От София ще се лети директно до 50 дестинации през зимата

От София ще се лети директно до 50 дестинации през зимата

© Анелия Николова



Директни полети от София до 50 летища са включени в зимното разписание на летище "София". То вече е в сила и ще продължи до 26 март.


През сезона 24 авиокомпании изпълняват директни пътнически полети от и до София по 57 въздушни маршрути, от които 55 са международни, а 2 - вътрешни, съобщават от порта.


Ежедневни въздушни връзки свързват столичното летище със столици на европейски и близкоизточни държави. В удобни за пътниците часове излитат и кацат самолети до Атина, Амстердам, Белград, Берлин, Букурещ, Варшава, Мадрид, Москва, Париж, Рим.




Лондон, Виена, Мюнхен и Франкфурт са най-предпочитаните направления с най-много редовни полети до тях.


Новост през зимния сезон е увеличеният брой полети по източни направления. Има очаквания и за повече чуждестранни туристи по българските ски курорти.


Полетите на Qatar Airways до Доха, които се изпълняват всеки ден, вече са без прекачване. Те са с удобни трансферни връзки към популярни дестинации в Азия и Тихоокеанския регион.


Трети полет до Истанбул в четири дни от седмицата се добавя от края на декември Turkish Airlines в обедните часове на разписанието. Той също дава възможност за удобни връзки по разширяващата се мрежа от дестинации на авиокомпанията.


Година след откриване на новата линия Дубай Интернешънъл – София, Flydubai увеличава своите полети от два на три седмично.


Петте нови въздушни маршрута, които Wizz Air откри в края на юли 2015 г. до Женева, Кьолн, Меминген, Неапол и Бари, остават с непроменено разписание и през зимата. През този сезон линията до Милано/Бергамо е с ежедневна честота на опериране. "България Еър" също пътува до Милано/Малпенса.


Туристическият сезон започва от средата на декември с нови авиокомпании и маршрути. Две нови сезонни редовни линии се добавят към разписанието на летище София. Thomas Cook UK за поредна година ще лети всяка събота от Лондон/Гетуик и от Манчестър. Тази зима полетите му са отворени за редовна продажба и за индивидуалните туристи.


С подобно предложение от 11 януари 2016 г. Wizz Air започва редовни полети от София до Бристол. Линията ще се обслужва 2 пъти седмично в понеделник и четвъртък.


С дългогодишния превозвач Thomson Fly ще пристигат от Лондон, Манчестър и Бирмингам туристите за българските зимни курорти.


За втора поредна година английската авиокомпания Jet2 ще лети до София, но вече с разширена програма от три маршрута – Манчестър, Ейст Мидланд и Нюкасъл.


Новите сезонни авиопревозвачи са Norwegian и Enter Air, които ще изпълняват туристически чартъри съответно от Лондон/ Гетуик и Бристол.


Разписанието за зимата включва шестнадесет полета седмично от София до Варна и четири пъти седмично до Бургас.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 627 Весело

    Откакто във Варна има Търкиш, почти забравих къде е това Летище София.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  2. 2 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Да вземат да го отдадат най-накрая летището в София на някой читав оператор и да го развива. Това ми се струва много важно, за да може да има още полети, нови дестинации, и добри условия.

  3. 3 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    предпочитаме топлите дестинации и да пътуваме от .... Букурещ , по добре е , особено като кацнеш на Терминал 1 ,а колата ти е на т нар Терминал 2 и обратно или ако е нощен полета ,чудо и приказ , цялото ти пътуване се провяля , заради липса на организация ,рекет на летището от таксиметрови шофьори ,които не искат за 20 лв да отидат на 2 км ,а те карат да чакаш градски транспорт ,дето ще дойде след 6 часа ,идиотско .

  4. 4 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#3] от "edin drug":

    проблемът е отчасти на нискобюджетните компании като уиз ер. Те предлагат трансфер в града, но не са се усетили да предложат трансфер между Т1 и Т2. Защото могат да предложат срещу 2лв трансфер, за да не чакаш и да изядат хляба на градския. Иначе край летището паркингите се поусетиха и предлагат услугата трансфер от терминала до паркинга, която се включва към таксата паркинг, която е по-изгодна от това да си оставиш колата на Т2.

  5. 5 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#3] от "edin drug":

    Летище София май е единственото което познавам, което няма шатъл между двата раздалечени терминала.

  6. 6 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2961 Весело

    До коментар [#1] от "fragment_ot...":

    То и от София има Търкиш, ама натоварването на варненското летище през зимата е пълна скръб, навремето имаше удобни полети с Мърляв, но те взеха че фалираха, сега комай само едни австрийци останаха за връзка с Европа.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на redplane
    redplane
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#5] от "marker":

    Има шатъл между двата терминала. Ползвал съм го няколко пъти. Тъпото е ако пристигаш вечерта. Трябва просто да го направят до полунощ и готово.
    ttps://www.sofia-airport.bg/пътници/от-и-до-летището/междутерминален

  8. 8 Профил на redplane
    redplane
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Сега видях че след 1900 трябва да заявиш на информация ,че искаш трансфер , което пак върши работа

  9. 9 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#7] от "redplane":

    [quote#7:"redplane"]Има шатъл между двата терминала.[/quote]
    Шатъл наистина е широко понятие, но аз не смятам, че един микробус пътуващ по градските улици попада под това определение.
    Сравнявам го с други летища в Европа и по света. Междутерминален шатъл е вътрешнолетищен превоз, без да излизаш от трансферната зона. Обикновено е релсово влакче и то работещо 24 часа в денонощието, както и летището.
    Нормално е всяко нещо да се създава с конкретно предназначение. Кога е необходимо да се предвижва човек от единия на другия терминал?(изключвам случая, когато се е объркал) Почти винаги, когато се прекачва от един на друг полет. В този случай нормално багажът е чекиран до крайната дестинация и не е необходимо да се излиза от терминала.
    Такъв шатъл имах пред вид.

  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#5] от "marker":

    има бусче между терминалите, ама май е на 30 минути Къде му е разписанието не знам

  11. 11 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 511 Неутрално

    [quote#3:"edin drug"]които не искат за 20 лв да отидат на 2 км ,а те карат да чакаш градски транспорт ,дето ще дойде след 6 часа ,идиотско . [/quote]
    2 км са де - 30 мин спокойна походка на свеж въздух и си там. Във Франкфурт например измининаваш някъде толкова влачейки се по ескалатори и коридори.

  12. 12 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 465 Весело

    Живот и здраве и да открият и до Дъблин!

    Порусначен народ- слаба държава
  13. 13 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "Додо":

    като го отдадат на ТИМ само гледай какво развитие ще падне, едно време на косъм се развали плана да вземат стария терминал и да разкарат Уиз еър, които са им трън в очите

  14. 14 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Новите полети на Уиз са супер, особено до Кьолн където дори се слиза/качва на терминал 2 на ръкав, само защо махнаха петъчния полет?!? От три полета в седмицата станаха два

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  15. 15 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 959 Неутрално

    тази нова система дето са я измислили за пристигащите пътници е много не удобна. не мога да разбера защо трябва да те въртят 10 минути с автобус после нагоре надолу по стълбища.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Бедният фалиращ българин лети директно до и от 50 дестинации.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#13] от "stan":

    Дано не го отдадат на тях. Дано!

  18. 18 Профил на Карамазова
    Карамазова
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#13] от "stan":

    Може пък да е за добро, ако го вземат те. Вижте летищата във Варна и Бургас. Доста инвестиции се наляха и в момента са на европейско ниво.

  19. 19 Профил на lady_flower
    lady_flower
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#13] от "stan":

    Недейте да страдате от слухове и легенди. Те са партньори на Фрапорт и летищата във Варна и Бургас докзват, че може и хубаво да стане! Особено Терминал 1 на летище София драстично се нуждае от ъпгрейд

  20. 20 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Живот и здраве да открият линия София - Будапеща...

  21. 21 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Живот и здраве да открият линия София - Будапеща...

  22. 22 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Найс ... това с Катар за Доха е наистина добре За Азия и Африка става май най читавия начин за пътуване.

  23. 23 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    [quote#16:"EU defender"]Бедният фалиращ българин лети директно до и от 50 дестинации.[/quote]

    фалираща тая организацийка дето те спонсорира да плюеш под всяка статия за България

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  24. 24 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1253 Любопитно

    [quote#19:"lady_flower"]Недейте да страдате от слухове и легенди. Те са партньори на Фрапорт и летищата във Варна и Бургас докзват, че може и хубаво да стане! Особено Терминал 1 на летище София драстично се нуждае от ъпгрейд[/quote]

    сега като се замислих -- защо не отдадат отделно терминалите на различни концесионери -- така ще може да стимулират конкуренцията и наистина да стане добро летище

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  25. 25 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#13:"stan"]като го отдадат на ТИМ само гледай какво развитие ще падне, едно време на косъм се развали плана да вземат стария терминал и да разкарат Уиз еър, които са им трън в очите [/quote]

    Toчно! Освен това разкараха всички други линии до Берлин, за да остане само тяхната. Първо отпадна Изи Джет, след тях и Еър Берлин, като вторите уж станаха партньори на България Еър и изпълняват техни полети. Но факт е, че от три различни авио-компании вече по дестинацията София-Берлин има за съжаление само една. И от тази липса на конкуренция, както винаги, губещи са пътниците. Аз намирам за интересно, защо Уиз не пускат линия София-Берлин.
    Случаенос? Не мисля!

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  26. 26 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Не ме грее, че има трети полет до Истанбул като пак е на монополиста THY, а те държат безумни цени.

    И продължава да няма връзка с Киев/Украйна. Не стига, че влаковете вече повече от година не вървят.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  27. 27 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    ТИМ постепенно гонят всички и искат да се завърне положението от времената на соц-а - тяхната авиокомпания + един национален превозвач само да летят до дадена дестинация. Те ще си се уговорят за цените, ще си поделят полетите и после...

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  28. 28 Профил на modus operandi
    modus operandi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#27] от "fpyyh":

    Аз не знам да са "изгонили" някого. Напротив, доста фирми си летят и до всякакви дестинации. И Уиз си летят, и Търкиш, и други. А да не говорим колко всъщност лети българина и колко дестинации му трябват на практика.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK