Над 400 чужди журналисти ще опознаят туризма в България с 1.6 млн. лв. от бюджета

Над 400 чужди журналисти ще опознаят туризма в България с 1.6 млн. лв. от бюджета

© Георги Кожухаров



Министерството на туризма обявява обществени поръчки за общо 1. 6 млн. лв. за организиране на турове в България за 420 чуждестранни журналисти и блогъри. Целта е те да се запознаят с условията за туризъм в страната и да го покажат чрез публикациите си.


Поръчката с предмет "Организиране и провеждане на тематични турове за представители на печатни и електронни медии и блогъри със специализирани туристически рубрики или предавания" е разделена на 13 обособени позиции според региона, от който идват журналистите и специализацията на медиите, които представляват. За повечето региони са предвидени между 125 и 150 хил. лв. като специална организация ще има за медиите, пишещи за голфа, спа туризма и балнеологията.


Туровете са общо 60 и ще включат медии от над 50 важни за страната ни пазари. Сред тях са Великобритания, Ирландия, Франция, Скандинавските държави, Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Италия, Испания, Португалия, Румъния, Турция, Гърция , Албания, Босна и Херцеговина, Черна гора, Македония, Сърбия, Китай, Япония, Индия, Израел.




Държавите са подбрани според официалната статистика, според която през миналата година от всички тях в България са били над 6.5 млн. чуждестранни туристи.


Сред водещите акценти в обиколките ще бъдат осемте културно-исторически дестинации, които Министерството на туризма разработи. Тематичните пътувания ще позволят на медиите да се запознаят с исторически и културни паметници, с архитектурата, занаятите, обичаите, да посетят както големите ни морски и зимни курорти, така и малки населени места с развит еко- и селски туризъм.


Опитът на други държави сочи, че това е един от най-ефективните начини за реклама - потенциалните потребители научават нови и интересни факти от първо лице, които провокират желание за пътуване, се казва в съобщението.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "... това е един от най-ефективните начини за реклама"

    Но и най-сигурния да се провалиш, когато ти лъсне ...

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5140 Весело

    Божо да се заема с показване на "вампирите"!

  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    Пари, хвърлени на вятъра.

  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2756 Весело
  5. 5 Профил на 0b64a7
    0b64a7
    Рейтинг: Неутрално

    браво на господин бойко. браво на ТИМ.

  6. 6 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Истинската реклама е от уста на уста.Зависи кои журналисти са подбрани,трябва да са независими и да имат право да надничат навсякъде.

  7. 7 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    За 4000 лева на череп.....егати туровете , толкова струват трекингите в Хималаите !

  8. 8 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#6:"uwl04499532"]трябва да са независими и да имат право да надничат навсякъде. [/quote]

    Точно затова надничане очаквам не малко анти-реклама. Ние не харесваме БГ туризъм, искаме чужденците да го харесват!

  9. 9 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    4000 на човек за да снимат каруци, цигани, разбити тротоари, панелките на Дружба и във всеки град на България.
    Очаквайте туризъм след това.
    Световните снимки на деня във всички медии показват на първо място мизерията.
    1 600 000 лева са хвърлени пари на вятъра.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  10. 10 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Неутрално
  11. 11 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#7] от "elevation04":

    те дали ще ги видят или пак едни пари за едни хора

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4601 Неутрално

    До коментар [#9] от "Калибър":

    Така е. А и като набият някой от тези блогъри/журналисти в някоя от чалга дискотеките можеш да си представиш каква чудесна реклама ще с е получи. Хората обикновено работят с по малки групи по интереси, за да осигурят постепенно и постоянно обновяване на информацията по темата, но тук сме решили с една масовка да решим въпроса.

  13. 13 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Поредното безумие!! Тези тъпаци от туристическото ни министерство още не разбраха, че това не може да бъде никаква реклама и са пари, хвърлени на вятъра.
    Добрият и професионален журналист ще напише това, което вижда и което със сигурност няма да бъде толкова лицеприятно за нашия туризъм. С изключение на писачите на туристическите гидове подобни спонсорирани пътувания са абсолютно безсмислени

  14. 14 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#12] от "daskal1":

    Правителството работи по севернокорейски модел със сталински оптимизъм за реклама на стахановщината.

    Ето ви една реклама за една канадска провинция. Всеки може да направи подобно нещо...

    https://www.youtube.com/watch?v=ThFCg0tBDck

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  15. 15 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Поканихте ли Блейд и Брад Пит в нова роля?

  16. 16 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Комунизъм на квадрат.

  17. 17 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Тез блогъри не за 2000 , ами за 100 еврака ше си счупят пръстите от писане на хвалби без изобщо да треба да идват тука.

  18. 18 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1372 Весело

    'Опитът на други държави сочи, че това е един от най-ефективните начини за реклама - потенциалните потребители научават нови и интересни факти от първо лице, които провокират желание за пътуване, се казва в съобщението."

    мда, примитивно на квадрат, ма другарката вампирка толкоз си може... радиотеатър му е майката и бащата че и шуренайката маааа

  19. 19 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    Безумията в този бранш нямат почивен ден.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  20. 20 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1441 Неутрално


    Посоката е вярна.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  21. 21 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 494 Гневно

    Плащайте данъци, плащайте. Те за децата отиват ...

    Плащай данъци, Андрешко, плащай. Болен здрав носи.

  22. 22 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4601 Весело

    До коментар [#14] от "Калибър":
    Май не всеки може да направи подобно нещо, трябва вкус

  23. 23 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 424 Неутрално

    идеята е добра, после интересно какво ще е отразяването

  24. 24 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 237 Неутрално

    аз мисля че е супер идея! туризмът е водещо звено от икономиката а 1.6млн. лева хич не са много... браво





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK