Какви са правата на пътниците при проблеми с полетите заради снега

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение.

© Надежда Чипева, Капитал

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение.



Обилният снеговалеж над Европа вчера и днес предизвика промени в разписанията на летищата, отмяна на полети и извънредни кацания на летища, различни от планираното. Над 100 българи бяха принудени да останат в румънския град Тимишоара на път за София от Лондон, още толкова не можаха да излетят от Рим, а 130 души останаха на парижкото летище "Бове".


Европейският потребителски център напомни какви са правата им.


В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема. Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.




Ако заради обилния сняг самолетът не може да излети и очакваното закъснение на полета е повече от 5 часа или полетът е отменен, то тогава потребителите имат право да се откажат да пътуват. В такъв случай авиокомпанията трябва да им възстанови парите за билета в срок до 7 дни.


Пътниците може да изберат и да продължат да пътуват, макар и със закъснение. Тогава авиопревозвачът трябва да им предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането. Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.


Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.

Всеки пътник може сам да провери своите права в специалния калкулатор на сайта на Европейски потребителски център България.


Ако преценят, че правата им са нарушени, потребителите могат да се обърнат с жалба към авиокомпанията. Тя трябва да отговори до 6 седмици. В случай че пътниците не са доволни от отговора, могат да подадат сигнал и към Европейски потребителски център България, "чиято помощ е безплатна.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1616 Любопитно

    А ако те зарежат насред Тимишаора?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK