
© Георги Кожухаров
Телефонните измамници вече прилагат нов трик - представят се за служители на електроразпределително дружество и искат пари за лечението на близък на абоната, който бил пострадал при опит за отстраняване на техническа авария по мрежата.
За това съобщава "EVN България", чийто клиент подал сигнала. МВР е уведомена.
Клиент на дружеството от Пазарджик получил телефонно обаждане от неизвестно лице, представило се за сътрудник на EVN България. Обаждането е било от скрит телефонен номер. Неизвестното лице е поискало от клиента номер на електромер с цел отстраняване на възникнала повреда. При последващо обаждане мнимият служител информирал клиента, че при извършване на техническите дейности близък роднина на клиента е попаднал под напрежение и съответно той трябва да заплати сума за спешното му лечение.
Дружеството напомня, че при телефонен разговор с клиенти сътрудниците му не използват скрити телефонни номера и винаги се представят с име и фамилия. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел. 0700 1 7777.
В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството.
EVN България съветва клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777.