"Райънер" пуска евтини билети от и до София за година напред

"Райънер" пуска евтини билети от и до София за година напред

© Надежда Чипева, Капитал



Ирландският нискобюджетен превозвач "Райънер" (Ryanair) ще приложи лятната си програма за полети и през следващата зима, а освен това ще даде възможност отсега да се купуват билети за полети до април 2018 г. на цени от 9.99 евро. Това обявиха от компанията на пресконференция в София. Причината за решението е отбелязаният вече ръст в България и очакването, че той ще продължи.


Превозвачът започна да лети по 21 дестинации от София през миналата есен, а преди седмица обяви и нови полети от Пловдив. От октомври пък ще се изпълняват полети между Варна и Брюксел. От средата на януари полетите на компанията се изпълняват от новия терминал на софийското летище.


Компанията отчита ръст на пътниците си от България през 2016 г. от 22 на сто, като прогнозира той да достигне 77% през тази година. Според данните на компанията за България изчисленията показват, че се падат по 1.2 пътници на човек от населението при 1.7 средно за Европа. Страната стои добре на фона на средното равнище за Европа и по отношение на броя пътници, които летят с нискобюджетни авиокомпании - това са половината от всички. Такива са данните и за страни като Чехия и Румъния. В Полша две трети от пътниците летят по този начин. "Виждаме голям потенциал за ръст в България", коментира Кени Джейкъбс, директор, отговарящ за маркетинга.




Билети се продават за година напред


В първия месец от годината превозвачът пусна билети по някои дестинации от София за цени и под 5 евро. Сега обявяват, че по случай националния празник на България - 3 март, билети от 9.99 евро ще се продават до полунощ на 3 март. В допълнение на тези цени могат да се купуват билети за година напред. Тази оферта влиза в сила от петък, 3 март. Тя е за полети до 31 март 2018 г.


Засега не се предвижда тази компания да извършва вътрешни полети в България заради все още недостатъчния интерес.


Без интернет и без полети през океана


Актуалния въпрос за това да се осигури интернет за клиентите на авиокомпаниите ирландският превозвач вече е решил. Не смята да пуска интернет на борда. Причините за това са, че обикновено връзката е много бавна и освен това е преценено, че при полет в рамките на Европа човек може да си уплътни времето, като си слуша предварително свалена музика или гледа филм, който е заредил на мобилното си устройство. "Установи се, че пътниците все повече разчитат на борда да се занимават със собствените си мобилни устройства и даже някои компании вече обявиха, че ще премахнат екраните от седалките", коментира Джейкъбс.


"Райънер" вече очевидно има и твърдо решение да не обмисля полети през океана, а да се съсредоточи върху дестинациите в Европа. "Но ние ще продължим да захранваме с пътници традиционните авиокомпании, които летят на дълги разстояния", посочи Джейкъбс.


Брекзит в небето


Един от проблемите с неясен изход от гледна точка на "Райънер" е този с излизането на Великобритания от Европейския съюз. От една страна, авиокомпаниите изготвят в аванс от една година разписанията си, а все още няма никаква яснота за датата на Брекзит. От друга страна, този въпрос крие неизвестности и за това дали Великобритания ще е ползвател по споразумението, известно под името "Открито небе" (което е в името на либерализацията на комерсиалните полети). Заради решението на британците се очаква "Райънер" да отдели полетите си от и до тази дестинация в отделна компания.


След пълната с международни предизвикателства 2016 г. в ирландския превозвач очакват, че такава ще бъде и настоящата.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Весело
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4287 Весело

    Иновативни и прагматични!Браво!

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Браво, явно бизнеса им се развива успешно тук и ще останат дългосрочно. Какво по-добро за нас потребителите?

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на evelina_hristowa
    evelina_hristowa
    Рейтинг: 285 Неутрално

    И без пари да пуснат билети, като ти кажат да платиш една от безбройно многото такси и изведнъж билета ти става по-скъп от на Луфтханза, а обслужването е УЖАС.

    https://niskotarifni.wordpress.com/
  6. 6 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Супер!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  7. 7 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#2] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Цял свят пътува така, ама ние не трябва, нали?!!!Първо се поинтерсувай какво е нискотарифна компания и второ - науì се да пишеш правилно.ИстаНбул!!!Не ИстаМбул!

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4043 Неутрално

    Аз пък си плача за Балкан. Сега, вместо за 10 евро, можехме да летим за по 1 000 лв, в раздрънкани самолети с балкантуристическо обслужване.
    Гадове, затриха ни компанията!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    [quote#5:"evelina_hristowa"]И без пари да пуснат билети, като ти кажат да платиш една от безбройно многото такси и изведнъж билета ти става по-скъп от на Луфтханза, а обслужването е УЖАС. [/quote]

    Задължение на клиента е да проучи какво се предлага и да направи информиран избор. При толкова търсачки в интернет въобще не е сложно. Даже има сайтове, които сравняват сайтовете за продажба на самолетни билети. Всичко е много добре структурирано, така, че и идиот може да се ориентира.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    Чак пък да е ужас... нормално за такъв тип компания. Проблемът им е, че често имат закъснения и отмяна на полети. А иначе Луфтханза не са много по-добри. И при тях вече си плащаш за багажи, места. А за капак, може да те изненадат с някоя стачка.

  12. 12 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 895 Любопитно

    ªудесно! Но, полетите от Варна няма да бъдат до Брюксел, а до Шарльороа, което не е едно и също, но все пак е удобно.

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":
    Не съм съгласен, че дори с таксите билетите на Райън стигат тези на Луфтханза. Аз летях Мадрид-Болоня декември за 40 евро отиване и връщане общо и още 40 евро платих за един куфар отиване-връщане. Това прави общо 80 евро. До Берлин летях миналата седмица за 50 евро отиване-врщане от Мадрид само с ръчен багаж. Другата седмица отивам пак с тях до Гран Канария за 40 евро, а юни летя до Париж за 50 евро пак от Мадрид и пак само с ръчен багаж. Но, дори и с 1 куфар цената става около 80 евро, а с Луфтханза цените се движат около 200 евро отиване-връщане, така че разликата е огромна. Е, да, не дават безплатно нищо, дори едни солети, но за кратки полети в Европа не мисля, че е проблем. И определено полетите са доста по-евтини от тези на големите авиолинии.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  13. 13 Профил на flisk
    flisk
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#11] от "gogo2011":

    Остави стачките, редовните авиолинии са много по-зле със закъсненията от нискобюджетните, тъй като са на различни договори и закъсненията не им струват толкова. Допълнително програмата е сметната така, че все едно няма да има неочаквани ситуации, а самолетите излитат максимум 40 минути след като кацнат.

    Като резултат след 12:00 може да се очаква минимум 15-20 минути закъснение в средните случаи.

    Допълнително пък връзките им при смяна са с малко време обикновено (до 40 минути), което пък значи, че 20 минути закъснение е много...

  14. 14 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Да пуснат до португалия най-накрая,може и до естония.

  15. 15 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1602 Любопитно

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    Въх! Ама вЕрно? Цени по-скъпи от на Луфтханза?!
    Двупосочен София-Стокхолм за 30 лева по-скъпо ли е от на Луфтханза?! Даже и с цената на трансфера от летището до Стокхолм ми излезе под 100 лева отиване и връщане.
    А обслужването е абсолютно същото като във всяка читава авиокомпания.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  16. 16 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#2] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Кои ВИЕ? Ти и бабата ли? Или използуваш pluralis majestatis? Ми да ти имам самочувствието. Ние по-смотаните сме доволни да летим и с нискотарифни компании.

  17. 17 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    [quote#2:"Антикорупционен блок-Да Корупция!"]Не щем Райънеър, не щем евтини билети! Искаме концесия! [/quote]
    Като не искате, не ползвайте Райън Еър.
    Ние пък искаме евтини билети и ще го ползваме.

  18. 18 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "Хриси":
    До коментар [#16] от "gedk":

    Е, вие пък толкова години не се ли научихте кой плюе под всяка статия за нискотарифни превозвачи в България?
    Обикновено дават за пример (без никакво покритие разбира се) Луфтханза или някоя друга авиокомпания, но всъщност тролят в полза на "националния ни превозвач". Уж случайно...минали и видяли статията ))
    Репертоара е :
    "ама имало скрити такси" - сякаш таксите при поръчка на билет ги няма при другите авиокомпании
    "ама кацат на по-малки летища"- нищо, че "малките" летища са на абсолютно същото разстояние от въпросния град и транспорта до там е на същата цена.
    " ама не предлагат храна"-сякаш нормален човек си купува самолетен билет с идеята да се нахрани на борда или пък разчита на качеството на храната и напитките там
    "ама по-голям багаж се таксувал"- макар, че дори с допълнителен багаж (от който повечето хора въобще нямат нужда) билета е по-евтин, отколкото например за същата дестинация с "националния превозвач"
    и прочие опорни точки, които им се задават.
    Ааа, да не забравя най-забавната - "ама не са толкова сигурни", колкото "редовните" авиокомпании .
    Сякаш последните не летят със същите самолети.

  19. 19 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    Една отлична новина за пътниците!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  20. 20 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    [quote#5:"evelina_hristowa"]И без пари да пуснат билети, като ти кажат да платиш една от безбройно многото такси и изведнъж билета ти става по-скъп от на Луфтханза, а обслужването е УЖАС. [/quote]
    Ха! Толкова пъти съм летяла с Райън Еър и нито веднъж не е било УЖАС! Допълнително се плаща само за багаж. Обаче ако си на екскурзия за 3-4 дена летиш само с ръчен багаж без проблеми. На борда предлагат и храна, която не е много скъпа, като цената е съизмерима с цените по летищата.
    Е, трябва да прочетеш внимателно условията да няма после "Мъ к'во стана ся?" Хората са го написали ясно и точно.

  21. 21 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#15] от "Хриси":


    До коментар [#12] от "andreas_hofer":

    много зависи по кое време на годината е полета ,дали е двупосочен ,колко е времето между обратния полет и прочие,аз съм летял с луфтханза по евтино отколкото с райън или уизз,особено по празници,тази коледа до една и съща дестинация на луфтханза билетите бяха 20 % по евтини от колкото на горните компании,но по принцип на целогодишна база нискотарифните са по изгодни,те и затова са нискотарифни...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  22. 22 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    При малко по-внимателно планиране от обикновено, билетът не излиза "ужас". От моя опит с Райънеър (само от едно пътуване) не се наложи да доплащам нищо и не бях лишен от нищо. Това, че на борда няма безплатно кексче и чаша сок като в Луфтханза, мисля, че може да се преживее при разлика в цената от 200-300 лв., каквато беше в моя случай.

  23. 23 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Идеални са за мотаещи се туристи. Ходих до Венеция с тях и двата полета закъсняха с по- малко от 30 минути. Вярно, няма безплатен кетъринг, но и цената е такава. Естествено за бизнес и за изпити/интервюта за работа или нещо от този род трябва да се ползва други компании.

  24. 24 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1602 Весело

    До коментар [#18] от "trafopost":

    Знам ги. Винаги много ме забавляват

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  25. 25 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    "Райънер" вече очевидно има и твърдо решение да не обмисля полети през океана, а да се съсредоточи върху дестинациите в Европа"

    След като има успешен бизнес на нашия континент - това е достатъчно - останалото е конкуренция на по-високо ниво

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  26. 26 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!!ПЪЛНИ! ДА ЖИВЕЯТ УИЗ ЕЪР И РАЙЪНЕЪР!!!!
    ДАДОХА ВЪЗМОЖНОСТ НА БЪЛГАРИТЕ ДА СЕ ДОКОСНАТ ДО СВЕТА!

  27. 27 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#8] от "Darth Plagueis":
    "Аз пък си плача за Балкан..."
    А ми плачи си, да ти пратя кърпичка да си бършеш сълзиците?
    Аз пък си летя с България Ер и съм доволен. Берлин-София и обратно за 104 Евр. с куфара до 20 кг., поръчвам си билета по телефона. Обслужване много добро. С "Райънер" с таксите и уговорките пак толкова, но без багаж, че и по-скъпо. Обслужването средно. Мястото м/у седелките като за деца, няма къде да си пъхнеш краката...Да не говориме за изненадите в поледния момент и висенето по летищата.

  28. 28 Профил на Fifa
    Fifa
    Рейтинг: 494 Неутрално

    [quote#5:"evelina_hristowa"]И без пари да пуснат билети, като ти кажат да платиш една от безбройно многото такси и изведнъж билета ти става по-скъп от на Луфтханза, а обслужването е УЖАС.
    [/quote]
    Ако си знаеш какво си платил и какви са ти правата - няма как рязко да ти измислят някаква такса

    Друг въпрос е, че всеки се опитва да вземе по-голям багаж, по-хубаво място и т.н.

    Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
  29. 29 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#27] от "joro4900":
    точно с Химимпорт ще пътувам...
    За нормалния граждани визз аир и райън стават

    www.soundcloud.com/x2805
  30. 30 Профил на Балканиеро
    Балканиеро
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":
    Както и да го гледам, миналата седмциа се прибрах до София за 14€ в двете посоки, за сравнение България Ер предлагаше същите дати за над 400лв. Който има, да дава. Упсех и за в бъдеще на Раян Ер ... от недолюбваните гласоподаватели в чужбина!

  31. 31 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Раънеър многократно предупреждават, че концесионирането на летище софия ще ги изгони!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  32. 32 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 747 Весело

    Фалшиви реклами. Когато човек пътува иска до отиде до конкретно място и обикновено е с багаж. Включи ли в цената всичко, излиза, че евтиното не е чак толкова евтино.

  33. 33 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#30] от "miasanmia":

    Двете компании изобщо не са в една пазарна ниша, за да се сравняват. По-добре сравнявай Уиз със Раян, където уж трябва един и същ продукт да предлагат, но само уж. Дори и при тях има особено разлика в цените и обслужването.

  34. 34 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 747 Весело

    Ето какви такси се събират на летище София:

    https://www.sofia-airport.bg/sites/default/files/sofia_airport_charges_en_0.pdf

    Обърнете внимание, че за пасажер се взема по 5.5 евро. Отделно са разните такси за самолета. Излиза, че ирландеца ще ви вози на загуба. Дали е така?

  35. 35 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    [quote#34:"dissident"]Излиза, че ирландеца ще ви вози на загуба. Дали е така? [/quote]
    Не, разбира се. Специално Райън Еър предлага толкова ниски цени (9.99 евро) за ограничен брой билети. Иначе цените са по-високи, но за много дестинации от България са доста по-добри от другите превозвачи. За кратки екскурзии са идеални. Планираш много напред и си купуваш билети на добра цена.
    Важното е клиентът да има избор.

  36. 36 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 225 Весело

    Трябва поне 40 дестинации да направят от София Райан т.е двойно.

  37. 37 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#8] от "Darth Plagueis":

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4043 Неутрално

    До коментар [#34] от "dissident":

    Да, и това го има. Що, трудно е за вярване ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    Хм-м-м-м...! Даже си мисля, че е крайно време Райън да пуснат и линия София - Варна...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  40. 40 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 274 Неутрално

    И по 5 евро да стане билето си пътувам с Луфтханза! Удобни връзки, място за краката колкото си искам ...

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  41. 41 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 844 Весело

    До коментар [#34] от "dissident":


    [quote#34:"dissident"]Излиза, че ирландеца ще ви вози на загуба. Дали е така[/quote]


    Уфф, дали не би поствал идиотщините си в някой друг сайт?

    Никой никого не вози на загуба бе чиче, фъргай по един поглед на съобщението!

    Ма ти май си от несФащащите?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  42. 42 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Дали ще доживея Раянър да изстрелват нискотарифни ракети до Луната за 9,99евро,като в билета разбира се влиза застраховката и летищни такси,ха-ха-ха. Зада е толкова евтино има нещо не по реда си... Както се случи с КТБ с високата лихва. Явно ЕС трябва да анализира възможни ли са такива билети? Те само бензина не могат да си платя,а заплати,амортизации и други?

  43. 43 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Да не би да перат пари от наркотици и проституция?

  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4043 Неутрално

    [quote#42:"aiaks"]. Зада е толкова евтино има нещо не по реда си... [/quote]

    Въх... далавера има неква тука, нема къ да е иначе. Искаме си Балкан!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#39] от "tww09306483":

    Звучи добре като идея, но ще станат много маймуни на клона. Уиз пускат от март месец по един полет всеки ден. БГ Ер имат между 2 и 3 полета на ден.

  46. 46 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Само на мен ли ми заглъхват ушите като летя с Райънеър? Говоря за самолетите де, едва ли самата компания е виновна... но просто с каквито и други компании да съм летял досега, не са ми заглъхвали ушите толкова, колкото като летя с Райън. Така че или ползват някакви странни самолети, или нещо не ги поддържат като хората. Поне моят опит е такъв.

  47. 47 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#42:"aiaks"] Зада е толкова евтино има нещо не по реда си... Както се случи с КТБ с високата лихва. Явно ЕС трябва да анализира възможни ли са такива билети? Те само бензина не могат да си платя,а заплати,амортизации и други?[/quote]

    Има си публични отчети от които се вижда, че разходът на един пътник на Ryanair е 29 евро. Ако успеят средно да продадат билети и допълнителни услуги за над 29 евро, те са на печалба. Сравнението с КТБ е напълно нелепо при положение, че Ryanair е най-печелившата авиокомпания в Европа!
    Не разходите на Ryanair са ниски, а разходите на останалите бивши монополисти са високи, но поради различните договори и профсъюзи на тях им е много трудно да ги намалят. Освен това Ryanair летят с по нови и много по ефективни самолети, които харчат много по малко керосин (самолетите не летят с бензин)

  48. 48 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#39:"tww09306483"]Хм-м-м-м...! Даже си мисля, че е крайно време Райън да пуснат и линия София - Варна...! [/quote]

    Уиз ер пуснаха и едва ли има хляб за два нискотарифни превозвача по тази линия. Максимум за летния сезон би било реалистично, но българите предпочитат колата пред самолета за такива разстояния.

  49. 49 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 862 Весело

    А кога ще ремонтират Терминал 2 за да може да поеме нарастващият пътникопоток? Важно е да се въртят кинтите, за да се увеличават печалбите!

  50. 50 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#5] от "evelina_hristowa":

    Една от десетте Божи заповеди е "Не лъжи! " Не разбирам защо си навличаш Божия гняв?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK