Енергийният регулатор обеща парното да поевтинее както никога досега

Енергийният регулатор обеща парното да поевтинее както никога досега

© Юлия Лазарова



Цената на топлинните услуги в страната ще намалее най-малко със 7% от 1 януари 2013 г. - поевтиняване, каквото не е имало никога досега. Това прогнозира  председателят на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) Ангел Семерджиев, цитиран от "Фокус".


Основание за прогнозата му дава вече направеният разчет за 7-процентно поевтиняване на природния газ. Това стана след подписването на дългосрочен договор за доставка с руския "Газпром", в който беше договорено над 20-процентно намаление спрямо действалата преди 1 април тази година цена.


Семерджиев направи уговорката, че по-конкретни разчети могат да бъдат направени едва след като "Булгаргаз" представи в ДКЕВР своето ценово предложение за следващия регулаторен период  1 януари - 31 март 2013 г. Държавната компания е длъжна да направи това най-късно до 10 декември, но от дружеството вече обещаха това да стане по-скоро.


Семерджиев повтори, че намалението на базовите параметри в договора с руската компания не означава автоматично поевтиняване със същия процент, защото крайната цена зависи и от други фактори.

Коментари (123)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Любопитно



    Ейиииии .... НЯМА

    да има Бойкова Ззима ......


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  2. 2 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 740 Неутрално

    ПОПУЛИСТИИИ....

    Подпис - електронен ;)
  3. 3 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Весело



    И тази година

    осигурихме топлинка за Матеряла ....


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  4. 4 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 607 Весело

    Тази зима ще бъде лято, на безценица!

    Блажени са вярващите...

  5. 5 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Разстроено



    Всички

    СерГейски прогнози

    капитулираха и н'ема да има Бойкова Зима.




    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  6. 6 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1644 Весело

    Поевтиняване разбирам, на тези които изобщо не си го плащат да им дадете и по някой лев отгоре, че ползват услугите Ви и ВИ рекламират.
    Другото си е чист популизъм.

  7. 7 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Колко най-много е поевтинявало , че да ни изумят...

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  8. 8 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Тия хора трябва да покажат резултати, а не само да бръщолевят по медиите!

  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3042 Весело

    Когато стане тогава се радвайте.Сега ще изскочи Дянков и ще каже: Не може защото строим магистрали

  10. 10 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Неутрално



    ТАКА е >


    резнахме посредниците на Мутрите от Газпром и намалихме драстично газа .....

    - Гарантирано от Борисов !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  11. 11 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    ДКЕВР се включи в предизборната кампания на ГЕРБ, и в лъжата за изгодността на "Южен поток"

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  12. 12 Профил на katzz
    katzz
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Кога пък е поевтинявало парното, че нещо не се сещам?

  13. 13 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Бойко закри зимата реално няма да има нужда от парно въобще тоя сезон, нека всички са щастливи

  14. 14 Профил на Stefan Dimchev Dimov
    Stefan Dimchev Dimov
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Празнувайте Българи!!!

  15. 15 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Докато не се случи - не вярвам! Наслушали сме се на тъпотии.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Е, аз съм на по-голяма далавера София газ ще смъкне цената на газа с 8% от 1 януари Пък от октомври 2013-та, когато Овергаз започне да доставя директно на София газ, може и с повече да поевтинее топлото ми.

  18. 18 Профил на plamitus
    plamitus
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#3] от "barcelonski":

    Защо си мисля, че голямата част от матриала не ползва централно парно и природен газ, та може и да не си прав, освен ако не намалят цените на ел.енергията, дървата и въглищата, което ми се струва фантастика. При над 20 % по-ниска цена на природният газ, да намалят парното с по-малко от 10-12 % е една нова гавра, а разликата ще отиде в една партийна касичка за предстоящите избори, защото рОмляните искат срещу своя глас кебапчета и бира и Цвъко ще им ги плати.....

  19. 19 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    дааа... избори идат.. требе плебса да е сит и доволен.. а зрелищата са гарантирани

  20. 20 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 676 Гневно

    Ами то май никога досега не е поевтинявало!?
    И 1% да обявят ще бъде "както никога досега".

    Този енергиен регулатор е от най-паразитните структури.

    Да сложат един говорител на Правителството за увеличаването на цените на ток,вода и парно и готово.Защо издържаме тази безмислена структура към МС?

  21. 21 Профил на a.sensible
    a.sensible
    Рейтинг: 507 Весело

    "...поевтиняване, каквото не е имало никога досега..."

    И като почне един ми ти живот, направо песен...

  22. 22 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Помнете ми думата , тези 7 % надолу , ще бъдат "дъвкани" доста време . И накрая ще бъдат "редуцирани" , " защото крайната цена зависи и от други фактори". Познайте в коя посока !

  23. 23 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Последния мохикан от енергийната мафия ,намерил подслон в регулатора ни "облъчва".Целта е словесно "притопляне" на електората за предстоящите битки в защита на парламентарната БОЙКОБОРИСОВЩИНА.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  24. 24 Профил на a.sensible
    a.sensible
    Рейтинг: 507 Весело

    [quote#10:"barcelonski"]и намалихме драстично газа .....[/quote]

    много точно попадение: "намалихме газа" (не цената му)

  25. 25 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#18] от "plamitus": Е, поне спасиха Булгаргаз от фалит. По-голямата част от намалението отива да запълни дупките в обществения доставчик. Докато се избият около 300 млн. лв. несъбрани вземания ще е така.... а след това, цената на газа ще започне пак да поскъпва... по формулката, дето не я смениха. Да се молим петрола да не поскъпва много през 2013-та.

  26. 26 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 458 Неутрално

    От 1 юли 2009 г. до края на тази година, увеличението на цената на парното в София е с 48,70%.
    1 юли 2009 г. ед. цена/МВтч била 72,432
    31 октомври 2012 г. ед. цена/МВтч е 107,70
    Е какво ще намалява г-на шеф на ДКЕВР...

  27. 27 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    АКО ПРОДЪЛЖИ РЕЙТИНГА НА ГРОБАРИТЕ ДА СЕ СРИВА СЪС СЪЩИТЕ ТЕМПОВЕ,И ДРУГИ РАБОТИ ЩЕ ВИ ОБИЩАЯТ,ЖАЛКОТО Е ЧЕ НЕМА ДА СИ ГИ СПАЗАТ ОБЕЩАНИЯТА БУРАТИНКОВЦИТЕ ОТ ГРОБ

  28. 28 Профил на Jane
    Jane
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Мисля, че прогнозата ще си остане прогноза...
    А ако съвсем случайно стане, това ще да е част от предизборната агитация на Боко - има да се пъчи пред камерите и да се хвали колко е велик.

  29. 29 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1525 Весело

    Хайде народе, давай... хайде на еФтиното парно!
    Безпрецедентно и несимволично спада цената, няма никакво значение че идват избори...
    Как бе там - петилетката за 3 години и други мурафети, които Пожарната команда прилага като претопля опита който има от миналото

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  30. 30 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Интересното е, че до изборите има поне две такущи промени на цената на газа - от 1 април и от 1 юли... И ако петролът междувременно поскъпне, Семерджиев ще трябва отново да обявява поскъпване на парното. Или да задържа предизборно цената и да вкарат отново Булгаргаз във финансова дупка.

  31. 31 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    Може да поевтинее от 01.01.2013 "парното" с 7%, що не...
    горивото природен газ е около 70% от цената, какво пречи 10% от договореното поевтиняване с руснаците, да посветят на драгия избирател и 10% да оставят на Булгаргаз да си оправи "минусите" натрупани с годините...
    Ако някой е забравил в 2013 ще има парламентарни избори, а само в София къде 400 000 домакинства са на "парно"...
    Така че речено, сторени!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  32. 32 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    То парното може и да намалее ,но порното за абонатите на топлофикация нама да намалее.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  33. 33 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ние вече започнахме да спираме парното...

  34. 34 Профил на xxxx1963
    xxxx1963
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Поевтиняване на газта с 20%, а на парното с нечуваните 7%! Абе тези за идиоти ли ни вземат, или разчитат на овчедушието на потребителя? Преди да ми обещават каквото и да е, трябва да ми дадат възможност да се откажа от топлофикация изобщо. Закрепостяването на хората към това дружество е неправомерно.

  35. 35 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#18] от "plamitus": Така де цената на електроенергията за бита си остава поскъпнала с 15%. Част от това поскъпване се дължи на изкуственото финансиране на топлофикациите, чрез идиотската цена на изкупуване на електроенергията от когенерация - 330 лв. Мвтч!!! ВЕИ трева да пазат.
    Обаче не помня дали все пак не я намалиха тази цена това лято... Дали не стана 220 лв. Мвтч?

  36. 36 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1439 Любопитно

    [quote#10:"barcelonski"]ТАКА е >


    резнахме посредниците на Мутрите от Газпром и намалихме драстично газа .....
    [/quote]

    Да е драстично.. ма не е.
    Четвъртък | 15 Март 2012
    Ангел Семерджиев: Парното скача с 10%
    От 1 април парното скача с 10%, като ценовата промяна ще се усети през следващия отоплителен сезон

    От 1 април скача парното с 9-10%, като потребителите ще усетят ценовия скок през следващия отоплителен сезон, обяви в интервю за bТВ председателят на Държавната агенция за енергийно и водно регулиране Ангел Семерджиев.

    Той допълни, че има възможност преди началото на следващата зима да се намалят цените, ако международният пазар на горивата се успокои до тогава."

    Като погледнем цените на горивата, та виждаме, че те са с 20% по-ниски от онези преди 7 месеца. От 110$ на 88$
    Що само със 7%?
    А гербер?

    Ecrasez l’infâme
  37. 37 Профил на a.sensible
    a.sensible
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#22:"sss700431"]Помнете ми думата , тези 7 % надолу , ще бъдат "дъвкани" доста време . [/quote]

    Аха. Първо приказваха за 10 %, вече станаха 7 %. Остава Министерството на истината да коригира вчерашните прогнози на Министерството на изобилието (малко по Оруел, ама какво да се прави - българска действителност...)

  38. 38 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#10] от "barcelonski":

    Чудно тогава защо мутрите иот Газпром си тръгнаха усмихнати, а "победителите" Тиквошенко и Добрушенко гледаха като попарени?!

    И защо Тиквошенко не отиде веднага след подписването да се отчете за подробностите пред НС, както беше обещал на редния ден?

    И защо не отиде поне в едно телевизионно студио да се похвали с тази "историческа победа" ?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 458 Неутрално

    някои неща не се купуват с пари, за всичко останало благодарете на Бойко!

  41. 41 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Като го видя в сметките си ще го повярвам.
    до тогава следя изказванията с интерес

  42. 42 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#2] от "KEFBOOK":

    Не съм фен на Боке, ама нещо не разбирам - като не дават пари за добавки, пенсии, увеличават цени - криви били. Като намаляват цени - полулисти пък стават.

    Май на българина не може да му се направи, че да му е добре, все на контра трябва да е .

  43. 43 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#10] от "barcelonski":
    Той бате ти Боко тиквата дума не обелва за предстоящата либерализация на пазара на газ. Оставил е проблемчето за следващото правителство. Но когато това НЕИЗБЕНО се случи, ще бъде резнат най-големия посредник - Булгаргаз. Тогава компании като Овергаз, примерно, ще могат да доставят директно газ на крайни клиенти или най-малкото на собствените си структури за битова газификация... Тая мръвка с посредниците ви я подхвърлят да се кефите

  44. 44 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#10] от "barcelonski":

    Барселонеца, колкото и да ми ги хвалиш, аз пак ще гласувам срещу гербавите.

    До коментар [#42] от "zenola":

    Верно не разбираш - тази година вече го вдигнаха с 10%, сега ни обещават, че догодина може и да спадне със 7%. Та кажи за какво да ги харесваме?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  45. 45 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Този пак се е объркал нещо.

    Миналата година мвтч беше 96.5 лв., сега е 107 лв., с намаление от 7 % ще стане 99.5 или с над 3 % повече от миналогодишната цена.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  46. 46 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#42] от "zenola":

    Какво общо има политика с цени? Аз ли не разбирам или в България всичко е политика?
    Ако от политиците зависеха цените всичко щеше да е безплатно, както ни обещаваха че ще е когато настъпи комунизма.

  47. 47 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 1007 Весело

    Кеф, сега ЕВН ще вземат само по 100 лв. за кубик топла вода! Кой като нас, ще си правим басейн!

  48. 48 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#36:"Graf"] От 110$ на 88$ [/quote]

    за кое говориш бе графче... за петрола ли ?

    пак си объркал цифрите - за тебе специално - чиислата , че много се засягаш...

    я пак кажи с колко е паднал петрола...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  49. 49 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 458 Неутрално

    На фона на увеличенията през последните години това намаление не е абсолютно нищо!

  50. 50 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#45] от "bgkurshum":

    Уцелил си рабУтата...Намаление по герберски.Те така намали'а преди време и киселото млЕко- за същите пари 100-150 грама по- малко...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  51. 51 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Е то новия договор за газа не беше ли секретен? Аз от секретни договори добро не съм видял!

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  52. 52 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    "Енергийният регулатор обеща парното да поевтинее както никога досега"

    Г-н Семерджиев, оценявам чувството ви за хумор, но то е на гърба на хората.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  53. 53 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Сега ще ме хваща яд, че съм си резнала парното ли?

  54. 54 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Само като го видя и ще повярвам на това!

  55. 55 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1223 Весело

    [quote#49:"niki2003"]На фона на увеличенията през последните години това намаление не е абсолютно нищо![/quote]

    Абе то нека първо се случи. Ей, големи оптимисти навсякъде. Пък и е обяснил Семерджиев за многото фактори. Най-накрая да не се наложи да целуваме ръка да остане цената същата

  56. 56 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#43] от "Дамян":

    Не е за следващото. С новия договор се разрешава и достъпа на други доставчици до тръбите на "Булгартарсгаз". Поне така го заявиха в "Труд".
    За мен това е положително - да има поне някаква конкуренция, не че няма да се договорят.

  57. 57 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#42] от "zenola":

    Ако не бяха популисти а наистина загрижени за материала, парното щеше да поевтине успоредно с цената на газа!
    Куде отива разликата и къде е ходила до сега?

    Подпис - електронен ;)
  58. 58 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Енергийният регулатор обеща парното да поевтинее както никога досега..

    Значи няма да поевтинее....както никога досега :))))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  59. 59 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#46] от "dissident":

    Не знам, и аз това питам.

  60. 60 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Е, през януари ще намалее, щото действа определен фактор (предстоящите избори). Интересно когато тоя фактор няма да действа - какво ще се случи?

  61. 61 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ако го намалят наполовина, каквато е нормалната цена без крадене и пълнене на партийните каси, слагам обратно радиаторите!

  62. 62 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дано,ама надали! Пак ще сътворят нещо,което да попречи на това поевтиняване!

  63. 63 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#12] от "tinglit":

    Ще те перифразирам - кога изобщо нещо е поевтинявало в България?

  64. 64 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    ГолЕмо поевтиняване, ама матрялът няма да го усети. 120 лв е сметката на неголям двустаен апартамент при много икономично ползване (т.е. малко пускат, много затварят вентилите). 8,50 ще е намалението. Като видим инфлацията при основните хранителни стоки, тока и водата през тази година - изобщо не я покриват. И не ми сочете общата инфлация, че била по-ниска. В общата са включени храни като луканки и подобни (недостапъни за бедните и пенсионерите), дългосрочни покупки (като хладилник, телевизор и т.н.), разни дрехи и обувки, които бедният матрял, да не говоря за пенсионерите, изобщо не купуват всяка година, бензин за колата и т.е. и т.н. - неща, които голяма част от населението не ги засягат. Щото го засяга цената на основните храни (хляб, кисело мляко, олио, картофи, захар, яйца, малко евтин колбас - при всички тях цените скочиха с 10% и повече процента) и да си плащат сметките - ток, вода, евентуално парно, а ако не са пенсионери - и транспорта до работа и училище за децата.

    Аба средно и повече заможният матрял също няма да го усети. Щото при 1500 и нагоре доход в 4-членно семейство 8 лв. повече или по-малко е без значение.

    Популизъм, див популизъм и пиар! До изборите ще се блъскат в гърдите "ние сме първите, които намаляват парното".

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  65. 65 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Според мен ако тези 7% станат факт, всички комунисти и пост-такива, червата ще им се обърнат да признаят, че постигнатото е благодарение на сегашното управление, а не на големите (дървени) шлемове.

    Нека си реват комунетата. Не защитавам нито Бойко, нито Семерджиев, но все пак фактите сами говорят.


  66. 66 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    [quote#56:"focusnik"]С новия договор се разрешава и достъпа на други доставчици до тръбите на "Булгартарсгаз". [/quote]
    Ноо важно. Другите доставчици пак ще го купуват от "Газекспорт" (дъщерна компания на "Газпром", която се занимава с износа). Защото достъп до голямата тръба, по която от Румъния влиза в у нас газът, няма за други доставчици. Монополът на рашките си остава монопол. Затова Баце мълчи за либерализацията.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  67. 67 Профил на torsion
    torsion
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#42] от "zenola":
    ---------------
    Четвъртък | 15 Март 2012
    Ангел Семерджиев: Парното скача с 10%
    ---------------
    1.1.2012 Парното надолу със 7%
    ---------------
    А сега кажете къде видяхте това намаление 10-7=3% увеличение при (уж) 20% намаление от пролетта.

    Тиква и клакьори тиквеници това е Бг днес...


  68. 68 Профил на altarf
    altarf
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Направо без пари ще излиза.

    Пилците се броят на избори.
  69. 69 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#36:"Graf"]Като погледнем цените на горивата, та виждаме, че те са с 20% по-ниски от онези преди 7 месеца. От 110$ на 88$ [/quote]

    Къде го видя това? На Европейския енергиен портал днес пише:

    "Crude Oil (OPEC Basket) 108.10 US$/bbl"

    Да не си гледал цените на бананите някъде?

  70. 70 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#56] от "focusnik": Какво ли разбират в Труд под нов договор? Вероятно става въпрос за договорът за транзит на руски газ по нашата ТРАНЗИТНА мрежа. Този договор изтича в края на тази година заедно с договора за доставка на газ. Той предвиждаше екслузивни права на Газпром да тразитира газ по нашата транзитна мрежа 100% наша собственост, строена още от времето на Тоше. С анекс от времето на Овчаров, Газпром плаща транзит върху 90% от капацитета на газопроводите, независимо колко газ транзитира. Напоследък транзитът към Гърция и особено към Турция значително намаля и в някакъв неясен момент сме променили клаузата "тразитирай или плащай" от 90% на 80%. Излиза, че имаме 20% свободен капацитет по транзитната ни мрежа, която може да се ползва и от други доставчици. Възможное сега, около преговорите за Южен поток да имаме и нов договор за транзит по СТАРАТА мрежа. Какво пише в него, никой не казва, а и никой не пита. Това е сериозен актив - един вход (Исакча) и три изхода - към Сърбия, Гърция и Турция. След построяването на ЮП тези трасета съвсем ще пресъхнат и могат да се превърнат във ВЪТРЕШНА европейска мрежа.
    Проблемът с либерализацията на пазара на газ опира главно до законовата норма, че Булгаргаз е единствен обществен доставчик. През годините изключение е направено само за местния добив - Мелроуз има право да продава и е продавал газ директно на крайни клиенти. Овергаз, обаче, няма право да продава пряко на собствените си поделения за битова газификация.
    Та казвам, че точно това предстои да се промени.

  71. 71 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#69] от "aralambi": Прав си Графа малко се е попресилил може да сравнява цени Бренд и цени американски лек петрол - 88$ на това ми мирише.
    Но от друга страна е факт, че ако нямаше априлското намаление от 10% към 1 окт. трябваше да има около 7-8% намаление на газа според формулата спрямо цената от 1 април. Просто тримесечните средни на нефта спадат от април насам. Спада и долара спрямо еврото/лева, което пък засяга цената на Булгаргаз.

  72. 72 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Да видим дали ще стане така... защо ли нещо не вярвам

  73. 73 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 667 Неутрално

    И аз обещавам да дам рекордни отстъпки в цената на зеления хайвер.

  74. 74 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1720 Любопитно

    Да не се окаже само, че намалението ще плащаме тези, които не ползваме парно?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  75. 75 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1416 Весело

    "Цената на топлинните услуги в страната ще намалее най-малко със 7% от 1 януари 2013 г. - поевтиняване, каквото не е имало никога досега"...
    --
    Ехеее, тои мандатът отиде, ве! Това "ще, трябва, ша бъди, ще стане", го слушаме от 2009 г. насам! Стига лъжи, хайде един път първо направете нещо, па после се хвалете, де Може ли толкова големи лъжкотарници да сте! Гербери..

  76. 76 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#71] от "Дамян":

    Дамяне, и това не е съвсем така. Няма сериозна промяна спрямо цената през април. През лятото бе по-ниска, но сега е почти както през април.
    Много по-важно е да се открие достъпа до тръбите. Според директивите на ЕС трябва всеки да има достъп до транспортните артерии. Това важи за пътища, железници, газо/нефтопроводи, ел мрежи и комуникации. По този начин има конкурентни фирми и цените достигат възможният минимум.

  77. 77 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#48] от "too_many": На стр. 4 на Капитал всеки брой има графика на цените на петрола сорт Брент. Можеш да хвърлиш едно око по-лесно се ориентира човек от графика. Важното е обаче да се знае, че във формулата за определяне на цената на газа на всеки три месеца участват средните цени от ДВЕ!!! предходни тримесечия, т.е. 6 мес. След октомври отпада тримесечието с рекордни цени на петрола (макс 125$ и средна около 118$), а следващото тримесечие с голям спад (до 90$ и средна около 100$) придобива по-голямо тегло в цената на газа за България.

  78. 78 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#76] от "dissident": Виж предишния ми пост. Има много сериозна промяна средна 118$ се заменя със средна около 100%. След юли - вярно, петролът се колебае в сравнително тесни граници около 110$
    Пак казвам - в нашата формула участват средните за 6 мес.!!!

  79. 79 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#6] от "stoiank":

    Не е то найстина не е поевтинявало до сега .

  80. 80 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#76] от "dissident":
    За достъпа до тръбите си АБСОЛЮТНО ПРАВ!!!!
    Само че не е ясно каква сме я свършили в това отношение и не само относно статута на Южен поток, но и относно старата ни транзитна мрежа. Това е капацитет от около 40 млрд. куб. газ годишно! Транзитния газопровод към Турция е сдвоен - две тръби от по 8 млрд. куб.м газ - би могло поне едната да се направи реверсивна и тогава да нямаме нужда от интерконектор с Турция.

  81. 81 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Весело

    Че то за първи път ще поевтинява
    /ако изобщо стане/

  82. 82 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#81] от "xmm": А бе в интерес на истината през 2010-та имаше едно малко поевтиняване дошло в резултат на временен спад в цената на петрола. Не помните ли? Тогава Боко тиквата се изпъчи, че ГЕРБ дошли на власт и цената на газа паднала

  83. 83 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Гневно

    А ще премахнат ли ДАНЪКА НА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ, наречен "комбинирано високоефективно производство" с което ВСЕКИ потребител на ток ДОТИРА топлофикациите ПРОКЛЕТИ!

  84. 84 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#5] от "barcelonski":

    Абе стига се кефи на ГЕРБЕРСКА мизерия ...

  85. 85 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#83] от "Коки": Мда... това си е чисто социалистическо кръстосано субсидиране и си е изцяло герберска разработка. Тук и тройната няма как да им е виновна. Тройната все пак се опитаха да решат проблемите на топлофикация София чрез увеличение на капитала (пари от бюджета), а не с такива малоумни схеми. Ако си спомняш да праснат преференция от 330 лв. Мвтч герберите искаха да махнат нощната тарифа, щото хората масово си изключвали радиаторите и се топлели нощем с ток

  86. 86 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    [quote#64:"Вени Г."]Популизъм, див популизъм и пиар! До изборите ще се блъскат в гърдите "ние сме първите, които намаляват парното".[/quote]
    не ги разбирам хора като тебе.... да живееш във вечен нихилизъм е труден живот...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  87. 87 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#84] от "bokko":

    Както казах по-горе, не може да се вини нито да се хвали някоя партия за това че цените се покачват или спадат. Цените са от сферата на тъговията, а не от сферата на политиката.
    ГЕРБ би трябвало да се винят за това че не създават условия за развитие на бизнеса и работни места. Именно в тази област е провала им.
    Ако всеки имаше поне 5% по-висок доход отколкото миналата година, повишение на цените нямаше да го вълнува чак толкова.
    А тези 7% поевтиняване трабва да коментираме само тогава когато са на лице. Все още всичко е нищо друго освен спекулации и като така - пропаганда.

  88. 88 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално
  89. 89 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#88] от "dissident": Именно - март 2012 цени до 128$ за барел, юни - под 90$ А смятал ли си средните за тримесечия? Аз съм ги смятал - януари март 118$, април - юли 101$.
    Пак ли спориш с мен?

  90. 90 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 515 Весело

    [quote#67:"torsion"]А сега кажете къде видяхте това намаление[/quote]
    Що ревете бе? Като ви го увеличат - ревете, като ви го намалят - пак ревете. Ами щом така или иначе си ревете и сте недоволни, аз бих избрал да ви го увеличат с 10%, вместо да ви го намалят със седем. Тъй де, поне Топлофикация да печели, ако не друго.

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  91. 91 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#89] от "Дамян":

    Не споря и не оспорвам казаното от теб. Просто ти дадох интересен линк.

  92. 92 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#91] от "dissident": Аха извинявай. Мерси, но редовно следя котировките на Брент, Лондон. Имам ги ежедневни на компа си за години назад за да мога да смятам по-лесно, когато ми се наложи.

  93. 93 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#86] от "too_many":

    Предполагам че ще разбереш ако си безработен и нямаш доходи. Тогава и с 50% да намалят цената на парното пак няма да можеш да го плащаш.
    Най-голям проблем е повишаващата се безработица. Това е нещо което тушира всички други постижения на ГЕРБ.
    21 век и все още основните разходи на българина са за храна и отопление. Това говори всичко.

  94. 94 Профил на reminder
    reminder
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Да бе...чакай вест по Коледа....това - я стане, я не, според мен е чиста ПР акцийка да се говорят подобни неща напразно

  95. 95 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    На мен пък гербетата ми вдигнаха цената на тока с 13%.

  96. 96 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#92] от "Дамян":

    Искам да разширя малко казаното по отношение на достъпа.
    В Англия мога да си избера когото си искам да ми е доставчик на ток, газ, телефон и др. Нищо друго не се прави освен да прекратя договора с предишният доставчик и да сключа нов. Те си се оправят по някакъв начин. Аз просто започвам да плащам на друга фирма. В интернет има много сайтове които правят сравнение на цените и ще ти кажат кой е най-евтин доставчик за момента. Аз лично не сменям доставчика, но идеята е че те всички се стремят да предложат най-ниски цени.
    Има достъп и до телефонната мрежа и мачтите на мобилните. Няма нужда от каквито и да е разрешителни за да започне нов оператор да действа.

  97. 97 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 742 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=2mhmk_oK2Kk - Специален поздрав за Топлофикация "London Elektricity - Elektricity will keep me warm". Хубава санировка, конвектори клас "А" вместо радиаторите и климатици. Никога повече 2 бона за парно!

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  98. 98 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3597 Неутрално

    И при тази декларация се съмнявам! Дали има в България някой който мисли за българите!
    НИКОЙ ....запомнете го..никой освен ДСБ няма всичките изявени способности. Те могат, имат опита и което е най-важното, ЖЕЛАЯТ да проведат такава политика (не псевдо глупостите на ГЕРБ и подсобните им) щото всички заедно да ИЗМЪКНЕМ България от локвата в която ни вкараха всичките ужкимлеви (БСП) и ужкимдесни (ГЕРБ)! Иначе казано...те са си все едни и същи!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  99. 99 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 973 Весело

    Да да, вярваме ние...на предизборни ходове мноооого вярваме

  100. 100 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1252 Весело

    exxx още ми се спи - това заглавие го прочетох като "енергииният регулатор обеща порното да поевтинее"

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK