В първия си ден като собственик на Whole Foods Market "Амазон" намали цените с до 43%

В първия си ден като собственик на Whole Foods Market "Амазон" намали цените с до 43%

© Reuters



В първия си ден като собственик на веригата магазини Whole Foods Market "Амазон" (Amazon) обяви намаления на почти всички стоки, като отстъпките достигаха до 43%. За да покаже, че търговията на дребно се променя в положителна посока за клиента, компанията дори реши да пусне на промоция своя домашен гласов асистент Amazon Echo, като обявената му цена е 99 долара, съобщава "Блумбърг".


Преди малко повече от 2 месеца "Амазон" обяви, че купува Whole Foods Market за 13.7 млрд. долара. Веригата магазини предлага основно био- и екологични храни и стоки. Със сделката компанията се цели в разширяването на влиянието си в онлайн търговията с харни, а този пазар се оценява на 800 млрд. долара. Whole Foods Market са известни с високите си цени и решението на "Амазон" да ги намали е знак, че американският гигант влиза в сериозна битка за клиенти с най-голямата компания за търговия на дребно "УолМарт" (Walmart).


"Цените са най-голямата бариера за клиентите в Whole Foods Market. "Амазон" показа, че е готов да инвестира в този пазар и да намали цените на много от продуктите, за да започне да доминира в сегмента", обясни вицепрезидентът на Food Marketing Institute Марк Баум.




Сред най-намалените продукти са био ядки, които от 3.49 долара за килограм вече струват 1.99. Авокадото, което е сред най-продаваните стоки в Whole Foods Market, вече е на цена от 1.99 долара, като е с 0.8 долара по-евтино. Бананите пък струват 0.49 долара, а не 0.79.


Списък с част от намалените продукти в магазините на Whole Foods Market.

Списък с част от намалените продукти в магазините на Whole Foods Market.


Всичко това не беше подминато и от клиентите. 33-годишната Катрин Оширо, която живее в Сан Франциско, разказа, че досега е избягвала магазините на Whole Foods Market заради високите цени. След като разбра за намаленията, тя призна, че следващият път със сигурност ще пазарува от тях.


Кейти Бенет от Ню Йорк пък изрази надежда, че компания като "Амазон" съвсем скоро ще развие онлайн търговията с храна и ще започне да прави доставки до домовете и офисите. По думите ѝ това ще привлече още повече клиенти, особено с по-ниските цени.


Редица експерти в търговията вече обявиха, че със сделката между "Амазон" и Whole Foods Market се отваря нова страница в продажбата на храни в САЩ, тъй като в страната навлизат все повече марки, които предлагат евтина храна. За пример дават LIDL. Експертите посочват, че за последното тримесечие "УолМарт" е отчел най-добрите си показатели в продажбата на храни за последните пет години. Компанията е инвестирала милиарди долари до момента, за да предлага евтини продукти, при това в голямо разнообразие.


В първия си ден като собственик на Whole Foods Market "Амазон" намали цените с до 43%

© David Williams, Bloomberg


Другият голям играч на пазара – Costco, продава своите био храни с около една трета по-евтино от тези в Whole Foods Market. Компанията обаче има свит асортимент и се е фокусирала в търговията с точно определени продукти.


Експертите в търговията очакват "Амазон" да променят изцяло пазара на обикновените и био храните, тъй като в последните десетилетия той не се е развивал изобщо.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK