За близо половината от българите взимането на заем е лесно, показва международна анкета

За близо половината от българите взимането на заем е лесно, показва международна анкета

© Юлия Лазарова



Международна анкета сред потребители на бързи кредити в осем държави, повечето - от Централна и Източна Европа, показа, че българите са най-оптимистични в оценката си на достъпността на кредитите. На това мнение са 44% от потребителите от България, докато на другия полюс е Унгария, където едва 14% от не очакват проблеми при взимането на заем.  Средният процент в анкетата е 35% като в нея са участвали потребители също от Чехия, Полша, Словакия, Румъния, Литва и Мексико. 


Допитването е проведено през април сред клиенти на международната компания за бързи кредити "Провидент" с участието на GfK. Анкетирани са 8040 души, 400 от които в България. 


Почти 60% от българските респонденти казват, че техни роднини или приятели са се обръщали към тях за финансова помощ през последните 6 месеца и това ги поставя сред първите по този признак. Съответно, 35% от тях биха изтеглили пари, за да помогнат на близките си.




Българските клиенти на "Провидент" вземат заем най-често за здравеопазване (66%) и за да правят подобрения вкъщи (59%). Европейските респонденти най-често взимат бърз заем заради неочаквани разходи (34%), обединяване на задължения (29%) и подобрения в дома (26%).


40% от българските клиенти на компанията, са отговорили, че ще изтеглят пари от спестяванията си, за да отидат на почивка тази година, показва проучването. Една трета ще пътуват в страната, а 26% ще останат вкъщи. За сравнение, средно около 47% от останалите европейски респонденти смятат да прекарат лятната си ваканция у дома.


За всички европейски респонденти способността за изплащане на взетите кредити (63%) и крайната сума за изплащане (51%) са водещите фактори, когато теглят заем. Българските потребители на първо място оценяват нивото на услугата, което ги отличава от европейската тенденция, където основният фактор е "вземал съм заем от тази компания и преди".


Изследването на Провидент и GfK показва също че българските респонденти са значително по-оптимистично настроени за развитието на българската икономика (32%) в сравнение с останалите участници (23%). Подобна тенденция има и в показателите, отразяващи начина, по който българите виждат своето финансово състояние през следващите 12 месеца спрямо европейците.


"Провидент Файненшъл България" е част от International Personal Finance (IPF), работи в България от септември 2013 г. и вече има клонове в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Шумен, Велико Търново и Плевен.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK