Заведението в Созопол ще бъде глобено заради липса на услугата "празен стол" в менюто

Заведението в Созопол ще бъде глобено заради липса на услугата "празен стол" в менюто

© Юлия Лазарова



Заведението в Созопол, което включи такса "Празен стол" в сметката на свои клиенти в събота, ще бъде санкционирано от Комисията за защита на потребителите (КЗП), каза днес по "Нова телевизия" нейният председател Димитър Маргаритов. Той уточни, че проверка по случая е направена още вчера, а глобата ще е по Закона за туризма, тъй като в менюто не е отразено, че се начислява такава услуга. Случаят предизвика много коментари в социалните мрежи, като лично премиерът Борисов разпореди пълната му проверка.


"Ще припомня случай от миналата година, когато ресторант се опитваше да начислява т.нар. "такса дете" за това, че Вашето дете си играе в заведението. Тогава ние бяхме безкомпромисни. Санкционирахме този търговец, който също призна своята вина. Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Хубавото е, че и потребителите са активни и сигнализират, включително чрез социалните мрежи," добави Маргаритов.


"Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път", каза по "Нова телевизия" министърът на туризма Николина Ангелкова.


Управителят твърди, че е предизвикан от арогантна компания




В същото време по "Нова телевизия" и Би Ти Ви управителят на заведението Тони Матеев обясни, че в услугите му такса "празен стол" няма. Той обаче бил предизвикан да я сложи на конкретната компания на масата, защото вдигала много шум и създавала проблеми. Матеев обаче допълни, че подобна такса е нормална ресторантска практика по света, но прилагането й в България е било грешка.


"Когато приемаме резервации, уточняваме бройката хора, които ще дойдат. Хубаво е коректност да има от двете страни. Редно е, когато ще идват по-малко хора, да ни уведомят", отбеляза Матеев пред Би Ти Ви. Той допълни, че летният сезон е къс, в събота оборотът е най-голям и не било редно в такъв ден да се ангажират места, които няма да се ползват.


"Хотелиерите и ресторантьорите работим един месец в сезона, в който имаме 4 уикенда и за нас тези 4 съботи са от жизнено значение", изтъкна той и по двете телевизии. Матеев подчерта, че пари на гостите не са взети и в случая е имало лоша комуникация, предизвикана и от арогантното и неприятно отношение на клиентите. По думите му заведението е постоянен обект на проверки от НАП и другите контролни органи, но нарушения не са открити и то отговаря на всички изисквания.


От "Нова телевизия" уточниха, че са потърсили за коментар жената, подала сигнала, но тя е отказала да коментира случая и само пояснила, че не търси публичност, а се бори за правата си. Тя твърди, че е уведомила хостесата още с влизането в ресторанта, че няма да са 10 души, а шестима.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK