Поне една пета от туристическите атракции са с неизяснена собственост

Николина Ангелкова

© Юлия Лазарова

Николина Ангелкова



Една пета от туристическите атракции са с неизяснена собственост, а до една от всеки десет е трудно или дори невъзможно да се стигне. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова по време на отчета за първите 100 дни управление, цитирана от БТА. 


Досега 160 от общините са заявили общо 2247 туристически атракции на своя територия, които да бъдат вписани в подготвяния от ведомството онлайн регистър. До 250 от тях няма транспортен достъп или той е затруднен, а собствеността на 411 атракции не е установена.


Общинска или държавна е собствеността на 1172 обекта, частните са 220, собственост на Българската православна църква са 250, част от Държавния горски фонд са 194.




Очаква се информация от още 104 общини.


С промени в Тарифата за таксите се предвижда във всеки туристически обект да се плаща вход за посещението, като приходите ще отиват само за поддръжката и благоустрояването на обекта. 


До десетина дни ще бъдат представени графичните изображения на новото туристическо лого. Министърът информира, че вече е "изчистена" с изпълнителите творческата концепция и заяви, че повече пари за ново лого не са давани и няма да се дават.


Проучване сред българските граждани е показало, че 93% възприемат родината си като роза, 83% - като море и 73% - като минерални извори. Според изследване в 11 държави, направено сред 8000 души, които никога не са посещавали България, 49% си представят България като море, 39% - като слънце и около 30% - като роза.


В отговор на въпрос Ангелкова съобщи, че в сряда на заседание на Министерския съвет Министерството на околната среда и водите ще представи общото становище около развитието на ски туризма в Банско. Туристическото министерство е дало своето становище и то е за развитието на този вид туризъм, припомни министърът.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 914 Весело

    Що е време все е пред тях ЩЕ я изясняват

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  2. 2 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Със сигурност собствеността е важен елемент от управлението на такъв обект, но всеки който е или бъде определен за собственик, не е лошо да разбере, че собствеността освен актив, означава и съответната грижа и разходи и в конкретния случай и реклама. За да се получи в крайна сметка, че собствеността не само за " едната чест", но и да носи и някой "пробит" лев, пардон долар за собственика.

  3. 3 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 677 Гневно

    Изтръгнете Рациария от иманярската мафия, не ми копайте по сокаците!
    Срам е един от най големите римски градове в България да е оставен на циганските барони!

  4. 4 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Туристическа атракция - ново 20!!
    Тази министърка обогати туристическата терминология с нов термин. И каква е връзката със собствеността, като и при обектите с установена собственост (държавна, общинска, църковна) проблемите са си пак същите.
    Но вторият лифт на Банско ще реши всички проблеми и ще "отвори" за хората достъпа до атракцията Национален Парк Пирин.

  5. 5 Профил на sconsult
    sconsult
    Рейтинг: 244 Неутрално

    И аз съм за скитуризма, ама с нов оператор на скисъоръженията. Тогава да видим койе по-добър!

  6. 6 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 524 Гневно

    Защо не се отразява скандала на министър Николина Ангелкова с ВВС?
    Защо е отменила договори за реклама и след това промотира нови договори на 5 пъти по-висока цена?
    Защо Варна е изключена от представянето на туризма?
    Тази министърка не е ли поредната "калинка" в правителството?

    Попътен вятър в главите!
  7. 7 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Добре е, че някой се е сетил. Дълги години държавните институции спяха дълбоко, без да виждат истинската стойност на развита туристическа система. Вероятно, защото от подобни инвестиции по трудно се краде. За радост, нашата история, природа и море не могат да бъдат откраднати. Имаме ги, можем да ги експлотираме, макар и позакъснели. Трябва само воля, добросъвестност и желание. Дано!

  8. 8 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Весело

    При лифтовете собствеността е ясна - води към спонсорите на министърката!

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    Където може да има аванта и лапане от такса вход, независимо за какви обекти, избухва тиха окопна война между държавата и общините! Естествено, че не всички пари отиват за поддържане на обекта и инфраструктурата, даже и половината не остават...! По стар обичай, всичко се централизира и лапането през бюджета е за големите хиени през министерства и агенции! То така е с всички бюджетни структури, които могат да носят някакъв приход!
    Ще има да чакате за развитие на туризма... и на "атракциите"! И проблема на туризма ни, не е нито логото, нито атракциите! Модела е сбъркан! И не разбраха ли, че милиционерите, за хотелиери и ресторантьори не стават!

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Може да е моя грешката, но от мателиала не ми стана ясно що е то "туристическа атракция"- туристически обект като манастир, лифтове, аква-парк, батут? Всичко е в един кюп?
    Иначе въпросът за собствеността е основен, а и правилата за концесия също (когато се наема обект за кратко време няма заинтересованост за влагане на средства за подобрения).

  11. 11 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не толкова собствеността, колкото отговорното и разумно управление на атракциона/тур.обекта се важни.

  12. 12 Профил на melani_simeonova
    melani_simeonova
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Трябва да има развитие ,а собствеността ще се оточни има време .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK