Българите са по-склонни да си купят кола през следващите 12 месеца

Българите са по-склонни да си купят кола през следващите 12 месеца

© Reuters



През януари общият показател на доверие на потребителите нараства с 4.8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 г. като при населението в градовете увеличението е 4 пункта, а при населението в селата - 7.3 пункта. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ).


Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, сочат данните.


В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.




Потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Това влиза в противоречие с официалните данни за инфлацията, каквато през изтеклата година е имало само в четири месеца, а в останалите имаше дефлация.


Същевременно очакванията на потребителите за поскъпване на стоките и услугите за следващите дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.


През идната една година потребителите очакват безработицата или да се запази на настоящите си равнища, или леко да спадне.


Има и леко подобрение в нагласите на хората да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. По-позитивна е и нагласата им за покупка на кола през идните 12 месеца.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK