Потребителите най-често се оплакват от дефекти на компютри и мобилни устройства

Потребителите най-често се оплакват от дефекти на компютри и мобилни устройства

© Георги Кожухаров



Потребителите най-често се оплакват от дефектна комуникационна техника. Половината от постъпилите 7931 жалби за рекламации в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2014 г. са за мобилни апарати, преносими компютри, таблети и пр., съобщиха оттам.


Гражданите търсят съдействие от контролния орган и при дефектни битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма. Рекламациите са свързани още с потребителски кредити, мебели, автомобили, мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на информация, стоки за деца.


Близо 70% от жалбите за рекламации са решени в полза на потребителите, твърдят от ведомството. По част от останалите работата все още не е приключила, а други са неоснователни или не са придружени с необходимите документи. Някои от жалбите са извън правомощията на КЗП и са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност, отчитат от ведомството.




От утре, 27 март, се очаква да заеме постовете си новото ръководство на комисията, назначено наскоро.


Експертите на Комисията за защита на потребителите напомнят, че последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки обект на търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места.


Преди новостите в закона беше задължително рекламацията да се предявява в магазина, от който е била купена стоката. Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от купуването й е била ремонтирана три пъти и прояви дефект за четвърти път.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bat Sali Prezident
    Bat Sali Prezident
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ако не са дефектни няма да се продават в България. всичката електроника продавана в БГ е с 3-то качество.
    1-во Западна Евтопа, САЩ, Канада и Япония
    2-ро Полша, Чехия, Унгария, БРИК и други наречените втора зона
    3-то страни като България и третия свят.

    Това го знае всяко хлапе.

  2. 2 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А процентно? Нормално като се има предвид, че не купуват най-много.

  3. 3 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bat Sali Prezident":

    Това пък откаде си го измисли???

  4. 4 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Дефектни са защото са продаване , а не за ползване

  5. 5 Профил на nikola_hristov
    nikola_hristov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#1:"Bat Sali Prezident"]Това го знае всяко хлапе. [/quote]
    От "Факултето" ли? Там са по-наясно с качеството на ракиите, нежели на смартфоните...

  6. 6 Профил на kriviqt
    kriviqt
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bat Sali Prezident":

    Малко световни конспирации, че деня е скучен.
    Всяка фирма ще ти смени техниката ако е дефектна и е в гаранционен срок. Едва ли им е изгодно да продавад дефектни стоки, които после така или иначе ще трябва да сменят.

  7. 7 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 449 Неутрално

    От мои наблюдения в последните години виждам, че тази техника навлиза и достига до все повече хора, които са технически неграмотни. Често такива хора са склонни да обвинят производителя и устройството(доста често и интернет провайдера) че е дефектно, вместо реалната причина - неразбиране и незнание как се работи с тях. Това според мен е основната причина за най-много оплаквания за дефекти точно на тези устройства - моб. телефони, таблети, лаптопи.

  8. 8 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Леко заблуждаваща статистика.
    Пропуснато е, че дефектите са най-често в ниските класове смартфони, таблети, лаптопи, аудио и видео техника, пр. Те са с ниска стойност и качество, правейки ги бързо заменими продукти и най-масово купувани.
    Също фактор е и:
    [quote#7:"myspam"] тази техника навлиза и достига до все повече хора, които са технически неграмотни. Често такива хора са склонни да обвинят производителя и устройството(доста често и интернет провайдера) че е дефектно, вместо реалната причина - неразбиране и незнание как се работи с тях. [/quote]

    При средното качество електроника, образованият купувач ще получи много повече за парите си, отколкото този, който се хвърля на най-евтиното/най-скъпото. Там също има оплаквания, но са много по-рядко срещани.

    При високото качество, контролът на производство е много по-висок и грешки почти не съществуват. Голям фактор за това, обаче, е цената - обикновено по възможностите на по-образовани купувачи, търсещи нещо специфично, незаменимо в близко време.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK