Едва 19% от средната класа ползва бонус картите на хипермаркетите

Едва 19% от средната класа ползва бонус картите на хипермаркетите

© Цветелина Ангелова



Въпреки големия ръст на така наречената модерна търговия у нас през последните години едва 19 на сто от представителите на средната класа ползват картите с различни бонуси, издавани от хипермаркетите у нас. Това показва проучване на компанията "Експликато", представено по време на конференцията Retail in detail, организирана за девети път от списание "Регал" и "GfK България".


Малко по-висок е процентът на тези представители на прослойката, които използват програмите за лоялност на бензиностанциите – 31 на сто.


В същото време 22 на сто от хората с доходи от 900 до 1499 лв. месечно са клубни клиенти и на вериги за храни, и на бензиностанции. В същото време обаче в България на практика няма развити продукти, които да предлагат на такива клиенти с една карта да бъдат клиенти на дадена верига за храни и на друга за горива, посочи Георги Янков, от "Експликато". Тази практика е много добре развита във Великобритания и САЩ.




Какво кара хората да се включват в такива програми? При 36 на сто от анкетирането такъв мотиватор е възможността да контролират разходите си, в 23% от случаите е достъпът до нови стоки, 8% е делът в това решение на достъпа до най-качествени продукти. Чувството, че принадлежат към специална група клиенти и бонусите, са също сред мотивиращите фактори.


72% от потребителите в България участват в момента в една програма за лоялност, 44% се възползват от нея при всяко пазаруване, а 32% го правят често. 


Според проучването "Била" има най-висок процент на разпознаваемост на програмата си за лоялни клиенти  – 47%, "Метро" – 16 %, "Пикадили" и СВА – по 6 на сто. Сред участниците в проучването 58% имат клубни карти на "Била", 22 на сто – на "Метро", 13 на сто на "Пикадили", 15% - на СВА.


Допитването поставя на първо място по брой клиенти на програмите за лоялност на бензиностанциите "Шел" – с 23%, следвана от "Лукойл" – 17%, "Еко" – 11%, ОМВ – 13%. В същото време клиентите на "Шел" най-ниско оценяват качествата на самата програма, а тези на "Еко" – най-високо.


Около две трети от икономически активните мъже очакват да получават офертите за промоции на продукти по електронен път, сочи още проучването. Според него 74% от хората се информират за промоции от печатни материали, 58% - от роднини и приятели, 55% - от телевизия, от интернет – 33 на сто а от социални мрежи - 25%.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Всички знаем, че тези карти и програми са бошлаф. Ако си средна класа (което в България си е направо богаташ), какво те топли, че ти дават 2% отстъпка за гориво или някаква безполезна награда?

  3. 3 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Едва 19% от средната класа ползва бонус картите на хипермаркетите

    Бонус картите се ползват от бедни хора и е съвсем нормално, средната класа да ги неглижира.

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1880 Весело

    ААа това е кукичката, и накрая като удариш калема сметката не излиза. Пък за Шел които си продават каталога с отстъпките нямам думи

  5. 5 Профил на Billy Bob Montana
    Billy Bob Montana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изнесените данни говорят много добре за способността на средната класа да си прави добре сметката.

    И да не се връзва на "така наречената модерна търговия".

  6. 6 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 702 Разстроено

    Ох.... Просълзих се...

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  7. 7 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Бонус картата на Била е нужна, ако влизаш в такъв магазин, защото е тъпо да плащаш 2.50 лв. за продукт, който е в промоция, и са картата струва 2.15 лв.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  8. 8 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    Абе кога Алди ше отвори най-накрая у БГ?

  9. 9 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    Как е дефинирано понятието средна класа в България? И има ли такова животное интересно

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Затова пък 100% от средната класа си губи ценното време след работа по опашките за пазаруване, защото касиерите размятат някакви карти с отстъпки, стикери за бонуси, скреч карти от томболи или трябва да броят символа на данъчно-осигурителна далавера - ваучерите за храна. Особено от последното ми става лошо - хем ми бърка в джоба, хем трябва и да го изчакам на опашката.

    И аз разбирам супермаркетите да имаха достатъчно работещи каси, че да предлагат такива забавящи времето за обработка екстри, а то най-редовната гледка е каси да има, хора зад тях да липсват.

    Така че резултатът не ме учудва - 19% от средната (т.е. платежоспособната) класа ползват такива карти. А аз ще добавя, че избягвам целенасочено няколко магазина заради това, че касиерките от половината каси си маркират собствените покупки и си тргват пред носа ти, точно когато хората се връщат от работа и нахлуват в магазина.

    Никоя, никоя верига не се сети да внедри карти пейпас с цел по-бърза обработка или пък да предложи 0,5% отстъпка върху сметката в извънпиковите часове, така че вечерта като влезна вечер в магазина, да не заварвам всички пенсионери, отскочили в паузата между двата турски сериала.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    1 година не бях влизал в Била, защото след една 15-минутна опашка с работещи половината каси една жена пред мен си трупна събраните лепенки, което значело, че печели тенджера. Така касиерката изчезна още за 10 минути да и търси наградата и да попълва гаранционна карта, а клиентката накрая вдигна и скандал, че на рекламата тенджерата се виждала като "от стартите емайловите - здравите", а наяве се оказало обикновен тефлон. Зарязах си количката, казах им нещо на висок глас (съответо те дооплюха още повече "онези горе" и 1 година не влезнах повече.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  12. 12 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    Още 2008 г кога дела на т,нар модерна тръговия бе 30% експертите разправаа, чи ши стигни 80% като у западна ивропата. Да ма не още не сме стигнале 80% модерна търговия шото шоша си обича да си оди до кварталнуту магазинчи.

  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    До коментар [#7] от "shinjuku":

    Ти за 35 стотинки ли си бе?!
    Ела да ти дам!

    В Русия съм! В Русия съм!
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Никой нормален не ползва такива карти за "отстъпки",защото отстъпката е повече от символична,а истинската цел е да ви следят какво кога купувате за техните си маркетингови цели!
    Ако толкова много
    Го болеше за вашите отстъпки щяха да ви дават безплатни торбички за покупки над някаква стойност,например.

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#13] от "Веселин Дече

    Като напълниш цяла количка, от това 35 ст, от другото 20, и т.н. накрая сметката е с 5 лв. по-малко, на теб щом ти харесва, плащай по-скъпо.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  16. 16 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":

    Аз ги изфърлих всички такива карти, след като за 7 години ползване на картата Пикадили, натрупаните точки вътре, не ми достигнаха да си взема един суши сет за 10 лв. Аре фак офф. бахти идиотщината. В същото време на времето разработвахме софтуер за такива карти, и там идеята беше да се преебе клиеента да си купи някаква безумна глупост със уж 50 рапа по-малко, дето може да се намери в другите магазини със 1 франк по-надоле.
    Не искам програми за лоялни клиенти, искам добри продукти! Т'ва е!

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#16] от "buiko":

    А май цялата хватка е, че така си изготвят без пари профили на клиента, които иначе струват една шапка пари, ако външна фирма трябва да прави социологически извадки и пр.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    [quote#12:"markblog"]шоша си обича да си оди до кварталнуту магазинчи.[/quote]

    Допреди 2-3 години в радиус 200 метра от дома ми имаше едно 10 магазина с табели "продава се" и "ликвидация". В момента всичките са запълнени и работят с различен успех, като основно са магазини за цигари-кафе-алкохол, за фрешове, за храна за вкъщи и представителства на различни месокомбинати, мандри и пр.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  19. 19 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#18:"cinik"]Допреди 2-3 години в радиус 200 метра от дома ми имаше едно 10 магазина с табели "продава се" и "ликвидация". В момента всичките са запълнени и работят с различен успех[/quote]
    Много добра новина!Поумняваме значи.

  20. 20 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#17] от "cinik":

    Ибре, ти откри топлата вода. Естествено, че е за марктингови цели.

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#20] от "markblog":

    А ще открия ли топлата вода, че когато тези карти са персонализирани, информацията от тях се препродава както по официален път, така и се върти на флашки на черния пазар?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    До коментар [#19] от "vjacho":

    Но никога нямаеше да поумнеем, ако тези предприемачи стояха със скръстени ръце в очакване Спас Панчев, Волен Сидеров и Джамбазки да затворят чуждите вериги, че да си отворят отново фалиралите някога бакалийки и магазини за финтифлюшки, на чието място изникнаха днес изброените от мен дребни бизнеси.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  23. 23 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Весело

    [quote#22:"cinik"]Но никога нямаеше да поумнеем, ако тези предприемачи стояха със скръстени ръце в очакване Спас Панчев, Волен Сидеров и Джамбазки да затворят чуждите вериги,[/quote]
    С тези мероприятия целта беше да се угоди на глупаците.

  24. 24 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#21] от "cinik":

    И това се случва със сигурност. В днешно време информацията е налй-ценният актив

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    [quote#16:"buiko"]на времето разработвахме софтуер за такива карти, [/quote]

    Писането на кодовете е чернният труд в цялата работа. Първо се правят едни срещи на маркетинг директори, криейтив медижъри и пр. с разни рекламни агенции, където сред персонала преобладават 25-годишните представителки на женския пол, които мъкнат работни станции за по 4000 евро и тегло 8 килограма, които крехките им ръце трудно пренасят от багажника на скъпия фирмен автмобил.

    Следват филмчета и презентации, на които основният принцип е, че колкото по-малко се разбира от тях, толкова са по-куул и оригинални. Босовете на агенцитиите са също една леко странна гледка за хората, стъпили здраво на земята. И за тях важи правилото, че преклонението пред техните способности и съответно хонорарът им скача с всяка обеца повече на ушите и носа, пиърсингите и татуировките.

    Добре си забелязал, че идеята винаги се върти около това клиентът да не получи нищо. Типичен пример: ако направи покупка над ... в еди кой си магазин в Добрич, да печели ски-уикенд в Банско, а ако магазинът е във Видин, тогава наградата да е вечеря за двама на крайморската алея в Ахтопол.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  26. 26 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Цитат от статията:
    "В същото време обаче в България на практика няма развити продукти, които да предлагат на такива клиенти с една карта да бъдат клиенти на дадена верига за храни и на друга за горива, посочи Георги Янков, от "Експликато". Тази практика е много добре развита във Великобритания и САЩ."

    Има, има падрето от Пловдив предлага SCI (Saveway). Обаче ако знаете какво ктб е?

  27. 27 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 213 Весело

    Във форума има идеоти, е ка мое на въпроса ми кога ше отвори алди да се сложи минус какво му е за минус на тоя върос?

  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1021 Весело

    от коментарите под сия статия разбираме, че българинът хич не обича да му гледат кво нема в портмонето...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Не знам как е у нас, но при едно пътуване в Щатите, си извадих такава карта (става веднага на касата) в една от веригите, когато разбрах, че като лоялен клиент ще трябва да платя около 30 % по-малко. Истината е, че докрая на престоя си, гледах все в тази верига да пазарувам, тъй като клиентът веднага вижда ползата от това.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  30. 30 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 631 Неутрално

    В Пикадили получавам 1% отстъпка, което за моите покупки още преди години изчислих, че е 20лв на година и отдавна махнах картата от портфейла си, за толкова пари на година не ми се занимава да я нося постоянно и това важи и за другите вериги. Изключението е ЕКО, там спестявам може би 20лв. на месец.

    забавление и приключение
  31. 31 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 367 Неутрално
  32. 32 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ЕКО не е хипермаркет все пак

  33. 33 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#12] от "markblog":

    Щото не сме стигнали и 80% от модерните доходи...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK