Обмисля се въвеждането на "етикет за качество" в туризма

Обмисля се въвеждането на "етикет за качество" в туризма

© Диана Костова



Обсъжда се въвеждането на доброволен "етикет за качество", който да се дава на хотели и заведения, които надвишават нормативните изисквания. По този начин ще се стимулират собствениците, които полагат допълнителни усилия за повишаване на качеството, а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с представители на местната власт и туристическия бранш от община Каварна, цитирана от пресцентъра си.


Обсъдено бе разгръщането на потенциала на региона за развитие на морски, голф и алтернативен туризъм, както и очакванията за предстоящия летен сезон. Министър Ангелкова посочи, че общината е пример за работеща рекламна и туристическа политика и за това как модерният морски туризъм може да се комбинира с голф почивка или с други по-алтернативни форми на туризъм. Община Каварна започва и реклама на "Каварна рок фест" по най-слушаното румънско радио за рок музика.


По-късно същият ден министър Ангелкова участва и в откриването на кръгла маса на тема "Голф туризмът в България – развитие, цели, стратегии", която се проведе в Балчик. Тази вечер пристига първият чартър с голф туристи от скандинавските страни на летище "Варна", с което символично се открива и новият голф сезон.




Голфът не само привлича по-висок клас туристи, но и двойно удължава летния сезон на морето (9-11 месеца). "България е много конкурентна и с цените, които предлага, и с условията за този вид туризъм", почерта Николина Ангелкова. По думите й сред приоритетите на Министерството на туризма е провеждането на политика за насърчаване и популяризиране развитието на голф туризма, както и създаването на подходяща инвестиционна среда за изграждане на игрища.


България има 7 функциониращи голф игрища, а страната е търсена голф дестинация от Великобритания, Ирландия, Румъния, Русия, Украйна, Македония. Потенциални пазари са и скандинавските страни, Германия и Франция, откъдето се очаква ръст на туристи през предстоящия сезон, посочват от Министерството на туризма.


В кръглата маса участие взеха и министърът на младежта и спорта Красен Кралев, зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, народният представител Десислава Атанасова, председателят на Българската голф асоциация Красимир Гергов и др.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3466 Весело

    Какво ли ще означава този етикет.Колко ли ще струва един"етикет".

  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Поредните ялови "идеи"...
    Ясно е какво трябва да се случи на морето, че вече и на доста места по зимните курорти, но никой няма топки да го направи.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    "кафяв етикет" за зоните без канализация.

  4. 4 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1089 Весело

    За да има качество трябва да отмре традиционното за родните браншовици прееваване на неорганизирания турист.Щото да считаш клиента за тъпа овца,годна за еднократно стригане е балкантуристски тарикатлък,водещ до неизбежния отлив на клиенти.
    Бетонът и пренаселеността от към"организираните" е допълнителна екстра в отказването.

  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Етикетите в туризма ще представляват бухалки. Категориите ще са от една до пет бухалки. Който издържи-издържи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Оценка К - над средно световно равнище. От времето на развития соц.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Пълни глупости, ще има някаква комисия, която да издава кетап за великото качество, всички ще им дават по някой лев, и всички по документ ще бъдат най-добрите.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    ДОБРЕ, клиента все пак трябва да е наясно, когато освен стандартните балтии ще му бъдат ударени и нЕколко тесли.

  9. 9 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 948 Любопитно

    За сетен път се убеждавам, че в тая държава никой не иска да заработят пазарните условия, а систематично се въвеждат ограничения и регулации, водещи до космическа корупция в браншовете, без значение, за кой иде реч...туризъм, строителство, транспорт, земеделие...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  10. 10 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 450 Неутрално

    С етикет , без етикет все тази . Не в етикетите е проблема, в съдържанието на черепните кутии, на заетите в бранша, от най-ниската до най-високата позиция , там е проблема . Докато мисленето ни е българско, туризма ни няма да заприлича нито на гръцкия, нито на турския, да не говорим за по-класните .

  11. 11 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    "които надвишават нормативните изисквания" - че сме велики, велики сме, още от 681-та година, но да полетим над нормативните изисквания, си е направо космическо! А, от най-красивата природа правим неща, на които каквито и етикети да лепнем все ще се изложим...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  12. 12 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Бе как не се научиха толкова години, че ако искат един бранш да се развива добре държавата НЕ ТРЯБВА ДА МУ "ПОМАГА"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  13. 13 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#3] от "хм":

    Направо на кафяв фон бутилка без бандерол и намръщено човече

  14. 14 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Етикет да буде даван от международни организации, както Мишлен при ресторантите. Тогава ще знам какво да очаквам.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  15. 15 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Любопитно

    "... а потребителите ще се ориентират по-добре на туристическия пазар."
    в Гърция и Турция?

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  16. 16 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2481 Весело

    Не се настанявай - опасно за здравето!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  17. 17 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Боце като птъдне около него веднага поне 10 се нас..т!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7708 Неутрално

    Той етикета не прави качеството.

  19. 19 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Само дано обектите да са класирани в Trip Advizer ili Michelin!

    Tony
  20. 20 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 229 Весело

    Стара Планина

    Миро Стандарта да не е станал съветник?

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  21. 21 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В нормална държава това би било добра идея. Но тук това няма да значи нищо.

  22. 22 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#14] от "Алф":

    Ми то и сега де факто си има такова етикетиране, само че не държавно организирано, а в резултат на частната инициатива: Холидей-чек и още няколко такива портала, а вече дори и самите туроператори правят страници, където клиентите, които са били в даден хотел, го оценяват. И така всеки хотел си получава рейтинг.
    Е, ако ще българското правителство на мутрохотелите и по десет златни звезди да им раздава, и диамантени етикети да им слага... шансовете за заблуда на туриста намаляват...

  23. 23 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#22] от "minusm":

    Вярно, но трябва голям брой посетители, иначе се попада на т.н. статистическа грешка - един недоволен и прощавай добра репутация. На това отгоре на доволните мотивацията да пишат е обикновено по-ниска.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  24. 24 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#23] от "Алф":

    Да, това е точно така. Затова в Холидей-чек винаги се вижда, колко хора са оценявали и може и да се прочете, какво точно са оценили и как...не може просто да даваш точки, трябва да напишеш текст, а и оценителите си имат рейтинг (колко са пътували [потвърдени пътувания], колко са оценявали). За България има хотели с по над 1000 оценки, което е достатъчно за да се прецени, там един недоволен не стига за да им развали имиджа. Предполагам, че никой не би се заблудил, че 100% позитивни оценки при общо три постинга имат някакво значение... Недоволните винаги са по-мотивирани, но ако хотелът е добър, не се занимават, ако е лош, пишат фермани... В крайна сметка тенорът на оценките за България дори за добрите хотели е, че са луксозни, чисти, с добра храна, но атмосфера липсва, цените са брутални (седмица в приличен хотел през август над 1000 евро), а около хотелите е кочина. За Турция и Египет тенорът е напълно противоположен - не особено добри сгради, чистота като да не е без хич, храна доста еднообразна, НО атмосфера и дружелюбност на персонала са страхотни, а цените са под българските, въпреки по-далечния полет. Тоест хората не пишат едно към гьотере, ами реално си дават впечатленията... Единствено в България ми се е случвало, в петзвезден хотел персоналът да е не просто недружелюбен, а направо агресивен - това е останало от времето на Балкантурист, когато барман беше благородническа титла в милата ни татковина...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK