"Уиз ер" въвежда избор на места в самолетите

"Уиз ер" въвежда избор на места в самолетите

© Цветелина Николаева



Нискобюджетната авиокомпания "Уиз ер" въвежда по всичките си дестинации от 19 май фиксирани места за пасажерите.


По определени маршрути (Будапеща-Барселона, Катовице-Лондон, Букурещ - Дортмунд) от 4 май също ще могат да се запазват места, което ще става с резервациите след 8 април и ще е на принципа на свободното разпределение. Избор на място, което е различно от полученото при свободното разпределение, ще става срещу допълнително заплащане. Цената започва от 1 евро и зависи от търсенето, както и от това в коя част на самолета е желаното място.


Предпочитани места като тези на първия ред за бързо слизане или с допълнително пространство за краката могат да бъдат запазени за по-висока такса при наличност, разпределени според реда на резервацията.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    Това е отдавна...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  2. 2 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 664 Неутрално

    допълнително пространство за краката
    -------------------
    Къде го това пространство да знам занапред? Самолетите им са така наблъскани със седалки, че и при лека турболенция си ожулваш коленете в предната седалка.

  3. 3 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1145 Любопитно

    Не е зле, това EasyJet го имат отдавна.
    По ирония на съдбата пътувам обратно от Лондон с Уиз на 18-ти - един ден преди да влезе в сила, но пък съм си взел приорити и повече място за краката, така че все едно почти съм си избрал седалката.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  4. 4 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    [quote#2:"aleko"]допълнително пространство за краката
    -------------------
    Къде го това пространство да знам занапред? [/quote]

    Предните седалки и тези в средата до аварийните изходи, но се плаща допълнително за тях.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  5. 5 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleko":

    До аварийните изходи , ако не бъркам редове 12, 14

  6. 6 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Крайно време беше. Това ще въведе ред при качването и настаняването на пътниците на борда, които до момента се блъскаха като стадо овце, освен ако не са предцплатили за допълнителна услуга разбира се и ползват priority boarding.

  7. 7 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 387 Весело

    А дали работят по въпроса за въвеждане на правостоящи? И заплащане за ползване на тоалетните? Не е шега, техните колеги от Ryan Air обмисляха тези две възможности преди време.

  8. 8 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#5] от "Климент Горанов":

    [quote#5:"Климент Горанов"]До аварийните изходи , ако не бъркам редове 12, 14 [/quote]
    Наистина са там, но само на реда срещу аварийните изходи на крилата. Впрочем и до сега те можеха да се запазят срещу допълнително заплащане по тарифата "приорити".

  9. 9 Профил на Bai Stavri
    Bai Stavri
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#1] от "Депутат 241":

    Глупости....

  10. 10 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#6] от "todorus":

    Бързането за заемане на места е целен от авиокомпанията ефект за намаляване на времето за престой на самолета.

  11. 11 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleko":

    Обикновенно са в началото на самолета и имат стюарди до тези редове, когато се настаняваш

  12. 12 Профил на Георги Андонов
    Георги Андонов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами че тази опция я имат от години

  13. 13 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Това е за да таксуват хора, които пътуват заедно. И те се усетиха, в Изи го има отдавна.

  14. 14 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleko":
    [quote#2:"aleko"]Къде го това пространство да знам занапред? [/quote]

    До аварийните изходи.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  15. 15 Профил на Станислав Георгиев
    Станислав Георгиев
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bai Stavri":

    Не са глупости, ако се загледате внимателно в билет за пътуване винаги има точно определено място. Това, че не се е спазвало до сега е друг въпрос.

  16. 16 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#7] от "dnanev":

    Това беше наистина духовито!+++
    Когато искам удобно пътуване, избирам редовни линии на реномирани авиокомпании, а не доплащам за "екстри" в нискобюджетните.

    "Winter is Coming"
  17. 17 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#7] от "dnanev":

    Работят, работят...Както и за избор на пилоти, стюардеси и т.н.

  18. 18 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#10] от "polux":

    Не съм съгласен. И да се настанят по-рано си има строго разписание, което трябва да се спазва. Полетите не могат да си излизат по-рано, само защото всички пътниците са настанени вече. По-скоро се цели клиентите да си плащат за допълнителни услуги, за да избегнат блъсканицата.

  19. 19 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#15] от "stanislav0588":

    Не и при Wizz Air. При тях до сега нямаше точно разпределние.

  20. 20 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Не мога да разбера, какво против нискотарифните компании имате ? Те също могат да имат уникални предложения..

    Наложи ми се да се връщам от София рано сутрин два пъти с Уиз. Първия път полета беше особено приятен - бързо качване (е, чакането в автобуса още го има), места на първите 2-3 реда, които обикновено са празни и най-вече, никой не те тормози с кетъринг и прочие неща, за които си платил предварително. Само ако можеха да намалят и осветлението щяха да са перфектни. Да не говорим, че поради ранния час на пристигане на Лутън, измъкването от летището (само с ръчен багаж) става за минути. Всичко това за скромните 20 лири допълнително, в които е включен ръчен багаж и чекиране на летището. Перфектно за уикенд в София и да си на работа в 9 някъде в града, без да хабиш ден за път.

    Втория път малко се изложиха, но го отдавам на по-стара конфигурация на самолета. Прожулих си колената в седалката отпред. Иначе отново бях сам на целия ред.... и пак за 20на лири.

    Преди време и България Еър имаше сутрешен полет, който кацаше на Хийтроу в 7:20, нов момента Уиз са монополисти в ранното прибиране, макар Лутън да е на майната си..

  21. 21 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 673 Весело

    За Еърбъсите, трябва да направят и боносова схема за брой пътувания. Колкото по-често, летиш и кацаш благополучно - толкова по евтино!

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  22. 22 Профил на SStan
    SStan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няколко пъти съм пътувала с Уиз, сядала съм все на хубави места и съм доволна. Но по принцип е хубаво да има възможност за предварително заявяване на места, което да важи и за двете посоки на пътуване!

  23. 23 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Откакто искаха да ми обложат като свръхбагаж чантичка, нанизана на колана ми, не ги искам.

  24. 24 Профил на goog
    goog
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Гадни капиталисти. Следва допълнително заплащане за "въздух за дишане", "полза на тоалетна", и "отваряне на прозорната щора". Рабира се цените ще се определят спрямо пазарното търсене на тези лукс услуги.

  25. 25 Профил на Bai Stavri
    Bai Stavri
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#20] от "nassaux":

    Съгласен съм с теб, не са толкова лоши колкото ги изкарват. За мен основният проблем когато летя с уизз до София, е старият терминал. Никога не те изкарват през ръкав, чакаш в автобуса, едни дебели лелки и чичковци се държат много грубо с теб, само защото им отваряш работа. Дори имат човек който ти подава сините легенчета на проверката за сигурност. И ти ги подава, едно по едно, да не вземеш случайно да избягаш с него. Идеята ми е, че трябва да разграничиш, коя част от услугите идва от авио компанията и коя от летищната обстановка.

  26. 26 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#18] от "todorus":

    Прав си донякъде, но нискотарифните компании заплащат много кратки слотове за престой - максимално кратките възможни, които ако удължат, заплащат по-големи летищни такси. Затова и насърчават бързия бординг. Една от мерките за това (както и за заплащане на допълнителни услуги, разбира се) е липсата на фиксирани места.

  27. 27 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#21] от "nikivan":

    Имаше преди години такава за 737 (може да се замести и със 777), ама я спряха, щото много малко хора успяваха да преминат през задължителния първоначален брой успешни кацания....

  28. 28 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#25] от "Bai Stavri":

    Не съм забелязал разлика между Т2 и Т1 при заминаване. Предимно идвам през Т2 и поради ранния час на отпътуване почти винаги заминавам през Т1.. С Премиум добавката на Уиз лелките и проблемите намаляват на половина. Никой не ти се кара или навиква ако си на "първата врата на първия автобус". Дори малко ме притесниха последния път относно сигурността - момичето, което проверяваше бординг картите и паспортите, през цялото време ми говореше на английски, хем че ми прегледа паспорта, в който името ми е изписано удебелено с кирилица... Като и казах накрая "благодаря" и я сепнах/изненадах доволно.... Та чудя се, колко ли виждат документите, ако трябва да прегледат 70-80 за 20 минути

    Инак нискотарифните не искат да смъкват по 2 кожи. Просто всяка допълнителна "услуга" им струва и на тях пари също. Ако вие не я ползвате, няма смисъл да я плащате, но съответно ако решите да я ползвате в последния момент, а те не са предвидили съответния разход, то може да излезе, че ви возят за тяхна сметка.

    Примерно билет за връщане от София за Февруари ми струваше 30 лири и добавка от 20на за всички екстри. Бритиш ми взеха за отиване 120 лири + незнамколко авиос. Същото но билет купен 2 седмици преди заминаване вече струваше 60 лири + 20 за екстрите, а БА бяха от порядъка на 160 почти и още авиос..

    Е, нямаше яйца с бекон на прибиране, ама на кой му се закусва в 5:30 сутринта.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK