Електромобилите ще са освободени от данък, винетки и такса за паркиране

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев откри осма поред зарядна станция за електромобили в София.

© Юлия Лазарова

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев откри осма поред зарядна станция за електромобили в София.



Националният план за подпомагане на електромобилите предвижда да отпаднат таксата за регистрация, плащането на местни данъци и такси, както и покупката на винетки за тях, съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, цитиран от БТА.


Столичната община пък ще освободи електромобилите от такси в зоните за паркиране, каза кметът Йорданка Фандъкова. Според Добрев тази идея може да залегне в националния план за всички градове, а освен това на този тип коли да се разрешава да се движат и в бус лентите.   


По думите на министъра покупката на електромобил е скъпа инвестиция за всеки и затова стимулите са важни. Той пресметна, че разходът на гориво при тях е два пъти по-евтин, отколкото за дизеловите коли - по-малко от 9 лв за 100 км пробег.




До края на месеца планът за подкрепа на този вид транспорт с предложенията за законодателни промени ще бъде внесен в Министерския съвет и се очаква да влезе в сила до края на годината.   


За следващия програмен период (2014-2020 г.) се планират средства по оперативните програми за развитие на производство на компоненти за електромобили, за изследователски проекти в тази сфера, както и развитие на инфраструктура от зареждащите станции. 


Добрев откри днес на нова станция за зареждане на електромобили в София, с което общият им брой е осем. 

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да им намалят цените и да минаваме на тях, стига с тези отрови и газови бомби.

  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1323 Весело

    Купувам и паркирам баш на "Московска"33.

  3. 3 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Е това е нещо конкретно. Браво.

  4. 4 Профил на Тя
    Тя
    Рейтинг: 488 Весело

    Хайде сега да кажат уважаемите откога влиза в сила планът. Иначе си остава само едно добро пожелание.

    Never risk what you cannot afford losing.
  5. 5 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Кой ги произвежда тези електроавтомобили?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  6. 6 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 914 Любопитно

    Много добра идея! Въпросът е колко хора могат да си позволят покупката на такъв автомобил! Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  7. 7 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 955 Весело

    До коментар [#1] от "Мадлен":

    Аааа, няма да им намалеят цените,няямаа!

  8. 8 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    To vsichko tova hubavo , no v belite darjavi imat privilegiata da se dvijat v buss liniata

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  9. 9 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 861 Неутрално

    И сега по класически български обичай очаквайте горните преференции да се случат след 3 месечно обикаляне по институции, доказване на електричеството в колата и защита на дипломна работа по темата.

    Харесва ми идеята, но дяволът е в детайлите. В България масово подобни проекти се ос.рат от бюрокрацията.

    Чудя се кога най-сетне ще изчистят абсурда с местните данъци и такси, които най-общо се калкулират на принципа - "взимаме от този, дето има пари".

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  10. 10 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#6:"madagaskar"]Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони! [/quote]
    И само си представете как падат батерийките на Амперата и Бойко Борисов закъснява за рязане на лента. Ще бъде безценно.

  11. 11 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Ima smart v bulgaria ama kakto vijdam si gi karat na benzin

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  12. 12 Профил на flisk
    flisk
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#8] от "teqilatabg":

    Това никъде го няма - има изключения за такситата в някои държави, и то само ако си заплатят специална винетка и изкарат допълнителен курс с инструкции...

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Пореден случай на облагодетелстване на неефективна технология. Нещо като случая със слънчевия ток от 2007, с цена на изкупуване 800 лева/квч.

    А балканският шмекер това и чака. Скоро ще се окаже, че половината джипове, известни от фолклора като кубчета, шестици, седмици и т.н., всъщност били електромобили...Да, ето, имат такъв стикер на панорамното стъкло, имат...Може ли да оспори някой...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Като чета за разхода им за гориво се сещам ,че то става въпрос не за "чисти " електромобили , а за такива с хибридни двигатели ( например Тойота Приус). Така че леко с ентусиазма!

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    800 лева/МВч

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  16. 16 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Ima go v scandinavia buss lentata e za taxi , el i buss

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  17. 17 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 461 Неутрално

    А някакви на4енки на политика, като хората виждам! Ако се слу4и Бравос!

  18. 18 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#16] от "teqilatabg":

    Пиши на кирилица!

    Моралът не е порок!
  19. 19 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Любопитно

    0,21 лева на квт/час дневна и 0,13 лева на квт/час нощна ЕоН

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  20. 20 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Весело

    [quote#8:"teqilatabg"]To vsichko tova hubavo , no v belite darjavi imat privilegiata da se dvijat v buss liniata [/quote]
    Мятай си една бяла боя и отивай натам

  21. 21 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    И на какво основание? Защото само богатите у нас могат да купуват електромобили - да го духат бедните нали

  22. 22 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ще стане като с газовите коли (метан, пропан-бутан) като бяха малко бе евтино горивото. После като станаха много и бам акцизче да не се пъчиш много че ти е евтино. А и екоданука е като на отровните. Като станат много електричките и бам, ще има акциз на тока за автомобили - помнете ми думата!

  23. 23 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Любопитно

    [quote#5:"др. Иванов"]Кой ги произвежда тези електроавтомобили? [/quote]
    Ето ти един от многото варианти:
    http://energetika-bg.com/2010/09/22/balgariya-mozhe-debyut-na-nov-balgarski-elektromobil/
    И се чудя защо български пощи и др.подобни не потърсят подобни решения. Знам и за един от стара загора, който има идеален прототип. С една голяма поръчка от прототип ще се открият възможности и за серийно производство и дори износ. А има и още местни варианти (добри за нашата икономика и джоба на всички ни) и чужди варианти (да спонсорираме чужда икономика, но поне остава грижата за природата )

  24. 24 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много хубави идеи,ама ... дали изобщо ще влязат в сила и дали ще са достатъчни? При положение, че един електромобил сега се продава за 70 - 80 хиляди лева, а възможностите на хората да си купят кола на старо са до около 4000лв.и то на изплащане или със заем!За какво да говорим освен за опазванетето на околната среда!

  25. 25 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Добре бе. Нали вносът надвишава износа и дефицитът се увеличава. За какво са тези стимули за луксозни стоки в които няма и едно нещо произведено у нас?

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  26. 26 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Неутрално

    [quote#21:"ръмжо"]

    И на какво основание? Защото само богатите у нас могат да купуват електромобили - да го духат бедните нали [/quote]
    У нас, у вас, у тях...това е положението при световна обществена система на бедни и богати

  27. 27 Профил на punakazanlak
    punakazanlak
    Рейтинг: 439 Любопитно

    9 лв на 100км. Ами то моята нещастна Корсичка гори там някъде на газ- 6 л газ на 100км извънградско . По 1.30 лв я смятай, пак почти толкова излиза....Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите?

  28. 28 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#27] от "punakazanlak":

    Стимулът байно е за богатите. Ти щом не го виждаш значи не си от тях

  29. 29 Профил на punakazanlak
    punakazanlak
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#28] от "ръмжо"

    Виждам го аз, ама нашенеца гледа цената на тенекията и после смята колко годинки ще я кара и колко ще от винетките и данъците. Сетне удряш чертата и пак взимаш една морга на 15 г с газова уредба. И да, никак не съм от богатите :Д

  30. 30 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От такса паркиране трябва да бъдат освободени и късите коли (под 3.8 метра).
    Трябва да се разреши такситата да могат да бъдат не само жълти. Освен това всяка кола да може да превозва срещу заплащане без данъци.

    В синята и зелената зона и по пътищата, където максималната скорост е до 50 км да не са задължителни коланите. Дневните фарове да не са задължителни в населено място.

    Така, както трамваите почти винаги са с предимство пред автомобилите, така и автомобилите да са почти винаги с предимство пред пешеходците. Така пешеходците няма да имат фалшивото усещане за предимство, заради което гинат.
    В момента с тези новости се стига до ситуация колите да спират на пешеходец, който минава по пешеходна пътека и той от неудобство, че го чакат толкова коли, се затичва, за да не ги кара да чакат (днес имах такъв случай) - самите пешеходци не искат такива права, каквито насила им се дават за сметка на шофьорите. Трябва да се върне старото положение и реално да важат правилата от социализма, когато и на пешеходна пътека пешеходците чакат колите, а пешеходната пътека само има отношение към отговорността при ПТП. Пешеходците могат да почакат, не е нужно да минават за секунди през пътя.

  31. 31 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#30] от "lessonsoftime":

    Ако ме питаш за фаровете денем нийде не требе да са задължителни, просто си е един масраф повече за всичката ни бедност. Полза йок!

  32. 32 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Неутрално

    [quote#27:"punakazanlak"]Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите? [/quote]
    Синя зона, таксата за регистрация, плащането на местни данъци и такси, както и покупката на винетки за тях, а да добавим и бус лентата. Добави и по-малкия разход на 100 км.
    Това е инвестиция. Малко по-различна нагласа трябва да има човек, за да го разбере. В смисъл това не са ти да вземеш 5 лв ама сега, нищо, че после всеки месец ще изкарваш 5 лв по-малко занапред. По-скоро е - даваш 20 лв сега, ама всеки месец занапред печелиш по 5 лв Не е по-различно от инвестицията за газова уредба. Само дето вместо за година - ще се изплати за две. Е, ако си купиш нещо на тесла моторс...ще е бая повече. Но ако можеш да си позволиш такава кола, означава че дори сега ползваш скъп автомобил така че сметката остава

  33. 33 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#32] от "bobix":

    Интересно ако си направиш собствен електромобил, сиреч избушиш старата бричка и и млатнеш акумулатори и прочее неща кой ще ти разреши да се възползваш от благинката?

  34. 34 Профил на doublebubble
    doublebubble
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#7] от "SSmart":
    Те вече са им намалени цените - Шевролет Волт 32 000 Е, 600 км с едно зареждане, има и още по евтини варианти. Момчетата от http://vromos.com имат много прилични коли на цени по 12 000 лв , а тези където правят конверсия за скромните 14 000 лв. В крайна сметка и ти сам може да си я направиш. Широко е разпространението, че все още са скъпи, а то не е така реално. Да не говорим, че има хора, които вярват, че електромобилите са по-големи замърсители. "Имало някаква част, която много замърсявала природата."

  35. 35 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Супер!Иначе малко българи биха си позволили скъпите електромобили.Дано станат много,та да се поизчисти въздуха над София.

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  36. 36 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 556 Весело

    До коментар [#2] от "Лелка":

    Там има зарядна станция, затова ли?

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  37. 37 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 648 Неутрално

    НЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ
    за живущите в зоните с платено паркиране!!!

    Заповядайте на 11.08.2012г. (събота) от 18:00 часа на Попа,
    за да се информирате защо трябва и какви действия ще предприемем, за да отхвърлим РЕКЕТА, заложен в приетите изменения и допълнения на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, които влизат в сила от 01.09.2012г.
    Напомняме, че съгласно тях живущите ще трябва да плащат такса, за да паркират при евентуална възможност в близост до домовете си...
    Нека сложим край на тормоза и дискриминацията!
    Поканете приятелите си от бъдещата платена жълта зона, която ще обхваща останалите части на града, за да се борим заедно срещу вече изпитания противозаконен налог!!!

    За допълнителна информация по проблема, търсете Facebook групата
    “НЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ за живущите в зоните с платено паркиране!”

  38. 38 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1323 Весело

    [quote#2:"Лелка"]Купувам и паркирам баш на "Московска"33. [/quote]
    [quote#36:"brutester"]Там има зарядна станция, затова ли?[/quote]
    Там има черна дупка/СОС/,ама ще трансфомираме антиматерията в ползу роду.Безплатен и всеобщ еко паркинг.

  39. 39 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 434 Весело

    я, ако си сложим 4 слънчеви панела на мойта баничарка-ша я освободят ли от такса смет-примерно, минетки и тем-подобни?
    а ако засея еко-зеленчуци вътре от тия дето се пушат-ше мое ли да ги продавам без касов апарат към НАП-о?

    Ай сектир от демагогия-можело тва, можело онова...

  40. 40 Профил на Todor
    Todor
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това добре с електромобилите, но като гледам какво става по света с тока, нещо ме притеснява: Първо цяла Индия остана без ток, а днес замряха първо Кайро , после и Тбилиси....Странни неща стават.

    http://30dumi.eu/2012/08/bez-tok-tbilisi-gruziya/

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    А 6 литровия двигател вътре, всъщност задвижва само вентилатора на парното?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#31] от "ръмжо":

    Така е, но поне в населените места. Поправям си поста.

  43. 43 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Извинете за невежеството ми, но токът от какво се прави? Да не сме започнали да го берем от дърветата, че и тях трябва да поливаме, а вода няма.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  44. 44 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 592 Неутрално

    От европ. производители Рено май е водещ в момента.... Наскоро карах електически Смарт, който също е доста приятен.... но е 24 хил. евро... останалите са Мицубиши и естествено легендарният спортен автомобил Тесла.... във Франкфурт на Манй често се виждат Теслички.... един съсед има такава и се бузи като палач из града... направо ми стръхват косите : тоя ще пребие някого или себе си или и двете... Но ТЕСЛА е яяяяяяка резачка - вервайте ми!

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  45. 45 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Новият девиз е:

    "Купете си спортна електр. ТЕСЛА и я шпорете яко из Софето!"

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3249 Неутрално

    До коментар [#44] от "Маргарит Пицов":

    Електромобила на Опел изминава най-много километри,без презареждане. Ако приемем,че е немска компанията.

  47. 47 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Доказателство за малоумна политика. Първо е малоумие да финансираш покупки. Финансират се само разработки, но не продажби. Второ, залагаш ръст на една индустрия, в момент когато режеш инвестициите в суровинните източници, като АЕЦ с мотивировката, че няма къде да се продава ток-а. Което си е елементарно логическо противоречие - няма как да увеличиш електромобилите, без да вдигнеш консумацията на ток.

  48. 48 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#40] от "Todor":Кое му е странното? Индия масово се захранва с ВЕИ и няма достатъчно резервни мощности да стабилизират системата. Ако България изпълни критериите за ВЕИ ще трябва да издържа един реактор на АЕЦ само резервни мощности. А ако въведе масово електромобилите

  49. 49 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#46] от "deaf":

    Опел Ампера има и бензинов двигател и за това не го броя като чист електромобил.... те се го нарекли така защото видите ли бенз. двигател е агрегат за елекромотора.... като при големите дизелови локомотиви където диз. двигател върти динамо което захранва ел. двигателя въртяш колелетата.....

    Аз седях в Опел Ампера във фоаето на л-ще Франкфурт (Майн) и е доста тясно... доста наблъскано....

    Електр. Смарт доста ми хареса - доста добре върви... с нисък център на тежестта... стабилен... залепен за пътя като с магнит

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  50. 50 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Тре семболик, Деянчо!

  51. 51 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    До коментар [#40] от "Todor":

    Днес и утре има магнитни бури. Възможни са сривове в системата.

    Мачкай климатичния чейндж!
  52. 52 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Всичко звучи хубаво,но няма ли да е по-добре да се помисли и за облекчения за производители на електромобили или части за тях?!Произведени тук,тези коли биха имали по-ниска себестойност и ще бъдат по-достъпни.А и безработицата ...нали?!

    rock n' roll is king!
  53. 53 Профил на gurini
    gurini
    Рейтинг: 434 Любопитно

    До коментар [#30] от "lessonsoftime": нещо нещастно се случва в задочието Ви, но какво?
    Съжалявам Ви!

  54. 54 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#6] от "madagaskar":

    Абе стига се си кефил на простотията на този художник калинка лукава . Те опоскаха държавата сега пак ръсят глупости . Проблем било данъка на автомобилите не проблема е ГРОБ на държавата .

  55. 55 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#51] от "Bulgarische Motoren Werke":Глупости. А извънземни чакаш ли?

  56. 56 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1341 Весело

    Уорлик ще черпи

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  57. 57 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Що само улектромобилите. Ами ако има друг двигател, който не е електродвигател, с друг вид акумулатор - който не акумулира ел- енергия, а например някакъв друг вид потенциална енергия. Та защо този по екологичен и по-ефективен от електромобила автомобил да не използва облекчения. Нали все пак целта е да стимулираме замяната на автомобилите ползващи въглеродни горива с по-екологични и по-икономични.

  58. 58 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#32] от "bobix":

    Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...

    Има ли смисъл да продължавам? Винетката, Данъка са ппренебрежими разходи/спестявания, спрямо една смяна на батерии след 3 години примерно...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  59. 59 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Аре мутриралите, по-кротко. Винетките са за поддръжка на пътищата, зоните за паркиране се оформиха щото да се ограничи потока. Нищо против ел. ав-лите, но по-кротко. Вкарайте малко мисъл, вярно, че ви е трудно....

  60. 60 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Какво стана? Кой ги прави тези автомобили?
    Да не е пак Германия тази дето иска постоянно преференции, а после да ни сочи с пръст колко сме мързеливи и недисциплинирани, защото не сме си направили заплатите по 180 лв.?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  61. 61 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Изобщо смятам, че подхода е грешен. Всяко замръсяване на околната среда трябва да струва пари. Който, в своята дейност или бит гори дърва, въглища, нефтопродукти, и т.н. излъчва в околната среда въглеродни емисии. Следователно тези вредни емисии трябва да се остойностят. Те трябва да се заплащат или чрез цената на която се купуват, или впоследствие. Така вместо да се стимулира екологичния начин на живот, трябва да се направи твърде скъпо замръсяващото околната среда поведение.

  62. 62 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    При АЕЦ трябва да се въведе текущо застраховане покриващо реалната стойност на всички евентуални причинени вреди при ядрена авария - както на хората, така и на природата. Освен това трябва да се събират авансово пари покриващи реалните цени на нужните хранилища за ядрени отпадъци, както и бъдещите разходи по тяхното опазване и ново изграждане. Тогава ще стане ясно, че истинската цена на атомната енергия е много пъти по висока от най-високата сегашна цена. А енергията от ВЕИ ще се окаже най-евтината възможна енергия.

  63. 63 Профил на Мерудийкова
    Мерудийкова
    Рейтинг: 381 Гневно

    "По думите на министъра покупката на електромобил е скъпа инвестиция за всеки и затова стимулите са важни." - а стимулите за местните администрации под форма на данъци, от които произтичат и бонуси, не са толко важни.
    Абе тва правителство има ли поне един под прожекторите, който да не ни третира като маймуни?!?

  64. 64 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Ентусиазмът на правителството по електромобилите е повече пиар акция. Ако наистина не искаха бензинови и дизелови автомобили щяха да повишат данъците им особено на тези с по-ниски екокатегории.

  65. 65 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Сами по себе си, с изключение на една мерките не са лоши, но във всички случаи тези возила скоро няма да са по джоба на "обикновения гражданин".
    С последната мярка обаче "на този тип коли да се разрешава да се движат и в бус лентите" оцапват всички хубави намерения. В бус лентите по белия свят се допуска да се движат само таксита с клиенти-очевидно е защо. Доколкото си спомням преди месец това предложение беше отхвърлено от същите тези управляващи. Като се има предвид, че таксито винаги ще превозва повече хора от електромобила (шьофьор и пътници) не виждам екологичната мярка тук. Както и здравия разум. Явно тия не помнят какво са приемали вчера.

  66. 66 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Ей ся Дянков ще шушне на Бойка за акцизите.

  67. 67 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#5] от "др. Иванов":

    Написано е: електромобили, а не безаналогови електромобили.
    Следователно ги произвеждат нашите съюзници -САЩ.

    РЕФОРМИ !
  68. 68 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Весело

    [quote#58:"Мат'рялчо"]Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...

    Има ли смисъл да продължавам?[/quote]
    Е, ти батка ако искаш си поръчай и първия швейцарски ел.самолет дето кацна миналата седмица Ще си търсиш варианти по джоба както си търсил и за сегашната ти кола. Както казвам по-горе ако търсиш скъпа кола, значи и сега караш скъпа и няма да ти е проблем.
    Дал съм в първия си пост евтин вариант.
    "Рено Зои" е електромобил с цена под 16 000
    Zagato Volpe 6900 евро за най-ниската версия.
    Но ще оставя на теб да си търсиш вариантите и да не те водя за ръчичка В краен случай, както става често в живота - ще изчакаш по-оправните да се ориентират и да те консултират с идеи от техния опит пък ти - ще ги догонваш

  69. 69 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#58] от "Мат'рялчо":

    Или просто ще процедираш както повечето хора с кола втора ръка. Ще изчакаш другите да почнат да си ги подменят - и тогава. Не е казано от 1ви 1ви всички да сме с елмобили То затова са стимулите- защото сега се почва.

  70. 70 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#68] от "bobix":

    Търся си не вариант по джоба, а според нуждата... Ампера и Волт са ми малки, за семейна кола, това което в последно време обмислям е - хибридите на БМВ или на Лексус...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  71. 71 Профил на kosovar
    kosovar
    Рейтинг: 434 Неутрално

    да пазиш природата според мене е глупаво, защото тя вече е мръсна. в софия има много прах по дърветата, пясък по улиците, прахоляк. вече няма смисъл да се пази. а и кой ще може да си позволи такава кола хибрид - само най-богатите хора с привилегии и т.н.

  72. 72 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#69] от "bobix":

    Сигурно и батериите да си ги взимаме втора употреба и при -15 да няма никой вкъщи... защо говориш глупости?

    Стимулите или трябва да са много по-сериозни или просто няма как да се купуват тези коли заради тях. Примерно ефекта от 2,5К Евро за старата кола в Германия и програмите във Франция, помогнаха немалко на автомобилната индустрия от тези държави да премине през кризата.

    Ай сиктир с тези коли втора ръка, вече сме на години... нито си падам по ушуаите кой как я е поддържал и карал.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  73. 73 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 500 Любопитно

    До коментар [#1] от "Мадлен":

    Може би не знаеш, но бензинов автомобил се пали много по-лесно от такъв на газ.

    Ако говориш са няколкото случая на гръмнали автомобили с газова - те са резултат на махната защита в газовата бутилка.

  74. 74 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 500 Весело


    Г-н "министър",

    Чист електромобил гори 1-2лв. ток на 100км.

  75. 75 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#53] от "guri":

    Проблемът е при вас.

  76. 76 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    До коментар [#55] от "vox.populi":

    Те отдавна са тук.

    Мачкай климатичния чейндж!
  77. 77 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#76] от "Bulgarische Motoren Werke":Разбрах. Шега

  78. 78 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#10] от "miron4o":

    амперата има и бензинов двигател, така че и да свършат батериите, пак ще си продължи по пътя.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  79. 79 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#43] от "baba_zozolana":

    Ако електромобилите навлязат масово, ще трябва още един АЕЦ само за тях. А и за износ за съседите за техните електромобили.

  80. 80 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#22] от "ръмжо":

    И как ще разберат кой ток е за електромобили и кой не, че да му турят акциз? Отделно, ако някоя фирма реши да си направи закрит паркинг за служителите си и на покрива му да сложи PV панели, тоя ток как ще му вземат акциз, след като въобще няма да влиза в мрежата а ще храни директно колите под покрива?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  81. 81 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#79] от "lessonsoftime":

    Откъде е тая загриженост за съседите? Длъжна ли е българия да им продава евтин ток по някакъв мирен договор, след като за вътрешния пазар тока е по-скъп отколкото за износ? Па и нали ревът беше че щото бойко не направи белене, румънците и турците ще го изпреварят и ще си направят те (все едно щяха да се откажат от плановете си като бойко беше одобрил белене) и така ще продават на огормния балкански пазар от македония и албания... Колко печелеше българия от износ на ток, 200 млн лева ли беше?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  82. 82 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Най евтино за навлизането на електромобилите в българия ще е конвертирането на автомобили ДВГ в електрически. Балканкар-Костов произвеждат мотори и изнасят за цял свят, доста конвертирани коли има с тях, че и лодки има, като тази:

    http://www.youtube.com/watch?v=yt-F7meWNzA&feature=plcp

    Контролера да е към 2500 евро в случая, но има и по-евтини, батериите са към 9000 евро за 25 кВч, мотора на костов да е към 1600 евро примерно. Остава само евтина и надеждна кола по която е лесно да се работи и няма много електроника, идеалния кандидат естествено е москвич ОСМАК, ако са свършили по моргите, и ВОЛГА ще свърши работа.

    http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors(ac-dc)/

    тука има всичко, и контролери и батерии (внос от китай и САЩ) даже май няма на български език, щото явно всичко е за износ така или иначе. Та запретвайте ръкави под москвича, за да няма после реване че електрическите коли са само за богатите. На цената на нов голф получавате напълно модерен Осмак, с който ще изпушите всички голфове на светофарите.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  83. 83 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#81] от "DareDebil":

    Въпросите с цената и печалбата са икономическо-търговски въпроси. Ако електромобилите навлязат масово, консумацията ще нарасне доста.
    Идеята беше не Бойко да прави АЕЦ, а той много отдавна да е направен. И да не бяха спирани блоковете по политически причини заради ЕС ако се е доказало, че са безопасни. Съседите започнаха да мислят да правят свои след като разбраха, че мощностите на София намаляват. То и ние ако разберем, че няма откъде да купуваме самолети или коли, а пък ни трябват безусловно, ще се замислим как да правим свои. Но обикновено дотогава не го правим.

  84. 84 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#83] от "lessonsoftime":

    точно самолети и коли няма да вземем да правим, както и аец не можем да си направим, можем да си КУПИМ аец, даже май имаме вече един реактор, както имахме преди един дето седя 15 години, наехме руснаците щото можел да се ползва на вече изградената площадка, после се оказа че не може щото е стар, руснаците го купиха за без пари и в момента работи в руска АЕЦ, а площадката беше разрушена. Блоковете имаше конкретни изисквания че трябва да имат купол, малките нямат такъв, бяха хвърлени над 400 млн долара в модернизацията им, някаква агенция казала че са много хубави, но българия не води преговори с тая агенция, а с ЕС. Ако наще убавци бяха отишли да питат първо ЕС, ако направим тия и тия промени, ще може ли да го оставим блоковете да работят, може би щяха да се спестят парите. Вместо това се похарчиха, и после наще се изтъпачниха там и им казаха "Вижте другари, колко са ремонтирани блоковете". Освен това плановия живот на реакторите беше на привършване, ЕС ни платиха парите които евентуално щяха да бъдат изкарани от продажбата на ток до затварянето им, платиха и за затварянето им, даже имаше и ревизия на цената нагоре, защото изкарахме че са малко парите. Накрая една огромна част беше профукана за безмислените модернизации, със задна дата все едно, и пак сме на нула почти, от много тарикатлък.

    Ако за съседите е по-изгодно да купуват ток от нас, и чак като са видели че няма да има вече евтин ток са почнали да строят (въпреки че КАНАДСКАТА, не ФРЕНСКА централа черна вода е почната много преди провеждането на търга за белене), ние тъпи ли сме че да искаме да строим и да се страхуваме от вноса, или съседите ни са тъпи че ни купуват тока вместо да си бяха направили по един аец още преди 20 години?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  85. 85 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    И защо да разчитаме на тъпотата на съседите си, че няма да им хрумне гениалната идея и те да си направят АЕЦ и да ни оставят да духаме супата с непродаваемия ток?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  86. 86 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    [quote#82:"DareDebil"]батериите са към 9000 евро за 25 кВч[/quote]

    Meрси, дотук го четох!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  87. 87 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#47] от "vox.populi":

    Електромобилите изобщо нямат нужда от допълнителни мощности за производство на електроенергия, защото и сега през голяма част от денонощието енергийната система е натоварена само на 20-60% от капацитета си за да има достатъчно капацитет в пиковите часове.
    Ако електромобилите се зареждат главно през нощта и в извънпиковите часове,това ще допринесе до по добро използване на съществуващите мощности без да има нузда от АЕЦ или други нови мощности!

  88. 88 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ако Държавата инвестира в направата на такива автомобили и ги направим сполучливи ,е тогава ще падне лапане .Има да изнасяме и не мож да ни стигнат на пара.

  89. 89 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#86] от "cinik":

    безплатно е само сиренцето в капана за мишки...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  90. 90 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#87] от "Ал Бънди": Чакам момента когато слънцето започне да грее и през нощта

  91. 91 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    [quote#89:"DareDebil"]безплатно е само сиренцето в капана за мишки...[/quote]

    А пък докато има риби, ще има и рибари, хе-хе!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  92. 92 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#90] от "vox.populi":

    за какво ти е слънце? Колко от енергията в българия се произвежда от слънце в момента според теб? 1%?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  93. 93 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#84] от "DareDebil":

    До коментар [#85] от "DareDebil":

    Ами те и съседите няма да направят, а ще си купят АЕЦ, по същата логика. По нея също страната ни може да си купи и завод за производство на самолети и коли ако се наложи. Но дълги години не се е налагало. Така и на съседите можеше още дълго да не им се налага да купуват АЕЦ.

    За пръв път чувам, че ЕС са платили, колкото са щели да се изкарат от работещите блокове. Явно това е някаква много "демократична" теза.

    Нашата страна е традиционно ядрена от много години, а страните на съседите не бяха. Но се заговори за затваряне на блокове, много преди търга за Белене. И съседите се замислиха. И нашата страна ще се замисли да строи самолети ако се окаже, че няма да има откъде да купува, пък трябват. Но иначе не го прави. Не знам дали е, защото страната е тъпа, или просто има други приоритети и цели, за които да мисли. Тъпи биха били производителите на самолети ако си затворят техните заводи, престанат да продават, и чакат нашата страна да си построи свои, а те започнат да купуват от нея.

    Какво пречи на нашата страна да си построи завод за самолети и да остави другите производители "да духат супата", както се изразяваш, с непродаваемите им самолети?

    Отделно токът си е много важна стока и да разчиташ на внос си е доста рисково, защото могат да ти дръпнат шалтера. А в обратния случай шалтерът е при теб.

  94. 94 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#90] от "vox.populi":

    До това време наближава





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK