"Магазин в магазина" зае мястото на "Карфур" в "България мол"

"Магазин в магазина" зае мястото на "Карфур" в "България мол"

© Георги Кожухаров



Опразненото от "Карфур" (Carrefour) пространство в "България мол" от днес вече е заето от "АБО маркет" (ABO Market). Едноименната фирма оперира търговската площ от 5 хил. кв.м, като от ръководството й казват, че повечето стоки са на български производители - около 800. В магазина, който е отворен от днес следобед за клиенти, има около 40 хил. артикула.


"Събрахме всички качествени производители на месни, млечни и др. продукти, за които проучването показа, че много добре са представени и приети в регионите си и имат постоянна клиентела", обясни Александър Викилев, изп. директор на АВО Market.


Името идвало от "Аз България обичам".




Той обясни, че моделът на работа с производителите се различава от този на търговските вериги. Те сами си определяли цените, като на практика имат свои магазини в магазина. Другата разлика е, че сами решават дали, кога и какви промоции да правят.


Засега не е известно дали ще се отварят подобни обекти и в други точки на града или извън столицата. Викилев само каза, че целта засега е "едно нещо да се докара докрай".


Завеждащият търговския отдел на магазина Георги Петров обясни, че в компанията очакват с този проект българските производители да повярват, че в страната има по-свободен пазар.


Проектът се развива от 6 месеца от фирмата "Верoон инвест" (с управител отново Александър Викилев) и се определя като "първия български маркет". Подобно и на търговските вериги, които развиват свои марки, от компанията казват, че част от марките са създадени специално за ABO Market.


Освен традиционните за голям магазин витрини тук има и фитнес уреди, професионални инструменти и дори планинска екипировка на поне два от познатите магазини в този сегмент.


Магазинът на Carrefour в "България мол" беше открит през декември 2012 г. Фалиралата гръцка компания Marinopoulos държeшe франчайз правата на Carrefour в България чрез "КМБ България". От "Карфур" направиха няколко неуспешни опита за спасяване на бизнеса си, включително и сливане с "Пикадили". То обаче не доведе до желания ефект и двете вериги се разделиха.


През 2014 г. "Карфур" разполага с 21 броя магазини в страната, като оттогава насам техният брой постоянно спада. Според сайта на компанията магазините в момента са шест, но сред тях фигурират и затворените в The Mall и "България мол" както и този в "Мол Парадайз", в което сега оперира "Пикадили".

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Давам им шест месеца...

  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    До коментар [#1] от "bakkardi":

    Що? Какво не им харесваш?

    Според мен идеята е много добра и дано да проработи.

    Само това не ми хареса - Аз България обичам. Що за безумен словоред е това?

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8742 Любопитно

    "Аз България обичам" на какъв език е !
    Защото определено не е на български!?

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Интересна инициатива - бих отишъл да погледна.
    А за Карефур хич не ми е жал - бойкотирах ги откакто разбрах, че при скандала с датския карикатурист през 2005 били изтеглили всички датски стоки от лавиците си за да не разтройвали клиентите си мюсюлмани.

  5. 5 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 971 Неутрално

    А така.Един по един да ги нема - сега карфур после кауфланд и не на последно място били и т маркет

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  6. 6 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 528 Любопитно

    Много добра идея, ако са я направили като хората.

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  7. 7 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Жалко за Карфур. Но безумната експанзия им разката играта. Сега останаха само Лидл и Кауфланд, които не са си конкуренция. Била-та криво ляво става. Всичко останало е ... тип "Аз България обичам".

  8. 8 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 957 Весело

    обясни Александър Викилев, изп. директор на АВО Market.

    Името идвало от "Аз България обичам".
    ---------------------------------

    Аз България обичам дотолкова, че не познавам словореда в изреченията.

    Аз България (така) обичам, че изписвам името на веригата магазини на латиница.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    “Името идвало от "Аз България обичам".

    Нещо не са го уцелили с транслитерацията от ABO Market!

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 528 Разстроено

    До коментар [#2] от "Читател":

    "Само това не ми хареса - Аз България обичам. Що за безумен словоред е това? "

    Според мен са си мислели, че акронима няма да звучи добре фонетично ако беше "аз обичам България" - АОБ и затова са го пообърнали... Мисля, че на това му викат "маркетинг" в Бг...

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    До коментар [#10] от "goshe55":

    Сигурно е станало точно така.

  12. 12 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Нелоша идея, но името е безумно, а също така шовинизма в търговията води най-често до ... затваряме. Изреждам маалка част от продуктите, от които отдавна не купувам БГ марки:
    -горчица. Нашето производство е нишесте с боя и овкусители.
    -майонеза. Същото като горното, ама по-гадно.
    -част от колбасите. Стандартът Стара Планина е смлени ... рога и копита. Не всичко вносно е добро, но има фирми, които, противно на клишетат, държат на технологии и качество. Проблемът в този сектор, на нашите производства е непостоянството но качеството.
    -шоколад. Няма даже нужда от коментар.
    -риба. Айде да видим къде са българските лаврак, сьомга и ципура.
    -европейските видове сирена. Не знам да имаме такива производства.
    -цитруси и екзотични плодове. Кои са български?

    И изобщо, модерната търговия изисква много разнообразие и избор. Също така - постоянно качество.За съжаление, хранителната ни промишлеснот труно може да го предложи.

    Иначе, съм съгласен, че в големите магазини трябва да се дава възможност и на не толкова известните български производители. Това определено е проблем на международните вериги, опрериращи в България.

    Както винаги истината е някъде по средата.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    въпросът е КОЙ стои в сянка и спонсорира загубите от дейността в първата година на дейността ???
    Да не се окажат нЕкои огледални образи ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    ПС: сег видях в сайта, какво е точно това нещо. На практика - отдаване на оборудвани площи под наем (не е много добре обяснено в статията). Реално, за производителите (и вносителите, както е обяснено), може би е на сметка, че наемите в тази група са по-ниски, отколкото щандовете в мола. Реално, дори те сами си продават (наемането на персонал от АБО е опция). Ето подробности тук:

    http://www.abomarket.com/%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BC%D0%B5/

  15. 15 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 468 Неутрално

    [quote#8:"majorman"]Името идвало от "Аз България обичам".[/quote]

    Консултирал ги е мастър Йода.

    The man on the Moon
  16. 16 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Идеята е добра. Дано моделът да се окаже устойчив. Това ще е най-доброто доказателство, че никакви държавни регулации и политически заклинания не могат да постигнат това, което пазарът сам може да направи. След малко отивам да го видя

  17. 17 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Аз България Обичам, но не говори България много добре.

  18. 18 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#10] от "goshe55":

    Запазили са ритъма на Вазовия стих "Аз съм бъгарче, обичам..." Представям си как са се чесали по бакалските глави и са се питали "абе отде ний познато..."

  19. 19 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#18] от "Приказки под шипковия храст":

    Да, точно, чудех се на какво ми напомня!

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  20. 20 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Леле, колко патриотично...


    До коментар [#12] от "irons":

    Отлично казано!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  21. 21 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#2:"Читател"]Само това не ми хареса - Аз България обичам. Що за безумен словоред е това? [/quote]

    Всъщност "АБО" сигурно идва от "Асен, Брат му и Оня другия", ама не звучи добре и се е наложило да се развихрят творчески и да измислят нещо по-стилно

  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#7] от "vss77":
    На пазара в София, Фантастико е чудесен пример за устойчива родна конкуренция. Много добра стратегия е, да не излизат извън столицата! СВА също се справят прилично. Карфур направиха стратегическа грешка, но рискът беше премерен според мен, защото влязоха чрез специфичен франчайз през Маринопулос. Имам предвид, че когато влизаш последен или трябва да направиш огромна инвестиция, която е с много висок риск на микроскопичен пазар, като нашият или изобщо да не влизаш! Така направиха Теско - просто не дойдоха в тази част на Европа, след като анализираха възможностите си. Билла решиха да се задържат, макар че си бяха и май още са под водата. Кауфланд и Лидл. Метро също се задържаха, но само защото бяха първите и най-отдавна изплащат входните си инвестиции. Имаше дълъг период, в който им липсваше реална конкуренция. Магазин Метро 1 - първият в София правеше рекордни за веригата обороти в някои дни.
    Като варненец, съжалявам и ме боли за Пикадили. Макар че първоначалните й собственици си изиграха картите отлично, все пак марката - изцяло българска и варненска, приключи безславно по икономически причини, след като смени няколко собственици. За обема на ДелЕз, за съжаление бяха безперспективна сделка, защото се оказа, че няма как да направят повече от 50-60 обекта в страната, като ДелЕз работи обикновено с над 120 в държава... Затова се оттеглиха обратно в Сърбия и Румъния, където си имат този потенциал.
    За да се върна на статията, признавам че и на мен ми харесва идеята - чудех се как ли ще продадат този огромен празен етаж управлението на мола. Но истинският проблем на българските производители ще бъде не намирането на клиенти, а постоянното поддържане на качеството на продуктите си, които се надяват хората да купуват редовно! Не съм много обнадежден, на база обширният си личен опит...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  23. 23 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Да закриват Карфур!!

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  24. 24 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Подобна формула се прилага отдавна в столичните "ХАЛИ". Мисля, че е успешно. Големите вериги като "Карфур" не предлагат нищо за мен, да вървят на майната си!

  25. 25 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#12] от "irons":

    За всички изброени продукти имате сериозни грешки. А пък клишето за рогата и копитата е вече смешно. Но българинът е известен с чуждопоклонничеството си, така че не съм изненадан.

  26. 26 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Любопитно

    До коментар [#12] от "irons":
    Приветствам интересната ви гледна точка и желанието да споделите...
    малко се замислям...
    [quote#12:"irons"]-европейските видове сирена. Не знам да имаме такива производства. [/quote]
    пробвайте "Родопчанка", за друга марка и аз не се сещам...
    За останалото ... нищо. Мислех си да се пошегувам с шоколада, защото знаете, че имаме Своге, произвеждащо тук асортимента на световната марка, както и някои от сладоледите, но се отказах...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  27. 27 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    Този модел - производителите да си имат магазин го имаше в Халите преди 10 -на година, когато за последно съм влизал там.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  28. 28 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 410 Неутрално

    твърде дълго време го отваряха, дано всичко е наред, но се чудя защо нямаше през тези месеци изобщо никаква подходяща реклама? мястото е малко странно - на -1, но пък е огромно като площ, отсреща има банка и др. магазини, дано се разработи и да не се бият с цените от Била през булеварда.

  29. 29 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    До коментар [#8] от "majorman":
    Ако се спазва словореда съкращението трябва да е АОБ, което хората се преценили, че не се възприема.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  30. 30 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Любопитно

    [quote#2:"Читател"]а - Аз България обичам. Що за безумен словоред е това? [/quote]
    Акронимана (АБО) се чете лесно и звучи като смислена сричка, нещо като "АБВ..." (азбуката, а не партията), а и със сигурност са подготвили рекламни изречения, които пасват точно към променения словоред.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    Хайде пък сега съкращението им пречи на хората. Ми ООД какво съкращение е? Ма на никой не пречи.
    Решили са, обрънали са го. Да, АБО звучи по-добре от АОБ.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#25] от "truly":

    Българинът е известен най-вече с робуването си на клишета и псевдопатриотизма си. Не виждам нищо лошо в това, човек леко да се замисли, преди да купи нещо.

    А и както споменах, в един мой коментар, по-надолу, май концепцията на тази площ е просто да се отдава под наем. "Марката", изглежда е само маркетинг.

  33. 33 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#32] от "irons":

    Клише е твърдението за некачествените български продукти. Има добри български производители. Има и некачествени продукти внос.
    А очакването за цитрусови плодове от България или европейски видове сирена е същото като датчанин да очаква местен производител да му предложи бяло саламурено сирене, или арабин да търси ябълки.

  34. 34 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Докладвам:
    Първо, не е тази организация, която очаквах. Не е като Халите с отделни щандове на отделните производители и да си пазаруваш поотделно. Напротив, като традиционен хипермаркет е - с количката и накрая на общите каси. Факт е, че преобладават български стоки, при това на неизвестни производители. Факт е, че попаднах на доста добре изглеждащи и качествени (на вид) стоки от въпросните малки производители. Имат регал с мнооого видове чешки, немски и английски бири. Там съм като дете в сладкарница - искам всичко

    Сега минусите:
    Изглежда малко дилетантско и безидейно. Стоките са подредени без ясна концепция и остава впечатление за безпорядък. Голяма част от стоките все още нямаха поставени цени и никой не ги знаеше. И най-накрая - площта за този магазин е прекалено голяма. Можеше да се събере на около 1/3 от нея. Сега изглежда някак празно (но въпреки това разхвърляно).

  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    Ще поживеем, ще видим. Май единствената останала устойчива българска верига е фентастико...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Любопитно

    До коментар [#25] от "truly":
    Според мен пък Вие сте в грешка и тя е в емоцията, която влагате. Как ще си обясните, че един обикновен "прайвет лейбъл" - собствена марка, кренвирши, шпеков салам или жълт кашкавал, който се продава САМО в обектите например на Лидл, Била или Кауфланд и е произведен от БЪЛГАРСКИ производител, счупва от продажби еквивалента си с етикет Стара Планина, който се продава и може да се продава във всички търговски обекти из страната??? Честна конкуренция, и двете не се рекламират над чертата - по телевизията например? Да обвиняване хората в чуждопоклонничество, защото търсят качество срещу парите си, е нелепо.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  37. 37 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Весело

    До коментар [#34] от "tko42434569":

    Благодарим!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  38. 38 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#36] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    В следващият ми коментар съм пояснил. Не може да очакваш български производител да произвежда екзотични плодове или западноевропейски сирена. Освен това, пак казвам, твърдението за копитата вече е смешно, не отговаря на истината.
    А това че една и съща стока, от един и същ производител има по-големи обороти ако е собствена марка на веригата магазини си има своето обяснение. Собственикът на марката инвестира в нея и стимулира продажбите й с конкурентни цени. За такъв тип продукт маржът може да е 20-30%, докато за този с марката на производителя - 100%. И много често е така. А стандартът "Стара планина" е чудесен избор за всеки, който търси добри стоки.

  39. 39 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Разстроено

    До коментар [#38] от "truly":
    Не ме разбираш, и прочетох и следващият ти коментар.
    Аз съм клиент, който търси качествени български продукти. Когато преди няколко години създадоха стандарта направо бях еуфоричен!
    Разочарованието ми, както и това на масовият потребител се отрази в продажбите. Отначало даже по-големите производители споделяха статистика на продажби.
    Говоря за колбаси и кашкавал. Не става дума изобщо за "западно европейски" сирена. Не могат и това е! Провалял съм си търговски контакти, заради български производители на храни. Познавам ги прекрасно!
    Пробвай "Попов" от Пловдив за колбаси и меса.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  40. 40 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#39] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Смея да твърдя, че познавам много добре хранителният сектор у нас. Особено месната индустрия. Има много добри производители. Стандартът "Стара планина" е чудесен избор. За съжаление беше компрометиран в самото начало от Мирослав Найденов, без основание.

  41. 41 Профил на iliaivanov2012
    iliaivanov2012
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Магазинът е разкошен. Изключително богат избор на качествени стоки, просто няма друг магазин с такова количество хубави продукти. За 4 дни, откакто отвориха, ги посещавам 3 пъти! Засега вкусът на всичко е несравнимо по-добър и определено този магазин ме спечели.
    А понеже се вихри дискусия за името, да ви разясня, че АБО идваше от Агро, Био, Органик, но явно са решили, че е прекалено претенциозно.

  42. 42 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1344 Весело

    [quote#2:"Читател"]Само това не ми хареса - Аз България обичам. Що за безумен словоред е това?[/quote]

    Йода?!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK