При смяна на GSM оператора ще се плаща до 50% от таксата до края на договора

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски

© Анелия Николова

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски



Когато потребител иска да смени мобилния си оператор преди края на договора, той ще дължи неустойка не повече от 50% от стойността на месечните си такси. Това предвиждат проектопромени в Закона за електронните съобщения, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски пред ТВ7.


Друга предвиждана промяна е компаниите да бъдат задължени  да предупреждават с sms-съобщение клиентите си, когато се сменя операторът. Министърът посочи, че тази промяна е много важна както за хората, които пътуват в чужбина, така и за живеещите или пребиваващите в крайграничните райони. Там често се случва сигналът от оператор на съседна държава да е по-силен. Хората без да знаят  водят разговори от територията на България в режим на роуминг и плащат по-скъпо.


Предвидената санкция в този случай е 10 хил. лв. Московски не очаква мобилните оператори да "хитруват", защото в техен интерес е клиентите са получат по-добро, по-коректно и по-адекватно обслужване.

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Това е добра идея, макар че по принцип не съм привърженик на дългогодишните договори, които те обвързват с такси, сключвам едногодишни такива, за да не ми се налага после да пращам неустойки.

  2. 2 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    "ще се плаща до 50% от таксата до края на договора"

    "ще дължи неустойка не повече от 50% от стойността на месечните си такси."

    Дневник, тия двете си противоречат. Последно, 50% от кое ще се дължи, от месечната или до края на договора?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  3. 3 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 553 Неутрално

    А сега дължи ли?

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  4. 4 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Любопитно

    А какво мисли ЕК по въпроса?

  5. 5 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 565 Любопитно

    И 50% са им много на мобилните оператори! Интересно кога ще забранят да е сключват договори по телефона,това е недопустимо?

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5688 Неутрално

    ПАК закони в полза на операторите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на sapka6
    sapka6
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До сега нали не се плащаше или аз грешно помня ?.......формуляр с писменно предупреждение за прехвърляне при друг оператор мисля ,че се попълваше ,дали греша ?

  8. 8 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Е ако реша да го сменя в последния месец преди изтичането на договора какво ще дължа?

  9. 9 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Сега се дължи мес.такса до края на договора с наст.оператор.Все е нещо.....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  10. 10 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "GM": Дължи цялата сума за оставащите месеци! Ако ти остават 3 месеца и си с тарифен план 3о лв. на месец, то дължиш 90 лева. Не знам какво ще става, ако си взел и устройство с договора, например телефон без пари.

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  11. 11 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#7] от "sapka6":

    Грешиш и то много. Плащаш си като поп цялата сума за абонамент до края на договора, иначе забрави.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  12. 12 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 605 Гневно

    Алооо, правителството! Какво става с правата на потребителя, със защитата му от монополистите. ББ да не забравя, че идват избори.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Реален пример с моя интернет доставчик - има безсрочен договор, срочен за 1 година и срочен за 2 години. Разбира се безсочния е най-скъп, най-дългия е най-евтин.
    Ако се приеме такъв закон договорите ще поскъпнат защото операторите ще си калкулират риска да ги напуснеш предсрочно.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5688 Неутрално

    компаниите да са длъжни да уведомяват за края на договора 3о дни преди срока за подновяване !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#12] от "drago62":

    Какво им е на правата на потребители, да не би мутри да са ви били като сте подписвали договора ?.
    Ползвайте предплатена карта без договор и готово.

  16. 16 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#7] от "sapka6":

    Плаща се цялата сума на оставащите до края месечни такси.
    Най-после се сетиха, че това е основното нещо.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  17. 17 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА": Това е ненужно! Трябва да ги задължат договора автоматично да преминава в безсрочен, при това без промяна на тарифния план- разбирай увеличаване цената за минута разговор!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  18. 18 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#15] от "m17":

    Виж коментар 14 на Кмет в сянка !

    Въпросът е, че управниците са много бързи със законопроекти когато се касае за интересът на монополистите и твърде мудни когато трябва да защитят дребния бизнес и обикновения гражданин.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#17] от "ь":

    Това го има в момента, от около година и нещо е така. И нета, и стационарния ми телефон са така след като им изтече едногодишния договор.

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#18] от "drago62":

    И това го има в момента, вече втори провайдер ме уведомява.
    И не разбирам защо гояворите за монополисти, има 3 мобилни оператора, десетки стационарни и сигурно хиляди доставчици на нет.

  21. 21 Профил на valbi
    valbi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ние сме си ги платили и тези 50% още със стъпването в офисите им. Не стига, че плащаме най-високите цени и това не им стига явно. На мен пък не ми харесва, че еди кой си оператор в спонсор на не знам си какъв си футболен клуб. Аман от крадци и кръвопийци!

  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#18] от "drago62":

    Аз не виждам какво тука е в ущърб на потребителите спрямо сегашната ситуация - сега според договорите на операторите трябва да плащаш 100% от оставащите месечни такси. Ще стане 50%. Кое е в ущърб на потребителя? Да, съгласен съм, че може и други неща да се добавят към това като например до 2 седмици след сключване на договора да се прекрати без неустойка или пък още по-нисък процент, но в крайна сметка пак е подобрение спрямо сегашната ситуация. А и все пак трябва да има някакъв баланс между клиенти и оператори - иначе ако е да речем 10% всеки ще сключва дългосрочни договори, за да ползва евтината услуга, но на практика ще е все едно безсрочен договор.
    За мен по-любопитното е защо в този договор не са включени и договорите за телевизия и интернет, където като цяло месечните такси са по-високи.

  23. 23 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защо?
    Все договор е обвързващ. И при не спазване има неустойка. В случая е ок за клиента и лошо за оператора.

  24. 24 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#22] от "ugi":

    защото оплакванията от мобилните оператори са повече

  25. 25 Профил на sashkov
    sashkov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В чужбина телефонът често скача от мрежа на мрежа заради по-силния сигнал. Би било тъпо всеки път да има sms. По-смислено е да има еднократен sms "Вече сте в роуминг", който важи до пътрвата регистрация в домашната мрежа.
    Така хем в пограничните райони ще са спокойни, хем туристите няма да бъдат бомбардирани с ненужни съобщения.

  26. 26 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Това трябваше да стане още преди няколко години, когато един от мобилните оператори се дърпаше да се разделя с абонати.

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  27. 27 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И как по-точно е в полза на оператора?

    До коментар [#10] от "ь":
    Това е интересният въпрос и за мен, предполагам няма да важи за лизингови договори, каквито ще бъдат тези, включващи мобилен апарат. Иначе ще се отвори възможност за схеми, резултатите от които ние всички ще трябва да плащаме под формата на по-високи цени...

  28. 28 Профил на nasosupastar
    nasosupastar
    Рейтинг: 225 Весело

    Така, като чета коментарите ми се струва, че повечето от вас искат мобилните оператори да ни плащат за да им ползваме услугите!

  29. 29 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Хайде пак закони по поръчка на големите играчи на пазара.
    Станахте вече смешни.

    Има Регламент на ЕК, който забранява възпрепятстване смяната на мобилен оператор и изнудване на клиента чрез закрепостяване в договорите.

  30. 30 Профил на Ченкете
    Ченкете
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Скоро смених оператор. Бяха ми казали, чè неустойката е 3600лв. , а се оказа чè е 1800лв. Има си начин да не се платят и те де, но това е друга тема.

    Има доста хирости от които трябва да отучат МТЕЛ, които са най- долните. Например при смяна на тарифен план на някои от номерата в групата, договорът на цялата група се увеличва с една година считано от датата на смяната!?!?!?

    Предоставените телефони в допълнение се плащат на баснословни цени.

    Не се искат вноските до края на срока, а вече искат по 100лв. не месец, така че не имровизирайте с мисли, а по скоро ме чуйте щото още ми е пресно, пресно.

    Идеята за закона е добра, но за съжаление и нея ще я мотаят доста. Лобито на мобилните оператори във всяка власт е като пипала над населението. Там е проблемът!

    Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!
  31. 31 Профил на masterfori
    masterfori
    Рейтинг: 497 Весело
  32. 32 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Тая глупост със срочните договори го има само в България, където правата на потребителите се защитават от хора на заплата или рушвет към операторите като тоя на снимката.
    Всеки договор трябва да може да бъде предсрочно прекратен без това да води до някакви задължения за плащане по вноски до края на договора.
    Нали същите тия оператори плакаха как продавали телефони и затова трябвало да имат защита че щели да си взема парите. Ами да си начисляват стойността на телефона и да пътуват.
    В никоя друга страна няма такъв нагъл пример за погазване на потребителски права като тоя със срочните договори за мобилни услуги в България.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  33. 33 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#13:"m17"]операторите ще си калкулират риска да ги напуснеш предсрочно.[/quote]
    Те лошо няма да го калкулират, но да таксуваш някой за риска да не можеш да го таксуваш е правен абсурд и нещо което трябва да се обяви извън закона като практика.
    Все едно да ти продатат кило сирене в магазина с надценка 10% защото утре може да пазаруваш в друга бакалия.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  34. 34 Профил на petkolyo
    petkolyo
    Рейтинг: 442 Весело

    Аз обръщам на телеграми... майната им на джиесемите...

  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#34] от "petkolyo":

    ...пощенски гълъби ?

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1918 Весело

    С нетърпение чакам момента, когато ще отпадне роуминг-а в ЕС. Тогава ми е интересно колко клиенти ще им останат на местните мобилни оператори-тарикати. (или към въпросния момент отдавна ще са се продали на западни компании)

    I Want To Believe
  37. 37 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Добрите вести идват бързо с ПрасПрес!
    Нещо по тоя въпрос ще напишете ли?
    http://www.segabg.com/article.php?id=631425

  38. 38 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Е.баси тъпото заглавие - журналя, стига с големия шрифт и гръмки заглавия. това са "ПРОЕКТОПРОМЕНИ " което значи че в момента е един прост лист хартия и докато не го приемат може да си говорим както си говорим че може и да има извънземни! "При смяна на GSM оператора ще се плаща до 50% от таксата до края на договора" - а ако не го приемат?! ей мн ме дразнят с такива заглавия - Все едно - от утре всеки ще може да си купи автомат - отваряш статията и там четеш - От утре всеки ще може да си купи без законови ограничения реплика на автомат калашников която стреля с въздушни мехурчета ...

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  39. 39 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Когато потребител иска да смени мобилния си оператор преди края на договора, той ще дължи неустойка не повече от 50% от стойността на месечните си такси. Това предвиждат проектопромени в Закона за електронните съобщения, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски пред ТВ7."

    АБЕ ДА ВИ ЕВА У ОПЕРАТОРИТЕ,ДА ВИ ЕВА И МИНИСТРИТЕ БЕ! ЕГАТИ ПЛАДНЕшКИЯ ГРАЖЕЖ.."САМО",САМО,ВИДИТЕ ЛИ..50% ??!! ЕГАТИ РОБСТВОТО И ПРОСТОТИЯТА!! щЕ СМЕНЯТ ХОРАТА,НЯМА ДА СТОЯТ ПРИ ВАС,РЕКЕТЬОРИ ГАДНИ!! АМА НА ИЗПРОВОДЯК..50% ??! ЕГАТИ ДОГОВОРДЖИИТЕ !!?? ВИЙ ТРЯБВА ДА ПЛАщАТЕ НА ХОРАТА,А НЕ ТЕ НА ВАС!! ЩЕ ВИ ДАМ ЕДНИ НЕУСТОЙКИ НА БАБА ВИ СТОЙКА!! ЕГАТИ ПРОДУКТА ,ЕГАТИ УСЛУГИТЕ..чЕ И НЕУСТОЙКИ?! ДА НЕ БИ ХЛЯБ ДА СЪМ ПОРЪчАЛ И ТЕСТОТО ОТИДЕ ЗЯН БЕ,МИЛИАРДЕРИ??!!
    ДА ВИ ЕВА ..СИЛНО ДА ВИ ЕВА!!

  40. 40 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Десен "Тая глупост със срочните договори го има само в България, където правата на потребителите се защитават от хора на заплата или рушвет към операторите като тоя на снимката.
    Всеки договор трябва да може да бъде предсрочно прекратен без това да води до някакви задължения за плащане по вноски до края на договора. " - я ми посочи ти къде си виждал такава бяла лястовичка като договор? Ако приемем че не оператори ами ти лично сключваш например договор за наем на жилище за 2 години, пренасяш се, настаняваш се в рамките на 2 месеца и на третия твоят наемодател си намира човек който е готов да плаща повече от теб и идва и ти тупва едномесечно предизвестие - не мислиш ли че ти тължи барем нещо като неустойки?! Да не ти давам още безброй примери. Ти влизаш в правоотношение с лицето (мтел, глобул, виваком) уговорили сте срок. Не може да няма никакви неустойки иначе къде отива сигурността в оборота?! И преди да започне плюенето - не съм служител на никой оператор, мразя порочните практики на сключване на договори от разстояние с неразбиращи бабички и хора от селата които не знаят за какво иде реч, дразни ме че за да прекратиш един договор (срочен или безсрочен все тая) трябва да вадиш кофи от 99 кладенеца докато оператора пристане и го прекрати и все пак такива крайни изказвания - да няма никакви неустойки са смешни.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  41. 41 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 442 Неутрално

    бая преговори ще да са били докато се стигне до 50%, можеха по-рошава цифра като 66.66%

  42. 42 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#28:"nasosupastar"]Така, като чета коментарите ми се струва, че повечето от вас искат мобилните оператори да ни плащат за да им ползваме услугите![/quote]
    АВЕ КВИ ОПЕРАТОРИ БЕ,ДА ГИ ЕВА?! ОК,ТОПЛЕТЕ ТОПЛОТО МЯСТО И ЦЯЛ ДЕН КЛАТЕТЕ КРАКА И чАКАЙТЕ НАРОДЪТ ДА ВИ ИДВА НА КРАКА И ДА ВИ СНАСЯ...ОК! ЯСНО чЕ СТЕ НА ТОПЛОТО МЕСТЕНЦЕ И НИКАКВА,ПОВТАРЯМ,НИКАКВА РАБОТА НЕ ВЪРшИТЕ,А ПОЛУчАВАТЕ ЗАПЛАТА!! СЛАДЪК БИЗНЕС ,НАЛИ..НИщО НЕ ПРАВИш ,А САМО ЛАПАш!!??

  43. 43 Профил на valbi
    valbi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Така, като чета коментарите ми се струва, че повечето от вас искат мобилните оператори да ни плащат за да им ползваме услугите!- цитат на коментар #28 от “nasosupastar”

    Гарантирам ти, че ако има опция да плащаш само това, което РЕАЛНО потребяваш ще плащаш жълти стотинки. И ако цената на разговор е е само с 20% печалба формирана

  44. 44 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#32] от "Десен":

    явно не си запознат със ситуацията в Германия. България е по-добре. В Германия договорите се подновяват автоматично, но не може да са за повече от половината от времето на първоначалния договор или една година, което е по-малкото. Т.е. 24-месечен договор се превръща в 12-месечен, а не в безсрочен, както е в България.
    Отделно, прехвърлянето си е възможно, винаги, но трябва да се платят таксите до края на договора, ако стане преди края на договора. Операторите просто ще надуят цените на договорите, при възможността клиентите да излизат с 50% неустойка. Или по-точно, тия дето искат да не бягат ще бъдат ударени през джоба.

  45. 45 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Абе, изверги!
    Що направо не ни вземете животите?

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  46. 46 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#40:"bludniq_sin"]Не може да няма никакви неустойки иначе къде отива сигурността в оборота?! [/quote]
    АВЕ ДА ТЕ ЕВА У ПРАВИСТА,У СВЕТИЯТА И У чИСТНИКА!! А КЪДЕ СА НЕУСТОЙКИТЕ ЗА КЛИЕНТА,КОЙТО Е НЕДОВОЛЕН И НАЙ-ЛЕКОТО,КОЕТО ИЗБИРА Е ДА ВИ ПРАТИ ПО ДЯВОЛИТЕ И ДА СЕ МАХНЕ?!
    НЕ БИЛ РАБОТЕщ ТАМ..АЙДЕ БЕ! НАЙ-МАЛКОТО ГАДЖЕТО ТИ ТАМ РАБОТИ,ИЛИ НЯКОЙ РОДНИНА..КОМУ ГИ ПРИКАЗВАш ТИЯ ПО ЦИГАНСКАТА?!
    ХАХАХ,ДОГОВОРИ ЗА НАЕМ МИ ДАВА! ЗНАЧИ ПОДПИСВАш ЗА 2 ГОДИНКИ ДОГОВОРА И НЯМА КЪДЕ ДА МЪРДАш..АКО щЕ И У АВСТРАЛИЯ ИЛИ КАНАДА ДА ТЕ ВИКАТ- НИщО,СЕДИш И СИ С ПРАНГИ НА КРАКАТА?! АМИ ПРАВИЛНО,ЗАРАДИ ТОВА НЕ СЕ ПОДПИСВАТ ТАКИВА ИДИОТСКИ ДЪЛГОСРОчНИ ДОГОВОРИ ЗА щЯЛО И НЕщЯЛО! НЯКАКВИ ПИКЛИВИ МОБИЛНИ ОПЕРАТОРИ,А Я ГИ ГЛЕЙ КАКВИ СА..ГОДИшНИ,ДЪЛГИ ДОГОВОРИ! чАКАТ И ТЪРСЯТ БАЛАМИ ДА ИМ ВЛЯЗАТ У СЕРКМЕТО!! В ТОЯ ДИНАМИчЕН ПАЗАР КАК щЕ ЗАДЪЛЖАВАш ХОРАТА ДА СТОЯТ САМО ПРИ ТЕБ И ДА НЕ МЪРДАТ?? ДА НЕ СТЕ НЯКАКЪВ РАЙСКИ,БОЖЕСТВЕН,ИДЕАЛЕН ОПЕРАТОР?? ТОчНО ОБРАТНОТО!!!
    ДА ВИ ЕВА,РАЗБИРш ЛИ!!!)

  47. 47 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 388 Неутрално

    както е със заемите от банките,няма мърдане. НАРОДЕ докога Ще търпиш да си РОБ????

    Жени и вино! Вино и жени!
  48. 48 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "Съни":

    Най-доброто решение е едно годишния договор наистина. След като изтече си върви месец за месец и можеш да си избереш друг тарифен план ако искаш.

  49. 49 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Трябват ни нормални цени за разговори!

  50. 50 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    тритоне - някой да ти е опирал пистолет да сключваш договор с който и да е?! Ти понятието договор в гражданското право имаш ли представа какво означава?! Това драги ми е съглашение между две и повече лица! СЪГЛАШЕНИЕ. когато сключваш договор ти е ОБВЪРЗВАШ по собствено желание! Нито имам роднини нито аз работя там нито гаджето ми! Обезщетение за вреди може да търси всеки клиент на всеки мобилен оператор, който твърди и докаже, че е претърпял такива. Аз съм си търсил и съм печелил дела. така че айде намали тона, намали и шрифта. Никой не те поробва. Чети си договорите и бъди пич. Моя договор вече е безсрочен и никой и нищо не може да ме накара да сключа нов срочен договор - съответно никой не може да ми търси неустойки. Не мисля че с големите букви на шрифта ставаш по-убедителен.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  51. 51 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#47] от "adsumgm":
    Да ама според мен пък неустойки трябва да си има. Всеки потребител сам си подписва договора, а не го кара никой насила. Срочните договори затова се казват срочни, защото си имат точно определена продължително. Вие искате да няма неустойки и всеки 3-4 месеца да се местите като калинки от един на друг оператор като пускат промоции. Защо на много места искат капаро примерно, което не се връща при отказване от ваша страна. Който не иска да плаща неустойки търси вариант за безсрочен договор. Аз имам 2 СИМ карти и двете са на безсрочен договор. Да ама не се ли замисляте, че при безсрочен договор в рамките на 30 дни може както аз да им бия шута, така и те на мен. Утре оператора решава, че дадена услуга не му е рентабилна и не печели, като ви я предлага и ви праща предизвестие, че след 30 дни ви спира услугата. Някои хора си мислят, че безсрочен договор значи само вие да им биете шута... Аз ползвам интернет и телевизия от един доставчик (не е мобилен оператор споко) и той има 3 опции за договор: безсрочен, 12 месечен и 18 месечен. Само че най-висока такса има безсрочния, и естествено всеки предпочита да подпише или на 12 месечен или на 18 месечен. Да ама иска да има възможност и утре да се откаже без да дължи неустойки. Алоо тариката, ами защо не подписа на безсрочен договор, като искаш да не плащаш неустойки? Аз като преподписах преди 6 месеца и тогава дори имаше и 24 месечен договор, с който спестявах близо 200лв. за 2 години. Ама то така не е хубаво, вие искате хем да печелите от промоция за дългосрочен договор, хем да прецаквате оператора и да го лишавате от парите от уж сигурния срочен договор.

  52. 52 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    дори 5% е недопустимо. Договор към който няма апарат трябва да може да се прекрати с едномесечно предизвестие. Ако има апарат - едномесечно предизвестие + изплащане. В договора цената на апарата в случай на прекратяване трябва да е изрично записана.
    Всичко друго са опити за закрепостяване.
    Изобщо вместо да се правят опити всичко това да се урежда със закони, трябва просто да се дадат още 3-4 безплатни лиценза, както и да отпаднат каквито и да било ограничения върху услуги с предаване на глас по интернет. Тогава нещата ще си дойдат по местата без никакви закони.

  53. 53 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Обирането на народа няма край!

  54. 54 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#51] от "someone":

    не съм казал да няма неустойки,а съм против заробването с 50% такива.Живаея от години във Франция и при смяна на оператора и при неизтекъл договор няма такива 50%.
    Как да избера друго като са в картелно споразумение(банки и оператори в БГ) и си правят каквото искат вдигат лихви итн

    Жени и вино! Вино и жени!
  55. 55 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#50:"bludniq_sin"]Ти понятието договор в гражданското право имаш ли представа какво означава[/quote]
    Ти си правно неграмотен инвалид!
    Договара има срок. При предсрочното му прекратяване този срок бива съкратен. Следвателно неустойката по договора се явява фискаирана сума калкулирана на база кайния срок на вече невалидния договор.
    Както казах правен абсурд е да да искаш на някой неустойка за това че той е прекратил предсрочно договора си, защото ако ти предлагаше услуга която да се продава конкуретно, т.е. такаква каквато на твоите конкуренти към които се прехвърлят предсрочно прекратяващите си договорите твои клиенти - тогава те нямаше да го прекратяват.
    Има нарочни директиви за защита на потребителите в ЕС в които се казва изрично че пречките пред прекратяването на договорите за мобилни услуги трябва постепеннно да отпаднат, защото представляват изкривяване на пазарните принципи.
    А принципите са че отиващия си клиент не бива таксуван за нищо друго освен за това че си отива. Това е правния факт!
    той нито взима мощностите и ресурсите на оператора, нито нищо. Неустойките просто ограничват мобилността на потребителите и техните права да избират един или друг продукт.
    Аре бегай да четеш основи на правото.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  56. 56 Профил на army
    army
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Божеееееееее, помилуй ... Какво се случва?!? Как може такова обиране на души ? 50 % ?!? Кой ги мъдри тези политики ?!? Хората в БЪЛГАРИЯ ИЗНЕМОГВАТ !!! Това наше министерство ли, държава ли, какво ли е вече не знам ама не може ли да проумее, че гражданите вече са на ръба на животите си ?!?!? ИЗЛЕЗТЕ ПО УЛИЦИТЕ НА ГРАДОВЕТЕ И САМО ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ЛИЦАТА НА ХОРАТА !! СТРАДАТ, ТЪЖНИ СА, ПЕСИМИСТИ !! Излезте за един ден да ви проумеят малко главите !!!

  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    А както ви каза някой по-горе - я идете в демократична германия да видите как стои въпроса - плащаш като поп при прекратяване. Да - айфончето ти е 10 евро при 2 години договор и 30 евро месечна такса (вярно факт е че имаш умопомрачителни минути свободни и смс-и) но айде да не си платиш и веднага влизаш в един регистър наречен ШУФА, а там влезеш ли ти се разказва играта. На всякъде ти искат удостоверение, че не си в тоя блеклист ако така може да се нарече. И работа ако искаш да започнеш наред с медицински и други документи искат и такова удостоверение, за да можеш да гарантираш, че си коректен и не дължиш никому нищо и не бягаш от задължения. Факт - в БГ услугата е шит, факт - продават агресивно и манипулативно (граничещо с измама), факт - поставят ти какви ли не други пречки и се мотаят когато си в правото си да прекратиш договор но неустойката като институт следва да я има. по-добре да се помисли в насока операторите да дължат неустойки ако по тяхна вина не можеш да ползваш услугата - например нещо се скапва системата и не можеш 2-3 -5-10 дни да говориш по телефона или да пращаш смс-и или на по-новите телефончета нямаш интернет достъп, да има някакви неустойки ако се бавят да прекратят договора ти след като своевременно си им пуснал предизвестие и тн. но да махнеш неустойката означава наистина както каза някой по-горе всички да почнат като калинки през 2-3 месеца да сменят оператори. Тогава таксата ще стане висока защото никой не може да разчита на клиента си.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#44:"alabalko"]но трябва да се платят таксите до края на договора, ако стане преди края на договора.[/quote]
    Точно в Германия няма такова нещо. Това което твърдиш е за договори с примерно айфон5 за 10 евра при договор от 24 месеца като цената е калкулирана в евентуално потребявания дата план.
    При предсрочно прекртяване просто си доплащаш стойността на телефона и пътуваш да си търсиш щастието с друг оператор.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  59. 59 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#57] от "bludniq_sin":
    Стига лъга. Ставаш жалък.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  60. 60 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#33] от "Десен":

    Точно така е само заменете надценка=без отстъпка.
    Тоест сключвате договор = ползвате отстъпка. Без договор е стандартната цена.
    Моя интернет доставчик е точно така - има цена без договор, цена с къс договор и цена с дълъг договор.

  61. 61 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#57:"bludniq_sin"]добре да се помисли в насока операторите да дължат неустойки[/quote]
    За поставените от тях антени облъчващи хората в съседните сгради.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  62. 62 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ментор":
    Аха викаш не е редно и 5% неустойка да се плаща. Да приемем, че махнат неустойките за месечните такси до края на договора при срочните такива. Тогава операторите ще предложат опции за безсрочни договори за всички текущи абонаментни планове. Да, ама тези договори ще са с поне едно 15-20% по-високи от сегашните срочни договори. Едногодишните като цена ще са по средата между безсрочните и двугодишните договори. Като започнат да пускат промоции ще са валидни само при подписване на едногодишен или другодишен договор, но няма да има промоции за безсрочни договори. Промоцията при двугодишните ще е по-голяма и в срочните договори ще има клауза, според която промоцията е валидна само и единствено при изпълнение на целия срок на договора. Ако се откажеш предварително няма да плащаш неустойка за месечни такси до края на договора, но пък ти отпада промоцията и всички суми от подписването на договора до прекратяването му ще се преизчислят на базата на безсрочните договори. Така може да има следния случай: Подписал си за 1 година на договор, който при безсрочни условия е 100 мин. към всички оператори и 15лв. такса. Да ама за твоя едногодишен договор таксата е 12.5лв. и имаш 200мин. към всички оператори и в продължение на 6 месеца ги изговаряш тези 200мин. А минутата след изчерпване е 25ст. да кажем. Та като се откажеш предварително на 6-тия месец ще им дължиш по 2.5лв. за 6 месеца заради намалената такса от 15лв. на 12.50лв. Отделно ти си говорил по 200минути на месец, защото толкова е включвала промоцията, но пък на безсрочен договор имаш само 100мин. включени. Така че 6 месеца по 100мин са 600мин. Тези 600мин. ще трябва да им ги платиш по 25ст. Така в крайна сметка след преизчисляване ще трябва да платиш само 165лв. и ще е съвсем честно. И този пример е съвсем аналогичен със закупен на промоция телефон, за който вие все пак се съгласявате, че при предсрочно прекратяване на договора е редно да платите пълната сума за него. Еми и в моя случай ще платите пълната сума на проведените от вас разговори, така че всичко ще е справедливо.

  63. 63 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#57:"bludniq_sin"]Тогава таксата ще стане висока защото никой не може да разчита на клиента си.[/quote]
    Ами то всеки иска да разчита на клиенти, но това е бизнес риска на оператора, който следва да се носи от него а не да бъде заплащан от клиента чрез отнемане на правата му.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  64. 64 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#62] от "someone":

    Билинга в България е на месечна база, инак ти тая същата сметка може да си я прекалкулираш и на 10-годишен договор.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  65. 65 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Десен правен инвалид казваш.Неустойката е договорно или нормативно предварително определяне на отговорността на длъжника за пълно или ненадлежно изпълнение на задължението. Има една главна функция а именно - обезпечителна — неустойката обезпечава изпълнението на задължението, защото, ако то не се изпълни, длъжникът трябва веднага да престира неустойката.
    Неустойката може да се определи като глобална парична сума или като процент от паричната равностойност на дължимата престация. Може да се уговори и максималната граница на неустойката - например да не надвишава 10% от паричната равностойност на дължимата престация, може да се уговори и максималната, и минималната граница на неустойката. Ти причиняваш вреди на оператора наречени пропуснати ползи мой човек. Като имаш уговорена неустойка дори не е задължително да доказваш че си претърпял някакви вреди. Айде вместо основи на правото ти седни да прочетеш малко облигация и пак да си говорим. основи на правото драги в 1-ви курс или някъде на село. дай по същество не с общи приказки.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  66. 66 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#60] от "m17":

    Ма къв договор бе човек, те и примите примерно са на договор. Устен. Има ли услуга без договор? Няма. Фактурата може ли да служи за договор? Може.
    Тука не говорим за срочността на договора, а за изискваните незаконно от една страна по него неустойка за прекратяването му.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  67. 67 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#65] от "bludniq_sin":

    Както казах ти си правен инвалид. Задължението не се поражда от правото бе. Поражда се от получено и реализирано такова право - а именно, ползване на услугите на оператора. Като клиента прекратява договора очевидно отказва да ползва услугите на оператора. Ако не са ползвани - какво реализирано право имаш? Никакво. Имаш предоставен достъп. Все едно някой паркинг да те таксува за това че ти е резервирал място за колата. А това че ти не си го ползвал си е твой проблем.
    Както ти казах - бегай да четеш основи на правото.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  68. 68 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#64:"Десен"]Билинга в България е на месечна база, инак ти тая същата сметка може да си я прекалкулираш и на 10-годишен договор. [/quote]
    Да ама имаш клауза в договора, която автоматично се задейства и бъди спокоен, те няма да ти преиздават фактурите от началото на договора. Просто в последната фактура, а ти винаги ще имаш поне още 1 фактура след подаване на предизвестието, те ще си начислят тези 165лв. от моя пример. Същоъо е и със субсидираните устройства, които си длъжен да платиш на пазарната цена, ако решиш да прекратяваш договор предварително. Както и да го погледнем от моя пример то първите 6 месеца си ползвам "субсидирана" месечна такса и "субсидирани" включени минути. В моя случай оператора няма да ти иска пари за нещо неизползвано от теб, а точно обратното и съвсем честно ще е да си платиш.

  69. 69 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#67:"Десен"]Все едно някой паркинг да те таксува за това че ти е резервирал място за колата. А това че ти не си го ползвал си е твой проблем. [/quote]
    хахаха май не си наясно, че има такива паркинги, при които плащаш месечен абонамент, пък ти ако искаш паркирай. И да пазят ти мястото цял месец! Аз точно на такъв паркинг си държа колата. Паркингите, за които ти говориш, се явяват един вид като на "безсрочен" договор и това са синята и зелената зона, паркинга на метрото и т.н.

  70. 70 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#56:"army"]Как може такова обиране на души ? 50 % ?!? Кой ги мъдри тези политики ?!? [/quote]

    как кой бе?? ей тия по снимките,поредната,но не и последна актуална шайка ! за кого го мъдрят ли?! как за кого бе- за обръчите им фирмени милиардерски,как за кого?!

    само предплатени услуги..ще им дам договори ама нанай! има сто пъти по-нормални фирми и опции по белия свят! А който е в БГ- ще си сърба балканската попара...както и става!
    50 %?! Не Боже помилуй,а Мамоне,помилуй!!

  71. 71 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 597 Любопитно

    Поредната глупост измислили тиквите и КРС-то.

    И как точно ще ценообразуват пакетите, ако купя същевременно и телефон на лизинг и стойността на вноската му е пряко свързана с абонамента за телениния и моб. интернет?

    Нещо не му се връзва на министъра и не ми се вярва операторите да са се съгласили безусловно.

  72. 72 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Що не плащаме и данък, че съществуваме ? ИЗРОДИ !!!

  73. 73 Профил на belia_buzdogan
    belia_buzdogan
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Вие всички се навеждате да ви оправят. Това е положението.

  74. 74 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#62:"someone"]Да, ама тези договори ще са с поне едно 15-20% по-високи от сегашните срочни договори.[/quote]
    Написал съм какво е решението за това - раздават се 3-4 безплатни лиценза. Тогава цените ще станат с 30-40% по-ниски.
    Мобилните оператори правят каквото си искат защото реално и трите имат гарантиран пазар. Понеже са общо взето еднакво гадни - конкуренция реално няма, избора на потребителя е между лошо и по-лошо. Ако влязат още 3-4, това коренно ще се промени, а цените ще спаднат драстично.
    Изобщо не ми е ясно защо държавата се мъчи административно да регулира отношенията между оператори и клиенти, като далеч по-добре от всякаква гледна точка е просто да не поставя прегради пред конкуренцията.

  75. 75 Профил на belia_buzdogan
    belia_buzdogan
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Вижте физиономията на човека от снимката....

  76. 76 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#5] от "moloko_":

    Много са им наистина, но преди известно време Глобул ме изненадаха неприятно, когато прекратих договора и ми изсипаха дължима сума за оставащите 4 месеца с двойни такси, защото тази,която съм плащал до момента била "промоционална" ,което вече е абсурдно!
    Определено е в полза на потребителите

    #СъдебнаРеформа ‬
  77. 77 Профил на Ченкете
    Ченкете
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#50] от "bludniq_sin":

    Слагам ти ""-"" щото много филми си гледал. Договорът на всеки оператор към юридичèско лице е има няма 15 страници дребен и неясен шрифт и ако не те устройва се насочваш към друг оператор, където те чака същото!

    Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!
  78. 78 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    По добре скъпо, ама необвързващо. Тука е БГ и всеки договор с доставчик, е като договор с дявола...

  79. 79 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    Московски, действайте, стига приказки само.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  80. 80 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#58] от "Десен":

    http://www.chip.de/artikel/Handyvertrag-kuendigen-So-kuendigen-Sie-richtig-3_55409771.html

    надявам се, че можеш да четеш немски. Не може да излиза предсрочно от договор без неустойки. Дори да почине титуляра не може, това е договор, наследяват го наследниците. Някои оператори могат да решат да прекратят договора без неустойки, но те са си в правата.
    "Nur weil einem das Handy nicht mehr gefällt oder weil man zu einem anderen Anbieter wechseln möchte, kann man seinen Handyvertrag nicht ohne weiteres vorzeitig auflösen. In solchen Fällen kann man ihn nur kündigen und dann warten bis die Vertragslaufzeit vorüber ist."
    И тук погледни какво пише един адвокато относно предсрочното прекратяване на договора, свързано с плащането на неустойка :
    http://www.frag-einen-anwalt.de/vorzeitige-Kuendigung-Handyvertrag-bei-Zahlung-einer-Abloesung-__f102323.html

    И ако се почне с 50% при мобилните оператори, защо пък като прекратя един договор за заем да не мога да платя само половината. Или пък при други услуги. В крайна сметка, заради тези, дето не мислят като сключват договорите останалите дето мислят ще ядат дръвцето, защото ще скочат още повече цените на услугите с безсрочен договор. Срочните договори затова са изгодни - защото ти предлагат по-ниска цена, защото ако скочи цената, тя ще е само при новите клиенти, а старите плащат по-малко.

  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#78] от "niakoi_si":

    Всеки си знае. Аз обичам едногодишните договори - нито твърде дълги, нито твърде скъпи. Но повечето хора в българия предпочитат най-евтиното пък били и с много уловки. И после плачат.

  82. 82 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Добре би било,следващия път,когато г-н Бойко Борисов се срещне с израелския му колега Нетаняху да проучи изр. опит в това отношение.Там при смяна на оператор,абоната не заплаща нищо,конкуренцията е голяма.В момента най-на сметка е офертата на една нова компания,чийто абонати в продължение на 3 месеца заплащат по 50 шекела на месец(1 $= 3.7830 шек.),срещу които получава право да звъни и говори неограничено в страната и още 74 други страни,да изпрати неограничен брой SMS и 10 мб.интернет.След 3 месеца,таксата се увеличава на 75 шек.,но може да отиде при друг оператор.

  83. 83 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#2:"jubal harshaw"]Дневник, тия двете си противоречат. Последно, 50% от кое ще се дължи, от месечната или до края на договора?[/quote]
    Не си противоречи всъщност, макар второто да е неясно. Имаш поето да платиш примерно 48 месечни такси и си платил 20 от тях. Първото казва "Дължиш 50% от таксите до края на договора.", а второто "Дължиш 50% от месечните такси.", т.е. все 50% от 28 месеца такси. Но наистина във второто изречение можеше да е по-ясно написано. И все пак е "месечните такси", а не "месечната такса".

  84. 84 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#54:"adsumgm"]Живаея от години във Франция и при смяна на оператора и при неизтекъл договор няма такива 50%. [/quote]
    Какъв беше случая с жената във Франция, която беше останала без работа и искаше да си прекрати предсрочно договора. От оператора и издадоха фактура за 11 720 трилиона евро, но после се оказа, че дължи 117 евро. Тези 117 не ги ли дължеше за неустойка за месечните такси до края на договора?

  85. 85 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Факт е, че мнозина се отказват от първите оператори и преминават към Виваком. Сметките решително спадат!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK