И новата Комисия за потребителите ще проверява договорите на банките

И новата Комисия за потребителите ще проверява договорите на банките

© Комисия за защита на потребителите



От началото на юни предстои да заработят приемни на Комисията за защита на потребителите на открито в големите градове и курортни комплекси по Черноморието, съобщиха от ведомството. Това ще даде възможност на туристите да получат консултация или да подадат сигнал за нарушение в близост до мястото, където почиват. Точните адреси на приемните ще бъдат обявени допълнително.


"Предстои преглед на общите условия и договорите на всички банки и институции, които се занимават с кредитиране. БНБ ще предостави на Комисията списък на имената им, за да бъдат изискани договорите и общите условия, при които предоставят услугите. Прегледът ще се осъществи в рамките на няколко месеца", съобщи Константин Арабаджиев, член на Комисията.


Подобна проверка направи предходният състав на комисията през 2012 г., когато бяха установени няколко нередности в общите условия, предлагани от банките на техните клиенти. В резултат банките бяха задължени да променят някои от текстовете.


Ще бъдат създадени пет специализирани помирителни комисии в секторите енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронна търговия и съобщения, транспорт. Това оповести Константин Райков, член на Комисията. Той поясни, че комисиите ще бъдат безплатни за потребителите и че срокът, в който комисията трябва да излезе с помирително предложение (след размяната на всички книжа: жалба, възражение, отговор на жалбата) е 90 дни.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на en44ev
    en44ev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Един от тримата на снимката е откровен парашутист - нагъл и некомпетентен партиец. Познайте кой...

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8950 Неутрално

    Не знам какво и как проверяват,но все нещо се дъни.

  3. 3 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Първо да публикуват протокола с нарушенията от 2012 преди да почват нови проверки!!! Кел файда от проверките на КЗП след като ние потребителите не получихме информация за закононарушенията на банките!!!

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  4. 4 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Много комисии ,но малко компетентност и съответно резултати.

  5. 5 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Както се разбира от горе изложеното: "ще даде възможност на туристите да получат консултация или да подадат сигнал за нарушение в близост до мястото, където почиват..." това ще даде възможност на членовете и на тази комисия да си починат за наша сметка! Потребителя никога няма право, поне така е в страната ни!

  6. 6 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 439 Неутрално

    "От началото на юни предстои да заработят приемни на Комисията за защита на потребителите на открито в големите градове и курортни комплекси по Черноморието, съобщиха от ведомството. Това ще даде възможност на туристите да получат консултация или да подадат сигнал за нарушение в близост до мястото, където почиват. Точните адреси на приемните ще бъдат обявени допълнително."
    Хей живот здравей, здравей.... Конгениално! Най - добре е "приемните на открито" през деня да са на плажовете а вечер по заведенията. За още по - голямо улеснение на туристите да се работи 24 часа/на три смени/. Трябва да бъдат последвани от цялата централна администрация.

  7. 7 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 753 Неутрално

    В общите условия и сега си е записано,че потребителят на кредит може да се обръща към КЗП,като всеки друг потребител.Тези не го ли знаеха това? В графата "Наличие на извънсъдебни способи за предявяване на рекламация и търсене на обезщетение".

  8. 8 Профил на val2
    val2
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И тия започнаха да рекетират !

  9. 9 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ако се открие огромна злоупотреба с правата на кредитополучателите какво моля смята да направи комисията? защото последния път като се оплаквах от високи такси ми казаха, че нарушение имало, но нямало как да го санкционират...

    from all the things i've lost i miss my mind the most
  10. 10 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Гневно

    Или да се самоназначат във всяка банка,или да си седнат на задниците в своите приемни.
    Нямат работа да щъкат по курорти!

  11. 11 Профил на Georgy Palpurin
    Georgy Palpurin
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#7] от "vjacho":

    За ипотечните поне преди година КЗП не се ангажираше с нищо
    Спомням си когато обявиха, че всички банки с изключение на една имат неравноправни клаузи в договорите си и какво мазало стана:
    "Днес с удивление установяваме, че председателят на Комисия за защите на потребителите (КЗП), очевидно въоръжен с огромна доза наглост, е обжалвал Решение №5260 от 26.07.2013 г. на 32 съдебен състав при Софийския административен съд (САС), което задължава КЗП да огласи 24-те (от общо 25) банкови институции в България, в чиито договори с общи условия са открити неаравноправни клаузи в ущърб на потребителите.

    След запитване на www.OffNews.bg за мотива цитираното съдебно решение да бъде обжалвано от КЗП (институцията, която уж би трябвало да защитава потребителските права на гражданите), председателят на КЗП Веселин Златев отговаря следното:

    „Ние нямаме съгласие от банките те да бъдат оповестени. А законът забранява обществена информация, свързана с търговски интереси, да бъде оповестявана, ако няма съгласие. Единственото допустимо изключение според Закона за достъп до обществената информация (ЗДОИ) е за случаите, в които държавните интереси налагат това. Държавните интереси могат да бъдат свързани с разкриване на корупционни схеми или с прекомерна употреба на държавна власт.“
    Вече невярвам, че между банка и потребител може да застане държавата и да се стигне до някаква форма на справедливост: http://bit.ly/1JFfK0L





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK