Комисията за потребителите забрани на "Теленор" да подвежда възрастни хора

Комисията за потребителите забрани на "Теленор" да подвежда възрастни хора

© Велко Ангелов, Капитал



Комисията за защита на потребителите забрани на "Теленор България" ЕАД  (доскоро "Глобул" - бел .ред.) да подвежда възрастните хора да подписват нови срочни договори за нови продукти, без те да разбират, че правят това, какви услуги ще им се предоставят по тези договори и колко ще плащат за тях.


В комисията са постъпили множество жалби на потребители във връзка с този проблем срещу "Глобул", съобщават от ведомството.


От жалбите и от събраните по време на проверките доказателства става ясно, че не само липсва разбиране от страна на търговеца за хората от т.нар. трета възраст като самостоятелна, уязвима група поради тяхната възраст, доверчивост и евентуални здравословни проблеми, а нещо повече – умишлено се използва тяхната уязвимост.




От комисията установили още, че не се вземат предвид и реалности като ограничените доходи и свитото потребление на тази група потребители. Когато възрастните потребители посетят офисите на телекома да заплатят месечните си такси, консултантите успяват да ги уговорят за промени при предоставянето на услугите, като ги уверяват, че това ще доведе до намаляване на таксите им. Едва при получаването на месечните сметки потребителите разбират, че са обвързани с нови срочни договори, често при по-неизгодни за тях условия.


Тази практика се реализира чрез редица некоректни и съзнателни действия от страна на търговеца. Договорната информация, която изисква повече време за прочитане и разбиране поради своя характер и обем (най-често надхвърлящ 30 страници с дребен шрифт), се предоставя по сложен и труден за възприемане начин, посочват от комисията. Установило се, че възрастните хора подписват договорите "на доверие".


Оказва се, че те действително са удостоверили волята си с положен подпис, но е трудно да се докаже какъв точно разговор е проведен и с какъв стимул са били подведени, подтикнати или заблудени.


От данните на комисията се разбира, че тази практика не е единствен случай на търговеца, при който възрастен потребител подписва няколко договора в един ден, без да му е предоставена възможност да се запознае подробно и оцени условията по тях.


"Очевиден е компромисът с етичните принципи, тъй като търговецът е наясно, че договорът може да бъде разтрогнат само по съдебен ред и разчита на доверчивостта на възрастните хора, на това че са изпълнителни и не разполагат със средства за водене на съдебни дела", посочват от комисията.


Оттам напомнят, че договори, които са сключени в условията на нелоялна практика, могат да се развалят и не по съдебен ред. Такава възможност дават промените в Закона за защита на потребителите от юли миналата година.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Ами другите два все едно не го правят??

  2. 2 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    1 април им е професионален празник.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  3. 3 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#1] от "Handy":

    Всеки прави каквото си иска, но когото хванат, него глобяват!

  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1598 Любопитно

    15 интересни еврейски поговорки

    1. С пари не е толкова добре, колкото зле e без тях.
    2. Адам е първият късметлия, защото той не е имал тъща.
    3. Ако проблемът може да бъде решен за пари, това не е проблем, а разход.
    4. Бог е дал на човека две уши и една уста, така че да слуша повече и да говори по-малко.
    5. Бог не може да бъде едновременно навсякъде – така той създал майките.
    6. Не бъди сладък – в противен случай може да те изядат. Не бъди горчив – в противен случай може да те изплюят.
    7. Знанието не заема много място.
    8. Човек трябва да живее поне в името на любопитството.
    9. Бог защитава бедните, най-малко от скъпи грехове.
    10. Светът ще изчезне не защото има много хора, а защото има много не хора.
    11. Когато няма какво да правят, се заемат с велики дела.
    12. Всички се оплакват от липсата на пари, а от липсата на ум – никой.
    13. По-добре е да умреш от смях, отколкото от страх.
    14. Опитът е дума, с която хората наричат грешките си.
    15. Бялата коса е признак за старост, а не за мъдрост.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Весело

    Комисията по дискриминация да се самосезира по казус КЗП заради обидното : "възрастни хора".

  6. 6 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Майка ми се изтапани с чисто нов Самсунг миналата седмица
    Момчето и казало да подпише тук и тук и ще има скайп,фейс и т.н.

    жената е на 65

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  7. 7 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    И тия ли почнаха да дерат, нямат наяждане ей....

  8. 8 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Всички го правят,да вземат да се поогледат...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8019 Неутрално

    А младите може,така ли.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    То само Теленор да ги подвеждаше....

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#6:"nikolaimi"]Майка ми се изтапани с чисто нов Самсунг миналата седмица [/quote]

    да почерпи

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на ggrigorov
    ggrigorov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    На дънота на на еволюционната верига, някъде между чехълчето и зелената еуглена стои продавач-консултантът от Германос, който е неотличим от останалите видове теленероски магазини след ре-брандирането.
    Завършил колежа в ботевград/юзу/свободния в бургас/колежа по пощи, той гордо трупа бонус след бонус като продава ГПРС на 80год баби.

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4261 Любопитно

    "Комисията за потребителите забрани на "Теленор" да подвежда възрастни хора"

    Значи млади хора може да подвежда?!

  14. 14 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    ... глоби, голЕми глоби трЕбе да сА налагат... таА "забрана" не врЪши ник'ва работа...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1511 Любопитно

    Много са изгладняли всички..
    "Ма не искате ли тука едно договорче, ще ви намалим месечните такси"
    Безумие
    Народа се топи, пък шефовете искат ръст, за да могат да си заслужат премиите.

  16. 16 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Колко ли хорица изгърмяха докато се задейства "комисията"?

  17. 17 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2090 Весело

    хаха, а патентното къде спи - аре още една глобичка и от тях, щото тоя номер си е на Виваком, пенсиите са си техен таргет от време оно

  18. 18 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Кьорав карти не играе .....като са възрастни и могат да се подведат, тогава да им забранят и да гласуват

  19. 19 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Весело

    То по тази логика 90% от населението на страната е "уязвима група". Аз съм за принципа на естественият подбор - ако някой е прост и подписва без да чете и мисли, то значи си заслужава всички последствия. Не после да има "ама кой ми сра в гащите?". Договорите с мобилните оператори могат да се разтрогват в 15 дневен срок и това си е повече от достатъчно като защита на потребителя.

  20. 20 Профил на селянка
    селянка
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Теленор смениха Глобул,но служителите си останаха същите по офисите.Номерата им край нямат!

  21. 21 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Така работи един от основните принципи на капитализма ... да убедиш някого, че му е нужно нещо т.е. да му го пробуташ с добър маркетинг, а той всъщност да не се нуждае от него Нали все за пазарна икономика ревете ... е, на ви я!!!

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  22. 22 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 1300 Весело

    До коментар [#18] от "elevation04":

    ... хм, 'зимАл кредит и не мо'еш го плати- също...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  23. 23 Профил на meteor
    meteor
    Рейтинг: 367 Неутрално

    „В комисията са постъпили множество жалби на потребители във връзка с този проблем срещу "Глобул", съобщават от ведомството.“
    Преди да коментирате четете, не виждате ли че става въпрос за „Глобул“ и че заглавието е поръчково

  24. 24 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Гневно

    По какво Теленор се различават от телефонните измамници?!?

  25. 25 Профил на id
    id
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Не "ново начало" а стари курвенски номера.
    Ама сега като им забранят да лъжат пенсионерите все едно има забраняват да правят бизнес.

  26. 26 Профил на Zdravko Z.
    Zdravko Z.
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Всъщност това се прави от всички оператори. Първи го въведоха като практика някакви хитреци от Хенди или 2Би, не помня вече. А сега същите търговци работят за операторите.
    Целия проблем идва от това, че на търговците им се слагат доста нереалистични цели. На пример, представи си какъв пазар трябва да е страната, за да може един търговец да продаде, да кажем 50 нови договора за мобилна услуга, 10 за данни и да кажем 5 страционарни телефона. Не работя в оператор, но това е горе долу таргета. Това го умножи по три консултанта в магазин + разни СОХО-та, дето продават и на частни клиенти и се оказва, че в България трябва да имаме 10 милиона жители, че да си хванат таргета.
    Та като цяло този номер не е патент на един оператор, нито му е политика, а е плод на натиска над консултантите.

  27. 27 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#20] от "селянка":
    [quote#20:"селянка"]Теленор смениха Глобул,но служителите си останаха същите по офисите.Номерата им край нямат! [/quote]
    ========
    Тъкмо исках да направя това уточние.
    Ще добавя, че меринджеите са същияте, което е проблем за клиентите.
    Аз зададох въпрос на Теленор дали ще има норвежец в ръководството!
    Отговора беше:
    Нееее, не се притеснявайте, всичко си остава същото!

    УСПОКОИХ СЕ!!!

  28. 28 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Кого са подвели? Излъгали ли са някого или са си спестили истината? Договор има ли? След като всички тук във форума държите на демокрацията и капитализма - научете родителите си да живеят в тази среда или им подписвайте договорите и плащайте сметките! Социализмът бил лош, а сега всеки гледал да ти вземе парите. Ами капитализъм е това!

  29. 29 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Ами то същото и с другите телефонджии бе.

  30. 30 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 451 Неутрално

    ... какви възрастни хора... измекярските номера на Глобул/Теленор са повсеместни. Няма младо, няма старо. И това е политика на "мериджеймънда" им. - Добър ден, искам да платя. - Ама как така тъй!? Имаме от кокошка мляко, а пък той искал да плати. Ало-у-у. Къде го дават така. Я тука на тръстиката... Това, че тези номера ги предлагат 18-20 годишни зиманета, дето нямат и два лева в джоба, е едно на ръка. Ама върха на наглостта е, когато ти заявяват, че го правят за твое добро. Нищо, че ги бия по дипломи, житейска практика и тарикатлък Затова и не стъпвам там. Сядам на компютъра и плащам. Дет' се вика - много хляб трябва да изядат още...

  31. 31 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Добре де, тези възрастни роднини нямат ли? На моята баба изрично ѝ е наредено - никога не подписваш нищо, освен за получаване на пенсия, подаръци в магазините на тел. оператори не приемаш, ако някой се обади, че съм катастрофирал, му искаш да каже имената ми и въобще знае, че като ѝ предлагат нещо, винаги става дума за пари.

  32. 32 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1165 Весело

    До коментар [#12] от "ggrigorov":

    Култово, поздравления!

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  33. 33 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#6:"nikolaimi"]Майка ми се изтапани с чисто нов Самсунг миналата седмица
    Момчето и казало да подпише тук и тук и ще има скайп,фейс и т.н.

    жената е на 65 [/quote]

    Майка ти или е с всичкия си и съзнава действията си и както повечето хора просто счита, че договорите не са за четене (ако договора е неизгоден). Или не е и трябва да вземеш съответните мерки да не подписва нищо.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  34. 34 Профил на Потен Селянин с Транзистор
    Потен Селянин с Транзистор
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ще призная държавата ако въведе закон взаимствам от Германия а именно. До 14-дни след подписването на какъвто и да е договор в мобилен оператор всеки може да го разтрогне без каквито и да е последствия.

    Така можеш да разпишеш всичко и като се прибереш и прочетеш на спокойствие спокойно можеш да се откажеш.

    Така проблема е решен в Германия.

  35. 35 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Това не е правилно. Възрастните хора не могат да четат ли? Ако вместо договор за телефон им дадат договор за продажба на апартамента им!? Човек трябва да чете. Циганите намират кой да им прочете договорите!

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  36. 36 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Това е удар по "Реформаторския блок"!

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  37. 37 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#24:"polux"]По какво Теленор се различават от телефонните измамници?!? [/quote]

    И къде в текста пише, че Теленор са "измамили" някой?

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  38. 38 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 575 Неутрално

    "От комисията установили още, че не се вземат предвид и реалности като ограничените доходи и свитото потребление на тази група потребители."
    Този аргумент на Комисията е сразяващ. Да се готвят Топлофикация, ЧЕЗ, хипермаркетите...............

  39. 39 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 624 Неутрално

    става ясно, че не само липсва разбиране от страна на търговеца за хората от т.нар. трета възраст като самостоятелна, уязвима група поради тяхната възраст, доверчивост и евентуални здравословни проблеми, а нещо повече – умишлено се използва тяхната уязвимост.

    Явно ГЛОБУЛ работят на принципа, кьорав карти не играе.

  40. 40 Профил на brassballs
    brassballs
    Рейтинг: 367 Неутрално


    Чудесно е, че някой поне на хартия се грижи за възрастните хора. ОК, хубаво, но може ли КЗП да даде и методически указания как продавачът в магазина на който и да е търговец да знае, че клиентът наистина "разбира" какво точно прави? Нещо като чек-лист, въпросник, анкета за установяване, че този човек верно "разбира".
    И втори въпрос: от каква възраст нагоре се счита, че човек е "възрастен" и вероятно "не разбира" какво подписва, въпреки че номинално е грамотен и пълноправен гражданин с гарантирани права. Само с по-млад настойник да подписва договори и дори да гласува тогава! Мче той няма да знае, че гласува за "врага"!!! КЗП да издаде заповед и по този въпрос.
    Съгласете се, че е малоумно ако заповедта е формулирана по този начин...

  41. 41 Профил на brassballs
    brassballs
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#34] от "Потен Селянин с Транзистор":

    Това го има им тук и е за 7 дни. Разтрогваш и това е.

  42. 42 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Гневно

    А ВИВАКОМ ?
    НА ВСИчКО ОТГОРЕ МОМИчЕТАТА, КОИТО ОБСЛУЖВАТ "МОБИЛНИТЕ" ОФИСИ " НА МАСА В ПАРКА" РАБОТЯТ БЕЗ ДОГОВОРИ !!!

  43. 43 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Теленор са мошеници. Прекратих всякакви отношения с тях. Майната им!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  44. 44 Профил на Марта
    Марта
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Съмнявам се ,че е точно така. Звучи ми поръчково от конкурентите на Теленор .Много хора предпочетоха изгодните им нови оферти .

  45. 45 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    те не спират да го правят-навсякъде им щъкат агентите.

  46. 46 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 585 Любопитно

    Много са досадни и трите компании...на предплатена съм от 3 години и всеки месец ми звънят да им подписвам договори за по 2 години...аз обаче спрях да им вдигам...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM
  47. 47 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Теленор България се оказаха голямо разочарование. Обнадеждена от добрата репутация на норвежката компания и уморена от селските номера на м-тел, отидох в техен представителен магазин в центъра на София, за да обсъдя предложенията им. Имаше три объркани момичета, които след всеки мой конкретен въпрос се съветваха помежду си, после една от тях питаше някого по телефона и накрая ми даваше напълно неадекватен отговор. След загубени 20-30 минути се отказах. Мои приятели, които не са си направили труда да проучат условията им, съжаляват сега, но са обвързани с дългосрочни договори. А това със заблудените старци е просто отвратително! Върти се и някаква просташка реклама ... просто никаква разлика с Глобул, само логото.

    "Winter is Coming"
  48. 48 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Теленор ми надписаха минути за говорене. В разпечатката ми пишеше някакви измислени минути. Телефона ми е с две сим карти. Проверих регистъра на телефона си за един месец назад. Установих че има часове в някои дни, в които аз не съм говорил, но според разпечатката на Теленор съм говорил. След като прекратих договора си с тях ми изпратиха кредитно известие за 2 лева. Подигравка! Известието потвърждава, че са "сгрешили". За първи път получавам кредитно известие от тях. Също така няколко пъти ми генерират интернет трафик. Нямах нужда от интернета им защото от години използвам неограничен 4G на Макс. Въпроса е как да се защити човек срещу наглата кражба? Моята дума срещу тяхната разпечатка. Комисията за защита на потребителите може ли нещо да направи? Бих ги осъдил тия крадци, ако имаше как!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  49. 49 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    До коментар [#6] от "nikolaimi": Майка ми се изтапани с чисто нов Самсунг миналата седмица
    Момчето и казало да подпише тук и тук и ще има скайп,фейс и т.н.

    -След това ти пък й го взе...

  50. 50 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И с какъв акт е наложена забраната? Втриса ме от Глобул, разводът ми с тях беше бая проблемен.

  51. 51 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Интересно дали Теленор ще постнат статията на стените си във социалните мрежи...

  52. 52 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Отваряне на пазара му е майката,а не глоби.Министърът да проучи израелският опит.Всички там са на програми без ограничение на разговорите,най-скъппата от които е около 50 ш.(1$ -3.7ш.).Тел. разговори без ограничение и 3.5 гб.мобилен интернет на месец.

  53. 53 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Плащам он лайн, защото не мога да ги търпя. При последното ми посещение на офиса до Кауфланд си излязох, без да платя сметката си, защото момъка не спираше да ми "доказва", какви изгодни оферти ми предлага и колко не го разбирам. От този ден вече не им ходя на крака. За съжаление не всеки може така и трябва да ги понася и да не се съгласява на промени.

    ВСЯКА ПРОМЯНА НА ДОГОВОРА ПРЕДЛОЖЕНА ОТ ОПЕРАТОРА Е В НЕГОВА ПОЛЗА И ВЪВ ВРЕДА НА КЛИЕНТА

  54. 54 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    И в офисите на Виваком е трагедия. Налагало ми се е да кажа на девойката "МЛЪК!", за да си платя сметка. В Ментелските офиси, където плащам, няма търговски нагляри. Но пък техни договори се сключват от Хенди, където са абсолютни хиени.

    Определено продават на доверчиви възрастни хора каквото им падне. Тази група хора, чиито активен живот е минал през комунистическо (БКП управляваща партия, чл. 1 от Конституцията на НРБ), нямат никаква представа от съвременните търговски и договорни отношения.

    Ето и един от новите текстове в ЗЗП:
    http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2135513678

    Чл. 68в. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Забраняват се нелоялните търговски практики.

    Чл. 68г. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговска практика, от страна на търговец към потребител е нелоялна, ако противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и ако променя или е възможно да промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга или към когото е насочена, или на средния член от групата потребители, когато търговската практика е насочена към определена група потребители.

    (2) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.)

    Търговска практика, която е възможно да промени съществено икономическото поведение на ясно установима група от потребители, особено уязвими към търговската практика или към стоката или услугата, за които се отнася търговската практика, поради техен умствен или физически недостатък, [quote#0:"ЗЗП"]тяхната възраст или доверчивост, [/quote] когато търговецът е могъл да предвиди това, се преценява от гледна точка на средния член на групата потребители, към която е насочена.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  55. 55 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4461 Весело

    До коментар [#13] от "vassilun":

    "Комисията за потребителите забрани на "Теленор" да подвежда възрастни хора"

    Значи млади хора може да подвежда?! ,,

    Има една приказка: ,,отваряй си очите иначе други ще ти ги ококорят,,

    Така че младите да си отварят очите като подписват такива договори. Мене на няколко пъти вече са ме молили и кандърдисвали, ма господине, ма господине. Аз им викам подновявам стария си договор с толкоз и толкоз минути , повече не ми трябват и те клякат няма накъде да отидат. Па младите като не знаят, че всеки скайповски разговор по телефона се заплаща два пъти по скъпо независимо таксата която се плаща за скаип по телефона, това един дядо на седемдесет годинки го знае, какво остава младите да не го знаят

  56. 56 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#35:"zaza"] Възрастните хора не могат да четат ли? [/quote]

    А ти можеш ли? Не прочетели следното:

    '' Договорната информация, която изисква повече време за прочитане и разбиране поради своя характер и обем (най-често НАДХВЪРЛЯЩ 30 СТРАНИЦИ с ДРЕБЕН ШРИФТ), се предоставя по сложен и труден за възприемане начин, посочват от комисията.''

    И това е затруднение за който и да е, а какво остава за някой възрастен човек с проблеми в зрението.
    Истината е, че всички оператори са мошеници-кръвопийци!

  57. 57 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Колко пъти съм се разправяла със служителите-пиявици на Теленор/Глобул; колко пъти са се опитвали да ми пробутат това или онова и не се отказват, дори когато ставам по-рязка.

    Трябва да им друсант солените глоби и да ги накарат да платят обезщетение на всички пострадали, заради понесените материални и морални щети!

  58. 58 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1614 Разстроено

    Бе нещо гнило има в цялата работа.
    Теленор е доказана компания!
    Но да си берат гайлето със компании партньори!

    И не съм длъжен за нещо ежедневно да чета ситния текст! Това на вниманието на Мтел и Виваком! Че напоследък Виваком ми продават едни застраховки - направо без пари, та са на път да ми плащат и премията!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  59. 59 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 710 Любопитно

    [quote#34:"Потен Селянин с Транзистор"]До 14-дни след подписването на какъвто и да е договор в мобилен оператор всеки може да го разтрогне без каквито и да е последствия. [/quote]

    аз мислех, че е общоевропейско правило, за целия съюз. не е ли?

  60. 60 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 813 Весело

    [quote#54:"Музар"]И в офисите на Виваком е трагедия. Налагало ми се е да кажа на девойката "МЛЪК!", за да си платя сметка.[/quote]
    Може да си и се видел прост. Аз тия дни ходих в техен офис, девойката, след 2-3 въпроса сама си каза млък, а като я попитах нещо, верно, от учтивост, не се интересувах от офертите и, тя, бeз да говори, просто се усмихна и ми даде една рекламна брошурка, да си чета дом, като искам и да не и губя времето.

  61. 61 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#60:"usero"], след 2-3 въпроса сама си каза млък[/quote]

    Влизам там за да издекламирам телефонния номер, на който плащам сметката. И повече нямам никакво желание да говоря.

    Когато имам - задавам въпроси. Преди АЗ да попитам, те НЕ БИ ТРЯБВАЛО да ми натрапват офертите си за щяло и нещяло.

    А когато попитам - трябва да ми отговорят ПО СЪЩЕСТВО и НА ВЪПРОСА изчерпателно, не да ме пращат да чета листовките им.

    Опитваш се да ми кажеш, че са толкова некомпетентни та с 1-2 специфични въпроса можеш да ги затапиш? Е, ама повечето хора над 65 не го могат.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  62. 62 Профил на datamode
    datamode
    Рейтинг: 215 Неутрално

    мисля, че хората сами са си виновни.. ако съдя по себе си трудно бих подписал нещо, за което после ще съжалявам, че съм го направил хъх липса на правилна преценка и грамотност във всякакъв вид

  63. 63 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1130 Весело

    [quote#60:"usero"] Аз тия дни ходих в техен офис, девойката, след 2-3 въпроса сама си каза млък, а като я попитах нещо, верно, от учтивост, не се интересувах от офертите и, тя, бeз да говори, просто се усмихна и ми даде една рекламна брошурка, да си чета дом, като искам и да не и губя времето. [/quote]
    Това е и моето впечатление от Виваком, ама САМО след като ми отворят "профила ми" (изчаквам 1-2 мин' , докато асимилират написаното там, щото си имам "история"!!) И съм си "извоювал" НУЛЕВИ досади относно нови оферти/планове, И НИК'ВИ РЕКЛАМНИ/ДРУГИ СМС'и

    Същото е и с БОБ (на МЕНТЕЛ)-и за рожденият ми ден не ме поздравяват вече То вЕрно ми взе 2-3 ГНЕВНИ писма, преди 3-4 години, ама....сработи
    До коментар [#60] от "usero":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  64. 64 Профил на Gavril Hlutev
    Gavril Hlutev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Нищо общо с реалността.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  65. 65 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#18:"elevation04"]Кьорав карти не играе .....като са възрастни и могат да се подведат, тогава да им забранят и да гласуват[/quote]
    Да, младите днес не можеш ги излъга. Преди избори да провеждат тест с белот - който бие, има право да гласува, другите - не!

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  66. 66 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#62:"datamode"]мисля, че хората сами са си виновни[/quote]

    Нима хората са виновни, че теленор и другите оператори използват некоректни и УМИшЛЕНО ПОДВЕЖДАщИ практики!

  67. 67 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Трябва да приемат закон, че на първа страница се пишат услугите и цените с едър шрифт! И клиентът собсвеноръчно да напише (примерно) съгласен съм да плащам по 60 лева месечно за тая и тая уалуга! Ако услугите са некачествени, да не се плаща!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK