Министърът на туризма и туроператори обмислят спешни мерки за спасяване на летния сезон

Министърът на туризма и туроператори обмислят спешни мерки за спасяване на летния сезон

© Юлия Лазарова



Констатирали сме тревожни тенденции, че Лято 2015 ще е трудно и че се очаква спад на руските и на украинските туристи, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова след заседанието на Националния съвет по туризъм, цитирана от БТА. Министърът е председател на Съвета.


Ангелкова информира, че заради негативните очаквания са започнали спешни срещи с всички големи туроператори, които имат чартърни програми. Целта е да можем и ние да разберем какво очакват те от нас, така че да успеем да адресираме това предизвикателство, обясни министърът.


Тя допълни, че в програмата за национална реклама е заложено целево страната ни да се фокусира във всички други пазари, които биха могли да компенсират загубите от руски и украински туристи - например Полша, съседните ни страни, Германия, Великобритания.




Освен това с Министерството на външните работи се обсъждат възможностите за облекчаването на визовите процедури, както и уеднаквяването на административния режим на консулските отдели и изнесените визови центрове. За утре е насрочена среща на министъра с руския посланик, предстои й и
пътуване до Москва.


За нас Русия и Украйна са огромни пазари, те са ни важни и ще направим всичко възможно да намалим този спад и да задържим техния интерес към нашата страна, заяви Ангелкова.


Тя съобщи, че по данни за периода януари-ноември 2014 година страната ни е посетена от 6.984 млн. чужденци без транзитно преминалите. Целта ни за новата година е тези туристи да бъдат поне с два процента повече, каза министърът.


Ангелкова напомни, че с МРРБ се обсъжда възможността концесиите на плажовете от началото на 2016 г. да преминат към туристическото ведомство. Виждането ни ще е максимално да успеем да отговорим на конкуренцията на нашите съседни страни и да не се плаща толкова много пари за сянка, коментира тя.


На заседанието е бил обсъден проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2015-а. За тази година парите за реклама от Държавния бюджет са около 5.5 милиона лева, съобщи министърът. Културно-историческите маршрути се очаква да са водещи при представянето на страната ни. Сега министерствата на туризма и на културата ще прецизират съдържанието им и те до една седмица ще бъдат публикуване в сайта на туристическото ведомството.


В рамките на заседанието са били представени туристическите ни аташета в чужбина - основно в Германия, Русия, Турция, Румъния и в още три държави, които предстои да се доуточнят.


Ангелкова е информирала, че е подписано споразумение с Министерството на културата, което предвижда да се ползват 12 български културни центрове за реклама на туризма ни, а министър Вежди Рашидов е уверил, че в тях ще има по един представител на туристическото ведомство.


На заседанието е била представена и Концепцията за туристическото райониране, като тя предвижда регионите да са девет. Към момента те са с географски наименования и предстои да бъдат избрани маркетинговите им имена след широко обсъждане.


Районът "Българско Черноморие" ще се рекламира като цял, а за целите на туристическото райониране ще остават два района - със седалища във Варна и в Бургас. Министърът каза, че се надява до края на месеца да подпише заповедта за туристическите райони.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK