
© Надежда Чипева, Капитал
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува.
Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, посочват от комисията.
Оттам не съобщават името на производителя. Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила. При обжалване пък съдът трябва да вземе решение дали забраната е основателна и докато не се произнесе, тя също не е в сила. Така комисията е уязвима и може да бъде съдена за уронване на престижа от съответния нарушител.
От съобщението на комисията се разбира, че производителят прави промоционална кампания чрез печатна реклама и създава погрешно впечатление у потребителите, че могат да купят продукта с намаление от 15%.
Проверката установила, че дружеството обявява от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с печатна реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогана, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис "-15%".
Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да купят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление.
На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач, мотивират решението си от комисията.
В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.
Същевременно комисията проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.
chicago514
Рейтинг: 2038 НеутралноАко са производители на салами и кренвирши,те си ни заблуждават винаги.
Ghost
Рейтинг: 1097 ЛюбопитноЕ, и...???
Форумът е в будна кома...xmm
Рейтинг: 1154 НеутралноГлупости - "заблуден потребител"...
Или ще купи,или няма да купи.
Mark Twain
Рейтинг: 472 ЛюбопитноЩом няма име, няма и новина. КЗП, не се хабете; Дневник - не ги отразявайте.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордikar_01
Рейтинг: 1045 НеутралноКакто винаги сме много коректни към нарушителите! Недай си боже, да разберем имената им.
Gopeто
Рейтинг: 2412 НеутралноЗасега успявам да пазарувам това, което ми е необходимо или това, което ми се яде. Затова рекламите изобщо не ме вълнуват.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровРол
Рейтинг: 603 НеутралноА за картела на горива НИЩО.
Beyond
Рейтинг: 1156 ЛюбопитноМного ми е странен този конспиративно-потаен стил на информиране на обществеността.
TAKE THE RED PILL!cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноВсъщност, със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама!
Всеки път си мисля за това, когато чуя, че сините гранули в новия прах за пране "еди коя си марка" изпирали по-добре от зелените в предния прах за пране на същата марка. При такова твърдение, производителят трябва да е задължен да разкрие състава на синята и зелената гранула (където освен разлика в цвета, друго няма) и да докаже, че има разлика в качеството на изпирането!
Подобно нещо дори ще подпомогне българските компании, защото западните определено разполагат с много много по-големи бюджети за реклама и за промиване на мозъци!
Ристьо
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#3:"xmm"]Глупости - "заблуден потребител"...
Или ще купи,или няма да купи.[/quote]
в 99 % от случаите Купува....
това което му рекламират като еко, био , супер, хипер, мега...и пр
ако българинът можеше да Осъзнае силата на Съединението
..бензинът щеше да е 1 лев/л
сиренето - 3 лв/кг а токът - 5 ст/квтч
123
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#8] от "Beyond":
Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра."Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила."
Нарича се презумпция за невинност.
123
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#10] от "РабФак":
Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.А септември щеше да е май!
хахахаха
123
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#9] от "cristo_n":
Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.[quote#9:"cristo_n"]Всъщност, със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама! [/quote]
Никой не те кара насила да пазаруваш.
Купуваш това, което прецениш за добро.
Ако си достатъчно глупав да си купиш от новата промоция "две на цената на три - само сега!" значи си заслужаваш да бъдеш излъган.
xm...
Рейтинг: 3623 ВеселоМила родна картинка!
КЗК прави същото!
Стига да четете внимателно
Начи ... производителят се изрекламирал с нещо, дето го нямало.
А КЗК се изпохвалила в услужливите медии, че им написал акт.
Който, заради процедурите, още не е влязал в сила.
Т.е. го нЕма на практика.
Ма в китната ни рОдина е така. ВрЪтят едни реклами, врЪтят едни пи-ари ... голЕма пушилка са дига, че бизнес се врЪти, а чиновничеството е неуморно трудящо се на полза мат'рялу.
А мат'ряла ... все извръткан и все по-извръткан си оди ...
pastor
Рейтинг: 622 РазстроеноДо колкото разбирам от статията, то производителят е информирал населението, че е намалил цената към дистрибуторите си! Следователно крайния потребител няма пряка връзка с производителя.
pastorКЗП може и да удари на камък.
Иначе подвеждащи реклами бол в нашите медии.
ако решите да си купите "на изплащане без оскъпяване", ще разберете, че ще трябва да платите оскъпяването на лизинговата ко9мпания!
xm...
Рейтинг: 3623 ВеселоОпс!
Не КЗК, а КЗП ...
Сорри ...
Макар че ... са от един дол дренки.
Та лапсусът ми е само формален, а не по същество ...
Ристьо
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#12:"Никола Георгиев"]А септември щеше да е май!
хахахаха[/quote]
май или юни....пише го над Парламента...
но блеещите са 99 % ....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4952 ВеселоДо коментар [#11] от "Никола Георгиев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!точно това МАЙ не се нарича презумпция за невиновност ?
deltalink
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#10:"РабФак"]ако българинът можеше да Осъзнае силата на Съединението
..бензинът щеше да е 1 лев/л
сиренето - 3 лв/кг а токът - 5 ст/квтч[/quote]
Ей това винаги съм си го мислила. Ако, примерно, във Франция, някой им поиска половината от заплатата за парно, страната ще осъмне блокирана. Тук, обаче, си мълчим.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4952 Неутралнозащото сме рая а не народ. мъка ми е !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#19] от "deltalink":
Ристьо
Рейтинг: 638 Весело[quote#19:"deltalink"]Ей това винаги съм си го мислила. Ако, примерно, във Франция, някой им поиска половината от заплатата за парно, страната ще осъмне блокирана. Тук, обаче, си мълчим.[/quote]
знаеш л икакво става , ако не се купува Бензин Две седмици само.....
Лукоил дава Фира , веднага !!
а българинът ще стести поне 150 лв ..
след което ..цената надолу!!
а ако не се купуват домати , сирене...след Една седмица...или свалят цените с 50 %...или угасват
там където има българи..няма прогрес
Ватник
Рейтинг: 495 НеутралноДо коментар [#7] от "Рол":
Every cradle is a grave.Няма как. После като седнат да играят белот, как ще се гледат?
vigour
Рейтинг: 409 НеутралноНе е луд този, който яде баница.. та и тяхната работа същата, като има кой да им се връзва.
thenomad
Рейтинг: 446 НеутралноВ България всяка промоция е заблуждаваща.
princess_x
Рейтинг: 1456 Неутрално[quote#9:"cristo_n"] със закон трябва да се забрани и строго да се санкционира заблуждаващата реклама! [/quote]
Общо взето всяка реклама е заблуждаваща. Заблудата е целият смисъл на рекламата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
princess_x
Рейтинг: 1456 НеутралноДнес пуснах снимки от една подобна 'промоция' на хранителна добавка, но не бих се изненадала, ако Дневник я цензурира, защото ясно съм посочила името и адреса на аптеката, където я видях. А за да подадеш жалба до КЗП, трябва да си кажеш и майчиното мляко, освен че искат и подробна информация за фирмата и търговския обект; с една дума, процесът е ненужно дълъг и сложен.
Николай Теллалов
Рейтинг: 466 НеутралноСамо един?
властта ражда паразитиПубликувано през m.dnevnik.bg
Jeni Trifonova
Рейтинг: 8 Неутрално@Дневник, искайте имена.
ivanalex2
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#9] от "cristo_n":
МИ то тогава поне 90% от рекламите трябва да ги забранят. От какво ще живеят вестниците, телевизиите и разните рекламни фирми?
Tom Sawyer
Рейтинг: 427 НеутралноА кога тази смешна комисия ще се самосезира за картела при горивата?
Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.Лео
Рейтинг: 1165 НеутралноТова информация ли? Някой си направил нещо си и КЗП го спряла. Ама кой и какво - не пише. Защо? Защото не си е платил за реклама.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#30] от "ivanalex2":
Не е чак 90% - има много реклами, които създават настроение и така предизвикват благоразположение към продукта. Но има и реклами, които не са реклами, а откровени лъжи!
И докато аз съм достатъчно в час за да виждам лъжата, то съм сигурен, че е така с децата и възрастните хора - те са уязвими на тези лъжи, а държавата трябва да се грижи за уязвимите.
Каква е разликата между телефонните измамници и рекламните измамници, които повтарят по 100 пъти на ден че кренвиршите са от месо? И едните и другите прибират парите на хората с лъжа!
ivanalex2
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#33] от "cristo_n":
Това, че създават настроение, по принцип няма лошо, но пак си е чиста заблуда - от доброто настроение не следва добро качество на продукта.
А разликата между рекламите и телефонните измамници е, че първите си плащат на медиите и другаде, където трябва.
Роси
Рейтинг: 8580 НеутралноКаква е тази тайнственост.Кажете производителя и продукта, иначе ще ви обвиним в лъжа.
sto67nes
Рейтинг: 1384 НеутралноАйде ,чакаме за бензина...
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Ivan Jontchev
Рейтинг: 296 НеутралноНай лошото в хранителните стоки са в колбаси,всички видове.Развалиха най-хубавите колбаси,които се правеха шреди години.Несъществува никакъв контрол .Сменяват етикети на различни видове стоки от месо с изтекъл срок.В веригата на МЕТРО е нещо страшно,да не вярваш