Търговските вериги се оплакват от потребители екстремисти

Търговските вериги се оплакват от потребители екстремисти

© Надежда Чипева



Представители на работещите в България търговски вериги се оплакаха, че имали немалко клиенти екстремисти, което се дължало на медийните изяви на институциите. Това стана ясно по време на среща, организирана от Комисията за защита на потребителите и тези търговци.


Според Петър Караиванов от "Карфур" често потребителите били недоволни от неща, които са чули в медийни изяви от служители на различни ведомства, но са недоразбрали. Като пример за това била ситуацията с млечните продукти и тяхното съдържание, с маркировката на яйцата и др.


На клиента невинаги му е ясно дали това, което правим, е неправомерно, обясни той. По думите му често дори да искали да компенсират свои клиенти, не можели да се свържат с тях, защото в жалбите си те не посочвали контакти.




Друг често срещан проблем бил липсата на детайли за стоката, с която е свързано потребителското оплакване. "Оплакват се от една пилешка пържола, а ние в магазина имаме 20 вида пържоли. От коя точно се оплакват", запита риторично търговецът.


Председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев обясни, че често жалби се получават и с имейл и са непълни, но експертите задължително искат повече детайли, както и данните на потребителите. Той обаче обясни, че в крайна сметка комисията прилага съществуващите закони, а не ги пише.


Представители на веригите поискаха и те да могат да предоставят информация по електронен път, което ще им спести време и средства. От комисията обясниха, че това е възможно, но ако се стигне до съд, не е ясно дали такъв документ ще бъде приет, каквито случаи на откази имало.


Най-големият проблем на българина е, че като купи един уред, не си чете инструкции, заяви Йонко Йонков от "Зора". Той посочи, че мнението му е представително, тъй като търговската верига била на трето място по продажби в страната. Така например имало много рекламации от хора само защото не могат да си монтират купените перални машини. Или пък очаквали да се пълнят с вода както предишните им, а не разбирали, че висок енергиен клас уред означава, че той пести вода в случая.


По думите на Йонков също много хора купували климатици, без предварително да се информират при какви външни температури работят ефективно. А продавачите нямали възможност за времето на едно пазаруване да проведат пълен инструктаж на хората. Той беше критичен и към способностите на купувачите да настроят новия си плазмен или LCD телевизор. 90 на сто от потребителите имали този проблем.


Очакванията към купуваните стоки са само по отношение на цената, хората не се информират за останалите детайли. Такова мнение изказаха няколко представители на търговци.


Димитър Тодоров от "Мултирама" посочи, че потребителите освен права имат и задължения и трябва да си ги спазват. Той постави и проблема за това, че особено в провинцията при съдебен спор между търговци и потребители решаващо за изхода от ситуацията било субективното мнение на конкретния съдия.


Веселин Златев потвърди, че имало случаи, при което по един и същ потребителски казус в София и Варна съдиите се произнасят по различен начин. В същото време под 10 на сто от издадените от комисията наказателни постановления спрямо търговци падали в съда. И то не заради тяхната неоснователност, а по процесуални причини – липса на някои данни в документите например, обясни Златев. Той призова търговците да се запознаят с въведените от края на миналата година правила, при които споровете между потребители и търговци могат да се разрешават с така наречената медиация, вместо да се стига до съда. Тази практика замени предишната, при която опити за разрешаване на споровете се правеха чрез помирителни комисии.


Повече подробности за тези практики комисията ще оповести на интернет страницата си в рамките на днешния ден.

Ключови думи към статията:

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 726 Неутрално
  2. 2 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    към способностите на купувачите да настроят новия си плазмен или LCD телевизор. 90 на сто от потребителите имали този проблем
    - направо утрепаха рибата тия, демек да се радваме, че засега всички ни стрижат и скубят до синьо, щот вече точат ножовете!
    горките потребители, на не разбират, ни от парно, ни от мобилни услуги, ни от яйца!!!

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 495 Весело

    Горките търговци,те да са толкова коректни,а лошите потребители гледат как да ги прецакат Тия що не вземат да се скрият някъде и да не се излагат? Не стига,че са некомпетентни,лъжат откровенно клиентите си и гледат само как да му вземат парите,отказват рекламации по всевъзможни причини,ами и взели наглеците да се оплакват от клиентите си!!! Клиента винаги е прав,гласи първото правило в търговията,но нашите търговци са по-некадърни и нахални и от афганистанските,сигурно! Да вземат малко да се образоват как се прави търговия,да видят някои полезни неща от западните си колеги,а след това да се оплакват,калпазаните

  5. 5 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Каквито потребителите, такива и търговците...Всеки търговец в някакъв момент е и потребител, същото като при конфликта шофьори с/у пешеходци, не може да се генерализира, че едните са добри, а другите са лоши. Недисциплинираните шофьори е логично да бъдат такива и като пешеходци. В крайна сметка опираме до възпитание, манталитет и ценностна система.

  6. 6 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1292 Весело

    Статията недвусмислено показва, че в България операторите на търговски вериги си немат халхабер какво е тва нещо, дето му викат "обслужване на потребителите" или customer service.

    Жокер - обслужването нема нищо общо с това да се наредят боклуци по рафтовете, мръсни кошници на входа, касови апарати и табели "обектът е под постоянно наблюдение" на изхода и да се чака оборот.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Кофти матрял А. Само не забравяйте, че клиента е ЦАР. Клиент лесно се губи, а тези, от които се оплаквате Ви плащат сметките. Желая Ви успех.

  8. 8 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Така е! След като се появиха търговци талибани ще има и клиенти екстремисти. Търговците с техните номера ме накараха да чета етикети тъй както не съм чел в университета за някой изпити.

    Моралът не е порок!
  9. 9 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 521 Разстроено

    На фона на преобладаваща маса бедни хора да трупаш печалби от жизненоважните - храна и лекарства?! Това ако не е обиране на собствения си народ! И после ще говорят за ред, демокрация и сигурност! То делата показват, че думите на богатите са подигравка! Иззедници!

  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Българина масово не може да комуникира. Ами вижте ги по спирките - колко хора говорят с тия с които чакат? Николко, това се счита за признак на лошо възпитание дори.
    Мучат нещо по жалби, анонимници разни, ама кой и от какво се жалва не става ясно.
    Как да отделиш внимание на жалба на която не може да се установи еднозначно за коя стока, коя покупка и по кое време става дума?
    Последния беше в плесио един млад и неграмотен господин се беше развикал като ненормален че телевизора който купил не бил с такъв образ като тия в салона. Като му обясниха че тия в салона са на HD сигнал а той каза че гледал ТВ на стайна антена и след кратко олюляване реших че най-добре да не си вра носа в чужди работи ако искам да запазя психичното си здраве. Сичко се прави на умрели лисици.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Абе че сред потребителите има големи телета е вярно. Ама такива има и сред служителите на веригите. Освен това се казва "клиента има право" а не "продавача има право". Като искате хората да ви купуват стоката ще ги ухажвате и ще се грижите за тях. Включително и за телетата.

    Няма шики-мики.
  12. 12 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 624 Гневно

    И това доживяхме! В истинските страни работят с девиза "Клиента ВИНАГИ Е ПРАВ!!!

  13. 13 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Гневно

    "А продавачите нямали възможност за времето на едно пазаруване да проведат пълен инструктаж на хората."

    Вие наемате някакви полу-грамотни калъфи да ви продават в магазините, не им правите елементарни обучения, после потребителите били виновни, че не били разбрали. Глупости на търкалета!
    Вашата работа, скъпи търговци, освен да ми продадете пералня, е и да сте в състояние да ми обясните като на идиот кое какво означава и кое за какво е - аз не съм длъжна да съм детеайлно информирана за уреда като отивам да си го купя. (Въпреки че обикновено съм, защото съм изчела купища информация предварително, знаейки че в магазина няма да ми я дадат. Но далеч не всички потребители имат възможността и желанието да се информират подробно предварително.) Но редовно ми се случва да задавам въпроси, при които "продавач-консултантът" ме гледа тъпо и свива рамене.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  14. 14 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1142 Весело

    Как може да наречеш клиентите "екстремисти".
    И другия бисер:
    Димитър Тодоров от "Мултирама" посочи, че потребителите освен права имат и задължения и трябва да си ги спазват.
    Ако наистина това е цвета на търговията при нас, много път ни очаква.

  15. 15 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Между другото Карфур са много коректни, но персонала им не е.
    Ето един пример - опитвам да се да си купя риза от много добра материя и много добра цена. Взимам моя си номер но искам да я отворя и да я видя - дали няма криви шевове, дали ми става точно този номер, т.е. дали номерацията си отговаря.
    Бях решил че ще я взема - или за мен или за мой роднина който е един номер по-малък отмен, а цената наистина беше добра за качеството. Пристига от нейде някаква коза която ми вика - ни можи! Викам брей. А да видим - дай си именцето и да викаме супервайзора. Тая вика неква колежка скоято пуши и я представя зса супервайзор а и двете си крият табелките с имената. И оная вика - ни можи. Накрая им теглих по една, а след касите като реших да подам оплакване тия и двете се изпокриха вдън земя. Абе де гьостерица де

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  16. 16 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1954 Весело

    "На клиента невинаги му е ясно..." - не бяха ли "продавач-консултанти"; там някъде по търговските обекти?!?

    Коментиране на анализираното, вече...
  17. 17 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#12:"moni56"]В истинските страни работят с девиза "Клиента ВИНАГИ Е ПРАВ!!!
    [/quote]

    Клиентът. Той.

  18. 18 Профил на plumpschi
    plumpschi
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#6] от "jubal harshaw":

    +++++++++++++++++++++++++++++++

    "търговски вериги се оплакаха, че имали немалко клиенти екстремисти"
    Абе тези и хабер си нямат какво точно означава клиенти екстремисти. Нека само да им пуснат няколко туркини пазаруващи по немските магазини, че да видят какво значи да ти разпъртушинят стоката, при това в няколко размера и да ги зарежат по щандовете. Клиентите им не знаели, че пералните не се пълнели, климатиците им не били за еди какви си температури или не знам какви ли още глупотевини. Абе експерти такива, ами вие къде бяхте да им го обясните това на клиентите си?!?! Или дай парата па бегай! Боже, кога най-сетне продавачи и търговци в България ще проумеят простата истина, че клиентът е КРАЛ, а не слуга!?!

  19. 19 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Весело

    До коментар [#14] от "stoiank":

    Еле пък с тия от "Мултирама" как се драх навремето, задето ми отказаха сервизно обслужване на рутер, който се скапа след 3 седмици работа и някакъв дришлю от продавачите ми се държа нагло...
    На маймуни ги направих, до КЗК жалби писах и накрая мазно-мазно не само, че ми се извиниха, ами и ми смениха дефектната стока с нова.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  20. 20 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    А клиентите се оплакват от търговски вериги-екстремисти.

    Gunter glieben glauchen globen
  21. 21 Профил на plumpschi
    plumpschi
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хриси":

    Да, де ама защо трябваше да те разкарват с писане на жалби?! Редното бе, след като е купен при тях, в гаранция е и се е скапал да го сменят и точка! Какво има да се разправят? Но родните търговци дай им ние да ги обслужваме. Пък само те ли са?! Да не зачесвам държавните служители и кой ли не оше, че много ще утече темата.

  22. 22 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 470 Неутрално

    А иначе могат да продават електроуреди с гаранция 1 година ама гаранционния сервиз е на другия край на града и не се знае кога работи.
    Или пък още от входа да те нападат разни пикли с предложения за изгодни кредити. Че то в циганската махала е по спокойно.

    Попътен вятър в главите!
  23. 23 Профил на Либерал
    Либерал
    Рейтинг: 213 Неутрално

    То е ясно, че има много загубени потребители; всички ги виждаме и то постоянно. Само че не ми се струва, че на запад потребителите са кой знае колко по-различни. В България обаче облужването на клиента е на плачевно ниво - навсякъде. Сблъсквал съм се с какви ли не намусени, ядосани продавачи, аптекари, сервитьори и т.н. И то без да ги предизвиквам по някакъв начин. Все едно аз съм им виновен за нещо, че им е гадно работното време, че им е ниска заплатата, че искам да разбера повече за даден продукт... А всъщност аз им плащам заплатите.

    Така че потребителят да се информира - това добре, но повече работа според мен имат веригите, които не си обучават персонала качествено. Да ги учат на търпение и учтивост и да не ни се зъбят щото нещо им е криво.

  24. 24 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хриси":
    Умишлено го цитирах, защото може ли човек работещ в толкова иновативен бранш да ръси такива глупости.
    Амазон ми изпратиха анкета на 20-я ден за Киндала, да ме питат доволен ли съм и дали ще се възползвам от правото да го върна до 30-я ден. Той ми говори за задължения. Вземете прочетете Майкъл Дел примерно какво казва за генерираните загуби от един недоволен клиент и т.н. Хайде на жените на Женския пазар с картофите може някой неща да им са простени, но от водещи търговци звъчи - грубо/да го кажа меко/.

  25. 25 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#21] от "plumpschi":

    Еми щото имам нещастието да съм клиент в България. Затова.
    Аз като се захванах да се разправям тогава с тях, нямах особена надежда, че ще победя - всички ми казваха да не се разправям, но аз бях много ядосана и амбицирана да ги гоня до дупка и в крайна сметка спечелих.


    [quote#22:"Читателят"]Или пък още от входа да те нападат разни пикли с предложения за изгодни кредити. Че то в циганската махала е по спокойно. [/quote]

    Последно една такава пикла ме налази в Икеа да ми пробутва кредитна карта, която по първоначалните й думи била карта за лоялен клиент и ми давала отстъпки при пазаруване в магазина. Като я попитах в прав текст това карта за лоялност ли е, или кредитна карта, се оказа че била второто.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  26. 26 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Весело

    До коментар [#24] от "stoiank":

    Аз пък разказах моята случка, за да илюстрирам какви кретени са "Мултирама". То само те да бяха - с мед да ги намажеш...

    [quote#24:"stoiank"]Вземете прочетете Майкъл Дел примерно какво казва за генерираните загуби от един недоволен клиент и т.н.[/quote]

    По маркетинг семинарите дават онази история с гърмящите батерии на Dell и недоволния им клиент, когото те игнорирали и който ги направил на трътки в блога си, мда Но Dell са си научили урока от тогава.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  27. 27 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1292 Весело

    [quote#8:"dnk"]Така е! След като се появиха търговци талибани ще има и клиенти екстремисти. [/quote]
    Хахаха, точно в целта! Браус!

  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Имам аз една мечта...
    ... всички такива като Карфур да фалират у нас !


    [quote#8:"dnk"]Така е! След като се появиха търговци талибани ще има и клиенти екстремисти. [/quote]

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    а търговци, които де факто отказват гаранционни услуги на потребители с измислени доводи?

    low riders team
  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    [quote#26:"Хриси"] кретени са "Мултирама"[/quote]
    Просто не ми се говори за тях те правят специален кастинг за лица които да поемат клиентското клиентското недоволство !
    И ги представят като управители !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Абе най-мразим като влезем у магазино да си вадим лупа, щото иначе с техните "етикетченца" големо четене пада...

  32. 32 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Весело

    [quote#11:"daniel_defoe"]Абе че сред потребителите има големи телета е вярно. Ама такива има и сред служителите на веригите. [/quote]
    Поведение "теле" се толерира във веригите и се правят специални обучения за да го придобиват новодошлите!
    Често като разговарям с персонал на големи вериги се сещам за онези американски филми където извънземни са влезли под кожата доскоро живи хора))))

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  33. 33 Профил на kreditkiller
    kreditkiller
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Банките, Банките, Банките, Банките, Банките
    Лихви от 11% до 18% по жилищни кредити, с доказан доход и самоучастие над 40, 50% платено кеш жилище.
    Това трябва да разследват, ограбването на хората

  34. 34 Профил на kreditkiller
    kreditkiller
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Към 33 коментар
    В Европа дават лихви по 1.1% - 1.8% при тези показатели а тук безчинстват

  35. 35 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Сигурно има и клиенти, които търсят причина да се заяждат, но такива са безкрайно малко! А иначе всички търговци, включително и тези които се оплакват от клиетите си не си вършат както трябва работата, няма информация за съдържанието на стоката, за производителя, разлика в ценита на продукта на етикета на щанда и на етикета на самият продукт, да не говорим за пренаписани срокове на годност и др. подобни!
    До коментар [#18] от "plumpschi": ++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  36. 36 Профил на alicekapital
    alicekapital
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Хаха. "Търговец прави глупаво изявление, оплаквайки се, че клиентите му били глупави"- това трябва да е заглавието. Очаква Баба Пена да знае, че Карфур имали 20 вида пилешки пържоли, при условие че тя само една тарелка си е купила.
    Абрей, аланкоолу, ти да мислиш, че си изобретил супермаркета? Като не ти харесват клиентите, продавай само на членове на Менса, пък те клиентите колкото и да са глупавички, все ще намерят друга бакалия, тях не ги мисли.

  37. 37 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1292 Гневно

    Само в България са събрани на едно място екстремисти- потребители, непослушни пациенти, мързеливи ученици, финансово неграмотни вложители, политически необразовани гласоподаватели и морално разложени зрители.

    Поне малко повече уважение могат да проявяват от време на време докато ни стрижат.

  38. 38 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    Клиенти екстремисти? Всяка търговска верига, която има такова отношение към клиентите си би трябвало да е фалирала отдавна. За съжаление в България нищо не се подчинява на нормалната логика и ние четем тези безумни статии...

  39. 39 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 418 Весело

    ха ха ха и това доживяхме!

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    Хахахахахха, за веригите тепърва предстоят лоши времена. Те достигнаха своите върхове с нов начин на бизнес, който имаше своята логика, но който вече остава в миналото. Сега остава да слушаме търговски рев и да гледаме плачевната гледка как едни тромави институции се опитват да сменят модела. За повечето от тях това ще е невъзможно. Очакват ни сливания, преформатирания и фалити.

    Пожелавам на средната ни класа бизнес да успее да се възползва.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Душици, златни!
    Първо, си обучете така наречените продавач-консултанти, които са пълни неграмотници.
    Второ, научете го най-после този закон за защита на потребителя, щото ми омръзна да го цитирам на тъпунгерите, дето се правят на продавачки.
    Трето, на запад си пише на всяка касова бележка в какъв срок и при какви условия може да се върне стоката (не става дума за рекламации, това си е отделно).
    Четвърто, научете се да си уважавате клиентите, а не да ги наричате екстремисти!
    Пето, вие НЯМАТЕ право да се оплаквате. Клиентът има това право, вие - не. Сори, ама това е положението.

  42. 42 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Прочетох какво е мнението на веригите за клиента и то може да се обобщи с мотото: "Клиентът никога няма право!". Направо българските вериги да си го напишат и окачат на входа.

  43. 43 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Изявленията на "търговците" повече звучат като продавачи на сергия, а не като мениджъри на вериги магазини.
    Те имат нужда от доволни клиенти, не клиентите от доволни гешефтари.
    Трябва да обърнат внимание на персонала, де е по любезен и да обяснява повече.
    Нямали време, а клиенти имате ли бе в тая криза? Имат време само да те пратят на касата....пълни кретени!

  44. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Явно тия смятат, че сме още в соца. И трябва да сме им благодарни, че ни продават. Що за малоумници? И не е проблема в липсата на време. Щото му викате и вие продавач-консултант. Ама болшинството от консултантите не знаят. Тия над тях обикновено също. Е как да обяснят?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  45. 45 Профил на ogidogi
    ogidogi
    Рейтинг: 373 Неутрално

    С екстремистко пожелание за скорошен фалит на посочените вериги и търговци!

  46. 46 Профил на bnd
    bnd
    Рейтинг: 367 Гневно

    А когато ние от веригите набираме персонал идват същите като в този форум ревящи, неуки и мързеливи, без никакво желание да научат нещо повече за това, което продават, а единственото което знаят е дайте повече пари, тия ни карат да работим(от къде на къде), служители с минимален стаж вече са по-компетентни от хора с дългогодишен такъв и т.н. и т.н.
    Когато се предлага обучение винаги се мрънка, че е в извънработно време и масово се кръшка. Въобще чудесна родна чалга реалност, в която клиентите не знаят от какво се нуждаят, продавачите не знаят какво и как да продават, но всички мощно плюят във всички посоки и като резултат всички са по комунистически нещастни.

  47. 47 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#46] от "bnd":

    Слабите мениджъри имат слаби служители.

    Липсата не комптентност на персонала а проблем на мениджмънта и не е оправдание за кретенизма демонстриран по горе.
    И о да, обученията са през работно време.
    Заслужавате да мрете от глад, ме да продавате техника. Техниката ви е по умна от вас.....

  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1719 Весело

    До коментар [#46] от "bnd":

    Само шефовете имате мерак и разбирате. Всичко друго е боклук. Ма ти да не си помислиш, че шефа отговаря за персонала? Мамка им и гадове. Че и не щяли да ходят на курсове в извънработно време. Ми заведи ги баре във Велинград бе.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  49. 49 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Всеки клиент, който не остави наличните си пари на касата и не изчезне яко дим е клиент екстремист.

  50. 50 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "Оплакват се от една пилешка пържола, а ние в магазина имаме 20 вида пържоли. От коя точно се оплакват", запита риторично търговецът." там е работата,хаха- в БГ магазина на БГ демокрацията и нежната "революция" има разни УЖ безобразни партии,които са един дол дренки и..от коя точно партия бандитска се бил оплаквал гражданина?! от всичките или просто от една..и от една да е-тя е като всичките други!! не е държава,а Мутроландия!Ментета отгоре додолу и отляво надясно !! уелкъм ту Мутроландия!!

  51. 51 Профил на Georgisim
    Georgisim
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Аз споделям моят негативен опит с един от мобилните оператори (направо да го назова - Мтел). След отказа за гаранционен ремонт с мотив че съм бил злоупотребил с апарата ?!?!?! им пуснах жалба в КЗП. Проверки, не знам си що си, помирително производство, на което не изпратиха представител, изпратих им писмо до и.д. на Мобилтел и сега гледам - минало е повече от месец ... и отговор няма. Може би ще се съдим щом не искат да изложат аргументите си ...

    ---------------✂ ---------------------&013 ваучер за еднократен хейт&013
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#51] от "Georgisim":

    Е, аз тая драма я влача с тях около година - та да те успокоя - в началото си...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#46] от "bnd":

    Я вземи се събуди бе, неадекватник.
    Веригите кога точно са искали да обучават персонал? Кога точно са искали да събират по интервютата нещо различно освен най-долната прослойка в страната?

    Що се опитваш да хвърлиш на матряла това, което е политиката на повечето вериги, и което е част от успеха им - веригите ИСКАТ, съвсем нарочно да наемат идиоти, на мизерна заплата, които да бъдат глобявани за всичко и след три месеца да си тръгнат. Това е политика, вградена във формата на понятието верига. И като гледам аргументите в мнението ти, явно си се спазва и до днес

    Аре бегай малко да поучиш още как работи фирмата, която те е наела, на какви принципи и какво точно иска да постигне, вместо да дращиш простотии.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на peshokev
    peshokev
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Че не малко търговци могат да се нарекат заслужено измамници е ясно, но и не малко потребители, са чисти маймуни.

    My freedom is more important than your great idea.
  55. 55 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4059 Неутрално

    Тези да я карат малко по-спокойно,защото първият и основен закон на Пазарната Икономика е,че КЛИЕНТЪТ Е ГОСПОД!Така,че да не се оплакват като ни вземат паричките ,ами да проявяват повечко търпение,защото масовите клиенти не са от т.н. екстремисти!

  56. 56 Профил на handzhi
    handzhi
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#46] от "bnd":

    Не казваш името на твоят магазин, но това което разказваш звучи непрофесионално. Бил съм ръководител на отдел, но при нас нямаше "мързеливи", нямаше обучение в извън работно време, а само в работно , и тн. Както няма и неправи клиенти. И най-абсурдните, на пръв поглед, оплаквания се удовлетворяват. Казах на пръв поглед, защото щом клиента си е направил труда да се оплаче, то има защо.

    "Не ни трябват умни. Нужни са ни верни." Борис Стругацки
  57. 57 Профил на Peacock
    Peacock
    Рейтинг: 1064 Весело

    Потребители разни и Маймуни и Не!

    Но межднародните вериги да плачат - ТЕ ТОВА Е ИЗМАМА, и от кой да ПЛАЧАТ - от ПОТрЕБИТЕЛИТЕ! О мили Боже!

  58. 58 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#46] от "bnd":

    Няма да коментирам колко мозъчно импоттентен човек си и колко извратено мислене имаш. Само ще ти обърна внимание, че обученията се правят В работно време. Никой не е длъжен да губи личното си време в полза на работодателя си.

    В България се оказа, че не може да се върне закупена стока. Поне така пише на сайта на КЗП. Това вярно ли е? Не ми се чете ЗЗП сега и нека някой запознат да пише.

  59. 59 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Разликата между потребител и търговец е в това, че единият търгува професионално с едни стоки, които познава прекрасно, а другият не. Така че те да се радват, че не признават фирмите за потребители. Тогава щяха да имат много по-сериозни проблеми и с много по-интелигентни мрънкания.

    И да, хората имат очаквания и успешни ще бъдат онези вериги, които виждат в клиентите си не мрънкащи екстремисти, а адекватни желания, на които следва да се отговори по адекватен пазарен начин. Тези "екстремисти" са търсенето, така че да се съобразяват.

    Подобни твърдения показват, че манталитетът на търговските вериги не е доузрял за саморегулация. Нужно е следователно да се въведат с нормативни мерки повече ясно разписани задължения за търговците. Те трябва да бъдат длъжни да вземат редица мерки, за да може пазарната среда да стане по-адекватна. Например, не мога да възприема защо през последните 20 години не се намери един законодател да въведе задължението да изкупуват амбалажа (хайде, поне стъклените бирени бутилки). В Германия са длъжни да приемат целия амбалаж, включително да го заплатят на потребителя, а ако е за еднократна употреба са длъжни да го приемат и предадат за рециклиране, въпреки че не са получили залог за него (т.е. "амбалаж", защото то е точно това).

  60. 60 Профил на angel angelov
    angel angelov
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#41] от "luda_krava":

    Не бива да забравяш ,че продавач-консултантът в магазин за техника може да консултира клиента, но не може да му вкара основното образование, това е било задължение на други институции.
    И не влизай в магазина с рогата напред, така всеки продавач ще открие тореадора в себе си.


    razkolnikov
  61. 61 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 529 Неутрално

    А потребителите се оплакваме от търговци- екстремисти. Също и от веригите. Обичайна практика им е, когато открият магазин, да пуснат стоки на ниски цени и с що годе добро качество. Като привлекат клиентела, вдигат цените и пускат всякакви боклуци. Как няма да се оплакват хората?! И тръгнали да придирят за формата на оплакванията. Като че ли те осигуряват достатъчно консултанти за стоките си. Често няма въобще кого да попиташ за продуктите, нито пък има достатъчно информация на етикетите.

  62. 62 Профил на Grandgousier
    Grandgousier
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#33] от "kreditkiller":
    Банките, Банките, Банките...
    Лихви от 11% до 18% по жилищни кредити, с доказан доход и самоучастие над 40, 50% платено кеш жилище.
    Европа дават лихви по 1.1% - 1.8% при тези показатели.
    Не само в Европа а и на изток в Турция лихвите по жилищни кредити са масово между 1,1 и 1,7%.
    Явно в България има някакъв страшен риск за банките... какъе ли е той?

  63. 63 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#61:"zlatina3"]Често няма въобще кого да попиташ за продуктите, нито пък има достатъчно информация на етикетите.[/quote]
    Да, има нещо такова. Примерно тоя от Зора говори за климатици и това, че хората не си правели труда сами да научат при какви температури може да работят. ОК, примерно аз знам, че инверторен климатик под -10 - -15 градуса се претоварва и е нужно да пуснеш поне печка допълнително за отопление в такива дни. Но защо не го пише това на етикетите- ОТОПЛЯВА ПРИ ТЕМПЕРАТУРИ НАВЪН ДО -10 ГРАДУСА? Защо консултантите не го казват? Нали затова веригите взимат 40-50% от крайната цена на стоката, защото имали разходи по това да продават добре и да плащат на консултанти, които да помагат на клиента да е доволен, а не да се купува от палета на Илиенци?
    Търговците ни наистина трябва да се научат, че търговията не е просто прибиране на една горница и изплащане на някакво помещение, а това да продадеш на човек точно нужното му, за да е доволен, да осигуриш гаранционното обслужване, да гарантираш качеството. Иначе просто си ненужен и в момента големите на пазара ги спасява само едно- ЕС е направил правилата си за тях с годините и малък конкурент за много неща трудно може да излезе на пазара, защото ще трябва да плати един куп пари за разрешителни, ще се окаже, че помещение под еди колко си квадрата с еди каква си скъпа техника не може да се ползва, и т.н. Ако го нямаше това убиване на всяка конкуренция, тия, които си позволяват да наричат тоя, дето им осигурява хляба, "екстремист", защото искал да си вършат работата, щяха да са издухани.

  64. 64 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Весело

    До коментар [#46] от "bnd":

    Ахахахаааа! За пари мрънкали и не искали на обучения в извънработно време да ходят.
    Альоу, чорбаджиите! Първо: ако им плащате нормално на хората и се държите с тях добре, вместо да ги третирате като товаен добитък, те няма да мрънкат. И второ: обученията се провеждат в работно време.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  65. 65 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Цитирате тук закона за защита на потребителя, но ако внимателно го прочетете, ще осъзнаете, че всъщност трябва да се нарича "Закон за защита на търговеца".


    [quote#46:"bnd"]А когато ние от веригите набираме персонал идват същите като в този форум ревящи, неуки и мързеливи, ...
    без никакво желание да научат нещо повече за това, което продават, а единственото което знаят е дайте повече пари, тия ни карат да работим(от къде на къде), служители с минимален стаж вече са по-компетентни от хора с дългогодишен такъв и т.н. и т.н.
    Когато се предлага обучение винаги се мрънка, че е в извънработно време и масово се кръшка. Въобще чудесна родна чалга реалност, в която клиентите не знаят от какво се нуждаят, продавачите не знаят какво и как да продават, но всички мощно плюят във всички посоки и като резултат всички са по комунистически нещастни.[/quote]

    Да ти отговоря по точки:
    -Идват неуки и мързеливи, щото учените и работните никога няма да се хванат на работа за мизерните ви заплати.
    -Нямат желание да научат нещо, защото народната мъдрост гласи "Те се правят че ми плащат, аз се правя, че им работя"
    -Служители с минимален стаж в много случаи НАИСТИНА са по-компетентни от вашите служители с голям стаж. Например АЗ, без да имам и един ден стаж като продавач-консултант, в техническите магазини съм НАИСТИНА по-компетентен от вашите продавач-КОНСУЛТАНТИ, дето могат да ме консултират единствено за цвета на уреда (май и за това не могат).
    -Обучението не се ПРЕДЛАГА, и не в ИЗВЪНработно време. То трябва да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и задължително в РАБОТНО ВРЕМЕ. Както и други казаха - никой, дори и вашите служители, не е длъжен да отделя от личното си време за вас.
    -Клиентите МНОГО ДОБРЕ знаят от какво се нуждаят.

    И за да не е всичко отрицателно, нека похваля продавач консултантите в местния ТЕХНОПОЛИС. Един ден нямаше какво да правя, и въпреки че изрично заявих на момчето, че нямам за момента намерение да купувам нищо, отдели достатъчно време за да ми демонстрира различните тонколони и усилватели, които предлагат. Беше много компетентен и отзивчив на моите прищевки. Разделихме се като приятели и като му дойде времето, ще го потърся лично него, за да ми продаде каквото ще си купувам (знам, че получават бонуси за всяка продажба).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  66. Искам да дам за пример философията на търговеца в съседна Турция-"Аллах е велик,но мющерията е този който дава хляба-следователно клиента е по-важен от Бога дори".
    Всеки сам да си направи коментара...

    Боли ме от овчедушието на хората...
  67. 67 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1534 Весело

    [quote#65:"Athanatos"]вашите продавач-КОНСУЛТАНТИ, дето могат да ме консултират единствено за цвета на уреда (май и за това не могат). [/quote]

    Аа, мен много компетентно ме консултираха за разликата между един модел принтер и друг - на единия кутията била черна, а на другия - бяла

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  68. 68 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#60] от "razkolnikov":

    Именно, от тях очаквам да ме консултират, демек да знаят какви функции има тази ютия и по какво се различава от съседната. Да, ама те не знаят, викат ми ''чàкайте да погледна в листовката''! И се започва едно ровене...

    Отивам да си купя двд плейер, нямат модела, който търся, макар да съм проверила предварително в интернет сайта и там пише, че имат. Преглъщам този факт. Предлагат ми друг модел, викам "добре, ама този модел може ли да чете субтитри в срт формат?"... не знаят... Е, извинявай, ама кой има проблеми с образованието?! Определено не съм аз.

  69. 69 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Търговските вериги се оплакват от потребители екстремисти

    Екстемистите викат дръжте екстремиста. Търговията в България е ектремална, но не и нормална.
    Доволен клиент ще доведе клиенти, а недоволен ще разкаже на всички, включително фейсбук, туитър,...Аз така правя.
    Българския бизнес е далеч от думите цивилизован, зрял, развит. Това се отнася за всички сфери, включително туризма. Чуждия бизнес у нас бързо се побългарява. Ние все още сме ужасно изкривена икономика. И така ще бъде още дълго време. Член на ЕС. Приеха ни за да ни цивилизоват, но май по скоро ни разгледат като пазар, от който измукват максимума.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  70. 70 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#65] от "Athanatos":
    Перфектно и подробно обяснено.
    Спокойно може да му изпратиш сметката на колегата "bnd" за обучението. /И проведено в извънработно време/.
    ..
    При възможност работодателят предприема мерки за улесняване на достъпа на работниците и служителите на срочни трудови договори до професионално обучение с цел да се подобрят техните умения и възможности за израстване в кариерата и за преминаването им на друга работа...
    ..
    Работодателят е длъжен да осигурява условия за поддържане и повишаване професионалната квалификация на работниците и служителите за ефективно изпълнение на техните задължения по трудовото правоотношение в съответствие с изискванията на изпълняваната работа и бъдещото им професионално развитие.
    ...
    Работникът или служителят е длъжен да участва в организираните или финансираните от работодателя форми на обучение за поддържане и повишаване на професионалната си квалификация, за подобряване на професионалните си умения, както и да полага усилия за повишаване на квалификационното си равнище в съответствие с характера на изпълняваната работа...
    ...

  71. 71 Профил на s_bozhilov
    s_bozhilov
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#66] от "maina100":
    ... И не само, че ме развесели, но и си точен!
    Същите тези думи чух от едни познати в Турция, когато им гостувахме преди години. От изненада - мъжът бе ходжа (поне такъв беше в България) едва не се задавих с пилешката кълка от пилафа...

    А по темата всичко сте казали. Не е нужно да преповтарям елементарни търговски правила.

    Да си останем БЪЛГАРИ, каквото и да ни струва това!
  72. 72 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 545 Любопитно

    Г-н картелно споразумение се е изказал...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  73. 73 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#41] от "luda_krava":

    Нищо лично, но искам да видя, как ще ми върнеш едно червило което си омазала до половината!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  74. 74 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#5] от "nick686466":

    Браво!Абсолютно точно.
    Всичко опира до манталитет и ценностна система.

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  75. 75 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#56] от "handzhi":

    Ако стоката в този магазин бе твоя и я бе закупил с банков заем, при което си заложил всичко, включително и гъза на жена си, дали би мислил по същият начин!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  76. 76 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 572 Весело

    еййй мислих си че днес деня ще мине без да съм се смял ама нейсе не се мина . Умната куповачи , да не отнесете боя от някой управител на магазин хихиихихих

  77. 77 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#75:"zlatco33"]Ако стоката в този магазин бе твоя и я бе закупил с банков заем, при което си заложил всичко, включително и гъза на жена си, дали би мислил по същият начин![/quote]
    Ако си верига от големите, не плащаш стоката със свои пари. Кредитът ти би бил само за сградата, хладилници и т.н. След това всяка верига или даже малък супер прави следното:
    - сключва договор с производител или дистрибутор Х, че ще продава стоката, като ще плати продаденото примерно 3 месеца след получаването на партида.
    - слага си надценка 30-40% преди всякакви условия задължително да пуснеш промоции, т.е. още по-евтино
    - за мястото на щандовете ти иска наем- нека са 1000лв на месец за 2 рафта, където ти се редят нещата
    - прибира ти се някаква сума за гаранция, с която веригата оперира- примерно 10000лв, за да почне изобщо преговори с теб
    Та в общия случай веригата не залага почти никакви пари, особено за стока. Пари за зареждане дават само малките магазини. Веригите връщат всяка останала стока, а получената я плащат, когато им е угодно, но просто заради обема им на продажби дистрибутори и производители нямат избор- или излизаш някъде, където ще продават 10000 бройки, или чакаш да зареждаш 100 магазинчета с по 100 бройки на месец.

  78. 78 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#77:"атанас"]- слага си надценка 30-40% преди всякакви условия задължително да пуснеш промоции, т.е. още по-евтино [/quote]
    Опа, само да се оправя. Надценките на веригите масово са 30-40% от крайната цена или 70-80% от цената на производител или дистрибутор, т.е. купуват почти двойно по-евтино от крайната цена. Даже един роднина имаше случай през 2009-2010 негова стока да се купува от супери на 2лв, а да се продава на 8лв, като при негов опит да договори да е примерно 5лв, но да се вдигнат обемите, му беше казано "Собствениците ни искат да компенсират загубите си от кризата в родната страна, та тук ни е наложено да не бутаме цени." след куп опити да се свърже с някой мениджър на по-високо ниво.

  79. 79 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#73] от "zlatco33":

    И аз нищо лично, но все пак чети маааалко по-внимателно:

    "в какъв срок и при какви УСЛОВИЯ може да се върне стоката"

  80. 80 Профил на ivoapostolov
    ivoapostolov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мултирама отказват спазването на гаранциите, без причина. Обяснение: можело вредата да бъде нанесена умишлено. Страшна логика?
    А Зора да обяснят как продават електрически печки без кабел и щепсел? Как се очаква да работи?

  81. 81 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#77] от "атанас":

    Виж, уважавам другите ти коментари, но от съвременна търговия нищо не разбираш! Това за договорите важи само за великите, но все още 60% от пазара се държи от малките и средни търговци, към които се числя и аз!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  82. 82 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#79] от "luda_krava":

    Та в какъв срок и при какви условия ще ми върнеш използвано червило? Точно при никакви!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  83. 83 Профил на techren
    techren
    Рейтинг: 367 Неутрално

    А КАКВО е екстремизъм ? Кремвирши в бурканче от 454 г. в "Лидъл"- Германия - 0,9 евро, в България - 3,5 лв. !!! МАШАЛА БЕ КАРТЕЛИСТИ, АКО БЯХТЕ ВЪВ ФРАНЦИЯ, щяха да ви запалят ЗАРАДИ КАРТЕЛА, КОЙТО Е КРЕПЕН ОТ ЕДНИ КРАДЛИВИ "ПОЛИТИЦИ" и ДР. ИЗМЕТ...

  84. 84 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#82] от "zlatco33":

    Мислех да ти напиша отговор на един от коментарите, но се отказах. Съжалявам, че се налага да ти го кажа в прав текст, но явно по друг начин няма да ме разбереш - ти си функционално неграмотен, а тонът ти е направо просташки. С две думи - типичен представител на съвременните български ''търговци".

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 86 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#84] от "luda_krava":

    Благодаря за откровенността, но и аз трябва да ти кажа нещо честно. Първо; Нямаш никаква елементарна потребителска култура. Второ: Смяташ, че си вся и вс!о и, че всички трябва да се въртят на пети около тебе и, че точно ти навсякъде и винаги трябва да си център на вселената, щот ако не си точно ти просто сме фалирали!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  87. 87 Профил на ivan
    ivan
    Рейтинг: 367 Весело

    "Клиентът винаги е прав" е клише, което отразява маркетинговата необходимост да се правят щастливи тези, които си дават парите за стоки/услуги, а не абсолютната истина за реалната ситуация.
    Това ще го потвърди всеки, които е (бил) "от другата страна на щанда". Тикви има и от двете страни, просто едните са повече като абсолютна бройка

    "Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."
  88. 88 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#81] от "zlatco33":

    60% от пазара на какво? Щото така много общо звучи.
    И мнението на човека за веригите беше в правилната посока, макар и много непълно. Единственото грешно бяха надценките. Тук няма нищо общо с реалноста.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  89. 89 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#88] от "Тони!":

    Около 60% от пазара на едро и дребно! Говорим за търговски вериги! Те какво продават?
    А грешките с процентите са ужасяващи, защото всички в един глас почват да обвиняват обикновените търговци в печалбарство и всички смъртни грехове! А печалбарите са точно големите вериги, с нелоялната си конкуренция и монополно положение на пазара!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3791 Неутрално

    До коментар [#89] от "zlatco33":

    Не мога да се съглася напълно с теб. Пак не казваш от кой пазар. Какво значи едро и дребно, веригите почти нямат дял в търговията на едро. Остава пазара на дребно. Ама пазара на домати, на телевизори, на компютри или на спортни стоки? Че за всичко това си има отделни типове както вериги , така и малки търговци, и при всички тях цитирания процент от теб е различен, надценките също.
    С процентите също бъркаш. Много елементарно разбиране е да се говори, че веригите работят с някакви проценти. Формата на една верига е такъв, че тя може да продава стоки на 0лв и пак да бъде на печалба. Надценката е доста незначителен показател в техния начин на печалба.

    Колкото до обикновенните търговци - за наше съжаление - включвам и теб, просто щото явно си в това понятие - самите търговци нямат представа как се прави бизнес. И понеже веригите нахлуха с огромния си опит и огромни инвестиции, просто не оставиха шанс на родния бизнес да се научи. Лошото е, че и сега не виждам много търговци да са се научили. Веригата е перфектен логистичен център, да се бориш с цени с тях е равносилно на самоубийство.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на aneta07
    aneta07
    Рейтинг: 418 Гневно

    Аз пък се чудя как всички не сме станали екстремисти!Направо ме хваща бяс в тези вериги!В повечето кьорав продавач не можеш да мернеш,камо ли нещо да го питаш!
    Най-нагли са в Кауфланд,там пращят листовки за промоции,а като отидеш в магазина още първия ден и следа няма от тези стоки или са нахвърляни на купища и няма въобще консултанти на хоризонта.На касите пък и хабер си нямат!Един ден направо ми заявиха,че всички били нощна смяна и за това не работели през деня?!Ама че "обслужване",ама че чудо?!
    В Баумакс ти отнема поне половин час да издириш някой,дето да ти даде стоката или да ти обясни нещо.Само веднъж/за 2 години/ ми се случи двама да ме питат какво желая и изпаднах направо в шок!А в Метро и час може да не ти свърши работа.
    В повечето случаи клиента трябва сам да се оправя и да вземе стоката без всякаква информация.Да не говорим,че инструкциите вътре са ужасни!Непълни,с погрешни схеми и никакви обяснения.В повечето случаи ти дават по 10 книжки на различни езици,но не и на български,а на български има някакви 2-3 листчета,нескопосано преведени.
    Въобще да си оправят политиката с персонала,с обслужването на клиентите!Много сме търпеливи даже!

    Няма много истини!Истината е една,но има много манипулации и липса на информация.
  92. 92 Профил на bel_bel
    bel_bel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#91] от "aneta07":

    Говорите общи приказки!
    И аз в момента работя във верига(Една от първите в БГ) и мога да рекна,че въпреки наличието на бол тъпи „шефове“ и „шефчета“,както и на много мързеливи колеги(Нарочно назначават такива,та да няма задружен колектив!),в нашия магазин обслужването и отношението към клиентите е на много добро ниво!

    Кто-то сказал, что жизнь была бы тяжелой, если бы не честные глаза собак. Дурак он. Собака — это хорошо. Но самое лучшее — это честные глаза людей.
  93. 93 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 797 Неутрално

    И кво? Да ни вдигнат цените ли искат? Трябва да свикнат че клиента има право на информация за това което купува. Оплаквали се от пържоли, нали каквото застои го мариноват или панират. Някой да е виждал от голяма верига да хвърлят месо? Няма и да види.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  94. 94 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 470 Неутрално

    БЕзспорен факт е , че продавач-консултантите крият съществените характеристики на дадена стока, които биха отказали купувача да си даде парите. Примерът с климатик, който при минус 2 градуса спира да топли и това се крие от купувача е показателен. Аз си патих наскоро като купих за 198лв. проточен бойлер под налягане, а продавач- консултантът ми спести подробността, че по инструкция трябва да се монтира извън банята, за да не е изложен на парата от душа, обаче трябва да свържа изпускателния клапан на бойлерчето с дренажна тръбичка, която да отвежде водата(парата) в канал или пак в банята и най-сетне, че за да е безопасен и не ме утрепе тока трябва да имам трипроводна електрическа система, а аз имам двупроводна в жилището си. Всичко това го научих четейки инструкцията за монтажа, но беше вече късно. И други примери мога да дам за скъпи покупки, които не бих направил ако ме информираха в пълнота.

    Има ли живот след демокрацията ?
  95. 95 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Конкретно за дребна техника, компютърни компоненти и др. пазарувам само от чужбина. Дрехи също. Има бол куриерски фирми, които ти осигуряват адрес в съответната държава, до него доставката е безплатна. После ти го карат до България за броени левчета на килограм. Цените в Мултидрама, Клесио и прочие измекяри са с 30-40% повече от тези в чужбина. К*р на вилица за тях! А за парцалките по моловете да не говорим - тук само се пробва и се поръчва от чужбина.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  96. 96 Профил на СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    Рейтинг: 958 Весело

    В цял свят клиентът винаги има право ! Само в Чалгария клиентът е досаден натрапник, който има наглостта срещу парите си да претендира да бъде обслужен културно, да не му се продават боклуци и т.н. Един голям Кънчо за тези вериги !

    Свободните хора избират, пробват, грешат, успяват и вървят напред. Робите си кютат и чакат някой да ги оправи.
  97. 97 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 521 Неутрално

    тьрговците са тьпи защото мислиат за пари
    могат да пехвьрлиат проблема на представителствата на производителите в страната и клиентите да се свьрзват с производителите
    тьрговците предоставиат само тьрговски площи кьдето предлагат различни стоки на едно миасто и си прибират комисионната

  98. 98 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#81] от "zlatco33":

    Златко, коментираме веригите в статията. Коментарът ми ясно казва, че за малките магазини е различно. Като представител на вторите, които изобщо не са обект на дискусията(или почти), добре знаеш как ви режат достъпа до пазара постепенно.
    В написаното за надценките коментирах текст, който казва "Оплаквай се от търговеца, но си помисли какво е да заложиш всичко за стока.", като в контекста на спор за веригите просто коментирам как е при тях и дали те си плащат стоката. Знаеш Ковачки с колко милиони увисва на два пъти, защото си "плащаше стоката".
    За мен малкият търговец не е обект на спора- той наистина си е заложил з...ка и съответно си цени клиентите, винаги е информиран за нещата, които продава, защото най-ценното за него е да се върнеш или да доведеш свой познат в магазина. За веригите това правило не важи- наемниците не са с пряк интерес и осъзнаване, че е важно фирмата да върви, а те да дават всичко от себе си за това, парите се въртят просто заради големия асортимент, на никой реално не му пука за 1, 100 загубени клиента. И тук недоволството е от тези неща, а не от магазинчето за телефони на Пешо, който ще ти продаде и по-евтин модел, ама да е сигурен, че на теб ти харесва и трябва точно той, ще ти отдели куп време да ти разясни кое, как, пък накрая ще ти се и усмихне, защото вижда как е изкарал за хляба на децата.

  99. 99 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#98] от "атанас":

    Извинявай, грешно съм те разбрал! Още веднъж извинявай!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  100. 100 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#90] от "Тони!":

    Виж, не ми се спори днеска. Дали съм малък или голям- не знам! Внасям от 5 европейски държави и продавам 15 000 заглавия. Ти сам прецени!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK