Туристическите компании определят сезон 2007 за успешен

Броят на туристите се запазва, но националността им се променя

Като труден, но успешен определя мениджърският екип на "Албена" АД отминалия туристически сезон. Това съобщи директорът за връзки с инвеститорите в компанията Йовка Страшилова. Печалбата за деветмесечието е 23.346 млн. лв. след данъчно облагане. За същия период на миналата година тя е била 21.973 млн. лв. Спадът на нощувките от германския и английския пазар е компенсиран с по-високите цени на обновената база. Двойно са се увеличили румънските летовници в сравнение с миналото лято. Има ръст на българския и руския пазар. Повече са и туристите от Франция.


Около 30 млн. лв. ще инвестира "Албена" АД преди следващия туристически сезон. Средствата ще бъдат вложени за завършване на 5-звездния хотелски комплекс "Фламинго", както и за реновиране на хотелите "Компас", "Звезда" и "Панорама". Изцяло ще бъдат обновени и стаите в "Гергана". Предвижда се и разширение на ресторантите "Бисер" в Приморско и "Калиакра" в Албена. Част от планираната инвестиция ще е за подобряване на инфраструктурата. Все още не е сключена сделка за продажбата на комплекс "Бялата лагуна", каза още Страшилова. Тя уточни, че се водят преговори с потенциални купувачи.


Един от големите туроператори - "Томас Кук", също отчита ръст въпреки отлива на туристи от Германия и Великобритания.




С 2 % са се увеличили туристите, посетили страната по линия на туроператора. Успешно лято отчита и "ТУИ България". "Броят на туристите нарасна с около 6%, а оборотът - с около 5%", заяви изпълнителният директор на дружеството Валентин Йосифов. Според него при различните туроператори картината с туристическия пазар е различна. При "ТУИ България" противно на тенденцията Германия отбеляза плюс от около 10% въпреки не особено добрия старт на записванията. Скандинавският пазар е тръгнал с огромен плюс при записванията, но е завършил с едва около 5% плюс.


По-слабо от миналата година е представен британският пазар, но това е тенденция, която не е типична само за България, а за всички организирани пътувания от Великобритания, смята Йосифов. Белгийският пазар изненадващо отбелязва много добър ръст. "Звездата" за лято 2007 е холандският пазар, където ТУИ отчита над 30% плюс. Австрия и Швейцария след добрите години около 2002-2004 продължават тенденцията на свиване на пазара.


За първа година, и то в пъти, е увеличен броят на туристите от Франция. Очакванията са тази тенденция на френския пазар да продължи и през следващата година.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK