Таксата за повторно включване на тока ще бъде премахната (видео)

Таксата за повторно включване на тока ще бъде премахната (видео)

© Красимир Юскеселиев



Таксата за включване на ток след прекъсване за неплатени сметки ще бъде премахната като незаконна. С това се ангажира зам.-председателят на парламентарната комисия по енергетика Явор Куюмджиев, съобщи "Фокус".


Днес комисията организира обществено обсъждане на законодателни промени в защита на потребителите от злоупотребите на естествените монополи. "Предлагаме промени в Закона за енергетиката, които ще улеснят живота на гражданите", обобщи Куюмджиев. 


"Не е нормално за едно отключване на таблото и вдигане на бушона да се плащат десетки левове, след като това е задължение на електроразпределителното дружество според Закона за енергетиката", каза депутатът от левицата. Той допълни, че докато в закона повторното включване е определено като задължение на доставчика на ток, в общите условия с потребителите то се смята за услуга.  Справка в сайтовете на трите дружества електроразпределителни дружества - ЧЕЗ, ЕВН и Енерго-Про, показва, че те взимат по 19 лв. за възстановяване на електрозахранването от таблото. 




Друго предложение за законодателни промени е свързано с надвишените сметки. Идеята е клиентът да има право да не плаща, ако сметката му надхвърля с 30% потреблението в подобен период. "Тогава мислите ли, че което и да е ЕРП ще си позволи да вдигне сметките на 1 милион души двойно? Когато тези 1 милион души имат право да не си я платят, тогава какво ще стане?" попита реторично председателят 


Председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев изтъкна практиката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, да не изпълнява съдебни решения. Като пример неправомерни клаузи в общите условия на договорите на електроразпределителни дружества, топлофикации, ВиК компании, които те не могат да отстранят, защото ДКЕВР не одобрява промените. 
"Кога ще ги одобри ДКЕВР не знаем...Две години след влязло в сила съдебно решение, ние не можем да го приведем в действие", каза той.


Идната сряда дискусията ще продължи, а през септември уточнените законодателни промени ще бъдат внесени за обсъждане от депутатите. 

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Е крайно време беше! Техниците с такси ли ходят да вдигнат предпазителя!

    Подпис - електронен ;)
  2. Незабавно да се въведе такса за изключване!

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    ПР,ПР,ПР,ПР,ПР!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Подадено в Деловодството на НС на 4-ти юли 2013, но все още няма отговор:

    До Председателя на Комисията по енергетика към 42-то НС на РБ
    Г-н Рамадан Байрам Аталай


    С И Г Н А Л

    от Георги Илиев Котев


    Уважаеми г-н Председател!

    Приложено Ви изпращам следните документи:
    • Откъси от финансово-счетоводни отчети на АЕЦ „Козлодуй” ЕАД, за периода 2006-та – 2012-та години, показващи разходите за свежо ядрено гориво, както следва:
    2006 г. – 51 271 000 лв.;
    2007 г. – 97 804 000 лв.;
    2008* г. – около 190 000 000 лв.;
    2009 г. – 207 898 000 лв.;
    2010 г. – 231 725 000 лв.;
    2011 г. – 222 459 000 лв.;
    2012 г. – 262 043 946 лв.
    * в Баланса за 2008г. ядреното гориво е обединено с останалите материални запаси под общото перо „Материални запаси” (МЗ) и обща сума от 241 843 000 лв., но съдейки по останалите Баланси излиза че останалите МЗ са почти постоянни и възлизат на около 50 000 000 лв., откъдето се получава и оценката за стойноста на горивото. Ако някой от АЕЦ-а възразява нека даде по-точна информация.
    • Части от два документа, Доклад до екс-министър г-н Петър Димитров (15/08/2008) и Протокол от проверка на ядреното гориво (11/09/2008), чието съпоставяне показва изчезването на 6 (шест) ядрено-горивни касети (обща маса на ядрения материал около 3 тона).
    • Част от писмо, от МС на Р България до г-н Петър Пенчев (януари 2011 г.), в което съм обвинен персонално за изхарчването на повече от 2 милиона лева бюджетни средства, за да бъда опровергаван.

    Г-н Председател, предоставените документи са в частичен вид, заради ограничените ми финансови възможности да ги разпечатам и Ви ги предам в своята пълнота и цялост. Това предаване може да се случи при бъдеща наша среща и в електронен вид.
    Г-н Председател, предоставените тук документи са много, много, много малка част от всички събрани от мен до сега документи (над 2000 страници), показващи и доказващи престъпните и корупционни схеми реализиращи се на територията на АЕЦ „Козлодуй” ЕАД.
    Г-н Председател, искрено се надявам, че предоставените тук, а също така и възможността да получите и се запознаете с още много подобни документи ще послужат като достатъчно основание да инициирате и организирате процедура по изслушването ми в поверената Ви Комисия. Така се надявам да изпълните поетия от Вас ангажимент, пред българския народ, по време на Ваше радио интервю, в предаването „Неделя 150”, на програма Хоризонт, на БНР, от 30-ти юни 2013 г. Предварително искам изрично да заявя, че даже и да бъда поканен за разговор и изслушване в Комисията ще се съглася това да се случи единствено и само ако срещата е отворена за журналисти, като поне трима от тях да бъдат поканени от мен.
    Предварително Ви благодаря!


    С уважение:

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  5. 5 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Популизъм. и то пак на гърпа ба ЕРП-тата.
    А кучето е заровено другаде. В милиардите на Белене, в хонорарите на поилитици - явни и неявни, в безумното управление в точенето на входа и изхода.

  6. 6 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Това е добро...но кой ги знае комунетата какъв друг капан са ни замислили...като ги знам как дават на пенсионерите по пет лева а открадват милиони и сега не им е чист косъма...ще пада пак крадене...

  7. 7 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Таксата за включване на ток след прекъсване за неплатени сметки ще бъде премахната като незаконна. Друго предложение за законодателни промени е свързано с надвишените сметки. Идеята е клиентът да има право да не плаща, ако сметката му надхвърля с 30% потреблението в подобен период... „Напънала се планината и родила мишка“. Тази народна мъдрост като че ли най-добре пасва на ангажиментите поети от зам.-председателят на парламентарната комисия по енергетика Явор Куюмджиев. А при Хораций тази мъдрост звучи по следния начин: «Parturient montes, nascetur ridiculus mus» (Планините се измъчили, а се родила смешна мишка). "Кога ще ги одобри ДКЕВР не знаем...Две години след влязло в сила съдебно решение, ние не можем да го приведем в действие", каза ГЕРБера Веселин Златев. Чл.296, ал. 1 от Наказателния кодекс, гласи - Който попречи или осуети по какъвто и да е начин изпълнението на съдебно решение, се наказва с лишаване от свобода до три години или глоба до пет хиляди лева.

  8. 8 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Идеално! Постоянно ще закъснявам със сметките, за да ги карам да ми пускат тока отново и отново!

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Таксата трябва да покрива поне разхода по пускането отново, а той не е само в завъртането на бушона 3-4 оборота, както титанът на мисълта Явор Куюмджиев го е сметнал, но първо разкарването на 2 пъти - превоз и човекочасове, загубени в път, второ административният разход по документирането. Стига с това гъделичкане на малцинствения електорат - колкото и да се мазните, накрая пак ще трябва да се бръкнете с 50 лева, ако искате да повторят вота като на предишните 7 избори.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  10. 10 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1334 Весело

    "Всичко за човека, всичко за благото на човека........"

  11. 11 Профил на сащ терорист номер едно
    сащ терорист номер едно
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ей прост народ сме.Хората се мъчат да направят нещо ние плюем.Ми докарайте си мутрата пак на власт и си яще при него постната пица.И бъдете доволни щото те не крадяха .

  12. 12 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Всеки се е парил от тази "услуга".

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  13. 13 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#9:"cinik"]Таксата трябва да покрива поне разхода по пускането отново, а той не е само в завъртането на бушона 3-4 оборота, както титанът на мисълта Явор Куюмджиев го е сметнал, но първо разкарването на 2 пъти - превоз и човекочасове,[/quote]

    Да съм ги канил аз, да дойдат и да ми спират тока, че ще им плащам?! Преди време ми бяха спрели нтока на апартамент, в който рядко ходя, за 16 ст. И искаха 19 лв за включване! Успяхме да докажем в съда, че това е нерегламентиран бизнес с използване на ниските суми, за събиране на големи печалби и спечелихме.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  14. 14 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Все едно да ми искат такса в плодзеленчука ,че са включили кантара!

  15. 15 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#11:"vinety"]Ми докарайте си мутрата пак на власт и си яще при него постната пица.[/quote]

    Ще го докараме, разбира се! Поне пица имаше, а сега само от трите, най-дългото!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  16. 16 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Много добра идея, подкрепям! То не стига, че ти спират тока ами и ще те глобяват за това.

  17. 17 Профил на thorgrim
    thorgrim
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мoni56":

    А ако заявиш, че няма да плащаш няма да се допреш до стоката, за кантара да не говорим.

    До коментар [#9] от "cinik":
    Напълно съм съгласен, но малко хора го осъзнават.

  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 768 Неутрално

    На два пъти ми е случвало-да ме извиняват колегите по-горе,но никакви разходи не е правило ЕВН да ме изключва и включва,защото нищо са ме изключвали,нито включвали,а само са ми начислявали 19 лева към фактурата.
    Сега ако искате да убедите някой че тези са дошли с гласовете на циганите,а предишните с гласовете на българите,никак не ви се получава.

  19. 19 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#18:"vjacho"]Сега ако искате да убедите някой че тези са дошли с гласовете на циганите,а предишните с гласовете на българите,никак не ви се получава.[/quote]


    В романтичното циганско съзнание бате Бойко е много по-шукар от Станишев и Орешарски,взети заедно.Просто на тези кожодери от ГЕРБ не им стигнаха циганите в България за да спечелят пълно мнозинство.

  20. 20 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 949 Любопитно

    Таксата за парно кога?

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  21. 21 Профил на сащ терорист номер едно
    сащ терорист номер едно
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#15] от "lz2":

    Прав си да .Ама я кажи колко пъти беше заложил мутрата да ти вдига тока .Как беше двапъти в годината ли.Вярно че тогава имаше едни пенсионери дето плюскаха много.И целия народ се хващаше за пръстите

  22. 22 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Това е типичен и нагледен пример как трябва да работи едно правителство, защищавайки населението, особено бедната му част, от монополите. При това прозрачно, след обществен дебат с заинтересовани граждански организациии и НПО. Каквото е и едно от исканията на протестиращите.
    А който счита, че това не го удовлетворява или финансовоото измерение е пренебрежимо малко за него - няма никакъв проблем. Може да си внася таксата от 19 лв, или да си плаща цената на ел. енергият по старите цени съвсем доброволно в касите на ЕРП. Даже това може да се уреди нормативно. И ще бъде едно благородно дело

  23. 23 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Хех, поне техниците няма да бягат все едно спасяват живота си, когато тръгнеш да ги гониш да им покажеш, че си си платил днес.

  24. 24 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Добре ще е да отпадне поне една такса, но дали?
    Сигурно ще компенсират с някоя друга "услуга" или таксата за ток.
    Някой горе каза ПР. Прилича на такъв.

  25. 25 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Разбира се, законът стои над общите условия и предложението е юридически правилно.

    Иначе посещението на адрес, разбира се, си е разход за фирмата и ще намерят откъде да си го избият, не бойте се.

    Damnant quod non intellegunt.
  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Ако това стане ,то това ще е едно от малкото смислени решения на този парламент!Нека накажат енергийната мафия за нейната алчност!

  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Ще бъде ли заложено в закона да бъдем компенсирани,когато ни спират тока-понякога неоправдано по няколко пъти на ден за кратко.

  28. 28 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Гневно

    То ЧЕЗ премахна тока във върхов момент,било форсмажорна причина,няма да плаща щети!Те таксата за спиране на тока махали!
    На мен ТВ-то ми гръмна от пускане и спиране!
    Извини се,бе- казал Сидеров

    Tony
  29. 29 Профил на ydarakchiev
    ydarakchiev
    Рейтинг: 469 Весело

    До коментар [#9] от "cinik":
    Това с таксата си бе допълнителен източник на приходи, но сега ще трябва да минат без тях. Много се надявам съд да се произнесе за това, че такса включване е незаконна, за да може хората да си върнат парите с лихвите, а защо не да осъдят и тези пишман дружества за вреди, произтекли от такива изключвания.

  30. 30 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Също да се прекрати концесията на Софийска вода. В писмо те уведомяват клиентите си, че правят инвестиции, които намаляват с голям процент загубите на вода - след като тези загуби са намалели обаче, защо сметките не падат двойно, а напротив - покачват се с постоянни темпове? Изникващите външни кранове по улиците са само видимата страна на ненужните инвестиции, които се правят в момент на перманентна криза и изключително ниски доходи на хората, когато те не биха искали да се инвестира.

  31. 31 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 524 Гневно

    До коментар [#30] от "lessonsoftime":

    Предполагам лично ти ще платиш неустойките? Защото ако няма да ги плащаш ти - не се обаждай неподготвен. И какво скимтите всички за тая Софийска вода? 15 лева сметка ли ви идва в повече? Ако е така, не е проблема в Софийска вода, а в заплатата ви. А заплатата ви е следтвие на далновидна политика на "екперти" и "калинки", вече 23 години.

  32. 32 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#26:"bat_plamen"]Ако това стане ,то това ще е едно от малкото смислени решения на този парламент!Нека накажат енергийната мафия за нейната алчност![/quote]

    До коментар [#26] от "bat_plamen":

    Бе то това не ми се вижда като наказание, даже и за леко плясване през ръцете не е... по-скоро реверанс към клиентите на ЕРПтата... ама то пък един реверанс!

  33. 33 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Е, една добра новина! ЕРД, обаче загубените от това действие пари ще си ги избият от някъде другаде.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  34. 34 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#31] от "vojdek":

    Неустойките да ги плати, който ги е подписал. Или да се приложат други лостове ако договора позволява, и да се спрат ненужните инвестиции. А ако не позволява - пак да плати, който го е подписал.
    Сметките отдавна не са по 15 лв. Някак си нараснаха на 20, а вече и на 25 лв. Това прави 300 лв годишно. Много хора живеят на месец с по-малко. Други изобщо нямат доходи. Но като дойде съдия-изпълнителя, не взима от циганина нищо, защото няма какво да му се вземе, но жилището на белия взима. Хората не могат на зъболекар да отидат, защото водата е с предимство, за да не им вземат жилищата.

  35. 35 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#21:"vinety"]Ама я кажи колко пъти беше заложил мутрата да ти вдига тока [/quote]

    Сега ще е само един път, ама ще е поне двойно! До сега не съм видял комунистите да направят нещо и да не го пратим поне 3 пъти! Да долара по 3 500 лв, да не говорим!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  36. 36 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#1] от "KEFBOOK":

    всяко едно ходене до разпределителна кутия на абонат е "service request". то струва пари (автомобил, време на екип).

    ако включването на абонатите се случва само през електронна система, то тогава разходите са много по-малки и съм склонен да подкрепя такова решение...

    но Явор Куромджинов е поредният червен популист, който иска да се хареса на ромите преди предстоящите избори...

    РЕФОРМИ !
  37. 37 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Не разбирам, защо законодателството трябва да насърчава не плащането на сметките.
    Не плащането (закъснялото плащане) ощетява всички редовни платци и трябва бъде санкционирано.

  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Любопитно

    До коментар [#32] от "yoankata":
    Май си права!Опитват се да позамажат очите на клиентите ,а в същото време самите енергийни дружества не са сериозно финансово ощетени!Важното е ,че тези безумни такси за включване ще бъдат премахнати!

  39. 39 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1443 Весело

    Комунист почне ли да ръчка в електриката веднага след това започва режим на тока 2 - а на 2 - а / два часа гасне - два часа загасне /.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  40. 40 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Прави са пишещите по-горе:
    "Не стига, че ми спират тока, ами и ще им плащам"
    Прави са, както е бил прав и Андрешко.
    - За Бога братя, не плащайте! Токът си е социална придобивка и никой не маже да ни го отнеме!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  41. 41 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 524 Неутрално

    ХУБАВЦИТЕ СА СИ НАЕЛИ ОТДЕЛНО ЧАСТНА ФИРМА ЧИЙТО БИЗНЕС Е САМО ДА ВКЛЮЧВАТ И ИЗКЛЮЧВАТ И ДА ПРАВЯТ ЛУДИ ПАРИ ОТ НЕМОТИЯТА НА ХОРАТА,ВКЛЮЧВАНЕ 20 ЕКСПРЕСНО 40,ДУМАТА Е МНОГО ЯКО НЕЦЕНЗУРНА...............!!!

  42. 42 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1443 Весело

    [quote#20:"badjanak"]Таксата за парно кога?[/quote]

    Баджоо, сега навън е 33 градуса и си прав защо да плащаш такса парно посред лето ?
    Пущи го на комикс.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  43. 43 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 810 Весело

    По принцип съгласен.Но си е най-справедливо,да се поставят пре пейд електромери,като навсякъде по света.Плащаш,потребяваш,и имаш поглед върху сметката си,във всеки един момент от денонощието.И си правиш сметката във всеки един момент от денонощието.
    Няма нищо,по-добро от това.
    Но естествено,на Балканският полу-остров нещата стоят по полу -друг начин.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  44. 44 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1061 Любопитно
  45. 45 Профил на Вальо
    Вальо
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Типично по комунистически – ето ги лошите, ние сега ще им опънем ушите и хората ще разберат, че ние сме добрите, а те са лошите. И Мутрата беше прост, но тези са още по-тъпи. Какво си мисли електората – че ЕРП-тата няма да си избият разходите за повторно включване на тока? Ще им го набият в сметките и пак ще си вземат парите. Защото това са реални разходи. Разходи, направени защото някой се е правил на тарикат, заради него са похарчени много пари, а накрая тези парички ще ги платят няколко хиляди абоната – всички по равно. Като тъпи комунисти.
    Имате една вила в планината и решавате да спрете захранването до нея. За времето, в което не сте ползвали услугата „доставка на електричество“ по трасето до вилата са станали няколко аварии. Решавате да се включите пак и ЕРП-то почва да ремонтира всички стълбове, трафове, жици, бушони и т.н. проблеми по трасето до вилата. Сумата за екипи, техника, материали и т.н. в планински условия може да стигне и 6 цифри. Но по закон, приет от тоя нагъл комунист не плаща тариката дето си има вила на майната, ами всички, на които ЕРП-то ще начука тези разходи по сметките. Защо? Защото сме коооооомунисти – тъпи, алчни, арогантни и крадливи.

  46. 46 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#13:"lz2"] Преди време ми бяха спрели нтока на апартамент, в който рядко ходя, за 16 ст. И искаха 19 лв за включване! [/quote]
    И аз имам подобно преживяване.
    Обаче друго ме чуди- тук пък кой слага толкова минуси???

  47. 47 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#9] от "cinik":

    Подкрепям.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK