ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Търси се нов облик на новото туристическо лого

Спечелилото лого в конкуренция със следващите три варианта

© Министерството на икономиката, енергетиката и туризма

Спечелилото лого в конкуренция със следващите три варианта



Министерството на икономиката е изпратило писмо до фирмата изпълнител на проекта за бранд стратегия за туризма в България, част от който е и изработването на туристическо лого на страната, с което са й възложени допълнителни дискусии със специалисти в бранша. Това съобщиха от мнистерството на икономиката в отговор на въпроси на "Дневник".


От компанията "Пъблисис кансълтантс" обаче посочиха, че официално писмо нямат. Заместник изпълнителният директор Ралица Жикова каза, че разговори с икономическото ведомство по въпроса непрекъснато се водят.


"Писмо, с което МИЕТ възлага да бъдат проведени допълнителни дискусии със специалисти от бранша, е изпратено до фирмата изпълнител. Освен това компанията е уведомена от МИЕТ за необходимостта от такива срещи", пишат в отговор до "Дневник" от министерството на икономиката.




В своя публикация в днешния си брой в. "Труд" съобщава, че министерството е разпоредило на фирмата за своя сметка да проведе допълнителни срещи и дискусии със специалисти както от Съюза на българските художници, така и с дизайнери и представители на туристическия бранш, за да бъде утвърдено лого, което представя по най-добрия начин България като туристическа дестинация.


Дотук се стигна, след като ред организации изказаха негативни оценки за логото, последната от които беше тъкмо на Съюза на българските художници. В оценката си те обявиха графичния знак за посредствен.


Със заповед на министър Делян Добрев инспекторатът на икономическото ведомство проверява резултатите от конкурса за "Бранд България". Той беше спечелен от "Обединение за бранд България", в което участва и "Пъблисис кансълтанс". Поръчката беше спечелена с оферта за 1.4 млн. лв. Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие".


В своя публикация по темата в. "Стандарт" пише, че един от експертите, работил по проекта – Алаксандра Ланг, вероятно е в конфликт на интереси, защото може би е работила по проекта "от двете страни" - както от името на министерството, така и на спечелилите проекта. Вестникът посочва, че тя е работила в министерството от 2010 г., а после с напускането на Трайчо Трайков си е тръгнала и вероятно е работила за обединението.


От министерството на икономиката посочиха пред "Дневник": "Александра Ланг е експерт по маркетинг в екипа на проекта, със сключен граждански договор от 10 юни 2010 г. От тази дата тя участва в екипа на проекта в качеството си на такъв експерт и изпълнява множество различни функции, сред които участва в подготовката на тръжната документация, подготвя и изпраща кореспонденция, свързана с проекта, съдейства на изпълнителите по дейностите информация и публичност и други."


От "Пъблисис кансълтантс" посочиха пред "Дневник", че по време на проекта Ланг винаги е била представяна като експерт на граждански договор от страна на министерството.


Заради създадената ситуация логото няма да бъде използвано, както се предвиждаше по план на туристическата борса през март в Берлин, която е сред най-големите международни изложения в сектора.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK