Много добра идея! Въпросът е колко хора могат да си позволят покупката на такъв автомобил! Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
И сега по класически български обичай очаквайте горните преференции да се случат след 3 месечно обикаляне по институции, доказване на електричеството в колата и защита на дипломна работа по темата.
Харесва ми идеята, но дяволът е в детайлите. В България масово подобни проекти се ос.рат от бюрокрацията.
Чудя се кога най-сетне ще изчистят абсурда с местните данъци и такси, които най-общо се калкулират на принципа - "взимаме от този, дето има пари".
Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
[quote#6:"madagaskar"]Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони! [/quote]
И само си представете как падат батерийките на Амперата и Бойко Борисов закъснява за рязане на лента. Ще бъде безценно.
Това никъде го няма - има изключения за такситата в някои държави, и то само ако си заплатят специална винетка и изкарат допълнителен курс с инструкции...
Пореден случай на облагодетелстване на неефективна технология. Нещо като случая със слънчевия ток от 2007, с цена на изкупуване 800 лева/квч.
А балканският шмекер това и чака. Скоро ще се окаже, че половината джипове, известни от фолклора като кубчета, шестици, седмици и т.н., всъщност били електромобили...Да, ето, имат такъв стикер на панорамното стъкло, имат...Може ли да оспори някой...
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
Като чета за разхода им за гориво се сещам ,че то става въпрос не за "чисти " електромобили , а за такива с хибридни двигатели ( например Тойота Приус). Така че леко с ентусиазма!
[quote#8:"teqilatabg"]To vsichko tova hubavo , no v belite darjavi imat privilegiata da se dvijat v buss liniata [/quote]
Мятай си една бяла боя и отивай натам
Ще стане като с газовите коли (метан, пропан-бутан) като бяха малко бе евтино горивото. После като станаха много и бам акцизче да не се пъчиш много че ти е евтино. А и екоданука е като на отровните. Като станат много електричките и бам, ще има акциз на тока за автомобили - помнете ми думата!
[quote#5:"др. Иванов"]Кой ги произвежда тези електроавтомобили? [/quote]
Ето ти един от многото варианти: http://energetika-bg.com/2010/09/22/balgariya-mozhe-debyut-na-nov-balgarski-elektromobil/
И се чудя защо български пощи и др.подобни не потърсят подобни решения. Знам и за един от стара загора, който има идеален прототип. С една голяма поръчка от прототип ще се открият възможности и за серийно производство и дори износ. А има и още местни варианти (добри за нашата икономика и джоба на всички ни) и чужди варианти (да спонсорираме чужда икономика, но поне остава грижата за природата )
Много хубави идеи,ама ... дали изобщо ще влязат в сила и дали ще са достатъчни? При положение, че един електромобил сега се продава за 70 - 80 хиляди лева, а възможностите на хората да си купят кола на старо са до около 4000лв.и то на изплащане или със заем!За какво да говорим освен за опазванетето на околната среда!
Добре бе. Нали вносът надвишава износа и дефицитът се увеличава. За какво са тези стимули за луксозни стоки в които няма и едно нещо произведено у нас?
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
И на какво основание? Защото само богатите у нас могат да купуват електромобили - да го духат бедните нали [/quote]
У нас, у вас, у тях...това е положението при световна обществена система на бедни и богати
9 лв на 100км. Ами то моята нещастна Корсичка гори там някъде на газ- 6 л газ на 100км извънградско . По 1.30 лв я смятай, пак почти толкова излиза....Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите?
Виждам го аз, ама нашенеца гледа цената на тенекията и после смята колко годинки ще я кара и колко ще от винетките и данъците. Сетне удряш чертата и пак взимаш една морга на 15 г с газова уредба. И да, никак не съм от богатите :Д
От такса паркиране трябва да бъдат освободени и късите коли (под 3.8 метра).
Трябва да се разреши такситата да могат да бъдат не само жълти. Освен това всяка кола да може да превозва срещу заплащане без данъци.
В синята и зелената зона и по пътищата, където максималната скорост е до 50 км да не са задължителни коланите. Дневните фарове да не са задължителни в населено място.
Така, както трамваите почти винаги са с предимство пред автомобилите, така и автомобилите да са почти винаги с предимство пред пешеходците. Така пешеходците няма да имат фалшивото усещане за предимство, заради което гинат.
В момента с тези новости се стига до ситуация колите да спират на пешеходец, който минава по пешеходна пътека и той от неудобство, че го чакат толкова коли, се затичва, за да не ги кара да чакат (днес имах такъв случай) - самите пешеходци не искат такива права, каквито насила им се дават за сметка на шофьорите. Трябва да се върне старото положение и реално да важат правилата от социализма, когато и на пешеходна пътека пешеходците чакат колите, а пешеходната пътека само има отношение към отговорността при ПТП. Пешеходците могат да почакат, не е нужно да минават за секунди през пътя.
[quote#27:"punakazanlak"]Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите? [/quote]
Синя зона, таксата за регистрация, плащането на местни данъци и такси, както и покупката на винетки за тях, а да добавим и бус лентата. Добави и по-малкия разход на 100 км.
Това е инвестиция. Малко по-различна нагласа трябва да има човек, за да го разбере. В смисъл това не са ти да вземеш 5 лв ама сега, нищо, че после всеки месец ще изкарваш 5 лв по-малко занапред. По-скоро е - даваш 20 лв сега, ама всеки месец занапред печелиш по 5 лв Не е по-различно от инвестицията за газова уредба. Само дето вместо за година - ще се изплати за две. Е, ако си купиш нещо на тесла моторс...ще е бая повече. Но ако можеш да си позволиш такава кола, означава че дори сега ползваш скъп автомобил така че сметката остава
Интересно ако си направиш собствен електромобил, сиреч избушиш старата бричка и и млатнеш акумулатори и прочее неща кой ще ти разреши да се възползваш от благинката?
До коментар [#7] от "SSmart":
Те вече са им намалени цените - Шевролет Волт 32 000 Е, 600 км с едно зареждане, има и още по евтини варианти. Момчетата от http://vromos.com имат много прилични коли на цени по 12 000 лв , а тези където правят конверсия за скромните 14 000 лв. В крайна сметка и ти сам може да си я направиш. Широко е разпространението, че все още са скъпи, а то не е така реално. Да не говорим, че има хора, които вярват, че електромобилите са по-големи замърсители. "Имало някаква част, която много замърсявала природата."
НЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ
за живущите в зоните с платено паркиране!!!
Заповядайте на 11.08.2012г. (събота) от 18:00 часа на Попа,
за да се информирате защо трябва и какви действия ще предприемем, за да отхвърлим РЕКЕТА, заложен в приетите изменения и допълнения на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, които влизат в сила от 01.09.2012г.
Напомняме, че съгласно тях живущите ще трябва да плащат такса, за да паркират при евентуална възможност в близост до домовете си...
Нека сложим край на тормоза и дискриминацията!
Поканете приятелите си от бъдещата платена жълта зона, която ще обхваща останалите части на града, за да се борим заедно срещу вече изпитания противозаконен налог!!!
За допълнителна информация по проблема, търсете Facebook групата
“НЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ за живущите в зоните с платено паркиране!”
[quote#2:"Лелка"]Купувам и паркирам баш на "Московска"33. [/quote]
[quote#36:"brutester"]Там има зарядна станция, затова ли?[/quote]
Там има черна дупка/СОС/,ама ще трансфомираме антиматерията в ползу роду.Безплатен и всеобщ еко паркинг.
я, ако си сложим 4 слънчеви панела на мойта баничарка-ша я освободят ли от такса смет-примерно, минетки и тем-подобни?
а ако засея еко-зеленчуци вътре от тия дето се пушат-ше мое ли да ги продавам без касов апарат към НАП-о?
Ай сектир от демагогия-можело тва, можело онова...
Това добре с електромобилите, но като гледам какво става по света с тока, нещо ме притеснява: Първо цяла Индия остана без ток, а днес замряха първо Кайро , после и Тбилиси....Странни неща стават.
От европ. производители Рено май е водещ в момента.... Наскоро карах електически Смарт, който също е доста приятен.... но е 24 хил. евро... останалите са Мицубиши и естествено легендарният спортен автомобил Тесла.... във Франкфурт на Манй често се виждат Теслички.... един съсед има такава и се бузи като палач из града... направо ми стръхват косите : тоя ще пребие някого или себе си или и двете... Но ТЕСЛА е яяяяяяка резачка - вервайте ми!
На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
Доказателство за малоумна политика. Първо е малоумие да финансираш покупки. Финансират се само разработки, но не продажби. Второ, залагаш ръст на една индустрия, в момент когато режеш инвестициите в суровинните източници, като АЕЦ с мотивировката, че няма къде да се продава ток-а. Което си е елементарно логическо противоречие - няма как да увеличиш електромобилите, без да вдигнеш консумацията на ток.
До коментар [#40] от "Todor":Кое му е странното? Индия масово се захранва с ВЕИ и няма достатъчно резервни мощности да стабилизират системата. Ако България изпълни критериите за ВЕИ ще трябва да издържа един реактор на АЕЦ само резервни мощности. А ако въведе масово електромобилите
Опел Ампера има и бензинов двигател и за това не го броя като чист електромобил.... те се го нарекли така защото видите ли бенз. двигател е агрегат за елекромотора.... като при големите дизелови локомотиви където диз. двигател върти динамо което захранва ел. двигателя въртяш колелетата.....
Аз седях в Опел Ампера във фоаето на л-ще Франкфурт (Майн) и е доста тясно... доста наблъскано....
Електр. Смарт доста ми хареса - доста добре върви... с нисък център на тежестта... стабилен... залепен за пътя като с магнит
На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
Всичко звучи хубаво,но няма ли да е по-добре да се помисли и за облекчения за производители на електромобили или части за тях?!Произведени тук,тези коли биха имали по-ниска себестойност и ще бъдат по-достъпни.А и безработицата ...нали?!
Абе стига се си кефил на простотията на този художник калинка лукава . Те опоскаха държавата сега пак ръсят глупости . Проблем било данъка на автомобилите не проблема е ГРОБ на държавата .
Що само улектромобилите. Ами ако има друг двигател, който не е електродвигател, с друг вид акумулатор - който не акумулира ел- енергия, а например някакъв друг вид потенциална енергия. Та защо този по екологичен и по-ефективен от електромобила автомобил да не използва облекчения. Нали все пак целта е да стимулираме замяната на автомобилите ползващи въглеродни горива с по-екологични и по-икономични.
Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...
Има ли смисъл да продължавам? Винетката, Данъка са ппренебрежими разходи/спестявания, спрямо една смяна на батерии след 3 години примерно...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
Аре мутриралите, по-кротко. Винетките са за поддръжка на пътищата, зоните за паркиране се оформиха щото да се ограничи потока. Нищо против ел. ав-лите, но по-кротко. Вкарайте малко мисъл, вярно, че ви е трудно....
Какво стана? Кой ги прави тези автомобили?
Да не е пак Германия тази дето иска постоянно преференции, а после да ни сочи с пръст колко сме мързеливи и недисциплинирани, защото не сме си направили заплатите по 180 лв.?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
Изобщо смятам, че подхода е грешен. Всяко замръсяване на околната среда трябва да струва пари. Който, в своята дейност или бит гори дърва, въглища, нефтопродукти, и т.н. излъчва в околната среда въглеродни емисии. Следователно тези вредни емисии трябва да се остойностят. Те трябва да се заплащат или чрез цената на която се купуват, или впоследствие. Така вместо да се стимулира екологичния начин на живот, трябва да се направи твърде скъпо замръсяващото околната среда поведение.
При АЕЦ трябва да се въведе текущо застраховане покриващо реалната стойност на всички евентуални причинени вреди при ядрена авария - както на хората, така и на природата. Освен това трябва да се събират авансово пари покриващи реалните цени на нужните хранилища за ядрени отпадъци, както и бъдещите разходи по тяхното опазване и ново изграждане. Тогава ще стане ясно, че истинската цена на атомната енергия е много пъти по висока от най-високата сегашна цена. А енергията от ВЕИ ще се окаже най-евтината възможна енергия.
"По думите на министъра покупката на електромобил е скъпа инвестиция за всеки и затова стимулите са важни." - а стимулите за местните администрации под форма на данъци, от които произтичат и бонуси, не са толко важни.
Абе тва правителство има ли поне един под прожекторите, който да не ни третира като маймуни?!?
Ентусиазмът на правителството по електромобилите е повече пиар акция. Ако наистина не искаха бензинови и дизелови автомобили щяха да повишат данъците им особено на тези с по-ниски екокатегории.
Сами по себе си, с изключение на една мерките не са лоши, но във всички случаи тези возила скоро няма да са по джоба на "обикновения гражданин".
С последната мярка обаче "на този тип коли да се разрешава да се движат и в бус лентите" оцапват всички хубави намерения. В бус лентите по белия свят се допуска да се движат само таксита с клиенти-очевидно е защо. Доколкото си спомням преди месец това предложение беше отхвърлено от същите тези управляващи. Като се има предвид, че таксито винаги ще превозва повече хора от електромобила (шьофьор и пътници) не виждам екологичната мярка тук. Както и здравия разум. Явно тия не помнят какво са приемали вчера.
[quote#58:"Мат'рялчо"]Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...
Има ли смисъл да продължавам?[/quote]
Е, ти батка ако искаш си поръчай и първия швейцарски ел.самолет дето кацна миналата седмица Ще си търсиш варианти по джоба както си търсил и за сегашната ти кола. Както казвам по-горе ако търсиш скъпа кола, значи и сега караш скъпа и няма да ти е проблем.
Дал съм в първия си пост евтин вариант.
"Рено Зои" е електромобил с цена под 16 000
Zagato Volpe 6900 евро за най-ниската версия.
Но ще оставя на теб да си търсиш вариантите и да не те водя за ръчичка В краен случай, както става често в живота - ще изчакаш по-оправните да се ориентират и да те консултират с идеи от техния опит пък ти - ще ги догонваш
Или просто ще процедираш както повечето хора с кола втора ръка. Ще изчакаш другите да почнат да си ги подменят - и тогава. Не е казано от 1ви 1ви всички да сме с елмобили То затова са стимулите- защото сега се почва.
Търся си не вариант по джоба, а според нуждата... Ампера и Волт са ми малки, за семейна кола, това което в последно време обмислям е - хибридите на БМВ или на Лексус...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
да пазиш природата според мене е глупаво, защото тя вече е мръсна. в софия има много прах по дърветата, пясък по улиците, прахоляк. вече няма смисъл да се пази. а и кой ще може да си позволи такава кола хибрид - само най-богатите хора с привилегии и т.н.
Сигурно и батериите да си ги взимаме втора употреба и при -15 да няма никой вкъщи... защо говориш глупости?
Стимулите или трябва да са много по-сериозни или просто няма как да се купуват тези коли заради тях. Примерно ефекта от 2,5К Евро за старата кола в Германия и програмите във Франция, помогнаха немалко на автомобилната индустрия от тези държави да премине през кризата.
Ай сиктир с тези коли втора ръка, вече сме на години... нито си падам по ушуаите кой как я е поддържал и карал.
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
И как ще разберат кой ток е за електромобили и кой не, че да му турят акциз? Отделно, ако някоя фирма реши да си направи закрит паркинг за служителите си и на покрива му да сложи PV панели, тоя ток как ще му вземат акциз, след като въобще няма да влиза в мрежата а ще храни директно колите под покрива?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Откъде е тая загриженост за съседите? Длъжна ли е българия да им продава евтин ток по някакъв мирен договор, след като за вътрешния пазар тока е по-скъп отколкото за износ? Па и нали ревът беше че щото бойко не направи белене, румънците и турците ще го изпреварят и ще си направят те (все едно щяха да се откажат от плановете си като бойко беше одобрил белене) и така ще продават на огормния балкански пазар от македония и албания... Колко печелеше българия от износ на ток, 200 млн лева ли беше?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Най евтино за навлизането на електромобилите в българия ще е конвертирането на автомобили ДВГ в електрически. Балканкар-Костов произвеждат мотори и изнасят за цял свят, доста конвертирани коли има с тях, че и лодки има, като тази:
Контролера да е към 2500 евро в случая, но има и по-евтини, батериите са към 9000 евро за 25 кВч, мотора на костов да е към 1600 евро примерно. Остава само евтина и надеждна кола по която е лесно да се работи и няма много електроника, идеалния кандидат естествено е москвич ОСМАК, ако са свършили по моргите, и ВОЛГА ще свърши работа.
тука има всичко, и контролери и батерии (внос от китай и САЩ) даже май няма на български език, щото явно всичко е за износ така или иначе. Та запретвайте ръкави под москвича, за да няма после реване че електрическите коли са само за богатите. На цената на нов голф получавате напълно модерен Осмак, с който ще изпушите всички голфове на светофарите.
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Въпросите с цената и печалбата са икономическо-търговски въпроси. Ако електромобилите навлязат масово, консумацията ще нарасне доста.
Идеята беше не Бойко да прави АЕЦ, а той много отдавна да е направен. И да не бяха спирани блоковете по политически причини заради ЕС ако се е доказало, че са безопасни. Съседите започнаха да мислят да правят свои след като разбраха, че мощностите на София намаляват. То и ние ако разберем, че няма откъде да купуваме самолети или коли, а пък ни трябват безусловно, ще се замислим как да правим свои. Но обикновено дотогава не го правим.
точно самолети и коли няма да вземем да правим, както и аец не можем да си направим, можем да си КУПИМ аец, даже май имаме вече един реактор, както имахме преди един дето седя 15 години, наехме руснаците щото можел да се ползва на вече изградената площадка, после се оказа че не може щото е стар, руснаците го купиха за без пари и в момента работи в руска АЕЦ, а площадката беше разрушена. Блоковете имаше конкретни изисквания че трябва да имат купол, малките нямат такъв, бяха хвърлени над 400 млн долара в модернизацията им, някаква агенция казала че са много хубави, но българия не води преговори с тая агенция, а с ЕС. Ако наще убавци бяха отишли да питат първо ЕС, ако направим тия и тия промени, ще може ли да го оставим блоковете да работят, може би щяха да се спестят парите. Вместо това се похарчиха, и после наще се изтъпачниха там и им казаха "Вижте другари, колко са ремонтирани блоковете". Освен това плановия живот на реакторите беше на привършване, ЕС ни платиха парите които евентуално щяха да бъдат изкарани от продажбата на ток до затварянето им, платиха и за затварянето им, даже имаше и ревизия на цената нагоре, защото изкарахме че са малко парите. Накрая една огромна част беше профукана за безмислените модернизации, със задна дата все едно, и пак сме на нула почти, от много тарикатлък.
Ако за съседите е по-изгодно да купуват ток от нас, и чак като са видели че няма да има вече евтин ток са почнали да строят (въпреки че КАНАДСКАТА, не ФРЕНСКА централа черна вода е почната много преди провеждането на търга за белене), ние тъпи ли сме че да искаме да строим и да се страхуваме от вноса, или съседите ни са тъпи че ни купуват тока вместо да си бяха направили по един аец още преди 20 години?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
И защо да разчитаме на тъпотата на съседите си, че няма да им хрумне гениалната идея и те да си направят АЕЦ и да ни оставят да духаме супата с непродаваемия ток?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Електромобилите изобщо нямат нужда от допълнителни мощности за производство на електроенергия, защото и сега през голяма част от денонощието енергийната система е натоварена само на 20-60% от капацитета си за да има достатъчно капацитет в пиковите часове.
Ако електромобилите се зареждат главно през нощта и в извънпиковите часове,това ще допринесе до по добро използване на съществуващите мощности без да има нузда от АЕЦ или други нови мощности!
Ако Държавата инвестира в направата на такива автомобили и ги направим сполучливи ,е тогава ще падне лапане .Има да изнасяме и не мож да ни стигнат на пара.
Ами те и съседите няма да направят, а ще си купят АЕЦ, по същата логика. По нея също страната ни може да си купи и завод за производство на самолети и коли ако се наложи. Но дълги години не се е налагало. Така и на съседите можеше още дълго да не им се налага да купуват АЕЦ.
За пръв път чувам, че ЕС са платили, колкото са щели да се изкарат от работещите блокове. Явно това е някаква много "демократична" теза.
Нашата страна е традиционно ядрена от много години, а страните на съседите не бяха. Но се заговори за затваряне на блокове, много преди търга за Белене. И съседите се замислиха. И нашата страна ще се замисли да строи самолети ако се окаже, че няма да има откъде да купува, пък трябват. Но иначе не го прави. Не знам дали е, защото страната е тъпа, или просто има други приоритети и цели, за които да мисли. Тъпи биха били производителите на самолети ако си затворят техните заводи, престанат да продават, и чакат нашата страна да си построи свои, а те започнат да купуват от нея.
Какво пречи на нашата страна да си построи завод за самолети и да остави другите производители "да духат супата", както се изразяваш, с непродаваемите им самолети?
Отделно токът си е много важна стока и да разчиташ на внос си е доста рисково, защото могат да ти дръпнат шалтера. А в обратния случай шалтерът е при теб.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Мадлен
Рейтинг: 426 НеутралноДа им намалят цените и да минаваме на тях, стига с тези отрови и газови бомби.
Лелка
Рейтинг: 1159 ВеселоКупувам и паркирам баш на "Московска"33.
miron4o
Рейтинг: 531 НеутралноЕ това е нещо конкретно. Браво.
Тя
Рейтинг: 479 ВеселоХайде сега да кажат уважаемите откога влиза в сила планът. Иначе си остава само едно добро пожелание.
Never risk what you cannot afford losing.др. Иванов
Рейтинг: 636 НеутралноКой ги произвежда тези електроавтомобили?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!madagaskar
Рейтинг: 890 ЛюбопитноМного добра идея! Въпросът е колко хора могат да си позволят покупката на такъв автомобил! Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повечеSSmart
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#1] от "Мадлен":
Аааа, няма да им намалеят цените,няямаа!
Euronymous
Рейтинг: 849 НеутралноTo vsichko tova hubavo , no v belite darjavi imat privilegiata da se dvijat v buss liniata
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
NK /имигрант в родната страна/
Рейтинг: 845 НеутралноИ сега по класически български обичай очаквайте горните преференции да се случат след 3 месечно обикаляне по институции, доказване на електричеството в колата и защита на дипломна работа по темата.
Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"Харесва ми идеята, но дяволът е в детайлите. В България масово подобни проекти се ос.рат от бюрокрацията.
Чудя се кога най-сетне ще изчистят абсурда с местните данъци и такси, които най-общо се калкулират на принципа - "взимаме от този, дето има пари".
miron4o
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#6:"madagaskar"]Би било добре държавата да подмени най-малкото автопарка на депутатите с такива автомобили, а не лимузини за милиони! [/quote]
И само си представете как падат батерийките на Амперата и Бойко Борисов закъснява за рязане на лента. Ще бъде безценно.
Euronymous
Рейтинг: 849 НеутралноIma smart v bulgaria ama kakto vijdam si gi karat na benzin
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
flisk
Рейтинг: 376 НеутралноДо коментар [#8] от "teqilatabg":
Това никъде го няма - има изключения за такситата в някои държави, и то само ако си заплатят специална винетка и изкарат допълнителен курс с инструкции...
cinik
Рейтинг: 2434 НеутралноПореден случай на облагодетелстване на неефективна технология. Нещо като случая със слънчевия ток от 2007, с цена на изкупуване 800 лева/квч.
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "А балканският шмекер това и чака. Скоро ще се окаже, че половината джипове, известни от фолклора като кубчета, шестици, седмици и т.н., всъщност били електромобили...Да, ето, имат такъв стикер на панорамното стъкло, имат...Може ли да оспори някой...
SSmart
Рейтинг: 688 НеутралноКато чета за разхода им за гориво се сещам ,че то става въпрос не за "чисти " електромобили , а за такива с хибридни двигатели ( например Тойота Приус). Така че леко с ентусиазма!
cinik
Рейтинг: 2434 Неутрално800 лева/МВч
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "Euronymous
Рейтинг: 849 НеутралноIma go v scandinavia buss lentata e za taxi , el i buss
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
ivailosavoff
Рейтинг: 440 НеутралноА някакви на4енки на политика, като хората виждам! Ако се слу4и Бравос!
dnk
Рейтинг: 533 НеутралноДо коментар [#16] от "teqilatabg":
Моралът не е порок!Пиши на кирилица!
Gouverneur général
Рейтинг: 950 Любопитно0,21 лева на квт/час дневна и 0,13 лева на квт/час нощна ЕоН
1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯbobix
Рейтинг: 773 Весело[quote#8:"teqilatabg"]To vsichko tova hubavo , no v belite darjavi imat privilegiata da se dvijat v buss liniata [/quote]
Мятай си една бяла боя и отивай натам
ръмжо
Рейтинг: 622 НеутралноИ на какво основание? Защото само богатите у нас могат да купуват електромобили - да го духат бедните нали
ръмжо
Рейтинг: 622 НеутралноЩе стане като с газовите коли (метан, пропан-бутан) като бяха малко бе евтино горивото. После като станаха много и бам акцизче да не се пъчиш много че ти е евтино. А и екоданука е като на отровните. Като станат много електричките и бам, ще има акциз на тока за автомобили - помнете ми думата!
bobix
Рейтинг: 773 Любопитно[quote#5:"др. Иванов"]Кой ги произвежда тези електроавтомобили? [/quote] e-debyut-na-nov-balgarski-elektromobil/
)
Ето ти един от многото варианти:
http://energetika-bg.com/2010/09/22/balgariya-mozh
И се чудя защо български пощи и др.подобни не потърсят подобни решения. Знам и за един от стара загора, който има идеален прототип. С една голяма поръчка от прототип ще се открият възможности и за серийно производство и дори износ. А има и още местни варианти (добри за нашата икономика и джоба на всички ни) и чужди варианти (да спонсорираме чужда икономика, но поне остава грижата за природата
niki2003
Рейтинг: 426 НеутралноМного хубави идеи,ама ... дали изобщо ще влязат в сила и дали ще са достатъчни? При положение, че един електромобил сега се продава за 70 - 80 хиляди лева, а възможностите на хората да си купят кола на старо са до около 4000лв.и то на изплащане или със заем!За какво да говорим освен за опазванетето на околната среда!
The.Teacher
Рейтинг: 583 НеутралноДобре бе. Нали вносът надвишава износа и дефицитът се увеличава. За какво са тези стимули за луксозни стоки в които няма и едно нещо произведено у нас?
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.bobix
Рейтинг: 773 Неутрално[quote#21:"ръмжо"]
И на какво основание? Защото само богатите у нас могат да купуват електромобили - да го духат бедните нали [/quote]
У нас, у вас, у тях...това е положението при световна обществена система на бедни и богати
punakazanlak
Рейтинг: 434 Любопитно9 лв на 100км. Ами то моята нещастна Корсичка гори там някъде на газ- 6 л газ на 100км извънградско . По 1.30 лв я смятай, пак почти толкова излиза....Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите?
ръмжо
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#27] от "punakazanlak":
Стимулът байно е за богатите. Ти щом не го виждаш значи не си от тях
punakazanlak
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#28] от "ръмжо"
Виждам го аз, ама нашенеца гледа цената на тенекията и после смята колко годинки ще я кара и колко ще от винетките и данъците. Сетне удряш чертата и пак взимаш една морга на 15 г с газова уредба. И да, никак не съм от богатите :Д
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноОт такса паркиране трябва да бъдат освободени и късите коли (под 3.8 метра).
Трябва да се разреши такситата да могат да бъдат не само жълти. Освен това всяка кола да може да превозва срещу заплащане без данъци.
В синята и зелената зона и по пътищата, където максималната скорост е до 50 км да не са задължителни коланите. Дневните фарове да не са задължителни в населено място.
Така, както трамваите почти винаги са с предимство пред автомобилите, така и автомобилите да са почти винаги с предимство пред пешеходците. Така пешеходците няма да имат фалшивото усещане за предимство, заради което гинат.
В момента с тези новости се стига до ситуация колите да спират на пешеходец, който минава по пешеходна пътека и той от неудобство, че го чакат толкова коли, се затичва, за да не ги кара да чакат (днес имах такъв случай) - самите пешеходци не искат такива права, каквито насила им се дават за сметка на шофьорите. Трябва да се върне старото положение и реално да важат правилата от социализма, когато и на пешеходна пътека пешеходците чакат колите, а пешеходната пътека само има отношение към отговорността при ПТП. Пешеходците могат да почакат, не е нужно да минават за секунди през пътя.
ръмжо
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#30] от "lessonsoftime":
Ако ме питаш за фаровете денем нийде не требе да са задължителни, просто си е един масраф повече за всичката ни бедност. Полза йок!
bobix
Рейтинг: 773 Неутрално[quote#27:"punakazanlak"]Къде е стимулът тогава, при такива зверски цени на автомобилите? [/quote]
Не е по-различно от инвестицията за газова уредба. Само дето вместо за година - ще се изплати за две. Е, ако си купиш нещо на тесла моторс...ще е бая повече. Но ако можеш да си позволиш такава кола, означава че дори сега ползваш скъп автомобил така че сметката остава
Синя зона, таксата за регистрация, плащането на местни данъци и такси, както и покупката на винетки за тях, а да добавим и бус лентата. Добави и по-малкия разход на 100 км.
Това е инвестиция. Малко по-различна нагласа трябва да има човек, за да го разбере. В смисъл това не са ти да вземеш 5 лв ама сега, нищо, че после всеки месец ще изкарваш 5 лв по-малко занапред. По-скоро е - даваш 20 лв сега, ама всеки месец занапред печелиш по 5 лв
ръмжо
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#32] от "bobix":
Интересно ако си направиш собствен електромобил, сиреч избушиш старата бричка и и млатнеш акумулатори и прочее неща кой ще ти разреши да се възползваш от благинката?
doublebubble
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#7] от "SSmart":
Те вече са им намалени цените - Шевролет Волт 32 000 Е, 600 км с едно зареждане, има и още по евтини варианти. Момчетата от http://vromos.com имат много прилични коли на цени по 12 000 лв , а тези където правят конверсия за скромните 14 000 лв. В крайна сметка и ти сам може да си я направиш. Широко е разпространението, че все още са скъпи, а то не е така реално. Да не говорим, че има хора, които вярват, че електромобилите са по-големи замърсители. "Имало някаква част, която много замърсявала природата."
Roger
Рейтинг: 740 НеутралноСупер!Иначе малко българи биха си позволили скъпите електромобили.Дано станат много,та да се поизчисти въздуха над София.
НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.brutester
Рейтинг: 519 ВеселоДо коментар [#2] от "Лелка":
<-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знакаТам има зарядна станция, затова ли?
Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
Рейтинг: 635 НеутралноНЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ
за живущите в зоните с платено паркиране!!!
Заповядайте на 11.08.2012г. (събота) от 18:00 часа на Попа,
за да се информирате защо трябва и какви действия ще предприемем, за да отхвърлим РЕКЕТА, заложен в приетите изменения и допълнения на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, които влизат в сила от 01.09.2012г.
Напомняме, че съгласно тях живущите ще трябва да плащат такса, за да паркират при евентуална възможност в близост до домовете си...
Нека сложим край на тормоза и дискриминацията!
Поканете приятелите си от бъдещата платена жълта зона, която ще обхваща останалите части на града, за да се борим заедно срещу вече изпитания противозаконен налог!!!
За допълнителна информация по проблема, търсете Facebook групата
“НЕ на ДАНЪК-ПАРКИНГ за живущите в зоните с платено паркиране!”
Лелка
Рейтинг: 1159 Весело[quote#2:"Лелка"]Купувам и паркирам баш на "Московска"33. [/quote]
[quote#36:"brutester"]Там има зарядна станция, затова ли?[/quote]
Там има черна дупка/СОС/,ама ще трансфомираме антиматерията в ползу роду.Безплатен и всеобщ еко паркинг.
titan4o
Рейтинг: 426 Веселоя, ако си сложим 4 слънчеви панела на мойта баничарка-ша я освободят ли от такса смет-примерно, минетки и тем-подобни?
а ако засея еко-зеленчуци вътре от тия дето се пушат-ше мое ли да ги продавам без касов апарат към НАП-о?
Ай сектир от демагогия-можело тва, можело онова...
Todor
Рейтинг: 426 НеутралноТова добре с електромобилите, но като гледам какво става по света с тока, нещо ме притеснява: Първо цяла Индия остана без ток, а днес замряха първо Кайро , после и Тбилиси....Странни неща стават.
http://30dumi.eu/2012/08/bez-tok-tbilisi-gruziya/
Darth Plagueis
Рейтинг: 1324 НеутралноДо коментар [#13] от "cinik":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА 6 литровия двигател вътре, всъщност задвижва само вентилатора на парното?
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#31] от "ръмжо":
Така е, но поне в населените места. Поправям си поста.
baba_zozolana
Рейтинг: 740 НеутралноИзвинете за невежеството ми, но токът от какво се прави? Да не сме започнали да го берем от дърветата, че и тях трябва да поливаме, а вода няма.
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Маргарит Пицов
Рейтинг: 565 НеутралноОт европ. производители Рено май е водещ в момента.... Наскоро карах електически Смарт, който също е доста приятен.... но е 24 хил. евро... останалите са Мицубиши и естествено легендарният спортен автомобил Тесла.... във Франкфурт на Манй често се виждат Теслички.... един съсед има такава и се бузи като палач из града... направо ми стръхват косите : тоя ще пребие някого или себе си или и двете... Но ТЕСЛА е яяяяяяка резачка - вервайте ми!
На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"Маргарит Пицов
Рейтинг: 565 НеутралноНовият девиз е:
На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!""Купете си спортна електр. ТЕСЛА и я шпорете яко из Софето!"
deaf
Рейтинг: 2894 НеутралноДо коментар [#44] от "Маргарит Пицов":
Електромобила на Опел изминава най-много километри,без презареждане. Ако приемем,че е немска компанията.
FlyingDutch
Рейтинг: 479 НеутралноДоказателство за малоумна политика. Първо е малоумие да финансираш покупки. Финансират се само разработки, но не продажби. Второ, залагаш ръст на една индустрия, в момент когато режеш инвестициите в суровинните източници, като АЕЦ с мотивировката, че няма къде да се продава ток-а. Което си е елементарно логическо противоречие - няма как да увеличиш електромобилите, без да вдигнеш консумацията на ток.
FlyingDutch
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#40] от "Todor":Кое му е странното? Индия масово се захранва с ВЕИ и няма достатъчно резервни мощности да стабилизират системата. Ако България изпълни критериите за ВЕИ ще трябва да издържа един реактор на АЕЦ само резервни мощности. А ако въведе масово електромобилите
Маргарит Пицов
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#46] от "deaf":
На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"Опел Ампера има и бензинов двигател и за това не го броя като чист електромобил.... те се го нарекли така защото видите ли бенз. двигател е агрегат за елекромотора.... като при големите дизелови локомотиви където диз. двигател върти динамо което захранва ел. двигателя въртяш колелетата.....
Аз седях в Опел Ампера във фоаето на л-ще Франкфурт (Майн) и е доста тясно... доста наблъскано....
Електр. Смарт доста ми хареса - доста добре върви... с нисък център на тежестта... стабилен... залепен за пътя като с магнит
Канопус
Рейтинг: 479 НеутралноТре семболик, Деянчо!
БМЗ
Рейтинг: 1139 НеутралноДо коментар [#40] от "Todor":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Днес и утре има магнитни бури. Възможни са сривове в системата.
TAC
Рейтинг: 636 НеутралноВсичко звучи хубаво,но няма ли да е по-добре да се помисли и за облекчения за производители на електромобили или части за тях?!Произведени тук,тези коли биха имали по-ниска себестойност и ще бъдат по-достъпни.А и безработицата ...нали?!
rock n' roll is king!gurini
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "lessonsoftime": нещо нещастно се случва в задочието Ви, но какво?
Съжалявам Ви!
bokko
Рейтинг: 531 ГневноДо коментар [#6] от "madagaskar":
Абе стига се си кефил на простотията на този художник калинка лукава . Те опоскаха държавата сега пак ръсят глупости . Проблем било данъка на автомобилите не проблема е ГРОБ на държавата .
FlyingDutch
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#51] от "Bulgarische Motoren Werke":Глупости. А извънземни чакаш ли?
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1316 ВеселоУорлик ще черпи
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАproizvoditel
Рейтинг: 741 НеутралноЩо само улектромобилите. Ами ако има друг двигател, който не е електродвигател, с друг вид акумулатор - който не акумулира ел- енергия, а например някакъв друг вид потенциална енергия. Та защо този по екологичен и по-ефективен от електромобила автомобил да не използва облекчения. Нали все пак целта е да стимулираме замяната на автомобилите ползващи въглеродни горива с по-екологични и по-икономични.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#32] от "bobix":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...
Има ли смисъл да продължавам? Винетката, Данъка са ппренебрежими разходи/спестявания, спрямо една смяна на батерии след 3 години примерно...
Хи-хи
Рейтинг: 1881 НеутралноАре мутриралите, по-кротко. Винетките са за поддръжка на пътищата, зоните за паркиране се оформиха щото да се ограничи потока. Нищо против ел. ав-лите, но по-кротко. Вкарайте малко мисъл, вярно, че ви е трудно....
др. Иванов
Рейтинг: 636 НеутралноКакво стана? Кой ги прави тези автомобили?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Да не е пак Германия тази дето иска постоянно преференции, а после да ни сочи с пръст колко сме мързеливи и недисциплинирани, защото не сме си направили заплатите по 180 лв.?
proizvoditel
Рейтинг: 741 НеутралноИзобщо смятам, че подхода е грешен. Всяко замръсяване на околната среда трябва да струва пари. Който, в своята дейност или бит гори дърва, въглища, нефтопродукти, и т.н. излъчва в околната среда въглеродни емисии. Следователно тези вредни емисии трябва да се остойностят. Те трябва да се заплащат или чрез цената на която се купуват, или впоследствие. Така вместо да се стимулира екологичния начин на живот, трябва да се направи твърде скъпо замръсяващото околната среда поведение.
proizvoditel
Рейтинг: 741 НеутралноПри АЕЦ трябва да се въведе текущо застраховане покриващо реалната стойност на всички евентуални причинени вреди при ядрена авария - както на хората, така и на природата. Освен това трябва да се събират авансово пари покриващи реалните цени на нужните хранилища за ядрени отпадъци, както и бъдещите разходи по тяхното опазване и ново изграждане. Тогава ще стане ясно, че истинската цена на атомната енергия е много пъти по висока от най-високата сегашна цена. А енергията от ВЕИ ще се окаже най-евтината възможна енергия.
Мерудийкова
Рейтинг: 377 Гневно"По думите на министъра покупката на електромобил е скъпа инвестиция за всеки и затова стимулите са важни." - а стимулите за местните администрации под форма на данъци, от които произтичат и бонуси, не са толко важни.
Абе тва правителство има ли поне един под прожекторите, който да не ни третира като маймуни?!?
ck
Рейтинг: 1688 НеутралноЕнтусиазмът на правителството по електромобилите е повече пиар акция. Ако наистина не искаха бензинови и дизелови автомобили щяха да повишат данъците им особено на тези с по-ниски екокатегории.
Тони Гетова
Рейтинг: 426 ЛюбопитноСами по себе си, с изключение на една мерките не са лоши, но във всички случаи тези возила скоро няма да са по джоба на "обикновения гражданин".
С последната мярка обаче "на този тип коли да се разрешава да се движат и в бус лентите" оцапват всички хубави намерения. В бус лентите по белия свят се допуска да се движат само таксита с клиенти-очевидно е защо. Доколкото си спомням преди месец това предложение беше отхвърлено от същите тези управляващи. Като се има предвид, че таксито винаги ще превозва повече хора от електромобила (шьофьор и пътници) не виждам екологичната мярка тук. Както и здравия разум. Явно тия не помнят какво са приемали вчера.
m_todorov
Рейтинг: 622 НеутралноЕй ся Дянков ще шушне на Бойка за акцизите.
Rage Against
Рейтинг: 1002 НеутралноДо коментар [#5] от "др. Иванов":
РЕФОРМИ !Написано е: електромобили, а не безаналогови електромобили.
Следователно ги произвеждат нашите съюзници -САЩ.
bobix
Рейтинг: 773 Весело[quote#58:"Мат'рялчо"]Опел Ампера ще се комерсиализира в Бг за над 85К лева, Шевролет Волт за 65К лева за референция ще ти кажа, че Ер Класата започва също от 85К лева... и ако е дизел, пак излиза на 9 лева/100 км...
Ще си търсиш варианти по джоба както си търсил и за сегашната ти кола. Както казвам по-горе ако търсиш скъпа кола, значи и сега караш скъпа и няма да ти е проблем.
В краен случай, както става често в живота - ще изчакаш по-оправните да се ориентират и да те консултират с идеи от техния опит пък ти - ще ги догонваш
Има ли смисъл да продължавам?[/quote]
Е, ти батка ако искаш си поръчай и първия швейцарски ел.самолет дето кацна миналата седмица
Дал съм в първия си пост евтин вариант.
"Рено Зои" е електромобил с цена под 16 000
Zagato Volpe 6900 евро за най-ниската версия.
Но ще оставя на теб да си търсиш вариантите и да не те водя за ръчичка
bobix
Рейтинг: 773 ВеселоДо коментар [#58] от "Мат'рялчо":
То затова са стимулите- защото сега се почва.
Или просто ще процедираш както повечето хора с кола втора ръка. Ще изчакаш другите да почнат да си ги подменят - и тогава. Не е казано от 1ви 1ви всички да сме с елмобили
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#68] от "bobix":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Търся си не вариант по джоба, а според нуждата... Ампера и Волт са ми малки, за семейна кола, това което в последно време обмислям е - хибридите на БМВ или на Лексус...
kosovar
Рейтинг: 426 Неутралнода пазиш природата според мене е глупаво, защото тя вече е мръсна. в софия има много прах по дърветата, пясък по улиците, прахоляк. вече няма смисъл да се пази. а и кой ще може да си позволи такава кола хибрид - само най-богатите хора с привилегии и т.н.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#69] от "bobix":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Сигурно и батериите да си ги взимаме втора употреба и при -15 да няма никой вкъщи... защо говориш глупости?
Стимулите или трябва да са много по-сериозни или просто няма как да се купуват тези коли заради тях. Примерно ефекта от 2,5К Евро за старата кола в Германия и програмите във Франция, помогнаха немалко на автомобилната индустрия от тези държави да премине през кризата.
Ай сиктир с тези коли втора ръка, вече сме на години... нито си падам по ушуаите кой как я е поддържал и карал.
Нико
Рейтинг: 482 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Мадлен":
Може би не знаеш, но бензинов автомобил се пали много по-лесно от такъв на газ.
Ако говориш са няколкото случая на гръмнали автомобили с газова - те са резултат на махната защита в газовата бутилка.
Нико
Рейтинг: 482 ВеселоГ-н "министър",
Чист електромобил гори 1-2лв. ток на 100км.
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#53] от "guri":
Проблемът е при вас.
БМЗ
Рейтинг: 1139 НеутралноДо коментар [#55] от "vox.populi":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Те отдавна са тук.
FlyingDutch
Рейтинг: 479 ВеселоДо коментар [#76] от "Bulgarische Motoren Werke":Разбрах. Шега
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#10] от "miron4o":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.амперата има и бензинов двигател, така че и да свършат батериите, пак ще си продължи по пътя.
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#43] от "baba_zozolana":
Ако електромобилите навлязат масово, ще трябва още един АЕЦ само за тях. А и за износ за съседите за техните електромобили.
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#22] от "ръмжо":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.И как ще разберат кой ток е за електромобили и кой не, че да му турят акциз? Отделно, ако някоя фирма реши да си направи закрит паркинг за служителите си и на покрива му да сложи PV панели, тоя ток как ще му вземат акциз, след като въобще няма да влиза в мрежата а ще храни директно колите под покрива?
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#79] от "lessonsoftime":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Откъде е тая загриженост за съседите? Длъжна ли е българия да им продава евтин ток по някакъв мирен договор, след като за вътрешния пазар тока е по-скъп отколкото за износ? Па и нали ревът беше че щото бойко не направи белене, румънците и турците ще го изпреварят и ще си направят те (все едно щяха да се откажат от плановете си като бойко беше одобрил белене) и така ще продават на огормния балкански пазар от македония и албания... Колко печелеше българия от износ на ток, 200 млн лева ли беше?
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноНай евтино за навлизането на електромобилите в българия ще е конвертирането на автомобили ДВГ в електрически. Балканкар-Костов произвеждат мотори и изнасят за цял свят, доста конвертирани коли има с тях, че и лодки има, като тази:
ture=plcp
tors(ac-dc)/
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.http://www.youtube.com/watch?v=yt-F7meWNzA&fea
Контролера да е към 2500 евро в случая, но има и по-евтини, батериите са към 9000 евро за 25 кВч, мотора на костов да е към 1600 евро примерно. Остава само евтина и надеждна кола по която е лесно да се работи и няма много електроника, идеалния кандидат естествено е москвич ОСМАК, ако са свършили по моргите, и ВОЛГА ще свърши работа.
http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmo
тука има всичко, и контролери и батерии (внос от китай и САЩ) даже май няма на български език, щото явно всичко е за износ така или иначе. Та запретвайте ръкави под москвича, за да няма после реване че електрическите коли са само за богатите. На цената на нов голф получавате напълно модерен Осмак, с който ще изпушите всички голфове на светофарите.
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#81] от "DareDebil":
Въпросите с цената и печалбата са икономическо-търговски въпроси. Ако електромобилите навлязат масово, консумацията ще нарасне доста.
Идеята беше не Бойко да прави АЕЦ, а той много отдавна да е направен. И да не бяха спирани блоковете по политически причини заради ЕС ако се е доказало, че са безопасни. Съседите започнаха да мислят да правят свои след като разбраха, че мощностите на София намаляват. То и ние ако разберем, че няма откъде да купуваме самолети или коли, а пък ни трябват безусловно, ще се замислим как да правим свои. Но обикновено дотогава не го правим.
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#83] от "lessonsoftime":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.точно самолети и коли няма да вземем да правим, както и аец не можем да си направим, можем да си КУПИМ аец, даже май имаме вече един реактор, както имахме преди един дето седя 15 години, наехме руснаците щото можел да се ползва на вече изградената площадка, после се оказа че не може щото е стар, руснаците го купиха за без пари и в момента работи в руска АЕЦ, а площадката беше разрушена. Блоковете имаше конкретни изисквания че трябва да имат купол, малките нямат такъв, бяха хвърлени над 400 млн долара в модернизацията им, някаква агенция казала че са много хубави, но българия не води преговори с тая агенция, а с ЕС. Ако наще убавци бяха отишли да питат първо ЕС, ако направим тия и тия промени, ще може ли да го оставим блоковете да работят, може би щяха да се спестят парите. Вместо това се похарчиха, и после наще се изтъпачниха там и им казаха "Вижте другари, колко са ремонтирани блоковете". Освен това плановия живот на реакторите беше на привършване, ЕС ни платиха парите които евентуално щяха да бъдат изкарани от продажбата на ток до затварянето им, платиха и за затварянето им, даже имаше и ревизия на цената нагоре, защото изкарахме че са малко парите. Накрая една огромна част беше профукана за безмислените модернизации, със задна дата все едно, и пак сме на нула почти, от много тарикатлък.
Ако за съседите е по-изгодно да купуват ток от нас, и чак като са видели че няма да има вече евтин ток са почнали да строят (въпреки че КАНАДСКАТА, не ФРЕНСКА централа черна вода е почната много преди провеждането на търга за белене), ние тъпи ли сме че да искаме да строим и да се страхуваме от вноса, или съседите ни са тъпи че ни купуват тока вместо да си бяха направили по един аец още преди 20 години?
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноИ защо да разчитаме на тъпотата на съседите си, че няма да им хрумне гениалната идея и те да си направят АЕЦ и да ни оставят да духаме супата с непродаваемия ток?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.cinik
Рейтинг: 2434 Неутрално[quote#82:"DareDebil"]батериите са към 9000 евро за 25 кВч[/quote]
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "Meрси, дотук го четох!
Ал Бънди
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#47] от "vox.populi":
Електромобилите изобщо нямат нужда от допълнителни мощности за производство на електроенергия, защото и сега през голяма част от денонощието енергийната система е натоварена само на 20-60% от капацитета си за да има достатъчно капацитет в пиковите часове.
Ако електромобилите се зареждат главно през нощта и в извънпиковите часове,това ще допринесе до по добро използване на съществуващите мощности без да има нузда от АЕЦ или други нови мощности!
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноАко Държавата инвестира в направата на такива автомобили и ги направим сполучливи ,е тогава ще падне лапане .Има да изнасяме и не мож да ни стигнат на пара.
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#86] от "cinik":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.безплатно е само сиренцето в капана за мишки...
FlyingDutch
Рейтинг: 479 ВеселоДо коментар [#87] от "Ал Бънди": Чакам момента когато слънцето започне да грее и през нощта
cinik
Рейтинг: 2434 Неутрално[quote#89:"DareDebil"]безплатно е само сиренцето в капана за мишки...[/quote]
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "А пък докато има риби, ще има и рибари, хе-хе!
DareDebil
Рейтинг: 704 НеутралноДо коментар [#90] от "vox.populi":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.за какво ти е слънце? Колко от енергията в българия се произвежда от слънце в момента според теб? 1%?
lessonsoftime
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#84] от "DareDebil":
До коментар [#85] от "DareDebil":
Ами те и съседите няма да направят, а ще си купят АЕЦ, по същата логика. По нея също страната ни може да си купи и завод за производство на самолети и коли ако се наложи. Но дълги години не се е налагало. Така и на съседите можеше още дълго да не им се налага да купуват АЕЦ.
За пръв път чувам, че ЕС са платили, колкото са щели да се изкарат от работещите блокове. Явно това е някаква много "демократична" теза.
Нашата страна е традиционно ядрена от много години, а страните на съседите не бяха. Но се заговори за затваряне на блокове, много преди търга за Белене. И съседите се замислиха. И нашата страна ще се замисли да строи самолети ако се окаже, че няма да има откъде да купува, пък трябват. Но иначе не го прави. Не знам дали е, защото страната е тъпа, или просто има други приоритети и цели, за които да мисли. Тъпи биха били производителите на самолети ако си затворят техните заводи, престанат да продават, и чакат нашата страна да си построи свои, а те започнат да купуват от нея.
Какво пречи на нашата страна да си построи завод за самолети и да остави другите производители "да духат супата", както се изразяваш, с непродаваемите им самолети?
Отделно токът си е много важна стока и да разчиташ на внос си е доста рисково, защото могат да ти дръпнат шалтера. А в обратния случай шалтерът е при теб.
kama_start
Рейтинг: 441 НеутралноДо коментар [#90] от "vox.populi":
До това време наближава