готова лентичката за рязане преди изборите.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  46. 46 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#3] от "bta":

    Не позна избира се дали е от обкръжението на Боко и колко ще снесе

  47. 47 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#46] от "bokko":

    Стига с тея комунистически игри.Тея конкурси се гледат и от ОЛАФ нали се сещаш,че на Бойко фондовете не са спрени .Това значи ,че се работи правилно.

  48. 48 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#47] от "bta":

    Не са спрени само дето опука резерва и сега се кани на сребърнивя фонд сигурно и това е глупост .Парите на Българите са заровени и откраднати

  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#40] от "simo87":

    Ще си позволя да не споделя оптимизма относно масовото приложение на електромобилите в близките 5-10 години. Както и на водородните клетки. Железницата наистина е скъпа, но магистралите не са по-евтини. Най-лесния процес за замяна на горива с ток са именно железниците. сега не се използват особено защото хем са бавни, хем са гнусни.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  50. 50 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Весело

    До коментар [#47] от "bta":

    Ама не са и осребрени. Т.е. тепърва ще видим. И дано ги платят, че иначе съвсем буквално си е.а мамата.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  51. 51 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#48] от "bokko":

    Сигурно и като се возиш лятото по магистралата така ще говориш.

  52. 52 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Любопитно


    - Доживяхме !!!
    Хем на добра цена - хем на добро качество !!


    - Роска, тая голяма Фурия батка !!!

    СЕГА
    е момента да припомним как ги строеше мутренцето СерГей: скъпо; много скъпо; 50 % "гепене" и за капак малко доплащания след това ..... за срокове какво да говорим ...

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  53. 53 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#50] от "Цецо":

    Ще ги платят,както до сега са плащали.Дянков каза ,че до края на март резерва ще си е пак толкова.

  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#53] от "bta":

    Той Дянков много неща каза, но нищо не се е случило от тях. А колко ще е до края на Март, че не стана ясно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#54] от "Тони!":

    То е скоро ще си пишем на темата ти поне си паметлив .

  56. 56 Профил на funstruction
    funstruction
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Е остана и само по цена да ги избират. Ами ако някой даде 5 лева него ли ще изберат? И после:
    http://www.funstruction.net/2011/08/parite-za-magistrali-svarshiha-do-tuk/

    www.funstruction.net - Забавни снимки и куриози от строителството
  57. 57 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#53] от "bta":

    Досега нищо не са платили. Поради неизбежните технологични срокове. А това, че невдянков е казал нещо хич не ме успокоява. Защото обикновено послъгва. Е при непрекъснатото му дърдорене (нещо само по себе си доста несвойствено за мин фин) все някога и уцелва.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  58. 58 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#57] от "Цецо":

    И кво става като свърши срока -плащат .

  59. 59 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#58] от "bta":

    Така и триперливите си викаха. Ма се оказа, че плащали само ако са спазени правилата. Но както каза скоро ще разберем. Дано не са се омазали защото тогава ние ще сме до над ушите в .....

    Covid live matter. Stop the genocide.
  60. 60 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#59] от "Цецо":

    Еми както казах ако не спазваха правилата щяхме да сме със спрени фондове.

  61. 61 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#49] от "Цецо":

    Ми те затова ще строят и Високоскоростни релси

  62. 62 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#49] от "Цецо":

    Ми те затова ще строят и Високоскоростни релси





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK