Комисията за потребителите уличи производител на храни в заблуждаваща промоция

Комисията за потребителите уличи производител на храни в заблуждаваща промоция

© Надежда Чипева, Капитал



Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува.


Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, посочват от комисията.


Оттам не съобщават името на производителя. Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила. При обжалване пък съдът трябва да вземе решение дали забраната е основателна и докато не се произнесе, тя също не е в сила. Така комисията е уязвима и може да бъде съдена за уронване на престижа от съответния нарушител.




От съобщението на комисията се разбира, че производителят прави промоционална кампания чрез печатна реклама и създава погрешно впечатление у потребителите, че могат да купят продукта с намаление от 15%.


Проверката установила, че дружеството обявява от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с печатна реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогана, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис "-15%".


Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да купят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление.


На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач, мотивират решението си от комисията.


В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.


Същевременно комисията проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK