Сметките за парно ще са по-високи в топлите зимни месеци и по-ниски - в студа

Сметките за парно ще са по-високи в топлите зимни месеци и по-ниски - в студа

© Юлия Лазарова



Коренно се променя начинът на изчисление на сметките за парно. Това съобщиха днес на пресконференция общинските съветници от София Елен Герджиков, Николай Стойнев и Зафир Зарков, които останали изненадани от късното приемане на промените в Наредбата за топлоснабдяването, публикувани едва в понеделник в Държавен вестник при вече започнал отоплителен сезон. Новостта засяга всички абонати в страната.


Новият начин


Досега топлофикационните дружества изчисляваха сметките с прогнозни дялове на базата на потребеното количество енергия за същия месец в миналия отоплителен сезон. От днес те трябва да се смятат на средноконсумирано количество на ден, т.е. общата изразходена енергия за миналия сезон на домакинство разделен на броя дни, в които е имало парно, умножен по коефициент за средната температура за месеца.




"На практика с новия начин сметките ще бъдат по-големи спрямо миналата година в по-топлите месеци, като ноември, декември, март и април, и по-ниски - през януари и февруари, когато обикновено е най-студено", уточни Николай Стойнев - председател на стопанската комисия в общината. Причината е, че средната стойност на ден през този отоплителен сезон ще е еднаква за всички месеци, а досега прогнозният дял беше за съответния месец.


Съветниците дадоха за пример миналата година, когато е имало 164 дни с парно. Формулата би изглеждала така - цялата енергия за сезона, разделена на 164 дни, умножено по коефициента за температура. Полученото число се умножава по цената за мегават час и се получава цената на ден. При умножение по броя дни в месеца се разбира цялата сметка.


Кое влиза в сила


Още в миналия отоплителен сезон общината създаде две работни групи - едната за промени, които могат да се направят само от общинския съвет, и друга - за разговорите в министерството.


С промените в Наредбата се въвежда възможността за самоотчет, която досега се е правила на добра воля от "Топлофикация - София", и може да фиксира процент да начисляване на сградна инсталация с решение на етажните собственици на базата на изследване на външна фирма или топлинен счетоводител. "Разделя се сметката за парно от тази за топла вода, но не както ние искахме задължително, а е записано - "по желание на етажните собственици и за тяхна сметка", посочи Зафир Зарков.


Сред новостите е и проверка през януари на всички топломери, за които абонатите са заявили нулево потребление. Миналата пролет беше направена извънредна проверка, която установи, че много от тези клиенти на практика са използвали парно и по този начин сметките на съседите им са били по-високи. Ако не бъде даден достъп до уреда, ще се начислява максимално потребление. При установен демонтаж на водомери ще се начислява по 280 литра на член от домакинството на месец, ще се поставя и веднага уред.


Според Зарков обаче нищо не се е направило по най-важния проблем - кражбата на топлоенергия. По думите му от 2006 г. досега няма нито един глобен за такова нарушение.


Вече приетите


Измененията, които зависят от местната управа, бяха приети през лятото. Сред тях са възможността за споразумение на длъжниците с "Топлофикация - София" за разсрочване, въвеждане на програма за отстъпка от 3% за лоялни клиенти и плащане на равни вноски през цялата година, като за първата има 50-процетно намаление.


"Приехме и отпадането на начисляването на лихви върху прогнозни дялове, което отлежа в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР)", каза Герджиков, а по-късно Стойнев добави, че вероятно с новия метод ще се наложи промяна в текста, тъй като вече няма да има прогнозни дялове.


От няколко месеца дружеството има и "кол-център", с който се цели подобряването на комуникацията с клиентите. През този месец започна и информационна кампания с мобилни приемни, които ще бъдат по един следобед във всички столични райони.


Забавяне


От март представители на Министерството на икономиката и енергетиката, Столичната община, топлофикационните дружества и топлинните счетоводители водят преговори за промени, но работата на комисията в началото на есента изглеждаше спряла. Без предупреждение от министерството са одобрили част от промените едва през октомври, но съветниците в София научили за това с публикуването на промените в наредбата вчера.


"С изненада установихме, че не в 12 без 5, а в 12 и 5 те ще влязат в сила, при реално започнал сезон", заяви Елен Герджиков, който е и председател на Столичния общински съвет. По думите му така промените, които засягат 431 хил. домакинства в София, вече действат, но нито е имало информационна кампания сред гражданите, нито самите топлофикационни дружества са готови да настроят софтуера си за новото изчисление на сметки.


Според Николай Стойнев от снощи ръководството на "Топлофикация - София" работи по въпроса как най-бързо да премине към новия начин. "Настояваме за гратисен период, който дружествата трябва да определят, но едва ли ще бъде по-малък от един месец", заяви той. Абонатите в столицата вече били уведомени за прогнозните си дялове за тази зима, защото не се е знаело кога ще бъдат приети промените в Наредбата. Сега трябва наново да се изчисли средната консумация и да се уведомят клиентите.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    И каква е разликата? Клиентите ги интересува да плащат по-малко като обща сума за целия отоплителен сезон,а не дали ще разпределите сметките по-равномерно или не.

  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Весело

    "" Сметките за парно ще са по-високи в топлите зимни месеци и по-ниски - в студа ""
    ==================

    НЕ искаме топла зима !
    Искаме ледено студена зима !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А така!
    Всичко на обратно си е правилното у нас...

  4. 4 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Ко?!

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  5. 5 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Гениално ???

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":

    Отсекъде...

  7. 7 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":

    Отсекъде...

  8. 8 Профил на rachonka
    rachonka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Както и да го измислят, нали си знаете-пак сме прецакани :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Това парно е машина за правене на загуби! Загуби по трасето-над 50%! Скъпа газ! Ще излезе по-евтино да се отопляваме на ток, произведен на въглища в Маришкия басейн! Тъкмо няма да зависим от внос! А с парите за заплащане на вноса се намалява и паричната маса на валутния борд! Което свива икономическата активност! Отрицателно търговско салдо с Русия-над 4 млрд $ на година!!!! До кога така!!! Голяма част от него отива за газ, а най-големият И НАЙ-НЕЕФЕКТИВНИЯТ консуматор на газ/с най-големи загиби по трасето/ е Топлофикация София!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  10. 10 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Пускам климатика за да му стане студено на парното и да плащам по малко.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  11. 11 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До кога ще карат хора с откачени радиатори да плащат! Има ли ЕС? Не, няма, когато трябва да се краде, няма ЕС! Защото ЕС директивите предивждат ИНДИВИДУАЛНИ ДОГОВОРИ!!!!!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  12. 12 Профил на pinoki0
    pinoki0
    Рейтинг: 442 Неутрално

    нова физика, къде е комитета за Нобелова награда?

  13. 13 Профил на deathripple
    deathripple
    Рейтинг: 225 Неутрално

    164 / 30 са 5 и половина месеца. Явно скоро ще стигнем Антарктида по продължителност на зимния сезон.

  14. 14 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Шменти-капели, както би казал Въргалчето...

  15. 15 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#1:"purple_rain"]И каква е разликата? Клиентите ги интересува да плащат по-малко като обща сума за целия отоплителен сезон[/quote]
    Който иска по-равномерно разпределено плащане може да го направи и сега. Използва се прогноза разпределена за 12 месеца. Т.е. плащаш и през лятото и накрая се изравнява. Аз съм така но обмислям дали да не мина на реално плащане защото доста изнервящо е през август да плащаш парно .

    Това разпределено за 12 месеца плащане усърдно се рекламира от Топлофикация но изглежда няма много хора на него след като го въвеждат полу-принудително. Целта е ясна, да няма пикови плащания които изнервят хората. Но правилно се забелязва, че от това "по-топло" не ни става, накрая сметката е съща. По-вероятно дори по-голяма, с разпределено плащане по-лесно се пробутват увеличенията.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  16. 16 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    И в допълнение, мечтата на Топлофикация и на управниците е да направят парното данък. Има няма парно плащаш и то всички. Отчасти вече са го направили с безумно скъпият ток от когенерациите /ел.централи към топлоцентралите/.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4786 Неутрално

    немам думи. немам нерви !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#17:"КМЕТ В СЯНКА"] немам нерви !!! [/quote]

    Ще ти трябват!
    Щото ако и това ни свърши...

  19. 19 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Това може да се случи само в България!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  20. 20 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Според Зарков обаче нищо не се е направило по най-важния проблем - кражбата на топлоенергия.
    Има много по-важен проблем и той е - защо цената на топлоенергията за 1 Мвч е толкова различна между отделните градове? Да не би в Софийската топлогикация да горят злато?

  21. 21 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Абсолютна глупост , да очакваме от догодина и по люти сметки за юли и август

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Пак ще е манджа с грозде, ще прогнозират ще мажат....ще приравняват. В търговията се плаща това , което си получил. Като отидеш в бакалия не плащаш прогнозно количество сирене или средното на това , което си купил последните 10 пъти.

  23. 23 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Весело

    Откачена работа...
    Отново ще има "рекордно студена зима"
    /още спя на отворен прозорец/

  24. 24 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#15:"Fred"]Аз съм така но обмислям дали да не мина на реално плащане защото доста изнервящо е през август да плащаш парно[/quote]

    Всъщност, точно в това е кирията. Защото плащането на равни вноски започва със сметката за септември. Ок, парното го включват октомври-ноември, според времето, но още от януари се избиват парите и Топлофикация ви става кредитор. За зимния сезон всъщност се внася по-малка сума от консумираната, която впоследствие се изплаща през лятото. Така че през август просто се връща последната вноска от заема. Схемата с плащане на равни вноски е добра идея отвсякъде. Аз тази година минах на този начин на плащане.

  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#23] от "xmm":

    Затваряй прозореца да не ти треснат и такса "зелен пренос".

  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#1] от "purple_rain":

    Ами както видяхме през януари и февруари оказа се, че има значение. 1 път населението плати вместо за месец, за месец и половина наведнъж и те ти булка предсрочни избори.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Весело

    До коментар [#25] от "Доби Велков":

    ха ха ха

  28. 28 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Ако ги отчитат ежемесечно, цялата история с прогнозните дялове, заявки за 0-во потребление и пр. ще отпадне.

  29. 29 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1366 Весело

    Сметките за парно ще са по-високи в топлите зимни месеци и по-ниски - в студа

    Това е съвсем нормално - парите които е планирала да прибере Топлофикация-София от потребителите, трябва да бъдат разпределени сравнително равномерно, във времето. Сегашното недоволство на гражданите се дължи на лошия мениджмънт, провеждан от дружеството. В бизнеса трябва да имаш въображение. Какво пречи на Топлофикация, да въведе програми, тип "лизинг" - "Забравете за плащането - това ще е грижа за вашите наследници - до 9-то коляно". Както и да се провеждат рекламни кампании под надслов: "Ние отопляваме вашия дом и с помощта на нашите сметки, ще ви помонем да се отървете от него". Или както ми казваше навремето един мой приятел, таксиметров шофьор, закоравял мошеник със сини очи:"Шнайдерче, аз работя на принципа - който се качи в таксито ми, да плати и за тези, които не са се качили".
    Поздрави на Георги Марчев от Тони!

    /не се чете/
  30. 30 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1206 Весело

    В гората има много трънки,много и едри.Незапомнена реколта!Според старите хора това значи че зимата ще е люта.И сметките за парно-ниски.

  31. 31 Профил на violina1
    violina1
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ние винаги сме ощетените.

  32. 32 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Аз искам ясна цена за единица топлоенергия която показва топломера и ако топломера показва 0 (НУЛА) да платя НУЛА!!!!

  33. 33 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#32] от "grigoo":

    Много искаш!
    Нулата също е показание и се плаща...

  34. 34 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#1] от "purple_rain":

    Ми не си прав - много по-лесно е за повечето хора да поемат да речем 3 сметки по 100лв, отколкото 2 по 50 и после една 200, особено когато си с по-ограничен бюджет. И реално идеята на тоя метод е да се намали изравняването в края на сезона, тоест това което плащаш зимата да е максимално близко до това, което си потребил за сезона, а не да си на +-300-400 лв.

  35. 35 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    [quote#2:"Чардо"]НЕ искаме топла зима !
    Искаме ледено студена зима ![/quote]
    И много аварии в електро- и топлоподаването.
    Както и много сурвакници по сергиите...

    И тогава ще видим който не скача какъв е...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  36. 36 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1236 Неутрално
  37. 38 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 445 Неутрално

    И тези се приспособяват към глобалното затопляне - топло време - високи сметки за парно. Досега високите сметки се обясняваха с ниските температури, а занапред - с високите.

  38. 39 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 388 Весело

    а най-високи ще са сметките за парно през лятото!

    zenrus.ru
  39. 40 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Въпрос:

    Хипотетично, ти ползваш парно както и другите да кажем 9 апартамента във входа ти. Обаче освен теб никой друг не отчита реално "точки" - т.е. хитруват и мамят с т.н. уреди за отчитане на дялово разпредение а иначе казано заблуждаващи ни глупости.

    В края на отчетния период топлофикация казва - във този вход са влезли 30 МВт./ч енергия. 10 от тях са за вода, общи части и др. (по наредбата) а останалите 20 разпределяме по точките (пак по наредбата).

    И понеже точки имаш само ти - разбира се както и да го пресмятат / ш 20-те мегаватчаса са твой разход. И по закон те топлофикация/ са прави - имаш си точки ти плащаш.

    Обаче според един друг закон наречен "Закон за запазване на енергията" който за наша радост не е писан от депутати. Ако в твоя апартамент са влезли 20 мегавата ти имаш 2 варианта:
    А. Да отдадеш (може би като махнеш външните си стени - респктивно май и радиоторите) поне 18 от тях и тепературата при теб да остане около 30-35 градуса;
    Б. Пресмятайки (защото реално няма как да стане с топлоносител на 55 градуса да постигнеш затопляне на 70) да постигнеш някаква имагинерна стойност от да речем 80 градуса в апартамента постоянна (все пак апартманета ти средно е 70-75 кв.м.). ТАм вече иде ред на пожарникарите.

    Та се питам аз кой от двата закона е общовалиден и на кого да дам превес? И ти колко трябва да платиш?

    Щото нали се сещате...

    А това с текущата тъпотия е само преливане от пусто в празно ...

  40. 41 Профил на jlebina
    jlebina
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Добре бе, а не може ли да са просто реални, та все се чудиме колко ще благоволят да ни вземат.
    Само в България!

  41. 42 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Както и да е,добро няма да е.

  42. 43 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#9] от "~песимист с бедна фантазия":

    Я пак? Кога са декларирани 50% загуби по трасето? Искаш да кажеш , че 50% от горещата вода изтича в каналите и в земята?

  43. 44 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#24:"Калник"]Защото плащането на равни вноски започва със сметката за септември.[/quote]
    И аз така мислех само че не е вярно. Защото плащането с равни вноски започва от момента на изравняването когато вече е ясно колко си използвал предната година и колко е прогнозната сметка, т.е. май, юни най-късно юли. Цяло лято плащаш ПРЕДВАРИТЕЛНО това което ще използваш през зимата. Така че ти кредитираш Топлофикация а не обратното както тя ни заблуждава.

    Отделно, че ако решиш да си махнеш радиаторите цялата година ще си плащал по-високата прогнозна сметка. При мен случаят е такъв. Дойдоха от Техем през лятото, отчетоха че радиатора са махнат и казаха, че нищо повече не е необходимо, те ще кажат на Топлофикация. Да, ама Топлофикация продължиха да ми пращат високите сметки. На въпросът ми защо отговориха, че трябва да ходя при тях да подавам декларация. И забележете, с нотариален акт за наследственият ми апартамент. Като краен резултат им надплатих консумацията за цяла година и сега съм на безплатно парно, т.е. тръби.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  44. 45 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Причината е, че средната стойност на ден през този отоплителен сезон ще е еднаква за всички месеци, а досега прогнозният дял беше за съответния месец.???
    Тези "експерти" не са добре?! А какво става когато човек примерно има квартиранти (или е на квартира) и те си заминат в края на лятото...
    Тези хорица имат остра умствена недостатъчност след като вместо да подобрят отчетността вървят към уравнивиловка на правилото 1/12?!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  45. 46 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#5] от "deepblue":

    Сложих ти плюсче, но наистина е гениално. Взимат ти същите парички, но на равни части. То и сега имаше такава опция, но беше по желание.

    "С промените в Наредбата се въвежда възможността за самоотчет, която досега се е правила на добра воля от "Топлофикация - София", и може да фиксира процент да начисляване на сградна инсталация с решение на етажните собственици на базата на изследване на външна фирма или топлинен счетоводител. "

    Ето това може да е поредното "кухо" решение или начин да се тушира откритата война между съсобствениците в етажната собственост. В момента загубите на сградната инсталация са фиксирани и зависят единствено от проектната мощност на инсталацията и разликата в температурите вътре и вън от сградата. Демек - няма значение дали имаш изолация и стъклопакет, или си на панел. При малко консуматори в блока се получава доста голям дял на загубите по сградната инсталация и малка сума за хората, които са с топломери. по чл.78 топлоснабдителните дружества са длъжни да направят ново разпределение ако има консумация по-малко от 50% на проектната и по-голяма част на загубите от отдаденото от отоплителните тела с уреди, но самите топлофикации нямат интерес да го правят - тях ги интересува само главния топломер.

  46. 47 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#34:"ugi"]И реално идеята на тоя метод е да се намали изравняването в края на сезона, [/quote]
    Абсолютно не е вярно. Изравняването се дължи на разликата между прогнозните сметки и реалните и то се дължи главно на това, че прогнозата се прави на базата на температурите според предишните години. Ако температурите са различни няма как да няма изравняване.

    С предложеният начин се цели да се разпредели по-равномерно заплащането през различните месеци с цел избягване на пиковите сметки и социалните вълнения. Крайната сума обаче е същата. Изравнителните сметки си остават и няма друг начин да бъдат избегнати освен с ежемесечното отчитане.

    Нагледен пример: 3 месеца по 50лв и 1 месец 250 лв правят обща сума 400 лв. Ако ги разпределиш по-равномерно ще плащаш по 100 лв месечно което е по-поносимо от 250 лв макар и един месец. Но това както вече казах се постига и по един известен начин при който прогнозната сметка я плащаш за 12 месеца а не само за 6 както е сега.

    При което хитро се маскира едно тихичко дотиране защото през топлите октомври-декември ще надплащаш и парите ще се събират при Топлофикация докато дойдат студените януари, февруари.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  47. 48 Профил на karina_krumova
    karina_krumova
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А бяха обещали, че тази година няма да има увеличение, пак ли останахме излъгани. Надявам се токът да не бъде увеличен, защото ми омръзна цялата ми заплата да заминава за сметки и да се чудя как да изкарвам месецът.

  48. 49 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#44] от "Fred":

    Нямаш право сам да отстраниш физически отоплителните тела.

    Безценно, добавено от ГЕРБ миналата година.
    ЗЕ чл.153 (5) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 17.07.2012 г.) При въведена система за дялово разпределение на топлинна енергия клиентите в сграда - етажна собственост, нямат право да прекратяват подаването на топлинна енергия към отоплителните тела в имотите си чрез физическото им отделяне от сградната инсталация.

  49. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#46:"limbize"]Взимат ти същите парички, но на равни части. [/quote]
    Проблемът е, че много бързо могат да станат не същите а по-големи. В момента цената на парното фактически се определя не от пазарните правила а от социалната и поносимост. Т.е. колко ще издържат хората без да се вдигнат на бунт. Ако се разпредели на усреднени вноски тя вече е по-поносима и следователно може леко да се увеличи. Но като крайна сума ще почнеш да плащаш повече.

    Типичен пример са тръбите за парното. За тях тези без радиаторите плащат доста но все пак недостатъчно хората да почнат да ги режат. И същевременно така се поддържа цената за тези с радиаторите приемлива за да не почнат да се отказват от парното.

    Впрочем имаше и "гениалната" идея блоковете с изградено парно да не могат да се отказват от него. Целта е ясна, данък от който хората да не могат да се откажат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  50. 51 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това пак някое умствено острие от Фирма БК(с)П . Откъде ги вадят тея хора с отрицателен коефициент на интелигентност...
    Идеята не е броя по х+у= нещо да не се ядосва гражданина... А релна стойност - реални пари.

    www.soundcloud.com/x2805
  51. 52 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#49:"limbize"]Нямаш право сам да отстраниш физически отоплителните тела. [/quote]

    Не знам, факт е че аз моите съм ги махнал и от Техем нито от Топлофикация не са ми казали нищо. Нещо повече, отрязах им и изводите защото правя ремонт и ми загрозяват апартамента. Но напълно са в състояние да ме накажат за това, по-гадно нещо от българският политик няма на света.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  52. 53 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#50] от "Fred":

    Не си ми допчел поста

    По-надолу засягам методиката за сградната инсталация.

  53. 54 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Тъпотията няма граници. Докато има такова понятие като "прогнозни сметки" винаги ще има проблеми. Ние винаги сме били на реално отчитане всеки месец и каквото си потребим, това плащаме, за прогнози не сме и чували. Толкова ли е трудно входовете да си изберат ежемесечно отчитане и да престанат с тия глупости вече.

  54. 55 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#28:"Индиана"]Ако ги отчитат ежемесечно[/quote]
    И сега го има, трябва само блокът да го заяви. "Дребната" подробност е, че за това се плаща. И още една подробност, това трябва да се прави за всички с решение на общото събрание. Ако някой не е съгласен плаща прогнозната консумация докато дойде денят на изравняването и "обира луфта" на общият топломер. А, още една подробност, уредите трябва да са с дистанционно отчитане което обикновено означава сменянето им, значи още пари. Като сложиш това всичко и меракът за ежемесечното отчитане силно намалява.

    Впрочем не ви ли стана ясно, че както и да се върти и сучи крайната сметка си остава същата? И с годините тя се увеличава а не се намалява. Народът ни го е казал хубаво какво става ако си го местиш по джобовете, все същият си е.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  55. 56 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Тези общинари само някоя глупост могат да измислят.

  56. 57 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 461 Неутрално

    И разбира се всичко ще бъде в ущърб на клиентите!

  57. 58 Профил на t_o_m_o_v
    t_o_m_o_v
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Топлофикация и тяхната 'логика' с уникални бисери, щом нашите тръби минават през твоята къща начи ти ни плащаш 'такса' и няма как да ги махнеш - завинаги ...

  58. 59 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 551 Весело

    Абе Топлофикация ВИНАГИ намира начин да изкара и най-топлия зимен месец по-студен от миналогодишния, ако ще през три от четирите седмици средната температура да е 23 градуса. Няма да псувам, но ми се иска...

  59. 60 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#53:"limbize"]По-надолу засягам методиката за сградната инсталация. [/quote]
    Знам го това нещо и треперя съседите да не го научат. Защото ако се хванем за гушите сами да определяме колко да плащаме за тръбите... е наистина ще стане страшно. И без това тези с откаченото парно не ги искаме тези тръби ако ще трябва и да плащаме повече за тях направо война ще стане.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  60. 61 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Топлофикация - София точи секирата за новия сезон!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  61. 62 Профил на ivanka86
    ivanka86
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Още един повод за протест

  62. 63 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#55] от "Fred":

    Нашите уреди не са дистанционно отчитане и въпреки това се проверяват всеки месец. Така дори се намалява възможността за злоупотреби, не че е невъзможно, но е по трудно. Решение от подобен род се приемат с мнозинство, повече от 50 на сто от представените идеални части от общите части на етажната собственост т.е. не е толкова трудно ако мнозинството иска да го постигне. Колкото до нарастването на сметките, моята примерно намалява, но за целта съм инвестирал в дограма и изолация. Цената на енергоносителите расте и тази тенденция няма да спре. Така че вместо оплаквания, при желание може да се направят много неща, а не само да се плаче как от нас нищо не зависи.

  63. 64 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#60] от "Fred":

    Тези без парно плащат повече отколкото реално консумират. Начислението за сградна инсталация е на проектна мощност, демек тези без парно плащат между 30 и 120% повече за сметка на тези с парно. Зависи колко апартамента са се откачили. В моя блок 60% сме си махнали радиаторите и не ни стига един апартамент за да го спрем. А аз трябва да плащам тръби на проектна мощност. т.е със 120% отгоре.
    Скоро ще имам неприятности с комшулука, щот пуснах искане към ТЕЦ да си преразгледат методиката за нашата етажна собственост и ще има веселба голяма.

  64. 65 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#49:"limbize"]Нямаш право сам да отстраниш физически отоплителните тела. [/quote]
    Ега си кретените! От една страна викат, че масово има кражби и че тези които са заявили нулево потребление отвъртат крановете и манипулират топломерите. От друга страна като го махнеш този грозен радиатор въобще да го няма и така всякакви обвинения за кражба отпадат веднага ти забраняват да го махаш.

    Ясно е че двете неща не могат да са едновременно верни и едното е лъжа. Твърдо съм убеден, че е лъжа това с кражбите поне не в тези мащаби. В нашият блок такива подведени правиха комисия, ходиха по апартаментите през зимата, един включен радиатор от откачените не намериха. Просто насъскват хората един срещу друг за да забравят за истинският виновник.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  65. 66 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#64:"limbize"]Тези без парно плащат повече отколкото реално консумират.[/quote]
    Подозирах го. Махнах всичките радиатори но сметката не се намали толкова радикално колкото се надявах. Както горчиво се шегуваме помежду си "И с радиатори и без тях все същото плащаш".

    Съвсем очевидно си е, че разпределят сметката върху нас откачените иначе тя ще стане непосилна за онези с парно и те също ще се откачат.

    И при нас същото, само 1 апартамент не ни стигна да се откачим от абонатната станция. Това е единственото реално решение, останалото е замазване. Впрочем уплашени от тази перспектива, от Топлофикация измислиха, че трябва не обикновено мнозинство а 2/3. И си правят устата да го вдигнат на 75%.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  66. 67 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#63:"Стефан"]Колкото до нарастването на сметките, моята примерно намалява, но за целта съм инвестирал в дограма и изолация. [/quote]
    И аз, това е най-добрата инвестиция която съм правил. Съвсем сериозно, вечерно време се усеща дори крушката от 100 вата защото тя е от старите. Познатите ми не могат да повярват с колко малко ток се топля.

    Горещо препоръчвам на всички да го направят и да не икономисват за да е качествено. Удоволствието да си на топло и тихо, да не ти духа и да не те смучат студените стени е наистина прекрасно.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  67. 68 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#41:"jlebina"]Добре бе, а не може ли да са просто реални, та все се чудиме колко ще благоволят да ни вземат. [/quote]
    Ми няма как просто. В магазина сиренето го мерят с уред, наречен "кантар", който показва колко килограма и грама е. Представи си, ако го мереха с дърводелски метър, после подавачът бележи с молив до колко метра си стигнал, ти плащаш прогнозна сума, а веднъж в годината той смята общия метраж по средната плътност на сиренето за годината и ти прави изравнителна сметка. Нема как да стане "просто реално", щото е много сложно.

  68. 69 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#43] от "limbize":

    за недоразбиращ като теб ще обясня:
    - не топла вода, а топлина! Топлина! Топлина! Опитваш да прекараш топла пара на няколко километра по метални тръби, и темпеартурата на парата спада на половина, че и повече! Такъв е случаят в софия, където разстоянията са големички! Новия парк, около Сити ц-ра-когато завали сняг, винаги има дълга права ивица, където сняг не се задържа! Защо ли? Защото от долу минават тръби на топлофикация :P

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  69. 70 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#69] от "~песимист с бедна фантазия":

    Така ли? Каква е температурата на пароотбора в подпитка? С каква температура и налягане напуска горещата вода ТЕЦ-овете и с каква се доставя до абонатните станции?

  70. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Айде, пак започват да ни занимават с парното на "столичани", и техните проблеми, и пак ще ни показват по ТВ-то разни пенсионерки, дето не можели да го плащат, парите им не стигали. като не им стигат, да се откажат, а ако не могат, да съдят държавата в Страсбург.

  71. 72 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#69] от "~песимист с бедна фантазия":

    Песимисте, хайде да не говорим глупости.

    Q=cM(t2-t1), т.е количеството отделена топлина = специфичният топлинен капацитет на флуида х масата на флуида Х по разликата в температурите на вход и изход.

    за да са 50% загубите при доставена гореща вода при 70С в абонатните станции колко трябва да е на изхода от ТЕЦ-а?

    въпросът е за трети клас.

  72. 73 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#71:"historama"]парите им не стигали. като не им стигат, да се откажат[/quote]
    Там е проблема, че дори не ти дават да се откажеш. Аз съм готов за моя сметка да ги топлоизолирам тези прословути тръби за да не плащам за тях а радиаторите вече ги махнах. Но ето че се оказва незаконно дори да ги махнеш.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  73. 74 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#73] от "Fred":

    миналото лято демонтирах радиаторите при мен и мой приятел, не защото ще ми се намали таксата мощност, а защото поне няма да плащам за нови топломери+ ежегодната такса "измерване" на топломерите! След което се обадих във фирмите, и срещу 7 лв на едното място и не знам колко на другото протоколираха в топлинните счетоводители липсата на радиатори! Да, защо да си играе човек да ги маха, при положение, че пак му начисляват "такса мощност" Поне това е моят начин да гласувам против топлофикация и тяхната "услуга" или всъщност РЕКЕТ!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  74. 75 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#74] от "~песимист с бедна фантазия":

    И с какво ти помага това? С нищо! отговорността за актуализация на товара е на топлоснабдитлените дружества, а интересът е на потребителите с махнати радиатори.

  75. 76 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 716 Весело

    С една дума - за студ, с две думи - за голям студ ли да се молим

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  76. 77 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Сметките за парно ще са по-високи в топлите зимни месеци и по-ниски - в студа..

    - Ей,... браво бе, как се сетихте ?
    Целта е,..- Потребителя, да е толкова объркан,
    че, трудно да разбира ,...за какво плаща.

    urkobozambo
  77. 78 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 442 Неутрално

    По повод приемането от МИЕТ на новата модификация на Наредба 16-334 за топлоснабдяването

    Уважаеми съграждани,

    От месец насам в парламентарната комисия по енергетика към НС се провежда дебат по глава десета (топлоснабдяване) от Закона за енергетиката. Следващото заседание ще е за търговските взаимоотношения между доставчика на топлоенергия и купувачите. Представителите на гражданите твърдо настояваме за писмени договори на местата, където стоката сменя своя собственик, т.е. където става покупко-продажбата. Естествено в договора трябва да са записани кои са субектите по сделката - доставчик и купувач, уреда за измерване на мястото на продажбата, единичната цена спрямо този уред, качеството на стоката, начина за рекламация и неустойките при неизпълнение. Задължителна е и клауза за прекратяване на договора. Това са неща, ясно указани в над половин дузина европейски директиви и български закони, включително и в сега действащия Закон за енергетиката. Отчитайки тяхната некомпетентност по отношение на действащото законодателство и практиката на европейския съд, им предоставихме готови проекти за изменение и допълнение на Закона за енергетиката и Наредба 16-334. Подпомогнали сме ги и с правен анализ на абсурдните им „Общи условия”.
    В същия момент МИЕТ тайно, без обществено обсъждане, направи козметични промени в Наредба 16-334, надявайки се да замаже огромното недоволство на гражданите. И децата обаче вече са наясно, че основни фигури в СОС, СГО, МИЕТ, ДКЕВР и други институции, организирани в сплотена от съответни зависимости група и подпомагани дейно от определени съдии, работят активно против обществения интерес. Опитите им чрез масирана реклама по медиите с маска на загриженост да пробутват отново изтърканите си лъжи вече не минават. За тяхно огромно неудоволствие тоталната им измама лъсна и им остава да преминат само към голо насилие. В безцеремонно нарушение на стотици разпоредби от Европейското и българското законодателство (консумират състави от 7 раздела на Наказателния кодекс) и под угрозата на солени глоби от Европейската комисия, които за съжаление засега ще плащаме ние.
    Изключително нелепо звучи от техните усти уверението, че денонощно работели за връщане на доверието на гражданите. За какво доверие можем да говорим, когато :
    - представителите на енергийната мафия във властта толерират издевателствата на един търговец, който на принципа на рекета насила си нарочва потребители и който в нерегламентирани в закона за ДДС документи натъкмява по свое осмотрение недоказуеми суми;
    - в общите условия на продавача е вярно само заглавието. Съдържанието им няма нищо общо с нормални договорни клаузи между визираните две страни по търговската сделка;
    - ценообразуването, вместо ясно и недвусмислено за купувачите, е разпростряно върху 7 листа от формули в т.нар. Методика, част от Наредба 16-334. А който си направи труда да се задълбочи в формулите неминуемо ще установи, че става въпрос единствено за шарлатанство. Скараните с физиката формули по никакъв начин не дават представа за реално закупената от купувача топлоенергия, като част от тях не са издържани и математически;
    - все по-прозрачна е поредната им цел в осъществяване на геноцида над българския народ – заграбване на около 75 процента от жилищата на гражданите. За да ни събират ежемесечен наем или на местата на сградите да построят молове.

    Очевидно ни подтикват към масови граждански протести, които да доведат до нови общински и парламентарни избори. А там мъдро трябва да отстраним всички управлявали в последните поне 70 години. Огромното мнозинство от тях са многократно доказали се крадци и мошеници. Почти сигурно при неуспешен край за нас (и успешен за енергийната мафия) на предстоящото заседание на парламентарната комисия по енергетика за топлоснабдяването ще се наложи да преминем към игнориране на сметките на Топлофикация и към търсене на отговорност на персоналните виновници. Когато няма съд, справедливост и възмездие ще се търси по извънсъдебен път. Това са масовите настроения в обществото и на улицата в частност.

    02.11.2013.г. инж.Огнян Винаров, Стоян Грозданов и голяма група граждани





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK