Пенсионирането - какво ново

 

© Цветелина Белутова, Капитал

 



От началото на 2012 г. влязоха в сила промени в Кодекса за социално осигуряване, за съдържанието на които хората научаваха повече от коментарите на държавните органи, политиците синдикалистите и работодателите, преразказани в медиите. Промените бяха мотивирани както с общоевропейските тенденции за удължаване на трудовия живот, така и демографските проблеми на страната, че дори и нуждата от по-висок рейтинг и по-ниски лихви. 


Така или иначе, те вече са факт, затова "Дневник" реши да ги "прочете" с помощта на експертите на Националния осигурителен институт (НОИ), които ги прилагат. Най-важната измежду тях е увеличаващите се изисквания за възраст и стаж през годините.  


Ето една проста таблица, от която всеки може лесно да пресметне къде се намира по пътя към пенсията си и кога бъдещият "отдих" ще придобие устойчивото си определение "заслужен". Данните са за общия случай - за хората, които са работили през цялата си кариера в най-масовата - трета, категория труд. 





Условия за пенсиониране за осигурителен стаж и възраст
 жени мъже 
година на пенсионираневъзрастстажвъзрастстаж
201160 г.34 г. 63 г. 37 г.
201260 г. 4 м.34 г. 4 м. 63 г. 4 м.37 г. 4 м.
201360 г. 8 м.34 г. 8 м. 63 г. 8 м. 37 г. 8 м.
201461 г. 35 г.64 г. 38 г.
201561 г. 4 м. 35 г. 4 м. 64 г. 4 м.38 г. 4 м.
201661 г. 8 м. 35 г. 8 м.64 г. 8 м.38 г. 8 м.
201762 г. 36 г. 65 г.39 г.
201862 г. 4 м. 36 г. 4 м.65 г. 39 г. 4 м.
201962 г. 8 м.36 г. 8 м.65 г. 39 г. 8 м. 
202063 г. 37 г.65 г.40 г.


Вижда се, че жените, родени през 1953 г., например, ще се пенсионират през 2014 г. - щом навършат 61 г. Второто важно условие към тях е междувременно да са натрупали  35 г. осигурителен стаж, тоест да са работили непрекъснато от 26-тата си годишнина. 62-годишни през 2017 г. ще са жените, са роден през 1955 г. Те ще могат да се пенсионират след точно  5 години, ако междувременно са работили с година повече от предишния пример - общо 36 г. Това означава, че ако са имали непрекъснат трудов стаж, е трябвало да започнат работа най-късно отново на 26. 


Ето примери и за мъжете. Ако сте роден през 1948 г. и сте навършил изискваните 63 години през 2011 -та, значи вече сте пенсиониран (разбира се, ако отговаряте и на изискването за стаж и ако сте пожелал това). Ако обаче сте роден през януари 1949 г., ще трябва да изчакате до май, за да  постигнете новото условие за възраст и стаж, което е  с 4 месеца по-високо. "


В поредицата очаквайте: Как се постъпва в случаите на "заварено положение", какви са правата на хората с твърде малък осигурителен стаж, как се изчислява пенсията, как ще се пенсионират хората с по-специфичните първа и втора категория труд и как се "купува" трудов стаж. Задавайте въпроси на [email protected] 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 514 Неутрално

    А тези, които сме родени през 70-те, да пестим ....

  2. 2 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4791 Гневно

    Чакайте, има разминаване между числата в таблицата и в текста!

  3. 3 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Яжте, пийте и носете новите дрехи докато можете, а след това....не съществува "след това"

  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Весело

    "Вижда се, че жените, родени през 1953 г., например, ще се пенсионират през 2014 г. - щом навършат 61 г."
    ----------------------

    ...ама не от тази таблица

  5. 5 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Вариянт за пенсия:
    1.С памперс.
    2.В гробищата

  6. 6 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2778 Весело

    "...с общоевропейските тенденции за удължаване на трудовия живот..." - ТРУД и ЖИВОТ...!?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  7. 7 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Спасението на давещите се - дело на самите давещи се.

  8. 8 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    ТРябва сериозно да си променим виждането относно пенсионната система ....В цялото си съществуване човечеството се е радвало около стотина години на някаква пенсионна система и май е време да се раздели с нея в този и вид ..

  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Какви пенсии, какви 5 лв? Повечето от пенсионните системи до 10 г ще фалират.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1444 Весело

    Пенсионирането - нищо ново!!!

    Жената е покана за щастие
  11. 11 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    А бе, който си е работил и правил осигуравки, ще има пенсия. За останалите - .... в най добрия случай социална помощ!

  12. 12 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 891 Неутрално

    "Ходи в чужбина, мама, пък някой друг ще ми плаща пенсията."
    Но за да съм напълно честен дори да не бяха емигрантите, пенсионната система за цяла европа така или иначе е наистина обречена. След "бейби-бума" след първата световна война пенсионната реформа каквато я знаем наистина е работила. Много млади осигуряват пенсиите на малкото стари. Но сега тези много са стари и вече няма толкова млади и затова ние-следващите поколения сме силно прецакани. Първо издържаме голям брой пенсионери и второ - ние самите никога няма да се порадваме на пенсия и почивка. Естествено не мисля лошото на пенсионерите. Просто казвам фактите и да не се оплакват толкова, защото какво да кажем ние като дойде нашето време?

  13. 13 Профил на kamski
    kamski
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#11:"Вели"]А бе, който си е работил и правил осигуравки, ще има пенсия. За останалите - .... [/quote]
    Ти на това дето ще получаваш, пенсия ли му викаш?С тез пари дето ги получаваш като пенсия може да се изкара една седмица,максимум 10 дни,храна ,ток,лекарства-кое по напред,а месеца има 30 дни...

  14. 14 Профил на taz
    taz
    Рейтинг: 515 Весело

    Не им искам нито пенсиите, нито здравеопазването - искам си всички вноски дадени до момента, и лично ще си реша как да се осигуря занапред

    I am mine
  15. 15 Профил на buzzard
    buzzard
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Все повече у мен се затвърждава виждането че пенсионното осигуряване не може да донесе спокойни старини и висок жизнен стандарт Ясно е че поради демографските тенденции у нас ние дето сме родени през 70-те години ще трябва да се пенсионираме на 70 Нашата държава е бедна и като че ли е разумно всеки да започне да търси спасение сам за себе си Проблема е в това и че общо взето народа е лумпенизиран Не само че не могат да работят но и не искат И деца не щат да гледат

  16. 16 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1520 Любопитно

    Ето още цифри по темата :
    http://www.ekipnews.com/news/mnenia/komentari_na_georgi_daskalov/shashmata_s_pensiite_/126635/

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Ако се стигне до 20% живи до пенсиониране дори може да говорим за увеличение на пенсиите след 2030г-2040г"


    [quote#1:"Haftor"]А тези, които сме родени през 70-те, да пестим[/quote]

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    До коментар [#15] от "buzzard":

    Не само твоето виждане е такова .
    От години се мъча да им отворя очите на познати и непознати, но те все още се надяват държавата да ги оправи. Да ... ще ги "оправи" - гарантирано е.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  19. 19 Профил на el_komandante
    el_komandante
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Правете деца и ги възпитавайте добре, та да има кой да ви гледа на старини... Всичко друго е бошлаф работа....

    След триглавата ламя на власт дойде празноглавата!
  20. 20 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 891 Неутрално

    [quote#12:"bobix"]след първата световна война[/quote]
    След втората световна война, извинявам се

  21. 21 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ние младите да му мислим! Освен да спестяваме,друго няма да ни оставят,както са почнали всичко да харчат за нашето пенсиониране няма да остане нищо! За това ако можете спестявайте си парички !

  22. 22 Профил на ooonufri
    ooonufri
    Рейтинг: 652 Неутрално

    На 21 се излиза от казармата, след 5-6 г следване, до 63, няма как да се съберат 40. Трябва да се купува студентски стаж, доста прилична сума, която после 1-2 г избиваш, та на практика получаваш пенсия на 65.
    Но само при положение, че нямаш никакво прекъсване. А възможно ли е това след няколко кризи, затворени соц-предприятия, фалити? Може само за държавните чиновници.
    След 10 г нито един частник няма да може да вземе ненамалена пенсия, всички ще работим по цял живот за държавните чиновници.
    Интересно е също колко време ще си получава човек пенсията, като започне да я взема на 65.

  23. 23 Профил на Лъвица
    Лъвица
    Рейтинг: 515 Неутрално

    има хиляди жени са работели от почти деца +- от 18 год.възрастче и до днес днешен отгледали и изучили по 4-деца...но,поради познати причини в нашата страна са осигурявани недостатъчно за да се впишат в табличката...на такива аз им казвам...ако още се държите поработете 2-3 години само за вас и се оттеглете .а,те ми отвръщат -Е<КАК ДА НЕ ПОМАГАМ НА ДЕЦАТА ПОГЛЕДНИ КАК ВСИЧКО ПОСКЪПНА>>>НЯМА РЕДОВНА РАБОТА<ИМАМЕ И БОЛНО ДЕТЕ...аз незнам такива хора за уважение ли са или за критика ....затова повече не пророних нито дума...

  24. 24 Профил на new_ghost
    new_ghost
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В статията липсват данни, какво ше стане с тези които няма да могат да достигнат до необходимия осигурителен стаж. При сега съшествуващата тенденция за реална безработица (20%), това означава, че поне 50% от върастните ще могат да се пенсионират на 67 годишна възраст, ако доживеят. В коя страна в света има такива жестоки условия за пенсиониране?
    Последните изменения са съзнателен геноцит на правителството над собствения народ.

  25. 25 Профил на Лъвица
    Лъвица
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#19] от "el_komandante":

    то,за гледане ще ни гледат но....не се иска само гледане! Пък и няма по тежко на сърцето за стареца да чака на ръцете на децата си...

  26. 26 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    От таблицата излиза, че ще можа да се пенсионирам на 74 години при условие, че оттук нататък нямам прекъсване в трудовия стаж. Тази система наказва образованите.

  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    [quote#12:"bobix"]. Първо издържаме голям брой пенсионери и второ - ние самите никога няма да се порадваме на пенсия и почивка[/quote]
    Говориш като чиновник от осигурителния институт!
    Хората работили достойно 35-40 години достатъчно са си плащали осигуровките.Ако се изчислят в в сложни лихви какво се натрупало през годините ховорим за огромни капитали. Вече съвсем друг е въпросът къде са тези пари какво става с милиардите от фондовете как се ограбват и така ...ако парите им ги няма просто лъсват едни кухи пенсионни фондове без пари в тях и всички разчитат младото поколение да плаща . Това се случва днес в ЕС и у нас !
    Досега никой не поставя сериозно въпросът защо в БГ има най-ниските пенсии и заплати ?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нищо ново под слънцето! Постоянно промени с идването на всяко едно правителство!

  29. 29 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 891 Неутрално

    [quote#27:"comandante"]Досега никой не поставя сериозно въпросът защо в БГ има най-ниските пенсии и заплати ? [/quote]
    Мога да изредя десетки причини, които да отговорят на въпроса ти. Но всичките водят до един резултат, за който най-тъжното е че получава цялата подкрепа на обществото(а обществото е държавата) - и финансова, и физическа, и морална и един вид само си изкопа гроба, ако ми позволите сравнението, а то е че: Защото парите и младите имат една посока - навън от страната.

  30. 30 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#14] от "taz":И аз съм на това мнение.Многократно писах че не желая пенсия от държавата,но си искам всичко което съм внесла в осигурителната система за 32 години.

  31. 31 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 839 Гневно

    А родените след 1980 кога ще се пенсионираме - НИКОГА!
    Но и сега давам по 200 лв за осигуровки, а нито ще се пенсионирам, нито ми дават направления...

    За едни благата, за други ла*ната
  32. 32 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#14:"taz"]Не им искам нито пенсиите, нито здравеопазването - искам си всички вноски дадени до момента, и лично ще си реша как да се осигуря занапред[/quote]
    В допълнение на това аз не искам повече и тази държава. Искам да живея в рамките на ЕС (Шенген), където аз си реша! Тия тук да вървят да управляват баба си, не мен!

  33. 33 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1585 Гневно

    Това, което виждам, са някакви наказателни условия спрямо работещите.
    Първо, в БГ животът не е толкова продължителен, колкото в развитите държави.
    Второ, здравеопазването е такова, че човек рядко би могъл да доживее до пенсия.
    Трето, всички минали през годините след 1989 г. знаят какъв ненормален пазар на работната сила имахме - огромна безработица, нелегално заработване, осигуряване само на минимална заплата - и всичко това не по желание на работещите, иначе хората трябваше да мрат от глад.

    За какви пенсии изобщо говорим? По-скоро - за подаяния...

    И сега ни сервират тези нови условия, които са правени не за реални хора и условия, а в удобни кабинети от "специалисти", за които сме само статистически единици!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  34. 34 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Работете и се осигурявайте в чужбина!!! Много от вас знаят, че ако са работили и са се осигурявали 14 години в България и само 1 в Гърция, получават минимална гръцка пенсия!!! Вярно, само ако живеят на територията на Гърция. Но какво пречи на 10,20 такива български пенсионери да се регистрират като живеещи на един адрес в гръцко село близо до границата и там да получават пенсиите си??? А колко от вас знаят, че за да получите турска пенсия са ви нужни около 50 годишна възраст и само 10 !!!!! години трудов стаж в Турция, а там минималната пенсия е около 900 лева???? Ми те там са по- добре от нашите военни и полицаи....

  35. 35 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1244 Разстроено

    [quote#33:"Jessika"] всички минали през годините след 1989 г. знаят какъв ненормален пазар на работната сила имахме - огромна безработица, нелегално заработване, осигуряване само на минимална заплата - и всичко това не по желание на работещите, иначе хората трябваше да мрат от глад. [/quote]
    А сега на все пак оцелелите им се вменява вина за демографската криза - колко неродени поради мизерия деца изгуби България в криминалния преход???Освен Плевнелиев КОЙ от "държавниците"има 3 деца?Боко е с една щерка,Станишев и той..Как и с какво да се ражда в тая държава-мащеха за млади и стари..Ако не си бях родила синовете през 80-те,просто не знам дали щяха да са родени.Тъжно...

  36. 36 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Положението е много далеч от оптимизма на управляващите.
    Има семейства с безработни, които чакат на пенсиите на старите , колкото и нищожни да са. Това са единствените сигурни пари в фамилията. По селата преживяват като садят каквото им трябва в дворовете,но парите са от пенсиите.
    Оформя се също класа от бедни работещи. Заплатите от 300-400-500 лева гарантират мизерия. Много частници плащат толкова, а хората приемат защото друго няма.
    Остава слабата надежда, че тия им изтича мандата и след тях ще дойдат по-кадърни , по-българи, по-социални на власт.

  37. 37 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Още осем години ще бъхтам до заветното подаяние,ако междувременно не се реши възрастта за жените да не се вдигне до 65 години и ако съм жива все още.

  38. 38 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#35] от "Лелка":

    Моите деца са родени точно през 90-те, расли във военните условия на Луканова зима и Виденово лято...не ме питай после как се намираше работа. И сега искат имам 37 години трудов стаж!
    Само един факт - в Германия на жените се признава трудов стаж, ако са гледали деца до 10 годишна възраст.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  39. 39 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4791 Весело

    До коментар [#35] от "Лелка":Лелке, вие да не очаквате дъщерята на Бойко да работи за да Ви изплаща пенсията или щерката на Станишев?
    Има да си чекате!...

  40. 40 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#39] от "patsis":Не чакам да плащат моята,а на прекрасните си бащи,които и повече от едно дете не създадоха.А за "управленските"им умения просто без коментар..

  41. 41 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    С риск да се повторя ще кажа, че осигуряващите се трябва да имат стимул да внасят и точно за това ни трябва пенсионна реформа:

    1. Преимуване на сегашното пенсионно осигуряване на "социално осигуряване" защото на солидарен принцип то е точно това.

    2. Въвеждане на идндивидуални онаследяеми пенсионни партиди над вноската за социално осигуряване.

    3. Намаляване на данъка за социално осигуряване от сегашните 21.5% на 5% за служителя и на 5% за работодател.

    4. Отмяна на таваните на пенсиите и на максималния осигурителен доход. Който колкото иска - толкова да си внася по пенсионната партида, и то където си избере - или в частен фонд или в държавния НОИ

    5. Отмяна на плоския данък и въвеждане на необлагаем минимум равен на нивото на бедност в страната или на максималната пенсия за сегашната 3 категория труд.

    6. Въвеждане на облагане на пенсионния доход при потребяването му, пак за сумата над необлагаемия минимум.

    ТОВА Е ПЕНСИОННА РЕФОРМА. Така е по света.
    Гласените досега мерки и от ГЕРБеругите са само един голям балон с горещ въздух, алабалистики за заблуда на ратаите че да не осъзнаят че всъщност НОИ е фалирал отдавна и че те пенсии никога няма да получат.
    Еми при такива условия как да внасят.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  42. 42 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4791 Весело

    До коментар [#40] от "Лелка":
    Чакайте сега, Вие откъде знаете колко деца са създали мачовци като Бобо или тихи води като Станишката?

  43. 43 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1244 Весело

    [quote#42:"patsis"]Чакайте сега, Вие откъде знаете колко деца са създали мачовци като Бобо или тихи води като Станишката? [/quote]
    Ма щеха да се похвалят и да прережат лентичката.

  44. 44 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Весело

    До коментар [#41] от "Десен":

    И аз,да се повторя.Българина е достатъчно интелигентен и може САМ да си прави вноската.Където иска.Ако иска и в дюшек да си я пази - тъкмо ще се увеличи производството на дюшеци.
    Работодателят го наема за 1000 лв,плаща му 1000 лв.Оттам нататък работника си преценява какво да прави в момента и след време.

  45. 45 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До #44-хmm- Проблемът е, че мафиотската ни държава се явява съучастник на работодателите-мошеници, позволявайки им да осигуряват своите работници,не върху реалните им заплати, а върху измислени от самите тях прагове!!! Неплащането на осигуровки върху реални заплати,трябва да се криминализира!!! Не може да плащаш на месечна заплата на работниците си от 1500 лева, а да им начисляваш здравни и пенсионни осигуровки върху минималната работна заплата, или върху минималните осигурителни прагове за дадена професия!!! Ако това стане в една Франция, "честния" бизнесмен не само ще изгуби правото си на бизнес. Не само, че ще бъде зверски глобен , но и ще лежи в затвора!!!

  46. 46 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 994 Любопитно

    [quote#15:"buzzard"]Нашата държава е бедна и като че ли е разумно всеки да започне да търси спасение сам за себе си Проблема е в това и че общо взето народа е лумпенизиран Не само че не могат да работят но и не искат И деца не щат да гледат [/quote]

    България не е бедна. Има най-много собствени жилища на глава от населението в ЕС, най-много мерцедеси, най-много депутати и т. н. Имаме огромен ресурс, но по едни или други причини го концентрираме в определен кръг хора. А ти последно кога си поиска касова бележка?

  47. 47 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#35] от "Лелка":Демографската криза е резултат от "демокрацията". Милион и половина българи и българки работят в чужбина . Повечето от тях са точно във възрастта да правят деца и го правят. Българските деца се раждат в чужбина и вероятно никога няма да се върнат тук. В Чикаго имало над 100 000 българи. От тях някои ще се върнат на стари години, ще имат спестени пари, но децата им ще останат там. Имало български училища. Добре, ще научат криво-ляво български, но ще останат американци. А много от децата дори не стъпват в такива училища и казват :"За какво ми е ?" Ето така разбрахме демокрацията. Тук условията са такива , че ти се ще да избягаш надалече и да не се връщаш.

  48. 48 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#44] от "xmm":Грешите , г-не! Не всички българи имат висше образование и не са запознати със законите. Преобладаващата част от населението се ориентира слабо в житейските ситуации , знае само да работи и се надява на грамотните хора ,които уж управляват тая ш... страна да измислят нещо , което да му осигури някакво преживяване когато грохне. За сега надеждите му са въздушни.

  49. 49 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#45] от "kimba3":Така , само че българските работодатели са алчни и всяка удръжка и заплащане на труд им бърка в джоба , намалява печалбите им. Един сиромах работи за 300 лева. Общо са 10 работника ,които докарват на чорбаджията чисто 20 000 на месец. Може ли той да им увеличи заплатите с по 100 лева ? Може, разбира се , но това намалява печелбата му с 1000 лева на месец.А може ли да им увеличи заплатите с по 1000 лева и горе-долу да си отдъхнат от мизерията. Може , но неговата печалба пада на 10 000. В старите закони данък печалба е зависел от процента на печалбата и това стимулира по-високото заплащане.

  50. 50 Профил на НЕгласуващ
    НЕгласуващ
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Костов окраде пенсионерите :
    http://www.vsekiden.com/113340/kostov-okrade-pensionerite/

    Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !
  51. 51 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1586 Любопитно

    Троегъзоглавата ламя е увеличила неправилно пенсиите през 2009 г. и е заложила ядрена бомба в бюджета на следващото правителство,с цел да го доведе до пълен фалит, и него, и държавата - май нещо подобно твърди рапоня.

    По този въпрос човекът, който много години е врял и кипял в нещата, показва ясно, че Он ни лъже, без да му мигне окото и това далече не е за първи път.
    Вижте тук КАК НИ ГРАБЯТ БЕЗОЧЛИВО:

    http://www.glasove.com/yordan-hristoskov-kato-protsent-ot-bvp-bulgariya-dava-pomalko-za-pensii-ot-povecheto-strani-v-es-19836

  52. 52 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Гневно

    До коментар [#50] от "НЕгласуващ":
    * Сава Гърбузанов е на 85 години, председател е на Обединен съюз на пенсионерите в България и на Обединена партия на пенсионерите
    ============================
    Защо г-н Сава Гарбузанов не каже какъв е бил пенсионният модел преди 09.09.1944 година и къде са отишли парите на осигуряващите се тогава както и движимото и недвижимо имущество на фонда за което многократно питаше бог да го прости Радой Ралин ?
    ============================

    Пенсионерите сме най-недоволни от Иван Костов и неговия социален министър Иван Нейков. Те намалиха нашите пенсии с 2/3. Къде отиде разликата от тези 2/3?
    ============================
    Защо г-н Гарбузанов не прочете вестник '' Трета възраст '' и ДВ бр. 22 от 1996 година ?

    ============================

    Това е станало по решение на правителството и на Нродното Събрание със закон за изменение и допълнение на '' Закона за Пенсиите '' от 01.03.1996 год. когато министър на труда и социалната политика беше Минчо Коларски а премиер Жан Виденов.
    Въпросният закон е обнародван в бр. 22 от 1996 год. на '' Държавен Вестник ''. С него в '' Закона за Пенсиите '' беше въведен нов чл.46а който гласи:
    ''Чл.46а. (1) Пенсиите за трудова дейност,изчислени от трудовото възнаграждение или осигурителен доход, се осъвремяват всяка година чрез индивидуален коефициент.
    (2) Индивидуалният коефициент се изчислява от съотношението между средномесечното възнаграждение или осигурителен доход за периода, от който се изчислява пенсията, и средната месечна брутна заплата за страната за съшият период, обявен от Нционалният Статистически Институт. "
    Димитър Дишев вестник '' Трета възраст ''
    =========================

    Чл. 46а. (Нов, бр. 22 от 1996 г.
    (1) Пенсиите за трудова дейност, изчислени от трудово възнаграждение или от осигурителен доход, се осъвременяват всяка календарна година чрез индивидуален коефициент.
    (2) За изчисляване на индивидуалния коефициент се определят:
    1. съотношението между средномесечното брутно възнаграждение или осигурителен доход, от които се изчислява пенсията за периода до 31 декември 1996 г., и средната месечна брутна заплата за страната за същия период, обявена от Националния статистически институт;
    2. съотношението между средномесечното брутно възнаграждение или осигурителен доход, от които се изчислява пенсията за периода след 31 декември 1996 г., и средната месечна брутна заплата за страната за същия период, обявена от Националния статистически институт.
    ==============================

    http://www.constcourt.bg/Pages/LegalBasis/default.aspx?VerID=50

    Защо не казвате истината г-н/г-жо НЕгласуващ ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Весело

    До коментар [#1] от "Haftor":

    Родените през 70-те не му мислете за пенсия сега! Вие сте млади, а ние ви завиждаме! Живейте си живота, че е кратък!

  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    [quote#11:"Вели"]А бе, който си е работил и правил осигуравки, ще има пенсия. За останалите - .... в най добрия случай социална помощ![/quote]

    Това би било справедливо, но за нещастие не е вярно! Когато няма индивидуални пенсионни партиди може да си работил и 45 години и да си плащал осигуровки и пак да не получиш достойна пенсия! Солидарната система е порочна и трябва да и се сложи край, иначе няма изход от ситуацията!

  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    [quote#36:"ahasver"]по-социалн на власт[/quote]

    Гоце ли имате пред вид? Той беше "социалният президент", но за щастие замина в небитието!

    Няма бедна социална държава, бе хора! Социална може да е само богата държава! Пример - Норвегия!

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    [quote#37:"neznaiko_2011"]Още осем години ще бъхтам до заветното подаяние,ако междувременно не се реши възрастта за жените да не се вдигне до 65 [/quote]

    Не искам да съм лош, но не се надявай - ще се вдигне възрастта за пенсиониране! Няма друг изход! Аз искам при следващият икономически възход като през 2005 - 2007, целият фискален резерв (а да се вземе и външен кредит) да се използва за въвеждане на индивидуални партиди за осигуряващите се! Това е единственият изход! Това би довело до стимули за осигуряващите се да се осигуряват на пълните си доходи и да искат да го правят, защото тези пари би биха били техни за винаги! (На мен ми е лесно, защото аз се осигурясвам на моя, собствена партида!) Не злорадствам!

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    [quote#45:"kimba3"]Проблемът е, че мафиотската ни държава се явява съучастник на работодателите-мошеници[/quote]

    Малко лъвче, не си прав в това, което пишеш! Не е проблема в мафиотската държава, а е в системата въведена в цяла Европа! Защо максималният осигурителен доход е 2000 лева? Защото няма индивидуални партиди и има горна граница на пенсиите! Аз имах (на последната си работа в България) заплата от 2000 евро, но не можех да плащам осигуровки на цялата си заплата, а само на половината! Защо? Защото няма как да ми се плаща пенсия върху осигуряване на 2000 евро!

  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    [quote#47:"ahasver"] В Чикаго имало над 100 000 българи.[/quote]

    Няма нищо лошо в това, че има много българи в Чикаго или където и да е по света! Кой е най-големият полски град в света? Чикаго! В Чикаго живеят повече поляци от колкото във Варшава! Светът е малък и човек има право да избира къде да се установи!

  59. 59 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4740 Неутрално

    До коментар [#50] от "НЕгласуващ":

    Това е просто тъпо! Ако смениш "Костов" с "Луканов" може и да добие смисъл!

  60. 60 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4791 Неутрално

    До коментар [#47] от "ahasver":Демографската криза не е резултат от демокрацията. Още през 1939 година раждаемостта при етническите българи е по-ниска от необходимото за простото възпроизводство на населението, но поради влиянието на възрастовата структура чак през 1979 година умиранията при тях надхвърлят броя на живородените. Целият естествен прираст през 1980-те се дължи на турците и циганите. След 1990-та и малцинствата не оправят положението.

  61. 61 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1586 Любопитно

    [quote#52:"Танас"]Пенсионеите сме най-недоволни от Иван Костов и неговия социален министър Иван Нейков. Те намалиха нашите пенсии с 2/3. Къде отиде разликата от тези 2/3? [/quote]

    Това се набива в канчетата на матрияла и това той е запомнил. И да пишеш и да не пишеш, и да пишеш много дълго и все истини, матриялът нито ще го прочете, нито ще го разбере. Затова Иван Костов е нарочен за плашило и още много години това плашило ще бъде размахвано. Няма абсолютно никакво значение какво в действително е станало по времето на управлението на "плашилото", в какво състояние е бил фискът след "скакалеца" Виденов. Не го ли погнаха още от първите дни със стачки, не дочакаха стотния ден. Защото Костов се яви извън сценария и размеси картите. Единственият, който се хвана да прави някакви реформи. Сега оплювачите приказват, че който и да е бил на негово място, е щял да направи същото. Кое също, бре тъпаци? Да не пусне руски самолети над България? Да откаже приемането на 200 хиляди косовари? За това се искат топки. А тия все пут..ки, какво да очакваш от тях? Ей, тъпо племе, напълно си заслужава съдбата...

  62. 62 Профил на Alexander Todorov
    Alexander Todorov
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Как да получим най-голяма пенсия (изчисляване размера на пенсията)
    http://alexanderbtodorov.wordpress.com/2011/04/01/pensions-calc/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK