Коли втора ръка, телефони и работа са най-търсени в OLХ през 2016 г.

Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.

© OLX

Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.



Офертите за продажба на мобилни телефони, автомобили втора ръка и тези за работа са получили най-много запитвания в платформата OLX, показват данните на компанията за миналата година. Тя е водеща онлайн платформа за обяви и е част от международната компания Naspers. Преди беше позната под името "Продавалник".


Без значение от сезона водещи през изтеклата година остават продажбите в категориите "Мода и електроника", в частност мобилни телефони и таблети. Традиционно сред най-популярните сегменти в тази платформа попадат и стоките за бебета и деца, следвани от "Спорт, книги и хоби".


По-активни през изминалата година са били мъжете, които са 65% от потребителите в платформата, докато жените съставляват 35%.




През 2016 г. се е откроила тенденцията на повишено търсене на екскурзии и почивки. "Това се дължи най-вече на факта, че хората все по-често предпочитат да организират пътуването си сами и по-често избират за престоя си настаняване в къщи за гости. Забелязва се и по-голям интерес към т.нар. селски туризъм, но най-търсени остават летните почивки от подкатегорията "На море", коментира Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX България.


Общо за 2016 г. мениджмънтът на OLX отчита 24% ръст на частните потребители спрямо предходната 2015 г. Бизнес потребителите на платформата са се увеличили с 32%. Според мениджмънта на компанията това означава, че все по-голяма част от малките и средните търговци в България предпочитат OLX като канал за реализиране на успешни сделки. При тях най-много обяви има в категориите за мода, електроника и автомобили.


За изминалата година най-активните градове спрямо броя на обяви на глава от населението са Варна, Бургас, Враца, София и Видин. Най-малко обяви са публикувани от потребителите в Кърджали, Силистра и Благоевград.


Във Варна с най-голям интерес са продуктите в категория "За бебето и детето", както и обявите за работа. Това се дължи на многото обяви през лятото, предлагащи сезонна заетост. В Ямбол най-популярна е категория "Електроника", а в Пловдив "Екскурзии и почивки". В София най-търсени са автомобили, мода и недвижими имоти.


Данните, разгледани по сезони, показват, че през зимата най-търсени са аудиотехниката, телефоните, гумите, джантите и автомобилите, като за януари се наблюдава засилен интерес към автомобилите тип SUV и АТВ-та. На особен интерес се е радвала и марката "Лада Нива".


Най-популярните стоки през пролетта са в категориите "Електроника" (телефони и таблети), "Мода" и "За бебето и детето". През лятото се повишава търсенето на екскурзии и почивки, най-вече в подкатегорията "На море", обявите за работа, климатици и ремаркета. Сред най-търсените през есента се нареждат отново компютрите, телефоните и екскурзиите (предимно в къщи за гости), както и обявите за обзавеждане на дома и градината.


В края на 2016 година за първи път броят нови обяви, публикувани през мобилното приложение на OLX, е надвишил броя на обявите, публикувани през десктоп. Това показва стабилна тенденция за ръст на потребителите, които предпочитат да ползват платформата на телефона си, посочват от компанията.


Това е причината през тази година компанията да насочи инвестициите основно в развитието и подобряването на мобилните си продукти.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 572 Разстроено

    Абсолютна катастрофа е сайта, затриха снимки на обяви, постоянно дава грешки някакви...
    За съжаление матрЯлът него си знае само, както скайп...
    Освен управниците си заслужаваме и софтуера

    Stef
  2. 2 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 290 Любопитно
  3. 3 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Аз си продадох всичко старо и си купих много неща, супер е.

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Прави ми впечатление, че активността на жените, с изключение на специализирани сайтове като "БГ-мама", е доста по-ниска, отколкото на нас, мъжете. Не знам на какво се дължи - или са по-плахи и несигурни, или не виждат толкова голям интерес във форуми, пазаруване и прочее активности. Или пък са по-дискретни и ползват профилите на мъжете си. Пък не е за пренебрегване и подчертания на моменти сексизъм, който не е най-приятното нещо за една жена. Разбирам ги.

    Иначе, това са хубави новини за OLX. Желая им все така да растат и да се развиват, и на екипа и клиентите и техните семейства здраве, любов и щастие!

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7119 Неутрално

    Предоставя се полезна информация

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    До коментар [#1] от "stef":

    Съгласен съм, предишния дизайн и функционалности, докато беше още продавалник, бяха в пъти по-добри от тази смотана история сега...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  7. 7 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Аз мислех, че ще са книги и музикални инструменти.

  8. 8 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Shadow":
    Да, но сега расте по-бързо, изкарват повече пари.
    От което следва, че неписаното "правило" в интернет средите: "F*ck the customer." важи с пълна сила тук.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK