Комисията за потребителите уличи производител на храни в заблуждаваща промоция

Комисията за потребителите уличи производител на храни в заблуждаваща промоция

© Надежда Чипева, Капитал



Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува.


Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, посочват от комисията.


Оттам не съобщават името на производителя. Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила. При обжалване пък съдът трябва да вземе решение дали забраната е основателна и докато не се произнесе, тя също не е в сила. Така комисията е уязвима и може да бъде съдена за уронване на престижа от съответния нарушител.




От съобщението на комисията се разбира, че производителят прави промоционална кампания чрез печатна реклама и създава погрешно впечатление у потребителите, че могат да купят продукта с намаление от 15%.


Проверката установила, че дружеството обявява от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с печатна реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогана, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис "-15%".


Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да купят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление.


На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач, мотивират решението си от комисията.


В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.


Същевременно комисията проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Ако са производители на салами и кренвирши,те си ни заблуждават винаги.

  2. 2 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1040 Любопитно

    Е, и...???

    Форумът е в будна кома...
  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Глупости - "заблуден потребител"...
    Или ще купи,или няма да купи.

  4. 4 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 448 Любопитно

    Щом няма име, няма и новина. КЗП, не се хабете; Дневник - не ги отразявайте.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  5. 5 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Както винаги сме много коректни към нарушителите! Недай си боже, да разберем имената им.

  6. 6 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Засега успявам да пазарувам това, което ми е необходимо или това, което ми се яде. Затова рекламите изобщо не ме вълнуват.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  7. 7 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 566 Неутрално

    А за картела на горива НИЩО.

  8. 8 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1096 Любопитно

    Много ми е странен този конспиративно-потаен стил на информиране на обществеността.

    TAKE THE RED PILL!
  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Всъщност, със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама!
    Всеки път си мисля за това, когато чуя, че сините гранули в новия прах за пране "еди коя си марка" изпирали по-добре от зелените в предния прах за пране на същата марка. При такова твърдение, производителят трябва да е задължен да разкрие състава на синята и зелената гранула (където освен разлика в цвета, друго няма) и да докаже, че има разлика в качеството на изпирането!
    Подобно нещо дори ще подпомогне българските компании, защото западните определено разполагат с много много по-големи бюджети за реклама и за промиване на мозъци!

  10. 10 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#3:"xmm"]Глупости - "заблуден потребител"...
    Или ще купи,или няма да купи.[/quote]

    в 99 % от случаите Купува....
    това което му рекламират като еко, био , супер, хипер, мега...и пр

    ако българинът можеше да Осъзнае силата на Съединението

    ..бензинът щеше да е 1 лев/л
    сиренето - 3 лв/кг а токът - 5 ст/квтч

  11. 11 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#8] от "Beyond":

    "Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила."

    Нарича се презумпция за невинност.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  12. 12 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#10] от "РабФак":
    А септември щеше да е май!
    хахахаха

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  13. 13 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#9] от "cristo_n":
    [quote#9:"cristo_n"]Всъщност, със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама! [/quote]
    Никой не те кара насила да пазаруваш.
    Купуваш това, което прецениш за добро.
    Ако си достатъчно глупав да си купиш от новата промоция "две на цената на три - само сега!" значи си заслужаваш да бъдеш излъган.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3453 Весело

    Мила родна картинка!

    КЗК прави същото!
    Стига да четете внимателно

    Начи ... производителят се изрекламирал с нещо, дето го нямало.
    А КЗК се изпохвалила в услужливите медии, че им написал акт.
    Който, заради процедурите, още не е влязал в сила.
    Т.е. го нЕма на практика.

    Ма в китната ни рОдина е така. ВрЪтят едни реклами, врЪтят едни пи-ари ... голЕма пушилка са дига, че бизнес се врЪти, а чиновничеството е неуморно трудящо се на полза мат'рялу.
    А мат'ряла ... все извръткан и все по-извръткан си оди ...

  15. 15 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 592 Разстроено

    До колкото разбирам от статията, то производителят е информирал населението, че е намалил цената към дистрибуторите си! Следователно крайния потребител няма пряка връзка с производителя.
    КЗП може и да удари на камък.
    Иначе подвеждащи реклами бол в нашите медии.
    ако решите да си купите "на изплащане без оскъпяване", ще разберете, че ще трябва да платите оскъпяването на лизинговата ко9мпания!

    pastor
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3453 Весело

    Опс!
    Не КЗК, а КЗП ...
    Сорри ...

    Макар че ... са от един дол дренки.
    Та лапсусът ми е само формален, а не по същество ...

  17. 17 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#12:"Никола Георгиев"]А септември щеше да е май!
    хахахаха[/quote]

    май или юни....пише го над Парламента...
    но блеещите са 99 % ....

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4842 Весело

    До коментар [#11] от "Никола Георгиев":

    точно това МАЙ не се нарича презумпция за невиновност ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на deltalink
    deltalink
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#10:"РабФак"]ако българинът можеше да Осъзнае силата на Съединението

    ..бензинът щеше да е 1 лев/л
    сиренето - 3 лв/кг а токът - 5 ст/квтч[/quote]

    Ей това винаги съм си го мислила. Ако, примерно, във Франция, някой им поиска половината от заплатата за парно, страната ще осъмне блокирана. Тук, обаче, си мълчим.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4842 Неутрално

    защото сме рая а не народ. мъка ми е !!!
    До коментар [#19] от "deltalink":

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#19:"deltalink"]Ей това винаги съм си го мислила. Ако, примерно, във Франция, някой им поиска половината от заплатата за парно, страната ще осъмне блокирана. Тук, обаче, си мълчим.[/quote]

    знаеш л икакво става , ако не се купува Бензин Две седмици само.....

    Лукоил дава Фира , веднага !!

    а българинът ще стести поне 150 лв ..

    след което ..цената надолу!!

    а ако не се купуват домати , сирене...след Една седмица...или свалят цените с 50 %...или угасват

    там където има българи..няма прогрес

  22. 22 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#7] от "Рол":

    Няма как. После като седнат да играят белот, как ще се гледат?

    Every cradle is a grave.
  23. 23 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не е луд този, който яде баница.. та и тяхната работа същата, като има кой да им се връзва.

  24. 24 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 425 Неутрално

    В България всяка промоция е заблуждаваща.

  25. 25 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#9:"cristo_n"] със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама! [/quote]

    Общо взето всяка реклама е заблуждаваща. Заблудата е целият смисъл на рекламата.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Днес пуснах снимки от една подобна 'промоция' на хранителна добавка, но не бих се изненадала, ако Дневник я цензурира, защото ясно съм посочила името и адреса на аптеката, където я видях. А за да подадеш жалба до КЗП, трябва да си кажеш и майчиното мляко, освен че искат и подробна информация за фирмата и търговския обект; с една дума, процесът е ненужно дълъг и сложен.

  28. 28 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Само един?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  29. 29 Профил на Jeni Trifonova
    Jeni Trifonova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    @Дневник, искайте имена.

  30. 30 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#9] от "cristo_n":

    МИ то тогава поне 90% от рекламите трябва да ги забранят. От какво ще живеят вестниците, телевизиите и разните рекламни фирми?

  31. 31 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 403 Неутрално

    А кога тази смешна комисия ще се самосезира за картела при горивата?

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  32. 32 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Това информация ли? Някой си направил нещо си и КЗП го спряла. Ама кой и какво - не пише. Защо? Защото не си е платил за реклама.

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#30] от "ivanalex2":

    Не е чак 90% - има много реклами, които създават настроение и така предизвикват благоразположение към продукта. Но има и реклами, които не са реклами, а откровени лъжи!
    И докато аз съм достатъчно в час за да виждам лъжата, то съм сигурен, че е така с децата и възрастните хора - те са уязвими на тези лъжи, а държавата трябва да се грижи за уязвимите.
    Каква е разликата между телефонните измамници и рекламните измамници, които повтарят по 100 пъти на ден че кренвиршите са от месо? И едните и другите прибират парите на хората с лъжа!

  34. 34 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#33] от "cristo_n":

    Това, че създават настроение, по принцип няма лошо, но пак си е чиста заблуда - от доброто настроение не следва добро качество на продукта.
    А разликата между рекламите и телефонните измамници е, че първите си плащат на медиите и другаде, където трябва.

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8059 Неутрално

    Каква е тази тайнственост.Кажете производителя и продукта, иначе ще ви обвиним в лъжа.

  36. 36 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Айде ,чакаме за бензина...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  37. 37 Профил на Ivan Jontchev
    Ivan Jontchev
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Най лошото в хранителните стоки са в колбаси,всички видове.Развалиха най-хубавите колбаси,които се правеха шреди години.Несъществува никакъв контрол .Сменяват етикети на различни видове стоки от месо с изтекъл срок.В веригата на МЕТРО е нещо страшно,да не вярваш





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK