Скрийншот от кадър от клипа.
България е мястото!", казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип на България, в който участват още актьорите Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, както и режисьорът Том Кърк, и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.
Днес клипът, изготвен от "Nu Boyana Film Studios", чието лого също попада във видеото, беше представен от министъра на туризма Николина Ангелкова.
"Работим по този клип близо 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство", коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра си.
За създаването на клипа не са инвестирани държавни средства, увери тя.
По думите на министъра с видеото се променя начинът, по който България иска да бъде възприемана и популяризирана.
© Дневник Скрийншот от кадър от клипа.
Тя и изпълнителният директор на филмовите студия Ярив Лернер подписаха Споразумение за партньорство, по силата на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната.
"Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България", посочи Ангелкова. По думите й примерите в световен мащаб са красноречиви – туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на "Плажът" с Леонардо ди Каприо, а Хърватия се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала "Игра на тронове". "Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма", допълни министърът на туризма.
© Дневник Скрийншот от кадър от клипа.
Ярив Лернер подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта, че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към България и я прави много по-популярна и желана. Той отбеляза, и че киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места.
Работна група с участието на Министерството на икономиката ще разработи стимули за насърчаване на киноиндустрията, каза Ангелкова.
© Дневник Скрийншот от кадър от клипа.
Освен в интернет, телевизията и на международни изложения новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за "Оскар" в Лос Анжелис на филма "Съдилището".