"Райънеър" закрива своя база в Норвегия заради въведена летищна такса

Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.

© Ntb Scanpix, Reuters

Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.



Нискотарифната ирландска авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) съобщи днес, че до октомври ще закрие базата си на летището в Рюге, Южна Норвегия, тъй като норвежкото правителство въведе нов пътнически налог, информира "Маркетуоч".


Компанията е представена и у нас и от началото на септември започва да изпълнява полети по 21 дестинации от и до София.


Закриването на базата ще намали трафика на авиопревозвача в Норвегия с 50 процента, или 900 хил. пътници годишно.




На пресконференция в Осло главният търговски директор на "Райънеър" Дейвид О'Брайън посочи, че решението изцяло се дължи на данъка.


Намалете данъка тази седмица и се отказваме от плана, заяви той.


По-рано тази година Норвегия реши да въведе данък от 80 норвежки крони (9.55 долара) за всеки заминаващ пътник от 1 юни. По тази причина "Райънеър" ще закрие базата си в Рюге до 29 октомври и ще анулира 16 маршрута, включително до Брюксел, Рига, Дъблин, Солун и Единбург, посочи О'Брайън.


Частното летище "Рюге" обяви, че ще прекрати работа напълно, което ще засегне 1000 местни работни места, тъй като без "Райънеър" не може да поддържа дейността си.


Авиокомпанията уточни, че ще премести четири от самолетите си и кабинния персонал от Рюге в други бази в някои от 33-те страни, в които работи. Част от запазените полети от Норвегия ще бъдат пренасочени към други летища.


Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата, където впоследствие цените са били вдигнати, което е отблъснало редица превозвачи.

    ==============

    О'Брайън, възстановихте ли на френското правителство 10-те милиона евро непозволена държавна помощ? Или сте само по заплахите?

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  2. 2 Профил на dddd
    dddd
    Рейтинг: 229 Неутрално

    тия се опитват навсякъде да извиват ръце. Тук много хейтъри писаха против БГ ер, дали могат да кажат същите неща и срещу Норвегия?

  3. 3 Профил на hchinaski
    hchinaski
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Значи правителствата могат да извиват ръце, посредством "данък седалка" (flyseteavgift), а фирмите не могат? Впрочем сега след затварянето на летището 1000 души остават без работа. Социалистическият гений дотам води.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на dddd
    dddd
    Рейтинг: 229 Неутрално

    да се знае, че "Райънеър" плаща по-ниски летищни такси от България ер ?

  5. 5 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "hchinaski":

    Какъв социалистически гений те гони не разбрах. Правителствата не извиват ръце, а въвеждат данъци, извиването на ръце е точно случая с райънеър. Не е нормално компания да поставя условия за данъци на една държава, камо ли Норвегия.

  6. 6 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "dddd":

    Не, да се даде пример как не се прави. Социализмът е най-добрият начин да изгониш даден бизнес.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  7. 7 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Пука им на Райънеър, че от n на брой дестинации, ще обслужват n-1... Имат си бизнес модел, който привлича клиенти а и създава заетост на място. И това, че на държавата това не й харесва и решава да ги таксува си е дискриминационно, т.е. Ако си в този бизнес плащаш повече такси отколкото ако си в друг бизнес..

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    Наскоро и в София О'Брайън предупреди България да внимава да не допусне грешките на други държави при концесията на летищата.
    __________
    Герберите нямат нужния акъл за да отдават летищата на концесия! По-добре да си гледат екопътеките и селския футбол!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Трябва да си глупак за да не използваш положението си, т.е. мощта си, за да не си докарваш специални условия. Няма голяма фирма, която като пазарува на едро да не иска остъпки. В щатите пък държавата иска най-големите отстъпки и ако хванат, че продавачът е дал по-голяма остъпка на друго лице, жална им майка на продавачите.
    Това, което Райън искат да постигнат е оборот. И в крайна сметка от данъка ще загуби държавата, защото 1000 души заминават на борсата и тя ще им плаща осигуровките. Отделно ефектът на изгубените обороти в областта на летището и ДДС-то върху стоките и услугите.
    Германия въведе такъв данък и доколкото си спомням Райън преместиха в съседна държава част от полетите.

  10. 10 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    [quote#5:"Nach"]Не е нормално компания да поставя условия за данъци на една държава, камо ли Норвегия. [/quote]
    Както държавата е в правото си да въвежда данъци, така и частните компании са в правото си да закриват офиси, филиали, бази и т.н. сладвайки интересите си.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    До коментар [#9] от "alabalko":
    България примерно може да вдигне двойно транзитните такси на РВД, струва ми се прелитащите самолети са се увеличили няколко пъти а приходи йок!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Когато харижат летището на ТИМ-аджиите (какъвто е планът на Москов и Борисов) и у нас ще се случи същото.

    Просто внимавайте в историята.

  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    доколкото си спомням ЕС ще либерализира ръководството на въздушното движение, т.е. таксите прибирани от РВД-тата ще угаснат или ще бъдат контролирани. Това е мярка за намаляване на изхвърляните в атмосферата газове и енергийната ефективност. В момента самолетите често не летят по права линия за да пропускат определени въздушни пространства. ЕК иска да наложи общо ръководство на въздушното движение и да либерализира този "пазар".

  14. 14 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#12] от "polux":

    Не знаех, че здравният министър определя концесиите на летищата. Процедурата не е удобрена още от ЕК, а ти вече го даде на някой. И какво имаш предвид, че ще се случи същото, като те още не са започнали да оперират в София.

  15. 15 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#14] от "zztop11":

    На български се пише Одобрена.

    Московски имах предвид очевидно. Печатните грешки са далеч по-извиними от правописните.

    А дали са започнали да оперират в София можеш да провериш и сам, преди да заплещиш глупости.

    И ще си говорим пак след процедурата. Ако не са ТИМаджиите, те па на!

  16. 16 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#15] от "polux":

    А ти от къде си сигурен, че и моята грешка не е печатна? Все пак не сме на изпит по БЕЛ и всеки може да допусне печатна грешка.

    До колкото съм наясно, базата ще я отворят септември-октомври, но както и да е.

    И аз предлагам да говорим след процедурата, защото в момента гадаем за неща, които не зависят от нас. А и какво, ако те го вземат, виждайки как се развиват морските летища по-добре ще е даже.

  17. 17 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Норвегия си е в правото, а Райънер да продължава с цирковете... Такси се плащат навсякъде, ирландците освен от въздуха да си пускат пътниците, че да не им се налага да плащат такси. Това ще е следващото което ще измислят. Въобще, май стана ясно и на най-големият идиот, че тия за нищо не стават и за всичко някой друг им е виновен.

  18. 18 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "zztop11":

    О-беден съм, че е правописна, приятелче.

    Ето ти още:

    1. "Доколкото" е една дума, а не две;
    2. Пише се "даде на някого", а не "даде на някой" (няма да ти обяснявам защо).

    А действително не сме на изпит по БЕЛ, ако бяхме, единият от нас нямаше да продължи да "пише".

    П.П. Необяснима любов към групировката ТИМ, да не разчитате на нещо, като доход, от там ?

  19. 19 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Този О'Брайън явно много си е повярвал, че да се опитва да извива ръцете на норвежкото правителство. Голяма работа като си тръгнат, все едно на някой ще му направи впечатление, защото и без друго качеството на авиокомпанията му е абсурдно ниско. Само човек, който не е летял с тях не се е убедил в това сам, а отзивите за това в интернет са повече от красноречиви - http://www.ellecroft.com/blog/2015/02/23-reasons-why-ryanair-sucks/

  20. 20 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#19] от "black_recluse":

    те че са кофти кофти са, но защо тогава толкоз народ лети с тях и защо са на печалба? а норвежците щом смятат, че вместо да не вземат едни такси предпочитата да имат по-малко туристи и да плащат на 1000 души обезщетения си е тяхно право.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  21. 21 Профил на hchinaski
    hchinaski
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Райън Еър тази година най-вероятно ще са номер 1 по брой превозени пътници в Европа. Миналата година са били номер 2, а по-миналата 3.
    Има един лаф за кучетата е кервана.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_airlines_in_Europe

  22. 22 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Майкъл О Лиъри е един изключително арогантен и неприятен к-пелдак.Нито на работниците си плаща , нито цените са му ниски. Заради такива хората намразват пазарната икономика.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  23. 23 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Печалбата на Райън за 2015 г е 1.2 милиарда евро!!!
    В момента са най-големите в Европа с над 100 млн превозени пътници и разполагат с 330 Бойнга 737-800.
    Това е защото никой не ги харесва и не иска да лети с тях.
    И като такива няма да си използват правото да налагат условия?

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Любопитно

    До коментар [#19] от "black_recluse":

    Странно тогава кой лети с тях нали ?. И чак 90% от трафика на това летища с 1000 човека персонал ?

  25. 25 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Командирите в Райън еър получават по 14000 евро на месец.Някой да каже нещо?

  26. 26 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#25] от "cmx11486762":

    Това е вярно, че и отгоре. Ма знаеш ли какви номера се правят и как се отива на седмични "нощувки" за спестяване на данъци в Ирландия. Не мисли, че е толкова лесно. След годинка или две си изтискан като лимон.

    chavo64
  27. 27 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#5:"Nach"]Не е нормално компания да поставя условия за данъци на една държава, камо ли Норвегия. [/quote]

    А какво да направи, да затвори без да обяснява причината?

  28. 28 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#25] от "cmx11486762":

    Хехехе, а не-командирите колко получават ?

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#25] от "cmx11486762":

    Виждат ви се множко усещам ?. Живеем във свободна държава, станете и вие командир и взимайте толкова. Социализма свърши - всеки взима толкова колкото успее да се договори с някои друг да му дава. А не колкото на трудещите се селяни им е скимнало че е "правилно" !!!

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Весело

    До коментар [#22] от "rex":

    Имате основание, при плановата икономика всеки ден си литкахме за без пари а сега някакъв "арогантен копелдак" се опитва да ни извози и то скъпо.

  31. 31 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    Сбъркал си адреса, драги. Няма по-голям неприятел на плановата икономика от мене. Майкъл О Лиъри е другата крайност. Нещо като Черепа в ирландски вариант. Миналата година орева орталъка че не му давали да си кара самолетите през исландския вулканичен облак. Цинично е да се рекламираш като нискотарифна авиокомпания , а като платиш рушвет и ти дадат монополни права по някоя линия да скъсаш главата на клиентите. Айде стига с тоя телешки възторг от тоя ирландски циганин.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  32. 32 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 579 Любопитно

    До коментар [#25] от "cmx11486762":

    Това много или малко е за пилоти?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK