КЗК глоби "Мобилтел" за промоция с ценни подаръци

КЗК глоби "Мобилтел" за промоция с ценни подаръци

© Цветелина Белутова, Капитал



Комисията за защита на конкуренцията наложи на "Мобилтел" ЕАД имуществена санкция в размер на 361 863 лв., защото е комбинирала в промоция пакети за услуги с безплатни за клиента телефони, лаптопи и телевизори.


Нарушението е извършено между 1 октомври до 11 ноември 2012 г. с пакета "Повече за теб". С него на настоящи и нови клиенти се е предлагало да сключат договор за доставка на интернет, цифрова телевизия и мобилна телефония като изберат едно от трите устройства безплатно. 


Жалбата срещу телекома е от няколко регионални доставчици на телевизия и интернет. 




Комисията е преценила, че  "Мобилтел" е предлагал на клиентите си прекалено ценни подаръци. Законът забранява тази практика като допуска по изключение безвъзмездно да се предоставят само рекламни материали с незначителна стойност или предмети, които са принадлежност към предлаганата услуга. Становището на антимонополния регулатор обаче е, че случаят не е такъв.


Комисията достига до извода, че съществува реална възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на "Мобилтел" ЕАД към услугите на дружеството. В решението се посочва, че поведението на "Мобилтел" от естеството да повлияе и да деформира потребителското търсене, като по този начин неблагоприятните последици от извършеното нарушение могат да доведат до негативен ефект върху конкуренцията.


В същото време е отчетено, че промоцията е провеждана само в девет населени места, а нарушението е леко. Затова размерът на глобата е 0.05% от нетните приходи на компанията за 2012 г. 

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ако това е прецедент, ще намалеят рязко подаръците от щедрите оператори...

  2. 2 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    не им ща подаръците ,след като 10 години им подарявах над 400 лв месечно ,вече се отказах да подарявам парите си на този оператор срещу нищо

  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2282 Разстроено

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Другите са същите, повярвай ми - всичките съм ги минал. Можеш да изкяриш само като нов абонат - тогава са щедри. Ама веднъж хванат ли те, само дране - няма нещо отстъпки за лоялни клиенти, при преподписване старателно избягват да те информират за нови по-изгодни договори и т.н.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 569 Неутрално

    То пък едни ценни подаръци. Лаптопът май беше 1 гб , или 2 гб, когато 4 бг беше стандарт и телефонът беше пълна нула като х-ки...

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Те за тия 400лв нищо ли не ти даваха?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 667 Весело

    Комисията за защита на потребителите да глоби веднага комисията за защита на конкуренцията!

  7. 7 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#6] от "achtung":

    +++++
    Тая т.н. КЗК е много бърза. Като т.н. ни съдебна система. Ама нищо, все пак са ожулили малко МТЕЛ.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  8. 8 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Бълха ги е ухапала Ментел с тази смешна глоба.

  9. 9 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    Добре де, в цивилизацията навсякъде го има това да подаряват телефони, лаптопи, таблети, ако си преподпишеш договора.
    Тия тука ги глобяват?!?

    Защо?

    Жената е покана за щастие
  10. 10 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 605 Любопитно

    До коментар [#4] от "lalleen":

    Лаптопа беше Lenovo G580 с изключително красив корпус направо любимия ми, а лаптопи и за 2000 лева съм държал и не са толкова приятни на пипане. Освен това като за ПОДАРЪК е съвсем прилично лаптоп с 2 гб(няма начин да е бил с 1гб понеже Win7 вървеше прилично) при положение, че продажната му цена е била поне 500 лева тогава . Спокойно за 200-тина лева сега може да се продадат такива. Кака ми и зет ми се възползваха телевизор да си вземат и мисля, че си беше схема. Иначе за Ментел нищо хубаво не може да кажа след онзи гаф с двойната надценка на сметките и това, че не даваха отчети за разговорите...

    Драконови закони ще оправят държавата!
  11. 11 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#4:"lalleen"]Лаптопът май беше 1 гб , или 2 гб, когато 4 бг беше стандарт[/quote]
    не са ли ти казвали да не говориш за неща които не са ти ясни, от кога лаптопите почнаха да се мерят по рам паметта, ако изобщо знаеш че тия цифри са това де, това е все едно колите да се мерят по това колко цола са им гумите

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  12. 12 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#9] от "bgpainter":

    И аз се чудя, макар че преди седмица се измъкнах от договора с тях.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  13. 13 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#11] от "stg":

    Все пак става за ориентация Рама.
    Отделен въпрос е, че лаптопите вече не стават. Поне тези до 2 000 лева. Дори пластмасата им се скапва бързо щото е втора радост.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  14. 14 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#13:"Росен (путлер капут)"]Отделен въпрос е, че лаптопите вече не стават. [/quote]
    за сметка на това настолните си стават и вършат много по вече работа при много по голям комфорт ама нали гъзарите трябва да имат лаптоп, еми те си решават

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  15. 15 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Весело

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":


    [quote#3:"Тюфлекчия"] Можеш да изкяриш само като нов абонат - тогава са щедри.[/quote]
    Което и правя.

    Винаги едногодишен договор и винаги при нов оператор.
    Мтел обаче вече ще го заобикалям. Мислех, че са над Глобул, но уви, не се оказа така. Нито като услуга, нито като покритие.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  16. 16 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#14] от "stg":

    Освен, че настолен комп. винаги е ВТОРА употреба.
    ITR например продават такива. Направени са да са вечни, макар че пак са китайски.

    Нов настолен след 2005-та вече НЕ купувам. Изгаря дъното най-късно на петата година и разбира се такова дъно не може да намериш. Айде нов комп, само заради дъно. Благодаря.
    От 2010-та само втора употреба. Не са евтини пак.
    400-600 лева, но знаеш, че имаш комп. като хората.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  17. 17 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#11] от "stg":
    Вярно , че има още 100 характеристики, но по това време вече компютри по 2 гб бяха на половин цена, вероятно просто защото са били вече на някаква възраст и всички други характеристики вече също са били "задминати" от по-новите. Тогава останах с впечатление, че просто пробутват залежала стока. Иначе за телевизорите нищо не мога да кажа.

  18. 18 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#10:"Момчил89"](няма начин да е бил с 1гб понеже Win7 вървеше прилично) [/quote]

    На десктоп компа ми (който е на повече от 10 г. и е с рам 1.2 -сглобявана) Уиндоус 7 пак си върви сносно.

  19. 19 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#16:"Росен (путлер капут)"]Изгаря дъното най-късно на петата година и разбира се такова дъно не може да намериш. [/quote]
    така е дъната след 2010 не са каквито бяха,но има изключения, все пак високия клас дъна , някой от които с 5 години гаранция си държат, за това и за дъно не се икономисва

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  20. 20 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Мтел сега предлагат телевизия ведно с телевизор 32 инча. Сони R4.
    1366/768.
    Ама не питайте продавачките. Не знаят нищо за телевизора.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 21 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#20:"Росен (путлер капут)"]Ама не питайте продавачките. Не знаят нищо за телевизора. [/quote]
    че кой пита продавачи, след като има гугъл

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  22. 22 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#19] от "stg":

    Винаги купувам най-скъпото дъно и е същото вече.
    До пет години.
    Отказах се от новите.

    А иначе първия ми компютър с Интел 166 Мгх. още работеше в един човек през 2011-та година, а съм го купувал през 1998-ма година. Беше към 2 000$ тогава.
    СД записвачка беше 300$.
    СД-та от тогава още се отварят, а тия от 2004-та 2007-ма ДВД-та половината не се отварят, ама едно СД тогава струваше 3,50 лева и беше BASF оригинал.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 573 Весело

    [quote#3:"Тюфлекчия"]при преподписване старателно избягват да те информират за нови по-изгодни договори и т.н.[/quote]
    Всеки път през последните 12 години щом съм преподписвал, съм получавал по-добри условия. Само дето не очаквам някой да ме информира, а отварям сайта на телекома и си избирам сам тарифния план. Не е трудно.

    [quote#9:"bgpainter"]Защо?[/quote]Защото тук мобилен далекосъобщителен оператор подарява мобилни устройства на абонати на кабелна телевизия и кабелен интернет, за да ги привлече към себе си. Конкуренцията не е симетрична.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  24. 24 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#23] от "Иван Арнаудов":


    [quote#23:"Иван Арнаудов"]Всеки път през последните 12 години щом съм преподписвал, съм получавал по-добри условия. Само дето не очаквам някой да ме информира, а отварям сайта на телекома и си избирам сам тарифния план.[/quote]
    Винаги трябва да искаш отстъпки от тези в сайта. Стигат до 50%.
    Говоря за корпоративни клиенти разбира се.

    Втората част от поста ти не я разбрах.
    Аз не обичам Мтел, но не виждам лошо да подаряват нещо на клиентите си.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  25. 25 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Следователно приходите им са 723 726 000
    723 726 000 умножено по 0.05% е равно на 3610863
    добре работят мършите

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  26. 26 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    [quote#24:"Росен (путлер капут)"]Втората част от поста ти не я разбрах. [/quote]
    Българският закон за защита на конкуренцията изисква равнопоставеност между конкурентите на даден пазар, и нарушаването на тази равнопоставеност е предпоставка за намеса от страна на КЗК.

    Конкретен пример: малък град с един интернет доставчик и една кабеларка. Малък, мижав пазар, но бутат някак. Изведнъж идва Мтел и казва на всичките си клиенти на мобилна телефония, че ако си купят и интернет и телевизия от червените, ще плащат по-малки месечни такси от тези в момента и освен това ще получат подарък телефонен апарат, таблет или нещо подобно. Само дето този телефон по каталожни цени струва повече от годишната такса за достъп на местния интернет доставчик. И бизнесът му отива на кино.

    Дали на държавата й е работа да се бърка в отношенията между фирмите и доколко тази практика да се противодейства на конкуренцията е съвсем друга работа - фактически в случая клиентите са ощетени, понеже държавата забранява да им се продава нещо по-евтино или да получават подаръци. Но пък от друга страна такива действия по привличане на клиенти унищожават конкуренцията и засилват заплахата от монопол на пазара, така че в средносрочен и дългосрочен план наистина са вредни.

    Но това вече е друга тема

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Тук хората твърдят, че съвременните компютри не ставали, 5 годишни дъна гърмяли и какви ли не чудеса.
    А ние си мислим, че сме в 21ви век...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иван Арнаудов":

    Да, няма едноназначен отговор на този въпрос.

    Аз си мисля, че печели клиента в крайна сметка. Държавата или нейната комисийка по-скоро трябва да следи дали примерно след като умори малкия оператор, то новия, който е задържал пазара не вдига цените си след това с цел да се "избие" загубата при спечелването на войната.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":


    [quote#27:"Darth Plagueis"]Тук хората твърдят, че съвременните компютри не ставали, 5 годишни дъна гърмяли и какви ли не чудеса. [/quote]
    Да. Опита ми е само от България разбира се.
    Правят кондезаторите да не издържат повече от пет години.
    И пет са много между другото.
    При това е без значение дали ползваш компа много малко. Примерно по час, два вечер. Пак си гърмят.

    Това ми напомня, че могат да задължат производителите да се придържат към три "калъпа" примерно при РС за бита, както уеднаквиха зарядните за телефони.

    Сега се изхвърлят цели компютри само заради дъно, защото останалите части са си годни. Не можеш да ги продадеш, защото всеки, който е в твоето положение е буквално в твоето - гръмнало дъно. А това рам, кутия, захранване отиват за без пари, ако въобще имаш късмета да ги продадеш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  30. 30 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#29] от "Росен (путлер капут)":

    Аз дъно изгоряло за 5 години не съм имал. И от 200 и от 800 лв.
    Като ги оставяте да бачкат по цяла нощ и вътре се пълнят с 1 кубик прах, няма как да стане.
    Поддръжка му е майката

    Относно Мтел. Исках да ги сменям преди 1 година, но като видях, какви планове предлагат другите 2 убавци, разбрах , че съм попаднал на най-малкото зло.

  31. 31 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#22:"Росен (путлер капут)"]Винаги купувам най-скъпото дъно и е същото вече.
    До пет години.
    Отказах се от новите.[/quote]
    нещо от вида ? https://www.asus.com/Motherboards/SABERTOOTH_990FX_R20/ опитвал ли си ? или MSI Military Class и за двете ти гарантирам над 5 години

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  32. 32 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#28:"Росен (путлер капут)"]мисля, че печели клиента в крайна сметка[/quote]
    Това не е благотворително дружество! Това е бизнес, а няма такъв бизнес, където клиентът печели.

  33. 33 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Поздравления за вестника.
    Публикува материал с неположително звучене за мощен рекламодател.
    В други издания споменаването на този мобилен оператор е с цел скрито и зле замаскирано продуктово позициониране.
    Казано на български - реклама.

  34. 34 Профил на D-r D
    D-r D
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Ако има държавен орган, който да санкционира наглостта, Мобилтел отдавна да са забранени!

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#29] от "Росен (путлер капут)":

    Пич, в 21ви век, компютърът е незначителна и евтина машина. Единственото важно е нейната обща мощ и скорост (на компа, не на процесора), интерфейсите, размер и консумация.
    Майкрософт направиха компютър в адаптер за захранване, вие се притеснявате за дъна.. На кой му пука за дъното след пет години?

    И не ти разбрах коментара за трите калъпа? Ти говориш за настолни системи, а там нещата са достатъчно стандатизирани, и калъпа в общия случай е дори един.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#32] от "tralala2010":

    А? Т.е., като си клиент на някакъв бизнес и всъщност губиш? Олеле....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Леново навряха компютър във флашка

  38. 38 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#37:"encor3"]Леново навряха компютър във флашка[/quote]
    глупости, такива компютри има от поне 4 години, но не всички се информираме от сайтове които все не са разбрали, но компютър колкото флашка ще ти върши и толкова работа така стоят нещата

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  39. 39 Профил на The Dragon Reborn
    The Dragon Reborn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ето поради тази причина НИКОГА няма да се сбъдне мечтата на българина да има безплатни устройства с тарифните му планове, както било "по Европата, брате!". Такива са законите в тази държава! БЕЗПЛАТЕН ТЕЛЕФОН НЕ СЕ ПОЛАГА ПО ЗАКОН. Също не може да се предоставя прекалено евтино стока, тъй като отново - глоба.

    ПП/ Тази кампания много добре си спомням и безплатното устройство беше от порядъка на около 700лв. (ако не и повече) - по избор лаптоп, телевизор или висок клас смартфон (Sony Ericsson Arc S).

    Големият проблем е, когато се придава значимост на простотията.
  40. 40 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#31] от "stg":

    С АМД не съм сигурен, че мога да работя нормално. Лошо име имат от едно време.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 41 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Трите калъпа макс. са за размер на дъно, да.
    И не е един.
    Никога не ползвам за работа лаптоп. Сега пиша на такъв, но той си е на Гърлето.

    Не съм съгласен, че нещо от 500 лева нагоре е евтино.
    Поне за мен.
    Освен това аз работя и моите са малко по-скъпи. Компютри става въпрос.
    Програмите, които ползвам са от години и не ми е нужна повече мощност, а надежност. Затова купувам втора употреба вече.
    Не са много по евтини, но са по надежни.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  42. 42 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#39] от "The Dragon Reborn":

    Това е вярно. Виваком не можеха да свалят цената за стационарен пост под 8 лева. Нямали право.
    А Близу има право на стационарен тел. без такса.
    Така съм поне от три години.
    Бе бъркотия.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 43 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#32] от "tralala2010":

    Не позна.
    Имам доста карти.
    Изцедих тарифа от всички мобилни оператори на такса от 36 лева, като в нея влизат 2 500 минути към ВСИЧКИ оператори и 10 ГИГАбайта нет.
    Ситната тарифа е 7 лева на месец за 300 минути към всички.
    Щатите и Канада влизат в безплатните минути, а ЕС май беше някакъв процент от минутите към всички, но не помня колко.

    Гювеч три Айфона от ония по 1 500 лева.

    Въпроса е как се пазариш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#30] от "encor3":


    [quote#30:"encor3"]Като ги оставяте да бачкат по цяла нощ и вътре се пълнят с 1 кубик прах, няма как да стане.
    Поддръжка му е майката[/quote]
    Редовно почистване разбира се.
    Изключване на компютър за работа?
    Не може и дума да става. Старият ми е IBM с XEON процесори. Два двуядрени 2,88 мисля, че бяха. INTELLSTATION. Това нещо е направено да работи денонощно 15 години поне.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 45 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    До коментар [#23] от "Иван Арнаудов":

    Кое е несиметричното?
    Това е пазар - предлагат ми услуга със същото качество, а може и по-добро, и ми подаряват разни неща. Не е ли моя работа да си избера на кого да си давам парите?

    Локалните мрежи са на доизживяване, защото не са конкурентноспособни..., а това е защото са малки.
    Ако отида в който и да е телеком в Обединеното кралство и си поискам да подпиша договор за 1, 2 години ще ми подарят и телефон и лаптоп и т.н. и никой няма да ги глоби, а тук не може... защо?

    Жената е покана за щастие
  46. 46 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    [quote#45:"bgpainter"]Кое е несиметричното? [/quote]Еми каквото писах по-горе. Двама търговци продават моркови на Женския пазар, но единият предлага шоколадови яйца, ако си купуваш и морковите от него, а другият не може, понеже му е малък дворът и няма място да засади какаови дървета. Това е несиметрия според логиката на ЗЗК и затова КЗК налага санкции. Просто коментирам, не заемам страна по казуса.

    [quote#45:"bgpainter"]Локалните мрежи са на доизживяване, защото не са конкурентноспособни..., а това е защото са малки. [/quote]
    Не съм съгласен, поради което съм на малка мрежа и у дома, и в офиса. Като ми се повреди интернетът в малката локална мрежа, се обаждам на собственика и за 2 часа максимум проблемът е отстранен, а "техниците" на големите оператори единия ден приемат заявката, на втория ден разпределят адресите и чак на третия идват с чука и отвертката, когато ме няма (естествено).

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#43] от "Росен (путлер капут)":

    Ми като те гледам... не можеш да се пазариш..

    А как точно стар компютър е по-надежден от нов?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    До коментар [#46] от "Иван Арнаудов":

    Като имам повреда звъня на оператор и обикновено не мога да се свържа, но като затворя получавам веднага смс, че има повреда и ще ме уведоямт с друг смс когато е отстранена.

    И все пак, това, че единия няма място в двора за какаови дървета не означава, че контролният орган трябва да санкционира този с какаовите дървета за желанието му да раздава шоколадови яйца. Някак не върви.
    Кой пречи на този който няма какаови дървета да си купи двор и да си насади? Никой. Ама няма възможност!!! Ами това си е негов проблем, а не е проблем на пазара, нито на клиентите.

    Жената е покана за щастие
  49. 49 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 573 Весело

    [quote#48:"bgpainter"] Ами това си е негов проблем, а не е проблем на пазара, нито на клиентите.[/quote]Само не разбирам защо в момента го отнасям аз, задето живеем в България и си имаме нефелен закон за защита на конкуренцията

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  50. 50 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Всички са един дол дренки, поемат рискове (готови са да платят глоби), както се казва няма лоша реклама.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK