Два от телекомите с предупреждение да не задържат насила клиенти

Два от телекомите с предупреждение да не задържат насила клиенти

© Георги Кожухаров



Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на два от телекомите да отказват на абонатите си прекратяване на контрактите, съобщиха оттам. Според държавния орган тази практика е без каквито и да е договорни или правни основания.


Търговците обжалват заповедите.


Според събраната информация единият от операторите отказва разтрогване на отношенията, ако клиентът не подаде заявление за прекратяване на договора точно в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца, сочат от КЗП.




Другият телеком създава сходни затруднения, като изисква от потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо от обстоятелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка Допълнително споразумение към договорите по образец, който се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.


Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики, постанови КЗП. Предписанието е те да бъдат преустановени.


В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред. 

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1006 Весело

    Кой ли е третият - "отцепникът"

  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Охо, какво имаме тук? Съвременна форма на крепостничество?

  3. 3 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    Предполагам Глобул.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  4. 4 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#3] от "simval":

    Според мен виваком, там връзките са по-големи

  5. 5 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 278 Любопитно
  6. 6 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2361 Весело

    Всички към третия!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  7. 7 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И това се случва в държава член на ЕС?
    Явно тези оператори се изживяват като някакви местни сатрапи и си мислят,че могат да си правят каквото си поискат с клиентите!

  8. 8 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Аз имах подобен случай с Теленор! Обясниха ми, че едва ли не съм имал само един прозорец от няколко часа, в който мога да си прекратя договора с тях. При това, да го направя в офиса, в който съм подписал договора, че там имало образец от него и ала-бала. Теглих им една благозвучна, те ме предупредиха, че разговорът се записва, затова я теглих още по-цветиста. Накрая им казах, че пари повече от мен няма да видят, те ме заплашиха със съд, аз им отвърнах със същото и чудо! прекъснахме договора в удобна за мен дата без повече коментари и плащания. Ама трябваше да се псуваме и да се плашим със съд...

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    Мобилните оператори, ЕРП-тата, Топлофикациите и ВиК са вредни за вашето здраве! Избягвайте ги при всяка възможност!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1006 Весело

    [quote#8:"...And justice for all"]Ама трябваше да се псуваме и да се плашим със съд...[/quote]
    Това е начинът. Просто друг няма.

  11. 11 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "Пионерът" в подобни гадни практики е Мтел!
    Пред вид, че много тюфлеци оттам се прехвърлиха да работят във Виваком, отговорете си сами!
    Мтел си бяха направили цял щаб, който да мисли практики, с които да се противопоставят на всички регулации, които водят до отлив на клиенти.

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  12. 12 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Тъкмо искам да си махна втората карта от М-тел. Споделих го на познати и реакцията бе една и съща "Леле, по-добре си я направи предплатена, щото си е нечовешка мъка да си я закриеш!".

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Абе тая комисия, за чии съществува? Да бяха оповестили поне имената на телекомите. Тая простотия само в БГ я има!

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "lz2":

    Т.е. предлагаш да ставаме отшелници в планината ли?

  15. 15 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Ясно е кои са двата телекома. До сега с Мтел съм прекратявал два договора - веднъж 2014 и веднъж 2015, и не съм имал никкаъв проблем. В момента не ползвам техните услуги, да не кажете, че им правя някаква реклама, но сами си давате сметката кои са другите два тариката.

    Every cradle is a grave.
  16. 16 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    [quote#14:"niakoi_si"]Т.е. предлагаш да ставаме отшелници в планината ли? [/quote]
    По-добре да ходиш по планините само на хляб и сол, отколкото по съдилища, без хляб и сол.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  17. 17 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 316 Гневно

    Имахме си и еврокомисар на потребителите, който нещо да задейства в тази посока...май нищо! Тези нагли телекоми, енергодружества кога ще ги запраска КЗК? Забравих КЗК - клуб или комитет на казионния кооператив!

  18. 18 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#12] от "mapuhcku":

    Декември месец прекратявах договор. Само си казах ЕГН, изпринтираха ми готова бланка за предизвестие, даже не се наложи да пиша нищо. Не знам какъв е проблема на вашите приятели честно казано.

    Every cradle is a grave.
  19. 19 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 316 Неутрално

    КЗП - комисия за потулване...особено, ако е гоуем играч на пазара. Ма и омбуд Мая си имаме..нефелни утопии!

  20. 20 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Преди месец отивам Мтел да си прекратя договор който беше изтекъл. Девойката се обади на някакъв си шеф да пита дали може. Пълен ташак. В крайна сметка го прекратих.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  21. 21 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#8] от "...And justice for all":

    Аз ходих с камера и оператор в офис на ментел и едва чак тогава ми прекратиха договора!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#12] от "mapuhcku":

    а как я правиш предплатена? те не позволяват пренос от договор към предплатена. Може ако пренасяш чужда карта при тях.

    седеньето го зголемува задникот
  23. 23 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#12] от "mapuhcku":

    Преди месец си закрих единият номер при тях.
    Без проблем за 5-6 мин.

  24. 24 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#8] от "...And justice for all":

    Аз имах подобно изживяване с Виваком и тяхната услуга ТРИО (случката е от преди няколко години). Само че аз прекратих догорва в техен офис, с 30 дневно предизвестие, както си пише по книгите, след което подписах и самото прекратяване. Мина 1 месец, и после отново започнаха да ми идват фактури в период от 4 месеца, за услуга, която НЕ е активна, и съм прекратил. Свързах се с тях, отговориха ми че е станала грешка, и няма нужда да плащам нищо. После дойдоха още три фактури. Следват 3 години тормоз от тяхна страна да си платя, след което и тормоз от страна на агенция за събиране на вземания. Накрая реших въпроса без да им дам и лев, но стана с връзки. Най-големиет боклуци на пазара. За съжаление днес пак ползван техен номер, но не по мое желание.

    Аз се оправих благодарение на връзка, която имам там, но не знам някои други хора, които биват тормозени по тоя неспаведлив начин, как се управят с виваком. В тая комундерска кочина е така за съжаление, няма зачитане на закона, а за да ти се свърши работа, трябва да разчиташ на познати и роднини.

    Every cradle is a grave.
  25. 25 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#23] от "Иван Петров":


    До коментар [#18] от "Ватник":

    Чудесно ако е така! Чувствам се обнадежден!


    До коментар [#22] от "Пипера е много лют":

    Изобщо си нямам на идея как се прави. Когато отида в офиса им се надявам направо да си я закрия.

  26. 26 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Българският юридически гений е в състояние да измисли всякакви препятствия, които да прескочиш с много нерви (ако ги имаш), труд и време.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  27. 27 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1093 Весело

    За да се отърва си преформатирах договора от план/изтичащ/ към предплатена карта.И като се свършиха 20-те предплатени лева,тържествено се разделихме.

  28. 28 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 446 Неутрално

    [quote#25:"mapuhcku"]Чудесно ако е така! Чувствам се обнадежден! [/quote]

    Ами това е моят личен опит с тях. Само че не позволявай да те забаламосат, защото ще се опитат - да ти предложат друга услуга уж с по-приемливи за теб условия, да те разпитват ама вие сега прехвърляте ли се към друг оператор, ама кой е той и т.н.
    Просто бъде пълен гьонсурат и им заяви категорично, че нямаш интерес в техните услуги и толкова.

    Every cradle is a grave.
  29. 29 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Отвратителна политика. На тема Ментел мога да псувам до края на страницата. Ако имате познати възрастни хора, задължително прехвърлете на свое име и не ги оставяйте да подписват каквото и да е.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#30] от "Индиана":

    Това вече е другият казус, а именно моралната страна на въпроса. Гаврата с възрастните хора, които не знаят какво подписват, е жестока, и в това не мога да оправдая оператора.
    Но в статията става въпрос за прекратяване на взаимоотношения с тях.

    Every cradle is a grave.
  32. 32 Профил на typalypa
    typalypa
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Държава на мутри и феодали......

  33. 33 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 644 Гневно

    От описаните казуси става ясно, че и трите телекома са боклИци! Аз имах проблем с Теленор, друг съфорумец с Ментел, трети с Грабиком... И после нямало картели, КЗК вижда само цветя и рози, животът е прекрасен, заплатите са по 100000 лв. месечно и мед и масло текат от чешмите! Наистина управляващите тая територия ни имат за некви маймуняци и овце за стригане само...

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  34. 34 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Като чета коментарите, май и трите оператора си правят каквото си искат с клиентите, а в статията стаеа дума само за два.
    И какъв е изходът тогава? Само предплатена карта, която излиза доста скъпо?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  35. 35 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#34] от "Jessika":
    Изходът е да си знаеш и търсиш правата и да четеш преди да подписваш.

  36. 36 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 440 Неутрално

    [quote#5:"mitkokitkata"]А кои са двата?[/quote]

    "Теленор" и "Мтел". Аман от "политкоректни" статии, ама рекламодатели, какво да ги правиш...

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  37. 37 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 893 Неутрално

    [quote#1:"napitbratmu"]Кой ли е третият - "отцепникът"[/quote]
    Виваком При тях плащаш само 3 месечни такси ако прекратиш предсрочно договора си към тях. Ама имат други чалъми да те пооскубят още малце: Подробностите-по нататък в темата
    До коментар [#3] от "simval":


    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  38. 38 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 893 Неутрално

    [quote#8:"...And justice for all"]Накрая им казах, че пари повече от мен няма да видят, те ме заплашиха със съд, аз им отвърнах със същото и чудо! прекъснахме договора в удобна за мен дата без повече коментари и плащания. Ама трябваше да се псуваме и да се плашим със съд... [/quote]
    Не бъди сигурен че всичко е приключено. Защото И ТРИТЕ телекома имат гадната практика да си измислят някакви "задължения" година и кусур след "прекратяване на отношенията". И най нагло твърдят-не пазим архивите над година, но има в системата ни "дълг". За това е МНОГО важно да се иска писмено уведомление че "с подписването на конкретния договор досставчика няма да има в бъдеще финансови или други искания". Което БЕЗ ПИСМО ОТ АДВОКАТ е практически невъзможно да се получи

    Обикновено "дългът" е или една месечна такса, или неустойка за невърнато устройство. В магазините упорстват да не издават приемо'предавателен протокол за върнато устройство, но поне с това скандал помага-говоря от личен опит.

    Другият им трик е да те задължават за някакви отстъпки в някоя услуга, които важали САМО ако не прекъснеш предсрочно договора си. В което формално са прави (има го в малките букви на договорите), но точно това КЗП иска да го няма. И не защото от КЗП са толкоз загрижени за потребителите, а защото ЕС налага това на свойте членки.
    До коментар [#8] от "...And justice for all":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  39. 39 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 893 Неутрално

    [quote#8:"...And justice for all"]Накрая им казах, че пари повече от мен няма да видят, те ме заплашиха със съд, аз им отвърнах със същото и чудо! прекъснахме договора в удобна за мен дата без повече коментари и плащания. Ама трябваше да се псуваме и да се плашим със съд... [/quote]
    Не бъди сигурен че всичко е приключено. Защото И ТРИТЕ телекома имат гадната практика да си измислят някакви "задължения" година и кусур след "прекратяване на отношенията". И най нагло твърдят-не пазим архивите над година, но има в системата ни "дълг". За това е МНОГО важно да се иска писмено уведомление че "с подписването на конкретния договор досставчика няма да има в бъдеще финансови или други искания". Което БЕЗ ПИСМО ОТ АДВОКАТ е практически невъзможно да се получи

    Обикновено "дългът" е или една месечна такса, или неустойка за невърнато устройство. В магазините упорстват да не издават приемо'предавателен протокол за върнато устройство, но поне с това скандал помага-говоря от личен опит.

    Другият им трик е да те задължават за някакви отстъпки в някоя услуга, които важали САМО ако не прекъснеш предсрочно договора си. В което формално са прави (има го в малките букви на договорите), но точно това КЗП иска да го няма. И не защото от КЗП са толкоз загрижени за потребителите, а защото ЕС налага това на свойте членки.
    До коментар [#8] от "...And justice for all":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  40. 40 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#11] от "The Core":

    Аз два договора съм прекратявал с Мтел проблеми нямаше, но имах проблеми с Виваком - бяха въвели някакъв часови график извън който не може да прекратиш договора, но разкараха ме два пъти докато го уцеля времето, но като си решил да го прекратиш няма как да те откажат.

  41. 41 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1603 Весело

    Аз не мога да разбера другата им уникална кампани.

    Обаждат ми се и казват: Господине предлагаме ви супер бърз интернет за примерно 6 лева на месец.
    Казвам ами добре идвайте и го слагайте
    Момент да проверим - Съжаляваме но нямаме кабел на вашата улица

  42. 42 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#24:"Ватник"]Накрая реших въпроса без да им дам и лев, но стана с връзки.[/quote] Какви връзки?! Влизате в 1вата срещната кантора на адвокат, подписвате адвокатско пълномощно, плащате си за юридическата услуга и го оставяте да си свърши работата!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7573 Неутрално
  44. 44 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 422 Весело

    Аз го ядох такъв с Глобул. Просто спрях да ползвам картата, след години ЧСИ ми прати заплашително писъмце, за 16 лв... Като се има предвид, че персонала си е същия от Глобул в Теленор... Да не говорим, че имам тясно свързани служебни взаимоотношения с тия *цветущ епитет* С мтел толкова години до сега никакъв проблем...преподписвам си без да е изтекъл договора на по-изгодни за мен условия (месечна такса, минути, мегабайти) само срещу такса за преподписване (която такса, присъства в тарифата, т.е. взел съм информирано решение). Но пък ми правят комплимент една месечна такса, щото си поръчвам договорите онлайн

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, КМЕТ В СЯНКА, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Smart Bulgarian, LudLustrator
  45. 45 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6756 Неутрално

    Не можем без тях, но не трябва да ни се качват на главите...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK