Ангелкова била поставена пред свършен факт с кампанията за вътрешния туризъм

Ангелкова била поставена пред свършен факт с кампанията за вътрешния туризъм

© Юлия Лазарова



Основната цел на Министерството на туризма е да се популяризира България, за да се превърне страната в целогодишна туристическа дестинация, каза министър Николина Ангелкова пред БНТ.


"Трябва да се научим да правим добър туризъм", заяви тя с оглед на голямата част от брутния вътрешен продукт, 13-15%, който се произвежда от туристическия бранш.


Ангелкова подчерта, че се очаква ситуацията в Русия и Украйна да се отрази неблагоприятно на летния туристически сезон в страната. В момента се провеждат разговори за допълнителни мерки за улесняване на достъпа на руски туристи до българския пазар.




Зимният туристически сезсон е бил добър по данни на министерството с ръст 6-7% на междинна база в сравнение с миналата година. Отчетен е голям ръст на туристите от Търция (ръст от 40%) и слабо намаление на руските туристи (-0.5%).


Ангелкова коментира и рекламната кампания за вътрешен туризъм, която има за цел да популяризира 50 малко известни обекта в страната.


"Не е точно моя идея, но съм представена пред свършен факт. Или губим 1.9 млн. лв. по договора, или рекламираме вътрешен туризъм с концепции, които са базирани на други рамки", заяви Ангелкова и допълни, че министерството не е можело да промени почти нищо по споразумението, освен "креативната концепция".


Изготвянето на проекта е започнало през 2013 г., а през октомври 2014 г. е подписан и договора за насърчване на вътрешния туризъм. По това време за туризма отговаряше зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев, който сега е заместник и на Ангелкова. При встъпването си в длъжност тя поиска оставката му, но той запази поста си. 


Комуникационната кампанията, която ще рекламира обектите, се провежда по проект, финансиран от оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на проекта е 1.9 млн. лв. без ДДС. Проектът е подписан през октомври 2014 г. и трябва да бъде завършен в рамките на 10 месеца. Очаква се кампанията да започне през февруари. Подготвените клипове ще се излъчват в три национални телевизии, а отделна реклама ще се извършва чрез билбордове и печатни издания.


В момента текат преговори и с британската Би Би Си и други паневропейски телевизии за рекламни кампании за България. Очаква се те да започнат през следващите няколко месеца.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK