В Деня на самотните сърца в Китай "Алибаба" продаде стоки за 1 млрд. долара за 2 минути

Никол Кидман участва в церемонията за старта на 24-часовия маратон по пазаруването в Китай

© Reuters

Никол Кидман участва в церемонията за старта на 24-часовия маратон по пазаруването в Китай



Китайският онлайн търговец Алибаба (Alibaba) съобщи, че е отчел продажби за 1 млрд. долара само за около две минути след началото на Деня на самотните сърца в Китай, предаде БТА.


Компанията даде ход на годишния "шопинг фестивал" с телевизионно излъчване на галавечер, на която присъстваха китайски и световни знаменитости. Сред тях бе и актрисата Никол Кидман.


Денят на Самотните сърца се отбелязва в Китай от 90-те години на 20 в. като антипод на Свети Валентин. През 2009 г. обаче "Алибаба" вдъхва нов живот на празника на "двойната единайсетица" по вдъхновение от Черния петък в САЩ - четвъртия петък на ноември, който е възприеман като начало на коледните покупки. Сега денят е превърнат в 24-часов маратон по пазаруване.


Продажбите на 11.11.2016 г. според Алибаба са били за 17.8 млрд. долара, с 32% повече спрямо 2015 г.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK