Секторни комисии ще помиряват потребители и търговци при спор

Димитър Маргаритов

© Комисия за защита на потребителите

Димитър Маргаритов



От началото на годината към Комисията за защита на потребителите (КЗП) работят секторни помирителни комисии. Вече е определен съставът им, а министърът на икономиката е утвърдил правилник за дейността им.


Секторните помирителни комисии, които ще помагат за разрешаване на спорове между потребители и търговци в отделни сфери, ще работят в София. Паралелно с това ще продължат в 12 града да работят и общите помирителни комисии. Това обяснява в интервю пред "Труд" Димитър Маргаритов, председател на КЗП.


Той допълва, че новосъздадените помирителни комисии са в така наречените чувствителни сектори, където са и най-много жалбите, получавани в комисията - естествените монополисти като ВиК, транспорт, финансови услуги, застрахователни.




Разрешаването на споровете, както и досега, ще е безплатно и ще трябва да става в рамките на 90 дни, в които да се намери приемливо и за двете страни решение.


"От едно съдебно решение винаги някой е недоволен - един печели, друг губи. А тук идеята е да се намери пресечната точка в интересите", обяснява Маргаритов.


В отговор на въпрос той уточнява, че когато търговец не изпълни решение на такава помирителна комисия, КЗП се обръща към съда, където в общия случай делата се печелят, обяснява Маргаритов.


От думите му се разбира, че секторните помирителни комисии предстои ефективно да започнат работа.


Очаква се секторните комисии да помагат при разрешаването и на спорове свързани и с трансгранични онлайн услуги, което е част от новата услуга на ЕК, а именно електронната платформа за решаване на спорове. Такава платформа се очаква да заработи в средата на февруари тази година и където всеки ще може да потърси съдействие при решаване на спорове, чрез електронен портал безплатно.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8467 Любопитно

    Мен ме интересува щатът и бюджетът на новосъздадените помирителни комисии ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    3 месеца за разрешаване на такива спорове е крайно дълъг период.

  3. 3 Профил на deep_water
    deep_water
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не е ли по-редно Комисията да започне да си върши качествено работата, а след това да се назначават нови кадри, които да я помиряват потребителите с търговци, които явно са прегрешили?

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3025 Неутрално

    Преди време се развали един чарк на проточният бойлер у нас. На фирмата "Теси" е,като оттам казаха,че в момента нямат точно такъв чарк?! Тогава отидох в Държавната комисия за защита на потребителите,но те буквално ми се изсмяха! Нямало начин да въздействат на фирмата производител!
    Както и да е,все пак накрая,след няколко години,от "Теси" ми намериха въпросната част.

  5. 5 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4025 Неутрално

    МОЧА имени Лелина

    Прахосване на Народни пари за Несвойствени дейности.
    Още една присвоителна и несвойствена...

    Работата на Комисия за защита на потребителите е да Защитава Потребителите от търговски атаки. На Адвокат За законни правата на потребител.

    Не е да се пъха като помирително повелителен съдия или на уж неутрален посредник между страни в конфликт.

    Не е за да цица пари от двете страни...или три:
    от Суверен Народ държава, от търговски спонсори и който още се случи (неволно?) да дава... "дарения"

    "От началото на годината към Комисията за защита на потребителите (КЗП) работят секторни помирителни комисии.

    Вече е определен съставът им, а министърът на икономиката е утвърдил правилник за дейността им."


  6. 6 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 448 Неутрално

    какво помиряване , на търговците измамници да се забранява да търгуват , то вече не ми останаха нерви от разправии с тарикати заплели се като свински черва и вечните кретенски обяснения и прехвърляния , станаха по- нагли и от КАТаджиите





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK