Министерството на туризма се похвали с 442 млн. гледания на клиповете за България

Министерството на туризма се похвали с 442 млн. гледания на клиповете за България

© Министерство на туризма



В периода март – октомври рекламните клипове на България по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel), са били излъчени 2074 пъти, като са достигнали близо 442 млн. гледания. Това показа отчета на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г., който бе представен днес.


Кампанията се проведе на 3 вълни с продължителност по около 8 седмици всяка със средно по три излъчвания дневно, уточняват от Министерството на туризма. Клиповете, които се излъчваха в телевизионната мрежа на четирите телевизии, са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии.


От ведомството припомнят и че през април тази година вследствие рекламната кампания България беше избрана и за най-желаната дестинации за туризъм в Европа за зрителите на Discovery Channel.




В рамките на сключените договори бе договорено, освен излъчването на рекламните клипове, като бонус страната да бъде посетена от снимачни екипи на телевизионните канали за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които са неразделна част от целогодишната кампания.


Така екип на Euronews е посетил страната и е заснел предаване LeMag за арт фестивала в Созопол – Аполония. Екипът на Eurosport е заснел пет репортажа (Sport Trips) за възможностите за практикуване на различни спортове у нас, а National Geographic са направили клип с тематична насоченост към природните забележителности. Договорено е било на официалните портали на телевизионните канали да бъдат поместени и имиджови банери.


Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Oбщата стойност на проекта е около 3 млн. евро и се финансира по ОП "Регионално развитие". 


Четирите паневропейски медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието на Eurosport е 243 млн. зрители, в 99 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. Участие в събитието днес взеха и представители на четирите телевизии, които са работили пряко по кампанията – Лоранс Пейвли от Discovery Channel, Оурели Кюнс от Euronews, Елоди Сани от Eurosport и Мат Морган от National Geographic.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6989 Неутрално

    Страната ни е изключително по разнообразие на природни забележителности и исторически места ,събрани в кратки разстояния географско чудо.Само да си го пазим и да си го използваме с радост!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Ако са верни данните излиза малко над 200 000 гледания на излъчване. Не бих казал, че е кой знае колко аудитория.

  3. 3 Профил на joreto101
    joreto101
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тука влизат ли гледанията на клипа на ВВС за Слънчев бряг?

    "Обичай смелите, те са солта на земята!"
  4. 4 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 939 Любопитно

    Аз не съм гледал рекламите по Евроспорт. Пейзажчета от Роки Маунтинс показали ли сме?

  5. 5 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Как разбраха дали по време на рекламите зрителите не са си вадили бирички от хладилника?

    No Pain No Gain
  6. 6 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#1:"karabastun"]Страната ни е изключително по разнообразие на природни забележителности и исторически места ,събрани в кратки разстояния географско чудо.[/quote]

    Пълни глупости. Явно не си виждал свят. Страната ни е обикновенна и провинциална, но си е наша - ЗАТОВА трябва да е пазим, а не да си изсмисляме глупости за уникалност.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Засичах им рекламите по Евроспорт, но да си призная повече впечатление прави тази на Македония, която се върти отдавна по ЦНН

  9. 9 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#8] от "deymus":

    Да, македорската е готина. И мен ме радва.

  10. 10 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Ееей, няма новина, под която да не се хейти...

  11. 11 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 939 Любопитно

    До коментар [#10] от "trayan1980":

    Това не е хейт! Това е дружеска критика към PR-ите на Министерство на Туризма. Един вид тук провеждаме обществено обсъждане. Нима вие не искате да се чува думата на гражданското общество, а нещата да се решават непрозрачно?

  12. 12 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 590 Неутрално

    И какво от всичко това?
    Преди да канят гости в България, първо нека оправят мутробарока и невъзпитаността на обслужващия персонал! Иначе всичко е контрапродуктивно - всеки измамен да дойде в България се превръща в радикална антиреклама на страната за следващите 20 години.
    Българският туризъм ще тръгне в мига, в който убедят българите да останат в България и да не бягат в Турция, Гърция или Хърватска.

  13. 13 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#11] от "Фьодор Венедиктович Езерский":

    Не, разбира се.
    Просто ми прави впечатление, че каквато и да е статията винаги има доста коментари чист хранеж, това е. Ние сме си такива де, не съм изненадан

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4513 Весело

    Остава и да се похвалите със сериозен ръст на туристическия поток у нас-!

  15. 15 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Защо вместо да се отчита пост фактум колко пари са изхарчили, от министерството на туризма предварително да бяха качили тези клипове на сайта си и тогава да се види колко и какви са клиповете, колко пари струват, колко струва излъчването им и по кои ТВ канали.
    Нали и браншът е хубаво да знае къде точно и кога се рекламира, а данъкоплатецът - къде му отиват парите.

  16. 16 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Един клип трудно ще накара някой западен платежоспособен турист да инвестира в почивка в България. В нормалните страни се организират ЕКСПО-та, има презентации и прочие. Освен това ако едно пристанище като бургас или Варна не е включено в круизните маршрути, където са по-платежоспособните туристи, трудно ще добием имиджа на класна дестинация.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  17. 17 Профил на astounded
    astounded
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "neznaiko.bg":

    Може би ще си доволен ако се купят рекламни слотове по време на Super Bowl? 3-4 милиона $ за всеки 30 секунди.

  18. 18 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#17] от "astounded":

    Глупости! Има много по-ефективни начини за реклама на туризма от едно клипче което се излъчва предимно в Румъния, България и още някоя соц държава. За 7-8 години живеене в чужбина никога не съм срещал въпросните канали в пакетите които съм ползвал. Негледаеми са в Европа от много години. Тези пари трябваше да бъдат инвестирани в участия на панаири, изложения, работа с големите туроператори в Европа. Не познавам никого който да е посещавал една страна само заради клип по телевизията.

  19. 19 Профил на astounded
    astounded
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "neznaiko.bg":

    За 15 години живеене в чужбина съм срещал доста често туристически реклами на България и на други държави по различни ТВ канали. Нямам представа кой е доставчика ти на телевизия и какво ти доставя!
    Някъде в статията да прочете САМО клип по телевизията? Хората отчитат резултатите от телевизията, но никъде не са казали, че правят само това, или?
    За това туй животно се нарича Комуникационна стратегия и обхваща множество канали единия от които е телевизията!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK