Потребителите в Европа залагат на модерното разплащане по Коледа

Потребителите в Европа залагат на модерното разплащане по Коледа

© Надежда Чипева, Капитал



Потребителите в Европа изоставят плащанията в брой около Коледа - не само докато пазаруват подаръци, но и докато се забавляват. Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители, сочи проучване на Visa.


Проучването "Дигитални разплащания" е изготвено от агенцията за проучвания Populus по поръчка на Visa в периода август – септември 2016 г. Цялата извадка обхваща 36 843 души, или около 2000 анкетирани във всяка от общо 19 държави, сред които не е България.


То обхваща използването на безконтактните карти и новите методи за плащане.




С над 165 млн. издадени безконтактни карти и 3,4 млн. безконтактни POS терминала в Европа използването на технологията е нараснало от 36% през 2015 г. до 52% през 2016 г., показват резултатите от проучването.


Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители – употребата на безконтактната технология се е увеличила във всички възрастови групи, като най-голямото увеличение се наблюдава при потребителите на възраст 55-64 години, или ръст от 64% спрямо 2015 г.

Увеличението в употребата на безконтактни карти оказва осезаемо въздействие върху останалите начини на разплащане, смятат в компанията. В цяла Европа потребителите, които използват безконтактни карти, са по-отворени към използването на мобилно устройство като начин на разплащане в магазин (52% от притежателите на безконтактна карта към 32% от притежателите на обикновена карта), чрез приложение на търговеца (49% към 31%) или за разплащане в ресторант (50% към 30%).


Въпреки че потребителите ценят предимствата на безконтактните разплащания, те също започват да разпознават и ползите от другите нови методи за плащане. През 2016 г. 44% от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания в сравнение с 38% през миналата година. Почти половината от тях (46%) са съгласни, че възможността да платят с мобилно устройство при търговеца е улеснило в пъти тяхното пазаруване.


Допълнителните удобства на новите методи за разплащане са двигател и на ръста при употребата на дигитални портфейли. Европейските потребители изразяват интерес да използват услугата при покупки лице в лице (37%), чрез приложения (51%), както и онлайн (56%). Основните ползи на безконтактните и мобилните разплащания за потребителите в Европа са по-голямото удобство (61%) и възможността да се плати по всяко време независимо от мястото (59%). Проучването също така разкрива, че потребителите използват комбинация от онлайн и физически канали, когато правят своите покупки особено за по-скъпи продукти. Седем от всеки десет европейски потребители са showroomers – хора, които гледат желания продукт в магазина, преди да го купят, онлайн, а почти толкова (66%) са webroomers – потребители, които търсят най-добрата цена онлайн, преди закупуването на стоката във физическия магазин на търговеца.


Въпреки нарастването на онлайн продажбите около Коледа 60% от потребителите все още ценят прекия контакт лице в лице с персонала на магазина и възможността да видят стоката на живо. Ръстът в употребата на безконтактни карти от европейските потребители постепенно превръща в норма използването на дигитални и мобилни портфейли и други дигитални разплащания, смятат от Visa.


"Тази Коледа ще наблюдаваме множество различни методи, по които европейските граждани, в това число и българите, ще заплатят за подаръците под елхата, празнични напитки с приятели и дори празничната трапеза около коледните празници. Успехът на търговските вериги и търговци тази Коледа ще зависи от способността им да предоставят на потребителите достъп до начина на разплащане, който те предпочитат най-много", посочват от компанията. От януари 2016 г. всички терминали, които българските банки инсталират, са вече задължително безконтактни. Към юли 43% от общия брой POS терминали в България са такива. Секторите, в които безконтактните разплащания и новите методи за разплащане в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8517 Весело

    Нека, нека модерното разплащане донесе радост на банките по Коледа!

    [email protected]
  2. 2 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Никой не бяга от хубавото... Хората, и аз в частност, го намират за лесно и удобно и го ползват. Нормално...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    До #1 karabastun:

    Радост за банките, но си е удобно и практично за потребителите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Те и хакерите залагат на това! И те празнуват Коледа!

  5. 5 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 526 Неутрално

    "сочи проучване на Visa."

    "анкетирани във всяка от общо 19 държави, сред които не е България."

    Егати статията..

  6. 6 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 292 Неутрално

    По-ясно щеше да бъде, ако беше казано : - "Тази тенденция се наблюдава не само при младите. . ."

  7. 7 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "...проучване на Виза..."

    Откога пробутвате реклама като икономическа статия?

  8. 8 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Модерно разплащане-НЕскрита реклама! Пръчвам си 2 неща от амазонде, плащам. те приемат да ги изпратят. После ми анулират поръчките. Но мародерното им "модерно" разплащане ми намалява парите по сметката с 6 лв, след 2-те отменени поръчки!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  9. 9 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Обаче много ще е яко да има изцяло cashless общество. Много лесно ще може да се справяме с "враговете на режима". Няколко клика и- готово.

  10. 10 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 225 Неутрално
  11. 11 Профил на libertariansky
    libertariansky
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#8] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    Поръчките по интернет от страни като българия се водят рискови !

    Give me Liberty Or Give me Death !
  12. 12 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Тва лято научих съседка, касиерка в магазин, как да приема плащания с безконтактна карта.
    Алиби:
    "Ми то в България никой не плаща с карта!"

  13. 13 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    П.С.
    Българинооо,
    Ползвай портмоне и не мачкай банкнотите.
    Изглеждат отвратително!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK