Управлението на туристическите райони скара бранша и институциите

Нямаме намерения да правим фирми, идеята на туристическото райониране е да представим много по-добре България по света, твърди Анелия Крушкова <br />

© Красимир Юскеселиев

Нямаме намерения да правим фирми, идеята на туристическото райониране е да представим много по-добре България по света, твърди Анелия Крушкова



Нов спор между бизнес сдруженията и държавната агенция по туризъм възникна заради управлението на осемте туристически района, които трябва да представят България по световни изложения. Според проекта на агенцията по туризъм нестопанските сдружения, които ще представляват отделните региони, ще могат да развиват търговска и туроператорска дейност. Идеята е по този начин те да могат да се самоиздържат, обясниха от институцията на семинар в Поморие. Председателят на тези сдружения обаче ще бъде на щат към агенцията. "Това на практика няма да бъде организация, а фирма, и то под шапката на държавата", смята изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Малина Стратиева. На подобно мнение са и от съюза на собствениците в Слънчев бряг, според които няма нито една причина сдруженията да бъдат туроператори. "Бих казала, че това предложение е направо скандално", коментира зам.-председателят на съюза Мария Инджова. Тя заподозря и друга причина за подобна идея - новите сдружения ще могат да получават привилегировано средства от европейските фондове. Туристическите проекти може да се финансират по програма "Регионално развитие".


"Нямаме намерения да правим фирми, идеята на туристическото райониране е да представим много по-добре България по света", коментира председателят на агенцията по туризъм Анелия Крушкова. Според нея всичко е въпрос на организация по места, а участието в сдружение не е задължително за никого.


Според представители на бранша обаче въобще няма нужда от нови организации, тъй като ще се дублират функциите на сегашните регионални.


Идеята на туристическото райониране е да се обособят отделни места, които да се представят заедно по изложение и в реклами. Ще бъде създаден Софийски район, който да се представя с конгресен туризъм, както и Рило-Пирински, Родопски, Тракийски, Черноморски, Дунавски и Старопланински, които ще промотират културните си и природни дадености. Отделно ще бъде създаден и район Старите български столици, който ще акцентира на възможностите за исторически туризъм. Практиката в момента е да се прави национална реклама на страната, а на щандовете да участват отделни по-големи фирми или общини. Новите райони трябва да имат своя идентичност и туристически продукти, които развиват. Всеки от тях ще може да предлага и няколко продукта едновременно. Така например Черноморският регион, който ще обхване всички курорти около Бургас и Варна, ще може да промотира и културен туризъм, СПА, селски туризъм в района на Странджа, както и всички други възможности. По проекта за туристическо райониране се работи повече от година.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Poznavam ja..
    *****
    Неутрално

    Анелия Крушкова за съжаление хабер си няма от това с което се занимава в момента. Една властна и крайно корумпирана жена /нека си спомним историита с разпродадените вагони на БДЖ и мотрисите от времето когато е била зам.министър на транспорта/ ,само се старае да остане колкото може по-дълго на сладък чиновнически пост. Административно налагане на туристически райони е глупаво и неустойчиво. За съжаление всичко това е само имитация на дейност от страна на Крушкова, целта е да крадне максимално от държавната баница, че само няколко месеца на топло местенце й остават...

  2. 2 Профил на Непознат
    *****
    Неутрално

    Познаваш някоя друга Крушкова, тогава! Защото тази, която аз познавам е един крайно разумен и почтен човек, истински работохолик и добър организатор. Но темата не е за личните качества на един или друг държавен чиновник, а за смисъла на туристическото региониране и начина, по който регионите да се управляват.
    Предложението на ДАТ е просто заемка на идея от РАБОТЕЩИ такива идеи по света. Всяка европейска държава, която има себе си за туристическа дестинация е разделена по региони именно така. И регионите се управляват от местни туристически бордове, които по същество са публично-частни партньорства. Т.е. те са частни ФИРМИ, процент от собствеността на които имат както държавата, така и местните общини. Другите собственици са регионалните браншови организации и даже отделни големи собственици, когато имат пряк интерес от подобно представителство. Бюджетите им се формират от регионални туристически такси, еврофондове и спонсорство, както и от местните и национални бюджети.
    Но благодарение на някои свръхалчни пишман туристически босове у нас, изразът "публично-частно партньорство" вече звучи като мръсна дума и с основание хората гледат на такива идеи с подозрение. Трябва спешно да се създаде регламент, по който се създават такива бизнес структури, който да направи невъзможно присвояване на обществени богатсва, защото по сегашния търговски закон за всеки неуспял свинар е прекалено лесно да стане собственик на архитектурен резерват или 100-годишен международен панаир.

  3. 3 Профил на Ябълки и круши
    *****
    Неутрално

    Непознат, ти не я познаваш Крушкова, ти явно работиш за нея. Така че трудно можеш да напишеш друго освен оправдания и хвалби. Само не се престаравай, понеже ще те прецака Крушкова. Ще бъдеш бързо забравен и обруган в момента в който не си й нужен. А че хабер си няма тази грозновата жена от това което върши в момента е май доказан факт.

  4. 4 Профил на Трезвен
    *****
    Неутрално

    Не виждам смисъл да се спори за личните качества на г-жа Крушкова. Не е нужно човек да работи с нея, за да я смята за свестен човек. А тя си е баш това - свяства, работлива и част от НДСВ. На който не му отърва, да се отървава. И не виждам какво общо личността й с твърде важното решение как да се управлява туризма в България. Ако тава е нейна идея, друго нищо не мога да кажа, освен "Браво!". Пък ако ще всички ябълки, круши, сливи и джанки да твърдят обратното.

  5. 5 Профил на 12345
    *****
    Неутрално

    От ябълки , круши, сливи и джанки май става ошаф. С ошаф можеш и да се понахраниш.Поне нещо в тая немотия...
    А иначе като се прочете http://www.ndsv.bg/content/1427.html?act=content&amp;rec=1436 става ясно че на конференцията на НДСВ във Варна не е била застъпена темата туризъм, не е бил поканен и никой от ДАТ. Това ако не е сваляне на доверието...

  6. 6 Профил на .....
    *****
    Неутрално

    Леле каква злост и примитивизъм излъчва тази уядена женица Крушкова... И май само личния й ПР я интересува, че веднага "доверените" й пишат хвалебствия. А иначе всеки вече знае че от туризъм нищо не разбира и друго освен празни приказки и скандали не се случват в повереното й ведомство ДАТ...

  7. 7 Профил на бг фен
    *****
    Неутрално

    Анелия Крушкова е компроментирана и доказано некомпетентна! Голяма грешка беше нейното избиране за председател на ДАТ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK