В София до края на юни глобата за забавено регистриране на кола ще е минимална

С нова система технически преглед ще се минава само с платен данъци към общината

© Надежда Чипева, Капитал

С нова система технически преглед ще се минава само с платен данъци към общината



До края на юни глобата за забавено регистриране на моторно превозно средство ще бъде минимална. По този начин Столичната община ще се опита да повиши събираемостта по перото, защото данните й показват, че много собственици на автомобили с години не си плащат задълженията. Това съобщи зам.-кметът по бюджет и финанси Дончо Барбалов, който днес на пресконференция отчете изпълнението на приходите и разходите на местната управа от януари до май 2013 г.


Минималната глоба извън срок е 20 лева за физически лица и 100 лева за юридически, като максималната е съответно 100 и 500 лева. Забавянето обаче не отменя начислените законови лихви.


Нови стикери в сила




Същевременно от 1 юни общината вече поставя уникални холографски стикери върху документите за платен данък моторно превозно средство. Както през април Барбалов съобщи, целта на нововъведението е да се спрат злоупотребите с бележките. Общината е отпечатала 800 хил. стикера за 1.5 ст. на брой с ДДС (общо 12 хил. лева). Изработката им не позволява отлепване и ще се поставя горе вдясно на документа.


Новостта няма да важи за платен преди 1 юни данък. Ако собственикът на колата плати през интернет, ще трябва да отиде до местната управа, за да му поставят стикер.


До няколко седмици ще заработи и общата система за данъците на автомобилите, която трябваше да действа също от началото на юни. С нововъведението кола няма да може да премине през технически преглед, ако собственикът й не е платил всички свои задължения, включително и данък моторно превозно средство. Служителите ще влизат в системата с уникалния номер на стикера на бележката от общината и при задължения нямат право да издават талон за преглед.


Ако задължението е платено преди 1 юни, няма нужда да се представя стикер. Барбалов обаче препоръча да се носи квитанцията или разпечатка за плащане през интернет "за всеки случай". "Техническото решение е готово, но остава административна работа по подписването на някакъв вид споразумение с автомобилната администрация за преноса на данни", обясни зам.-кметът.


Зам.-кметът по бюджет и финанси Дончо Барбалов

© Надежда Чипева, Капитал

Зам.-кметът по бюджет и финанси Дончо Барбалов


Малко по-добро изпълнение на бюджета


Барбалов отчете по-добра събираемост за първите пет месеца на 2013 спрямо миналата година. Общо изпълнението на бюджета е 43.9% спрямо 41.1 на сто за 2012 г.


Събраните приходи са 11.6 млн. лева повече, като ръст се отбелязва при строителните разрешения - 1.5 спрямо 1.338 млн. лева, при данъка за възмездно придобиване - 26 спрямо 21.5 млн. лева, както и при данък недвижими имоти - 47.9 спрямо 46.4 млн. лева. Според зам.-кмета цифрите показват тенденция към съживяване на строителния сектор.


При такса смет са събрани 82.4 млн. лева за 2013 г., което е с 4.8 млн. лева повече от миналата година. Спад има при събраните приходи от такси и наказателни постановления - 4.5 спрямо 6.2 млн. лева. Предстои анализ, който да покаже на какво се дължи това. Според данните 4 млн. лева от събраното тази година е от приходната дирекция на общината, а едва 0.5 млн. лева идват от останалите структури, които налагат санкции - Столичен инспекторат, районните инспекторати и др.


От физически ПОС устройства постъпленията от данъци са 3.4 спрямо 1.1 млн. лева за същия период на миналата година. От виртуалните, които работят от тази година - 1 млн. лева.


През тази година са започнали 33 нови ревизии, 35 са продължили. С изключение на една са приключени заложените за 2012 г. проверки. Начислени са санкции за 4.3 млн. лева, а 15 случая са предадени на съдия-изпълнител.


При старите вземания за миналите години Барбалов отчете събрани от данък недвижими имоти 6.2 млн. лева от юридически и 4.8 млн. лева от физически лица. За битови отпадъци са постъпили 7.5 млн. лева от граждани и 13.8 от фирми. Общо са събрани 40.5 млн. лева стари задължения, което е с 325 хил. лева повече спрямо същия период на миналата година.


Зам.-кметът съобщи, че предстои инвентаризация на общинските имоти, с което се цели по-ясна цялостна картина на състоянието им. На въпрос има ли данни за задълженията за битови сметки в общинските жилища, Барбалов прехвърли въпроса към районните администрации, които водят отчетите.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK