Само един телеком е намалил неустойките за прекратен договор с клиент

Само един телеком е намалил неустойките за прекратен договор с клиент

© Анелия Николова



Комисията за защита на потребителите (КЗП) съветва клиентите на телекомите да четат внимателно договорите и клаузите за предсрочното им прекратяване.


Неустойките за предсрочно прекратяване не са изрично уредени със закон или подзаконов акт, а са само в Общите условия, които са неразделна част от договорите, посочват от ведомството.


Комисията припомня това, защото напоследък са зачестили жалбите на граждани, които се оплакват, че доставчиците на телекомуникационни и други услуги им начисляват високи неустойки след прекратяване на договори по желание на абоната, преди да изтече техният срок.




След преглед на Общите условия на потребителските договори на всички мобилни оператори, Комисията е изготвила препоръки към дружествата във връзка с конкретни неравноправни клаузи, където има необосновано високи неустойки при прекратяване на договор по инициатива на потребителя, които го задължават да изплати всички останали такси и задължения до края на срока.


От комисията препоръчаха тази клауза да бъде премахната или да бъде променена така, че да намали размера на дължимата неустойка.


Към момента само едно от дружествата е направило съществена промяна в условията си за прекратяване на договорите. В резултат, размерът на неустойката не надвишава три месечни такси по техния стандартен размер, независимо от това за какъв срок е контрактът (12 или 24 месеца).


В случаите, когато абонатите са купили мобилни устройства с отстъпка от цената, те трябва да възстановят и част от стойността на предоставените по договора преференции. Какъв ще бъде техният размер, зависи от договореното с мобилния оператор.


Срещу останалите дружества, които не са се съобразили с препоръката на КЗП, контролният орган води колективни искове, по които се чака произнасяне на съда.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Кажете кой е. Или кажете кои не са

  2. 2 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1257 Неутрално
  3. 3 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Молби, къндърми, пазарлъци, увещания .... е това е да си държавен орган и такова да е отношението ти към/с поднадзорните ти организации/търговски фирми ... е как да станат нещата?

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  4. 4 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    уж регулатор, а то препоръки и молби.

  5. 5 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":

    И аз това се чудя - хем били неравноправни клаузите, хем дава само препоръки и молби...

  6. 6 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Затова трябва да се мисли,като се подписва договор...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  7. 7 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До №4:В статията пише че се водят и искове.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  8. 8 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Регулаторът работи според правомощията си, дадени по закон и не е последна инстанция. Това всъщност важи за всички регулатори. Нали ви е ясно, че всички административни актове подлежат на съдебен контрол и това естествено се използва от големите оператори задължително. Много е лесно да се вземе популистко решение по някакъв казус, който ще влезе гръмогласно в медиите и след няколко месеца тихомълком съдът го отменя. Повярвайте ми, това става много често и никак не е продуктивно. Полезните действия са в ежедневния труд на длъжностните лица, които с не толкова ефектни действия, но постоянно и ефективно натискат и глобяват предприятията, така че да спазват законовата и подзаконова уредба. Гръмките акции винаги са театър.

  9. 9 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Не е забранено,клиентът да подписва неравноправен договор.Само да е пълнолетен,да не е сляп,да не е неграмотен и да не е поставен под запрещение.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  10. 10 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 592 Любопитно

    Telenor?

    Какви са тия заробващи дългосрочни договори за по 12 и даже 24 месеца?!! Да ги направят безсрочни както е в доста нормални държави, и тогава конкуренцията ще започне да играе своята роля! И ако еди-кой-си оператор се прави на много тарикат и подлец, моментално преместване при по-добър със запазване на номера! Айде да видим тогава дали ще са толкова нагли и високомерни!

    Иначе при изплащане на телефон няма как, това си е финансова услуга (заем), там е нормално да има срок, и да се доизплати телефона при предсрочно прекратяване.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  11. 11 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Аз не мога да си обясня как може срочен договор, след изтичането на срока му, да не се прекратява а да става безсрочен, без съгласието на абоната?! Това е не нормално, тоест подписвайки договор, ставаме доживотни абонати и да се откажем се иска предизвестие от 30 дни, а да се пусне то, искат да заплатиш услугата за един месец напред, като сумата е поне два пъти по-голяма от цената която си плащал по договор/Виваком/, и това при условие, че договора ти е изтекъл и не си подписал нов!!!

  12. 12 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#11] от "highspirited":

    Да се прекрати договора означава да се спре услугата автоматично и да си изгубите номера. Това ли искате??
    След изтичане на договора всеки има право да го прекрати по всяко време без неустойки. Такава е стандартната практика в цял свят.

  13. 13 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#12] от "inspektora":

    "След изтичане на договора всеки има право да го прекрати по всяко време"
    Точно тук не си прав, може да го прекратиш 1 месец след изтичането му. И в случая не става дума за тел.номер а за интернет и телевизия, тогава защо да не може автоматично да се спре???
    По твоята логика излиза,че в цял свят, когато срочния им договор е изтекъл и не са пожелали да го подновят, трябва и да дадат 30 дневно предизвестие, да се откажат от услугата за която нямат нов договор??? И тогава защо на работник назначен на срочен договор,работодателя не е задължен да му даде 30 дневно предизвестие,след изтичане на СРОЧНИЯ му договор?

  14. 14 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#13] от "highspirited":

    Повечето хора не желаят да им спрат услугата едностранно. Няма пречка да се подаде предизвестие 30 дни преди изтичане на договора и услугата да се спре щом срока изтече.
    Аман от вечни оплаквачки.

  15. 15 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#14] от "inspektora":

    " Няма пречка да се подаде предизвестие 30 дни преди изтичане на договора и услугата"
    Ти май не може да четеш, колко пъти да пиша едно и също??
    Точно това дето си го написал не може, то ако можеше нямаше да го пиша!

  16. 16 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#14] от "inspektora":

    "Аман от вечни оплаквачки."
    Е да то ако всичко зависеше от теб и цензура щеше да направиш да не могат хората да си търсят правата, нито да споделят за далаверките, може би на такива като теб, че така по лесно се мами,като нямат хората информация.
    Аз бих казала аман от малоумници като теб...дето по далеч от носа си не могат да видят!

  17. 17 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#16] от "highspirited":

    Когато липсват аргументи се преминава към лични нападки - не говори за висок интелект ...

  18. 18 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И а
    До коментар [#17] от "inspektora":

    И аз това си помислих за теб като почна да обиждаш първ/а, първо проучи въпроса след това пиши неадекватни коментари...

  19. 19 Профил на nikolai1982
    nikolai1982
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Какъв е смисъла от договори като после могат да се развалят лесно и със леки неустойки.
    Всеки като влезне в магазин на мобилен оператор и пита - Какво мога да взема ?, Какво ми се полага ? и т.н.
    После като дойде време да се плаша взетото по какъвто и да било начин или услугата заради която е било безплатно се почва едно увъртане ,усукване-Ама не за какво плащам толкова ? Вие сте мошенници и не знам си какво .
    В нашата страна всеки гледа какво да завлече само и затова мобилните оператори имат такива клаузи докато в другите страни клиентите са по платежоспособни и затова и двете страни са доволни и нещата са либерални.
    Другия момент е с реването за сметките -еми като не искате да плащате не плащайте и си пускайте пощенски гълъби ,ама като излезнеш на улицата всеки се спъва забил глава в екрана .
    Затова няма какво толкова да се разсъждава -да има стабилни неустойки и плановете и без това са много удобни за всеки вече ,с неограничени разговори за нормални такси .
    Бай Ганьо само чака това да няма неустойки и да не плаща за нищо.

  20. 20 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 600 Неутрално

    В договори на Виваком пише че неустоката е до 3 такси' ама е доста омотано казано.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK